У ProZorro опублікували тендер на капремонт зупинки по вулиці Театральній, що біля Драмтеатру. Підрядник має зняти асфальт та тротуари біля зупинки, підготувати основу з відсіва та піску. Дорогу планують залити бетоном та відділити її бордюром, який зроблять на індивідуальне замовлення.
Робітники мають змонтувати трисекційну зупинку з тактильною плиткою на вході/виході з транспорту. Проектом передбачено відновлення тротуару, нове озеленення (газон і вісім кленів), невисокий паркан-турнікет вздовж дороги.
Нині ще шукають виконавця робіт, який почне працювати над об’єктом з 24 червня до 5 вересня. Усі роботи та матеріали оцінили на 2 мільйони 77 тисяч 238 гривень. Але чому таку суму витрачають на зупинку?
Керівник департаменту комунального господарства Володимир Ніценко пояснює, ціна висока, бо багато будівельних робіт і деякі деталі виготовлять на індивідуальне замовлення.
— Це пілотний проект для Вінниці. Зокрема, дорога біля зупинки буде з бетонною основою, бо асфальт влітку нагрівається та деформується під вагою транспорту. Отримуємо «напливи», які потрібно вирізати і ремонтувати дорогу, — каже Ніценко. — А ще в проект закладені бордюри індивідуального замовлення. Вони фігурні, щоб розрив між зупинкою та тролейбусом був мінімальним. Транспорт буде «в'їжджати» у зупинку, а люди на візках зможуть самостійно заїхати у салон.
Фігурний бордюр / Фото надане Володимиром Ніценком
Щоб отримати візуалізацію проекту, надіслали інформаційний запит до міськради. У відповідь прислали схему розташування зупинки. Разом з новим павільйоном зроблять виділену смугу для громадського транспорту.
Фігурний бордюр складатиметься з двох частин: одна з них буде припіднятою над нинішнім бордюром.
На перспективу планується, що зупинки, які зараз навпроти Торговельного інституту, пересунуть ближче до перехрестя Театральної-Соборна. Трамвайні зупинки отримають підвищені платформи, як на Замостянській.
За словами Ніценка, пілотну зупинку на Театральній робитимуть схожою на ті, що є в Кельце.
— Там, на облаштування однієї зупинки, витратили біля 150 тисяч євро. Проект подавали на громадські обговорення, громада сприйняла позитивно, — каже Володимир Ніценко.
У польських ЗМІ зупинки Кельце називають «найдорожчими в Польщі». У 2015 році на модернізацію 81 зупинкових павільйони витратили 32 мільйони злотих: 85% від цієї суми виділив ЄС, в рамках програми розвитку громадського транспорту Кельце.
Кожна модернізована зупинка, в середньому, коштувала 400 тисяч злотих. Це орієнтовно 2 мільйона гривень за курсом, який був чотири роки тому.
Влада Кельце запевняла, що найдорожчим в цьому проекті були не самі зупинки, а «кишені» для транспорту:
— Я доводив це багато разів, але, звичайно, добре сказати, що у нас найдорожчі зупинки в Польщі. Це не зупинки. Це автобусні «кишені» з підконструкціями, що в деяких випадках коштували понад 200 тисяч злотих,— казав президент Кельце Войцех Любавскі.
Вдалося знайти з чого складаються ці зупинки: конструкція зроблена з графітової сталі та загартованого скла, дах вкритий шовковим екраном, що зменшує проникнення сонячного світла; є Wi-Fi, онлайн-табло з графіком руху та відеонагляд. Платформа зупинки майже в один рівень з дорогою.
З чого буде складатися зупинка у Вінниці — ще невідомо. У тендерній документації вказано єдину вимогу до павільйону — він має складатися з трьох секцій.
Утім, на зупинку біля Драмтеатру торік вже витратили 2,8 мільйона гривень.
— Минулого року на тому місці міняли комунікації, серед яких новий водогін, каналізація, електромережі. Поставили нові стовпи, щоб підготуватися до реконструкції площі (Майдану Небесної сотні - авт.). Плитку, що пішла «хвилями», будуть переробляти. А дорогу більше не розширятимуть, там місця вдосталь, — сказав керівник департаменту комунального господарства Володимир Ніценко.
Приватне підприємство «Актив Строй» цьогоріч мало б продовжити реконструкцію майдану Небесної сотні: викласти нову плитку, відремонтувати фонтани, поставити нові лавки, освітлення, зробити тротуарний годинник та багато іншого за 20,1 мільйона гривень. Однак, за словами Ніценка, реконструкцію площі відклали, бо не передбачено коштів у міському бюджеті.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер