Оновлення даних у деклараціях із сімейним лікарем до 1 березня. Що про це варто знати?

Оновлення даних у деклараціях із сімейним лікарем до 1 березня. Що про це варто знати?
  • До кінця зими інформація про всіх вінницьких пацієнтів, які уклали декларації з сімейними лікарями, має бути верифікованою. Про яку саме інформацію йде мова? Як проводиться верифікація? Навіщо вона потрібна? І що буде, якщо не оновити дані?

Останнім часом у мережі та багатьох ЗМІ зʼявляється інформація про те, що з 1 березня всі декларації з сімейними лікарями, що не пройшли верифікацію, визнаватимуть недійсними. Мовляв, пацієнти мають оновити якісь свої дані, а якщо вони цього не зроблять, то більше не матимуть доступу до медичних послуг. Причому, не лише у державних лікарнях, але й у приватних. 

Верифікація даних справді необхідна для підтвердження актуальності та правдивості інформації про пацієнтів. Мова про ПІБ пацієнта, дату його народження та реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП). 

Усі вищевказані дані перевіряються автоматично, через обмін даними електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) із Держреєстром фізичних осіб — платників податків (ДРФО) та Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ).

Відео дня

Після проведення верифікації системою інформація про кожного пацієнта матиме один із трьох статусів:

1. «Успішна верифікація» — означає, що всі дані збігаються. У цьому випадку вам нічого не треба робити. Саме такий статус мають більшість пацієнтів. 

2. «Неуспішна верифікація (потребує змін)» — ваш ПІБ, дата народження чи індивідуальний податковий номер не збігається з інформацією з ДРФО. 

У такому разі лікар має зв’язатися з пацієнтом для уточнення даних. Зазвичай, достатньо буде передати своєму сімейному ідентифікаційний код для внесення його в декларацію. Якщо з вами досі не звʼязалися з цього приводу, ймовірно, всі ваші дані збігаються.

3. «Потребує верифікації» — очікування в черзі на виправлення для проведення верифікації. У більшості випадків дані оновляться автоматично, після чого статус пацієнта зміниться на «Успішна верифікація». Якщо цього не станеться, з пацієнтом має звʼязатися його сімейний лікар. 

– У разі, якщо буде статус «Успішна верифікація» – для людини нічого не змінюється. А якщо буде «Неуспішна верифікація» – медичний заклад чи сімейний лікар мають звʼязатися з пацієнтом для уточнення даних, – пояснює очільник міського департаменту охорони здоровʼя Олександр Шиш. – Це спільна діяльність медика і пацієнта, адже лікар без даних від пацієнта нічого оновити не зможе.

Важливо розуміти, що пацієнту зі статусом «Неуспішна верифікація» не будуть блокувати доступ до медичної допомоги. Однак у разі, якщо дані пацієнта не буде оновлено, в майбутньому лікар не зможе вносити відомості про нові декларації, рецепти, направлення, медичні записи про пацієнта, допоки дані не будуть оновлені.

Кому слід звернути увагу на оновлення даних

  • Внутрішньо переміщеним особам (через зміну місця проживання, сімейного лікаря та інших даних).
     
  • Дітям віком до 14 років необхідно звірити дані свідоцтв про народження та ідентифікаційного коду.
     
  • Дітям, які досягли 14 років потрібно отримати ID-картку (біометричний паспорт), дані з неї потрібно внести в декларацію замість свідоцтва про народження.
     
  • Пацієнтам, які змінили особисті дані, а саме: змінили прізвище, отримали новий паспорт або змінили номер телефону — усі ці дані необхідно оновити в декларації через звернення до сімейного лікаря.
     
  • Пацієнтам, які уклали декларацію у 2018 році. На той час податковий номер не був обов’язковим, і його може не бути в базі даних, що може призвести до автоматичного анулювання.
     
  • Особам, які не відвідували лікаря понад три роки. Якщо ви не зверталися до свого сімейного лікаря протягом трьох років, ваша декларація також може бути анульована.

Що дає декларація

  • безплатні консультації з лікарем;
     
  • аналізи крові та сечі;
     
  • вимірювання рівня глюкози та холестерину;
     
  • флюорографію, кардіограму;
     
  • тести на гепатити та ВІЛ.

Читайте також: 

Продовжили відстрочки для заброньованих працівників. Вони діятимуть місяць

Скандал біля заказника «Стрижавська орхідея»: хто вирубує дерева та чи має на це право?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (1)
  • Елена Литвиненко
    Питання тільки одне,чому "Верифікацією" повинен займатися сімейний лікар?
    Коли лікарі не встигають займатися своїми основними обов'язками їм ще треба дзвонити пацієнтам, яким треба пройти верифікацію данних.

keyboard_arrow_up