Як нова служба «102» посилає на виклики патрульних поліцейських. Репортаж
До півтисяч дзвінків на добу приймають оператори нової служби «102», а диспетчери - переадресовують патрульним поліцейським. Копів вінничани звуть не тільки на ДТП чи місце злочину. Бувало, просили викликати таксі, повнити рахунок або піти купити ковбаси
Чотири зміни, у кожній з яких працює по шість операторів і по чотири диспетчери, обслуговують вінничан за номером «102». Тут тепер не буває занятих ліній. «ЦУНамі» (центр обслуговування нарядами патрульної поліції) приймає приблизно 400 викликів щодоби.
Телефон удень більше, ніж на п’ять хвилин, не замовкає. А ввечері і до двох ночі, як каже заступник начальника відділу «102» Геннадій Панчук, люди телефонують безкінця.
- Виклики бувають різні, - говорить відповідальний за Центр міста диспетчер Андрій Дерев’янко, який до створення нової служби «102» сам був патрульним, а тепер направляє поліцейських на виклики. – Є в нас наприклад лежачий чоловік, який часто просить наряд, не повідомивши причини. Коли до нього патрульні поїхали вперше, то написали потім у рапорті: «просив поповнити рахунок, купити кусочок ковбаси і сиру, завдання виконали».
Андрій, як і інші диспетчери, що відповідають за порядок на своїх ділянках міста (різних мікрорайонах), сидить за столом із трьома моніторами. На одному він бачить електронні картки, заповнені операторами, що сидять неподалік і через гарнітуру приймають виклики від людей. На другому моніторі в диспетчера зв'язок з Києвом. На третьому – електронна карта міста з рухомими червоними крапками. Це позначки патрульних машин. Наведеш стрілку миші на котрусь – бачиш номер наряду, швидкість руху, час їзди до крапки-позначки місця події.
- Приходить картка з новим повідомленням від операторів, і я перетягую найближчий наряд на поле завдання, - показує, як «мишкою» роздає завдання «копам», диспетчер. - На планшет наряду одразу приходить інформація про подію. Бачите, з’явилося «прийняв»? За пару хвилин з’явиться позначка «прибув на місце».
Позначки з’являються на моніторі диспетчера, коли патрульні поліцейські натискають кнопки на своєму планшеті. Вільних патрульних диспетчер бачить зеленими. Тих, що отримали завдання і виконують його – червоними.
Ще у диспетчера на столі три мобільних. Він час від часу передзвонює поліцейським, або вони телефонують йому, щоб уточнити дані чи порадитись.
- Жінка подзвонила, що 14-річний син не хоче іти до школи. Наряд вже на місці. Старший дзвонив, питав що робити, - пояснює диспетчер. – Це поки що найцікавіший за сьогодні виклик. Раніше смішне було: чоловік просив поліцейських викликати йому таксі. Викликали і посадили в машину.
- Не може такого бути, що наряд не буде виконувати завдання, - каже заступник начальника відділу «102». – Це включено. Фіксуються у електронній системі усі дзвінки. На всі виклики, прийняті операторами, диспетчери спрямовують наряди і слідкують за реагуванням. Якщо виклик кримінальний, то на місце спрямовують слідчо-оперативну групу, яка теж потім повідомляє про результат.
Поруч диспетчерських місць - радіостанція. З динаміків чути, як між собою перемовляються «копи»:
- Привокзальний ринок. Треба регулювати рух. Притримати пішоходів, бо загружена вулиця Привокзальна. Альо?
- 123-тій поїхав!
На зміні, за роботою якої спостерігала журналіст RIA, була одна жінка. Ольга Плакидюк, що 20 років була музикантом в оркестрі МВС. Оркестр розформували – співачка перепрофілювалася у оператора «102».
- Трошки важкувато, що це робота на 24 години, - каже вона. - Але ми маємо право на чотири години сну. В нас є кімнати для відпочинку. Відпочиваємо по чергі - одна половина зміни, потім друга.
Кімнати відпочинку начальство служби показати журналісту не захотіло. Мовляв, раптом там ліжко не прибране. Зате в кожну картку, оформлену операторами, дали вчитатися. За дві години в місті сталося дві крадіжки, два пограбування, два ДТП, двічі лікарі інформували про кримінальні травми.
