Навіщо укладати декларацію, якщо додзвонитись до сімейного лікаря неможливо?

Навіщо укладати декларацію, якщо додзвонитись до сімейного лікаря неможливо?
  • Коли пацієнт обирає сімейного лікаря, він автоматично отримує його номер телефону і можливість отримати консультацію.
  • Але часом така консультація коштує купи нервів і кілька годин зі слухавкою в руках.
  • Що робити коли сімейний лікар не відповідає на дзвінок, і куди телефонувати далі?

За словами вінничанки Світлани Бондарук, додзвонитися до свого сімейного лікаря вона, як правило може з п’ятої спроби. На це інколи витрачається кілька годин.

— Коли я підписала декларацію, мій сімейний лікар дав свій номер телефону і сказав: «за потреби телефонуйте», — розповідає Світлана. — Я не зловживаю такими дзвінками, особливо останнім часом. Розумію що багато людей хворіє на корону, або бояться, що хворіють на корону. І дурню зрозуміло, що коли у лікаря підписано більше тисячі пацієнтів, його телефон перманентно «червоний».

На минулому тижні у Світлани на корону захворіла мама і батько. Зробили тести все підтвердилося. Крім батьків жінки, в квартирі проживає двоє малолітніх дітей, і малі безперестанку чхали, в них лилось з носу, хоч температура була не висока і жінка просто не знала що з тим робити.

Відео дня

— Без перебільшення діти чхали весь день, я хотіла порадитись з лікарем, що робити, чи це так коронавірус діяв, — говорить вінничанка. — До лікаря я дозвонилася лише після того, як зателефонувала в реєстратуру, почала кричати, і мені пообіцяли, що лікар перетелефонує.

Подібна ситуація була в іншої вінничанки, Тетяни Паламарчук. Жінка три дні не могла збити температуру сину, швидку не викликала бо вище 38.5 вона не піднімалася, але й жарознижуючі діяли якихось дві-три години.

— Я лікарю не телефонувала, ні в суботу, ні в неділю, перезвонила в понеділок вранці, вона мене скинула, — розповідає пані Тетяна. — Пройшло дві години, лікарка так і не відгукнулася на мої дзвінки. В сина температура 38, пішла з ним в лікарню. Не розумію, я укладала декларацію, щоб мої дзвінки збивали?

Вінничанки запитують, навіщо давати свій номер, якщо отримати консультацію по телефону практично неможливо. І чому, коли телефонуєш в реєстратуру, щоб викликати лікаря, там кажуть: «у вас є його мобільний, самі викликайте». Замкнене коло.

Як додзвонитися до сімейного лікаря

За словами медичного директора ЦПМСД№ 3 Олени Кащеєвої, коли лікар не може відповісти на телефонний дзвінок пацієнта, потрібно телефонувати в реєстратуру лікарні.

— Якщо ви зателефонуєте в реєстратуру, вам дадуть номер телефона лікаря-дублера, який є в кожного сімейного лікаря, або номер телефона завідуючого відділення, — розповідає Олена Кащеєва. — В реєстратурі вас запитають, за яким питанням ви телефонуєте, можливо вам можуть допомогти не залучаючи до цього лікаря.

Як каже мед директор бувають ситуації, коли пацієнту потрібно записатися на прийом, тоді в реєстратурі його одразу запишуть. Буває що пацієнти телефонують для того, щоб отримати електронне направлення на стаціонарне лікування, виписати електронний рецепт за програмою «Доступні ліки» і все це можна вирішити за допомогою лікаря — дублера.

До речі у вихідні дні в кожному медзакладі працює черговий лікар, з яким теж можна зв’язатися зателефонувавши в реєстратуру.

— Послугами лікаря-дублера можна скористатися, коли ваш сімейний лікар захворів, або коли він у відпустці, — говорить Олена Кащеєва. — Окремо варто зазначити, що телефонувати сімейному лікарю можна з 8.00 до 20.00, це час коли працює медичний заклад. Лікар може не брати слухавку під час амбулаторного прийому, тому що він займається пацієнтами, які прийшли до нього, але потім повинен передзвонити.

Але інколи пацієнти телефонують лікарям, і о дев’ятій вечора, і о першій годині ночі і вважають, що лікар неодмінно повинен брати слухавку. Але це не так.

З 20.00 і до 8.00 за словами директора медзакладу потрібно телефонувати в швидку.

— В швидкій немає консультативної допомоги, але якщо наприклад в пацієнта висока температура, чи інші стани, лікарі швидкої приїдуть, подивляться, нададуть невідкладну допомогу, — розповідає Олена Кащеєва. — Сімейні лікарі в період з 20.00 до 8.00 не працюють. І телефонувати сімейному лікарю після восьмої години вечора не потрібно.

