- Поліцейські помітно поповнили свої знання, стали впевненішими у своїх діях, навчилися аргументувати свої вимоги і рішення, трохи вивчили місто, - каже голова Комітету безпеки руху Володимир Черкас. – Але й вимоги з боку керівництва до них зросли. Уже немає колишніх «знижок» на недосвідченість. Неприємним моментом залишаються ДТП за участю поліцейських…
У понеділок, 28 березня, з’явилася чергова інформація про пом’ятий «Пріус», який бачили біля «Бастилії». Питаємо у начальника батальйону патрульних Андріана Горбачевсього, скільки ж автівок пошкодили, відколи патрулюють. Він говорить про чотири машини, зіпсовані в перші дні роботи, і називає сигнал про ще один «Пріус» з погнутою дверкою неправдивим.
- Стосовно чотирьох інспекторів, які пошкодили патрульні транспортні засоби, складені адмінпротоколи згідно зі статтею 124 (порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, - авт.), - говорить Андріан Горбачевський. - Також проводяться службові перевірки. Звісно, співробітників будемо притягувати до дисциплінарної відповідальності.
Машин вже не б’ють?
Дисциплінарна відповідальність, як пояснив начальник патрульних Редван Усеінов, - це штраф за службову недбалість. Досі, якщо штрафували «копів», то переважно за запізнення. На 300-400 гривень.
- У нас о сьомі ранку стройовий огляд, і не дай бог, хтось запізниться, - говорить Редван Усеінов. - Усі проходять медогляд уранці, потім отримують спецзасоби, зброю. Якщо хтось ланцюжок порушить, за це – штраф.
А побиті автівки головний поліцейський Вінниці пояснює звиканням патрульних до нічних чергувань і людським фактором, без якого не обійтися:
- Усі живі люди, і скільки б не їздили за кермом, завжди можна потрапити в аварію. Навіть Шумахер потрапляв у ДТП. Від цього нікуди не дітися. І в кожній роботі є період адаптації. Патрульні пройшли стажування і зараз працюють нормально. Є помилки, але вже не такі, як були.
А от Володимир Затайдух з Дорожнього контролю «копів» хвалить за єдине: за вміння допомогти водію у випадку неполадок. Лишень тих патрульних, які раніше працювали в ДАІ, він вважає адекватними. Інші 70 відсотків, каже, не знають законодавчої бази. Такі патрульні, мовляв, його нещодавно закували в наручники за злісну непокору.
- Непокора була в тому, що я не захотів відходити від їхнього автомобіля, - говорить засновник Дорожнього контролю. – Я фіксував на камеру, як на Дениса Клімова (колега Затайдуха, - авт.) складали постанову за те, що за 20 метрів не видно номерних знаків. Патрульний до мене підійшов і почав казати, що мій автомобіль строїть з порушенням, хоч там порушення не було. А от керівництво у них адекватне. Їхні поступки відповідають займаним посадам. Раніше наші заяви ігнорували, коли ми писали про порушення. Зараз адекватно розбирають.
Оштрафували свого шефа
Володимир Затайдух також розказав, що на його вимогу патрульні склали протокол на… свого керівника. Заступник начальника патрульної служби Олександр Суменок приїхав на конфліктну ситуацію і поставив автомобіль під знаком. Дорожній контроль звернув на це увагу. Мовляв, документуйте і цього порушника. Врешті заступник Редвана Усеінова отримав 255 гривень штрафу за порушення правил паркування.
- Був у Редвана і він показав, що Олександр штраф оплатив, - говорить Володимир Затайдух. – Він міг говорити, що порушив по службовій необхідності, але й слова проти не сказав. Я вражений цим.
Питаємо у Редвана Усеінова, чи не заважають патрульним працювати активісти, що весь час контролюють їхню роботу й намагаються підловити на промахах.
- Сто процентів не заважають, - каже він. – Допомагають. У поліцейських є знання, а немає досвіду. Їх активісти трохи «ганяють» по правопорушеннях, які дуже часто відбуваються.
Натомість активісти зауважують: поліцейські інколи не хочуть втручатися в грубі порушення з власної ініціативи. Кажуть свідкам: дзвоніть на «102».
- Це не зовсім правильна постановка питання, коли городяни, побачивши проїзд на заборонний сигнал світлофора або виїзд на зустрічну смугу, повинні дзвонити в поліцію, екіпаж якої в цей момент проїжджає повз і спостерігає цю ж картину, - каже голова Комітету безпеки дорожнього руху.
Просимо його назвати якийсь приклад, який можна вважати досягенням патрульних.
- Хіба тільки те, що поліцейські не побоялись оформити ряд "поважних" людей, - відповідає Володимир Черкас.
Редакція також запитала у вінничан, чи стали вони почували себе безпечніше, відколи у місті працюють патрульні поліцейські. Ось результати опитування:
12 подвигів патрульних поліцейських
Із першої ночі роботи, з 22 лютого, патрульні поліцейські мали майже 4,5 тисячі викликів. Звісно, що не кожний назвеш зразковими. Але деякі щоденні справи «копів» тягнуть на те, щоб їх відзначити в цьому списку, складеному за розповідями керівників патрульної служби
Подвиг за версією головного поліцейського Редвана Усеінова:
- Багато прохань було, коли ми тільки починали працювати, по Соборній. І я вважаю, що патрульна поліція з цією задачею впоралася на 90 відсотків. Соборна зараз в тому стані, в якому повинна бути. Це досягнення саме патрульної поліції, бо ми врахували скарги про безлад і навели порядок.
Оці фотографії, як ілюстрацію роботи патрульних поліцейських, постили вінничани у Вконтакті та в Фейсбуку:
Перша статистика патрульної поліції
(за півтора місяці роботи)
- 4300 викликів на «102» опрацювали
- 1800 адмінпостанов винесли
- 160 адмінпротоколів склали у сфері громадської безпеки (хуліганство, куріння в громадському місці, поява в стані алкогольного сп’яніння)
- 140 дорожній аварій без потерпілих задокументували
- 50 правопорушників застримали (згодом були порушені кримінальні провадження)
- 51 автомобіль евакуювали
- 20 поліцейських піклувань застосували
- 12 крадіжок розкрили
- 10 одиниць зброї виявили
- 4 викрадення розкрили
- 2 грабежі розкрили
Читайте також:
Головний «коп» Вінниці Редван Усеінов: «Навіть Шумахер потрапляв у ДТП»
Частину патрульних поліцейських висадять з машин для пішого патрулювання
Були «менти» - стали «понти». Як пройшов перший тиждень патрулювання нових поліцейських
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Там был фольц поло служба охраны.