- Люди звертаються в основному не через злочини, а коли бачать машину з побитим склом чи аварію, то дзвонять. Спостерігачі, - каже Ольга Плакидюк. – Найбільш хвилюючі для мене повідомлення про зниклих дітей. Руки трусяться, але швидко треба «забити» в картку інформацію. В термінових випадках ми гукаємо диспетчеру, що і де сталося, а потім вносимо в базу.
- Жінка дзвонила, що в маршрутці 17б з сумочки витягнули гаманець з грішми і картками, - розказує ще один оператор «102» Андрій Панасенко, який раніше працював помічником чергового в міській міліції. – На картці, яку я передав диспетчеру, вже є інформація про реагування: виклик передали слідчо-оперативній групі, бо тут кримінал.
Таких карток в кожного оператора на добу до півсотні. Оператори теж мають електронну карту, але без позначок патрульних машин. Їхня карта міста, кажуть, допомагає зорієнтуватися на місцевості або зорієнтувати людину, яка дзвонить, не знаючи, де вона.
- Було, що жінка телефонувала нетвереза, сказала, що її таксист висадив невідомо де, - розказує Андрій Панасенко. – Я питав, що бачить навколо, і виявилося, що вона на Старому місті. Насилу її знайшли. Виїжджав патруль і відправили її додому.
Вадим Куляс був дільничним, тепер спішить першим від колег-операторів натиснути кнопку прийому дзвінка.
- Міліція, слухаю? – каже він в мікрофон, ставить питання про особисті дані заявника і швидко записує інформацію про ДТП в картку, яка «іде» до диспетчера. - У всіх операторів одночасно дзвонить телефон. І всі стараються першими прийняти. Немає такого, що хтось не приймає виклик, бо не хоче. Ми розуміємо, що дзвонять, бо щось сталося, й треба якнайшвидше прислати на місце патрульних.
В кінці зміни оператори пишуть рапорти про результати роботи. Електронна програма теж підбиває підсумки їхньої роботи щогодини. Начальник служби і зам сидять за скляною стіною і як на долоні бачать роботу відділу.
«ЦУНамі» хоче охопити всю область
Що за технічним оснащенням Вінницю переплюнула тільки Полтава, сказав начальник управління інформаційного забезпечення обласної поліції Євгеній Соловейчук. Нагадаємо, що систему «ЦУНамі» закупили за кошт іноземних інвесторів, які фінансують реформу МВС. Коштувала вона майже півмільйона гривень.
– Вже не треба шукати виходи на працівників поліції чи зв’язки через керівників, якщо щось сталось. Шість підмінних диспетчерів на шести лініях в будь-який час доби приймуть виклик, опрацюють, відправлять на диспетчерську службу, і диспетчери переадресують інформацію нарядам патрульної поліції, - говорить Євгеній Соловейчук. – Це коли було дві лінії, людина могла потрапити в режим очікування. Також мав місце людський фактор: черговий міг не вислати групу на дрібну подію. Тепер 100 відсотків повідомлень реєструємо та гарантуємо реагування на кожен виклик.
В планах служби “102” - охопити всю область, бо сьогодні церез “ЦУНамі” проходять тільки виклики вінничан.
- Ми хочемо досягнути того, що вся область буде зациклена на телефоні «102». Зараз це питання вирішується, - говорить начальник управління інформаційного забезпечення. - Не скажу, що ми робимо дуже складну роботу. Злочини не розкриваємо. Але завдяки тому, що у нас нова система «102» функціонує, по Вінниці виїзд патрульної поліції скоротився до трьох хвилин. Максимум – 5 хвилин реагування.
Читайте також:
Нова поліція поміняє старі лінії «102» на систему «ЦУНамі» за півмільйона гривень
Частину патрульних поліцейських висадять з машин для пішого патрулювання
Перший місяць роботи патрульних: більше потурати не будуть
Серед повноважень нових патрульних поліцейських є «ложка дьогтю»
Гра: Допоможи копу доїхати до відділку
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Читач57
Анонім
Анонім
Анонім