Буває по — різному

За словами сімейного лікаря Тетяни Драчинської, в спокійний день до неї може зателефонувати 50 пацієнтів, і кожен з важливим питанням.

— Телефонують пацієнти в будь-який час, без реверансів так би мовити, — говорить лікарка, — Лікар може не брати слухавку, коли він на прийомі, а коли пацієнти телефонують в особистий час буває по — різному. Та в будь-якому випадку, якщо пацієнт не може додзвонитися до лікаря, треба телефонувати в реєстратуру медзакладу, або на швидку, якщо випадок невідкладний.

Лікар теж людина?

Коли почала працювати первинка, в соцмережах почали з’являтися дописи сімейних лікарів — про ставлення пацієнтів до лікарів. А саме про знецінення праці лікаря та надані ним послуги. Один вінницький сімейний лікар написав наступне:

«У світлі теперішньої медичної реформи піднімається, розглядається і вирішується багато питань: медичних, фінансових, етичних. В основі всього — клієнтоорієнтованість. Всі турбуються про пацієнта: держава намагається запропонувати і гарантувати максимальний об’єм із послуг, необхідних на первинному рівні. Пацієнту надана можливість вільно, обирати сімейного лікаря, чітко прописані права, алгоритми дій, маршрути. Для лікарів: можливість проявити себе, отримати винагороду за свою працю. Та нажаль, маємо величезну проблему. Десятиріччя радянської, безкоштовної медицини знецінили лікарських фах, та надані ним послуги. Зі слова «послуги» лишили лише «слуги». Приправили «клятвою Гіппократа», «високою справою», кримінальною відповідальністю за ненадання допомоги і дуже вільним прочитанням населення останньої тези — надання допомоги, всім, хто потребує, в будь-який час і за найпершим запитом. 

Спроби заявити про себе, як про живу людину, яка має такі ж потреби, як і всі люди на Землі, викликає масу обурень. Необхідність в сні, їжі і відпочинкові відкидається апріорі, наявність сім’ї, хобі, відпусток абсолютно не бажане. «Як це спати вночі, коли мені погано?», «Як це не ходити на температуру 38 у дорослого, зима ж, і слизько», «Як це не приїдете послухати десятирічного сина, що чхнув вранці два рази?». І, залишивши вдома свою дитину з температурою за 38С на маму з гіпертонічною хворобою, ти їдеш на виклик 37,2 пацієнта 1987 року народження, бо реєстратор записав…
Лікарі, в цивілізованому європейському суспільстві, в 21 сторіччі, в умовах реформи, борються за свої права?».
 

Читайте також:

Якщо в людини знайшли онкологію — значить в генофонді її сім’ї знайшли слабке місце

Хворі люди годинами стоять у черзі на ПЛР тести. Чим дальше, тим більше — говорять лікарі

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (114)
  • Оксана Паламарчук

    До сліз боляче за нашу мед.реформу . Сьогодні 4-ий день як захворіла  на ковід, Три дні були жахливими і ворогу не побажаєш. Висока температура, постійно трусило, боліло усе! таке враження, що збила машина і болить кожна кісточка і суглоб. Два рази набирала сімейного лікара і все марно.... А саме головне, що могла б передзвонити, хоча б тому, що у мене  2 міс.дитині і гв. Про що можна говорити далі!!!!!
  • Лана Светлова

    Винницкий семейный врач не прав! мы обращаемся к врачу по крайней необходимости и ,я согласна, нужно звонить к нему только в приемные часы, но врач обязан отвечать на все поступившие жалобы от пациента, он за это получает зарплату ( не буду напоминать , что из наших налогов).А нашу медреформу нужно усовершенствовать хотя бы тем, что врачей лицензировать, а то сейчас окончил вуз "за взятки" и стал небожителем!!!тем более им установили зарплату  не меньше 20 тыс. грн в месяц ! просто возмутительно!
  • Анна Марчук

    Ето точно
  • Галина Дрібнюк

    З усіх коментарів (а це думка суспільства) виникає:
    1. Реформи щодо медицини  неправильні і це справді так.
    2. Звертаюся до тих, кого НАРАЗІ!!!!  чуєте НАРАЗІ!!! не торкнувся ковід і хто вважає, що це звичайне сезонне ГРВІ з сопельками: КРАШЕ ПРОМОВЧІТЬ, бо як зайде до вас надовго в гості, то зрозумієте, як ви помилялись.
    3. Ковід - навісний, він мине. Однак, медики повинні розуміти, що в цей момент від них залежить віддатися допомозі більше, ніж зазвичай /ковід прогресує здебільшого двічі на рік/. Зарплата виправдовує сподівання.
    4. Мусимо миритися з усім тим реальним, вболівати одне за одного, співчувати, допомагати...
    Альтернативи, на жаль, поки не видно..

keyboard_arrow_up