Влад потрапив у п’ятірку найкращих вчителів України премії Global Tescher Prize і виграв поїздку на Форум. У Дубаї приїхало біля 2000 учасників, серед них були і нобелівський лауреат, і відомі актори й спортсмени, і політики Ніколя Саркозі і Тоні Блер. Учителі з України жили у 4-зірковому готелі, а форум проводився у іншому готелі «Атлантіс», що є візитівкою Дубаї. Що стосується їжі, то Владу найбільше сподобалися смачні креветки на грилі, а деякі екзотічні фрукти він вперше спробував саме у Дубаї.
Програма заходу була дуже насичена, діяли 20 різних майданчиків, де постійно щось відбувалося, навіть очі розбігалися.
Владу запам’ятався момент, коли зібралися знаменитості із бізнес-сфери, що обговорювали хвилю новацій, яка чекатиме на нас.
— А навичка підприємництва розвивається у дітей тоді, коли батьки дають простір для експерименту, — сказав Владислав. — Наприклад, дитина побачила курячі яйця і починає гратися, тато з мамою просять не чіпати. А ви дайте дитині погратися, нехай вона розіб’є яйце, це й буде експериментальне навчання, діти мають опредмечувати цей світ і не треба їм забороняти.
Учасники скачали спеціальний мобільний додаток Форуму, що давав їм змогу моніторити інформацію про спікерів та теми, з якими вони виступали.
Також у всіх були бейджики і датчики, які зчитували інформацію. Тобто, щоб отримати чиїсь контакти, потрібно підійти до людини і за допомогою чіпу на бейджику зчитати інформацію про нового знайомого, вся інформація одразу відправляється на електронну пошту.
— Я багато «наклікав» нових знайомств, познайомився з професором психології з Оксфорду, громадськими активістами з Нігерії, які хочуть співпрацювати з Україною, також тепер маю знайомих з Лівану, Арабських Еміратів, Німеччини, Аргентини, — розповів Владислав. — Можливо, будемо запускати цікаві проекти.
Вчитель згадав також і брифінг «Які навички будуть необхідні у 2030 році на робочих місцях».
— Велику роль буде грати у майбутньому емпатія, тому роботи ніколи не замінять професію вчителя, — сказав Владислав.
Ввечері відбувалась церемонія нагородження. А перед тим українські учителі відвідали сесію з Ніколя Саркозі, який вразив своєю харизмою і вмінням говорити публічно. Він сказав, що навчався у простій школі, але керував тими, хто закінчував найелітарніші заклади. Ніколя Саркозі вважає, що не можна учителя змусити повірити у себе, якщо у нього не має відповідного статусу. Статус має підніматися, і тоді вчитель буде мотивований.
Владислав відвідав майстер-класи, які проводили вчителі з Тор-10 світових фіналістів. Запам’ятався йому бельгієць, що запустив великий проект, який допомагає табору біженців у Кенії: дітей з табору забезпечили лептопами і Інтернетом і вони отримують освіту через Skype.
Усі спікери, за словами вінничанина, є глобальними громадянами світу, що дивляться у планетарних масштабах.
Перемогла і отримала 1 мільйон доларів викладач мистецтва із Лондона Андріа Зафіраку, що вивчила на базовому рівні 35 мов, аби краще спілкуватися із своїми учнями.
За результатами проведення національного етапу Global Teacher Prize, організаторів з України було визнано найкращими серед 46 країн. Це пояснюється значним впливом, який мав цей конкурс на країну та суспільство в цілому: кожен 6-й українець змінив свою думку про вчителя. Вперше у списку топ-100 найвпливовіших людей країни опинився вчитель, а у грудні 2017 56% українців зазначили, що вважають професію вчителя важливою.
На церемонії стався цікавий курйоз. До Владислава підійшли місцеві журналісти і вирішили, що вінничанин потрапив у Тор-10 вчителів світу, коли чоловік відповів «ні, я з Тор-5 України», журналісти все одно сказали, що хочуть взяти у нього інтерв’ю для телебачення.
Владислав розповів про мультинаціональну приватну школу The Apple International School, яка сподобалася домашньою атмосферою. Навчання там коштує 2000 доларів на рік. — У цій школі навчаються діти з різних куточків світу, адже Дубай — це місто-транзит, — розповідає Владислав. — Школу ще називають школою щастя і радості. На високому рівні там ціннісне виховання, любов до природи, до держави.
