На Вінниччині шукають 14 помічників ветеранів: хто може подати заявку і як?

- Вінниччина долучилась до ініціативи Мінветеранів та МОЗ по впровадженню роботи фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб у закладах охорони здоров’я. Наразі шукають фахівців у 14 закладів.
- Чому вирішили створити такі робочі місця при лікарнях і які умови роботи? Розповідаємо.
Ще з 2023 року в Україні запустили проєкт «Помічник ветерана». Це пілотний проєкт Міністерства у справах ветеранів. Вінниччина стала одним із чотирьох регіонів, які взяли в ньому участь. Помічниками ветеранів могли стати або самі ветерани, члени родин Захисників і Захисниць або ж члени родин загиблих чи зниклих безвісти Оборонців.
У 2024 році за результатами пілотування проєкту затвердили професійний стандарт нової професії, так з’явився Фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб.
За останніми даними, у Вінниці працює 12 фахівців (Помічників ветерана - попередня назва). Вони надають послуги у прозорих офісах соціального спрямування.
Однак у листопаді міністр охорони здоров'я Віктор Ляшко повідомив, що МОЗ та Міністерство у справах ветеранів запустили пілотний проєкт із підтримки ветеранів на первинній ланці медичної допомоги.
Ляшко пояснив, що триває спільна робота з Міністерством у справах ветеранів над тим, щоб у медичних закладах запрацювали простори турботи про ветеранів. У цих просторах фахівці із супроводу консультуватимуть учасників бойових дій щодо етапів лікування, реабілітації, подальших дій після виписки з медичного закладу, а також інформуватимуть про сервіси, які вони можуть отримати поза межами лікарні.
Скільки вакантних місць і де працюватимуть помічники?
Наразі на Вінниччині є 14 вакантних місць на цю посаду. Про це повідомила директорка Департаменту охорони здоров'я та реабілітації Ольга Задорожна.
— Такі посади наразі активно запроваджуються в органах місцевого самоврядування — у сільських, селищних, міських територіальних громадах. Однак, зрозумівши, що найбільше часу, на жаль, і ветерани, і демобілізовані, і військові проводять саме у шпиталях та закладах охорони здоров'я, уряд ухвалив необхідні зміни до відповідної постанови про введення посад фахівців із супроводу саме в медичних установах. Адже ветерани проходять декілька курсів реабілітації, отримують стаціонарне лікування, що зазвичай є довготривалим процесом. До того ж, це супроводжується переходами з одного шпиталю до іншого, — зазначила директорка департаменту.
Крім того, оскільки таке нововведення збіглося з реформою МСЕК, розташування майбутніх центрів, де працюватимуть фахівці із супроводу, визначили за 13 експертними командами та одним військовим госпіталем.
Хто може податися на цю посаду і що вони будуть робити?
Система залишається незмінною: фахівцем із супроводу може тати особа, яка відповідає вимогам професійного стандарту, має відповідну освіту та рівень знань. Це може бути «цивільна» особа, або ж самі ветерани/ветеранки та члени їхніх родин, яким надається перевага у працевлаштування, у разі однакових результатів відбору комісією.
— Людина, яка пройшла те саме пекло війни, краще розуміє потреби свого побратима і може надати необхідну допомогу. Ми не кажемо, що він буде втручатися в лікувальний процес, адже існує медична таємниця та певні обмеження щодо доступу до медичної документації, — зазначає Ольга Задорожна.
Слова директорки департаменту підтвердив і ветеран війни Сергій Колум. З ним познайомилися під час акції проти неправомірного паркування на місцях для людей з інвалідністю. Про цю ініціативу писали тут.
Сам він також втратив кінцівку і проходив лікування та реабілітацію у військовому госпіталі. Нині він і досі часто туди їздить, адже ветерану телефонують і просять приїхати хоча б просто поспілкуватися.
— Я часто туди їжджу, щоб банально поговорити з хлопцями, які втратили кінцівки або отримали тяжкі поранення. Для прикладу нещодавно мене покликали, бо один хлопець втратив кінцівку і вже зовсім не хотів жити, — розповідає Сергій. — Але коли з військовим говорить людина, яка пройшла той самий шлях, він починає оговтуватися. Найкращим результатом такої моєї розмови, я вважаю, був той момент, коли чоловік у підсумку сказав, що хоче знайти роботу.
Саме тому при лікарнях, де зараз перебуває багато поранених військових і де починається їхній шлях до нового життя після поранення, помічники ветеранів можуть бути надзвичайно потрібними та корисними.
Як і фахівці із супроводу, які наразі працюють у Прозорих офісах, ці спеціалісти також проходитимуть навчання. Як розповіла Ольга Задорожна, його організовуватимуть спільно Міністерство охорони здоров'я та Міністерство ветеранів.
— Фахівець із супроводу зможе допомогти у вирішенні різних питань: відновлення документів, пошуку роботи, юридичних чи матеріальних аспектів, а також у взаємодії з іншими структурними підрозділами, такими як департамент ветеранської політики або департамент соціальної політики, та їх територіальні підрозділи. Він знайде рішення через наші заклади та структури, — пояснює Задорожна. — У лікарні буде один, максимум два таких фахівці. Вони зможуть залучати психологів, проводити групові заняття, допомагати з сімейними проблемами, якщо ветерани ними поділяться. Це фактично хороший менеджер, тільки в системі ветеранської політики в охороні здоров'я.
Таким чином, на відміну від інших центрів допомоги військовим і ветеранам, фахівець із супроводу стане тією людиною, яка зможе безпосередньо знайти відповідні структури, служби, центри, організації та фахівців для вирішення конкретних проблем ветеранів.
Як подати заявку на посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб?
Крок 1. Перейдіть на веб-платформу е-Ветеран. У розділі «Електронні сервіси» натисніть «Заява на участь у відборі на посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб».
Крок 2. Зазначте такі відомості:
- прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
- стать;
- дату народження;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності);
- унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
- задеклароване/зареєстроване місце проживання або місце фактичного проживання;
- серію та/або номер документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;
- рівень і спеціальність здобутої освіти;
- наявність статусу ветерана війни або особи, яка має особливі заслуги перед Батьківщиною, або постраждалого учасника Революції Гідності, або члена сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни, або члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи загиблої (померлої) Захисниці України (за наявності);
- територіальну громаду, обрану для працевлаштування на посаду фахівця із супроводу.
- згоду на проходження психологічного тестування та тестування на знання законодавства;
- серію та/або номер (за наявності), ким видана довідка медико-соціальної експертної комісії із зазначенням групи та причини інвалідності, дати встановлення інвалідності та дати чергового переогляду;
- контактні дані (номер телефону та адреса електронної пошти);
- резюме (у довільній формі).
Крок 3. Пройдіть фахове та психологічне тестування.
Крок 4. Підпишіть заяву за допомогою електронного підпису.
Читайте також:
«Таких грошей у Чорного немає»: суд зменшив заставу взятому на хабарі ексначальнику Центру спротиву
Поїздка вінницьких депутатів до США: хто потрапив у делегацію та за чий кошт?
Транспортування маломобільних людей: хто може допомогти у Вінниці?