Ветеран водно-моторного спорту, 70-річний Анатолій Яковищенко, готується до всеукраїнських змагань

- Вінничанин Анатолій Яковищенко успішно займається водно-моторним спортом з 1968 року.
- Це військово-прикладний спорт, який останнім часом на Вінниччині занепадає.
- Нагадує «Формулу-1», тільки на воді. Включає в себе різноманітні змагання на моторних суднах.
Популярними є швидкісні змагання на певні дистанції та за визначений час (годинна гонка). Рідше проводять змагання в проходженні складних фарватерів, на виконання комбінованої програми. Спортсмен виступає як водій судна.
— Колись на Вінниччині була сильна збірна. Наша водна станція водно-моторного спорту була біля бази «Динамо», що на Старому місті. Нині я фактично залишився майже один, — розповідає 70-річний спортсмен.
Анатолій Яковищенко каже, що у Вінниці під час війни не має умов для тренувань. На відміну від колишніх часів, коли гонщики мали можливість тренуватися на ділянці Південного Бугу, від бази «Динамо» до кондитерської фабрики.
Багаторазовий чемпіон України
Водночас вінничанин регулярно виступає на офіційних змаганнях в інших регіонах. Є 25-разовим чемпіоном України, а у 1986 році став призером чемпіонату СРСР.
— Зазвичай щорічно проводяться Кубки і чемпіонати України з водно-моторного спорту. Я завжди беру в них участь. Намагаюся тримати спортивну форму. Не палю, не вживаю спиртне, веду здоровий спосіб життя, — наголосив Анатолій Яковищенко.
Черговий чемпіонат України з водно-моторного спорту планують провести в Черкасах наприкінці серпня. Анатолій Яковищенко збирається там стартувати.
Ветеран хотів би мати гідну зміну. Але молодих вінницьких гонщиків у Вінниці поки що немає.
— Наш вид спорту — екстремальний. Корпус човна працює, як крило. І він йде фактично на трьох точках. Це нагадує повітряну подушку. Тому не кожна мама дозволить дитині займатися водно-моторним спортом. До речі, у 80-х роках під час гонки я отримав перелом хребта і дивом залишився живим, — згадує Анатолій Яковищенко.
Дебют у Монако
Водно-моторний спорт розвинений у багатьох країнах світу. Перші змагання в Європі та Азії відбулися у 90-х роках 19-го сторіччя. Міжнародні змагання відбуваються від 1900 року; тоді вони пройшли в Монако на узбережжі Середземного моря. Велике значення у розвитку техніки мав традиційний розіграш «Британського призу» для моторних суден (катерів і глісерів).
В 1922 році створено Міжнародний союз водно-моторного спорту. Глісери з гребними гвинтами, обладнані потужними авіаційними двигунами, були основним типом мотосуден на чемпіонатах світу 1923-1938 років.
Від 1957 року абсолютні рекорди швидкості на воді реєструють окремо для глісерів з гребними гвинтами і глісерів з повітряно-реактивними чи ракетними двигунами на дистанції один км або статутній милі (1609,3 м).
В 1959 році було зареєстровано абсолютний рекорд швидкості на воді на глісері — 418,98 км/год.
Від 1981 року проводиться чемпіонат «Формула-1», де беруть участь скутери з об’ємом двигуна до 2000 см3. Провідними у світі водно-моторного спорту є представники Великої Британії, США, Італії, Німеччини, Франції.
На скутерах і водних мотоциклах
В Україні цей спорт почав розвиватися на початку 20-го сторіччя. Із 1969 року наші спортсмени мають змогу брати участь у чемпіонатах світу і Європи. У 1992 році було зареєстровано Федерацію водно-моторного спорту України, що від 1995 року входить до Міжнародного союзу.
До війни із росією щорічно відбувалися чемпіонати, першість і Кубок України в 11-ти класах скутерів, моточовнів і глісерів. Від 2002 року національні змагання відбуваються також на водних мотоциклах з об’ємом двигуна 650-1400 см3. Основні бази, де до війни проводилися змагання — у Дніпропетровську, Черкасах та Одеській області.
Читайте також:
Наші спортсмени відзначилися на чемпіонаті світу зі змішаних єдиноборств ММА
Вінницькі хокеїсти здобули європейське срібло і путівку на олімпійський відбір
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.