«З усіма нашими відмінностями ми складаємо абсолютно ідеальний пазл», — написано на дверях одного с класів. У коридорах багато різних куточків для творчості. У класі не більше 20-25 учнів, у вчителя є асистент.
— Я був на уроці математики у 1 класі, діти вивчали множення на 4, — сказав вчитель. — У школу, до речі, там йдуть у 5-6 років.
Також Владислав бачив там куточки з підписом «чи можеш ти назвати книжку, яку нещодавно прочитав?»
У класі немає парт - є 4 круглих столи, а також саморобні стенди про те, що діти засвоїли з різних предметів.
— Мені сподобалась система заохочення учнів початкової школи за допомогою системи карток досягень. Учні класу отримують картки за опановування певних знань та вмінь. Наприклад, при проходженні теми уроку, учитель вручає учням картки, на яких зазначені засвоєні вміння. Наприклад, «я вмію рахувати до 10», «я можу розпізнати двовимірні фігури» тощо — сказав педагог. — Усі картки досягнень вивішуються на стенді із фотографіями учнів. Кожна дитина може підійти і подивитися на свою колекцію карток. Звісно, це підвищує мотивацію, адже кожний учень намагається отримати якомога більше таких карток.
Багато уваги приділяється рефлексії. Діти, заходять у клас і вкладають зроблену своїми руками зірочку чи квіточку у спеціальну нішу на стенді. Над дошкою написані ключові цінності — віра, довіра, піклування, старанність. У кожному класі є ключик, діти працюють над якоюсь ключовою цінністю. Наприклад, у класі хтось когось образив, то пишуть, що сьогодні працюємо над цінністю «поважати один одного». І потім ця тема проходить червоною лінію і може бути темою тижня.
У кожному класі є скринька вдячності, дітки пишуть на аркушах, за що вони хочуть подякувати вчителям, однокласникам, батькам. У школі створили невелику локацію, де з дітьми вирощують рослини, спостерігають і доглядають за ними.
— Ще мене вразило, що будь-якої миті хтось з адміністрації може перевірити, як дитина засвоїла тему уроку, підійти до учня, сісти разом з дитиною і запитати «чому ти навчився сьогодні на уроці», — продовжив Владислав. — Саме приміщення наповнене проектам, які створили діти. Тут вони досліджували, як росте дерево а там — як розвивається метелик.
Є у школі і клас з інклюзивною освітою і девізом «Ми були народження для того, щоб розцвітати і квітнути».
Кожен день тижня має свою назву, понеділок — день роздумів, вівторок — день роботи в групах, середа — день вмінь ставити питання і так далі.
Вінничанина зацікавила практика проходження «інтернатури» у батьків, тобто батьки мають навчити дітей якійсь навичці, і діти роблять проект про це. Наприклад, когось мама вчила шити, або тато вчив приймати дзвінки у офісі і писати електронні листи.
Другий заклад, який відвідали українські вчителі — Дубайська американська академія GEMS. Її засновником є Санні Варкі, міліардер, який також заснував і «вчительський Оскар» Global Teacher Prize.
— Школа вразила своїми масштабами. Освіта там коштує 20 тисяч доларів молодша школа на рік, 40 тисяч доларів — вища, — сказав Владислав. — Там все найвищому рівні, навіть паркур викладають і роботи, з якими можна спілкуватись. Можна у нього про щось запитати, і він відповідатиме. Але ми його поставили у глухий кут, коли запитали, чи можете нам допомогти.
А ще там величезне футбольне поле, актова зала на 600 чоловік з професійною апаратурою, шафки з кодом замість ключа, бігова доріжка по периметру всередині приміщення. Дітей у тій школі готують до 22 століття.
В останній день учасникам зробили прощальний вечір, і вони мали змогу насолодитися їжею і видом на Дубайський фонтан. Дубай вразив чистотою, дорогами, пересувалися на таксі.
— У країні суворі закони. Вони не продають свою ідентичність і зберігають її. Вони поважають себе, люблять свою країну і відчувають себе там справжніми господарями. У цьому аспекті, нам потрібно брати з них приклад, — сказав Влад.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер