Учитель англійської і німецької мови школи-гімназії № 6 потрапив у Тор-20, а згодом і у Тор-5 кращих вчителів. Каже, що не було ніякого дискомфорту і навіть змагального духу, ніби усі знали один одного вже багато років. Натомість, відчував духовне єднання на енергетичному рівні з багатьма вчителями, які хочуть щось змінювати.
Владислава вразив одеський Impact Hub Одеса, куди запросили вчителів. Це сучасне середовище, майданчик освітянського вільнодумства і свободи, генератор ідей. — Був вражений, як там втілюються різні проекти, наприклад, офіс, у якому переробляється пластик й оброблюють дерево, вирішуючи проблеми екології, — згадує учитель.
У семи суддів було 20 балів, які вони мали розподілити між усіма учасниками змагань. Можна було навіть віддати усі бали одному учаснику. Звертали увагу на інноваційність вчителя успіхи учнів і вплив учителя у громаді.
Першим змаганням в Одессі була самопрозентація.
— Я зробив аплікацію й своє життя подав у вигляді квітучого лугу, на якому сонце — це мама, веселка — моя родина, дві нотки — мої брати, з якими любимо співати, водоспад — віра у Бога, квіточки — учні, бджілки — колеги. А потім вирішив вразити й заспівати пісню, напевно й цим «взяв», — сказав Влад Качур. — Люблю професію учителя, бо вона приносить багато вражень, кожен день є сюрпризом, своєрідним іспитом. Далі підвів до того, як повинен себе відчувати вчитель? — good, отож і пісню обрав «I feel good», додавши трохи креативу українською мовою.
На третій день Владиславу і іншим учителям довелося за 1,5 години підготувати інтегрований урок про Леонардо да Вінчі. А потім провести цей урок для 9-класників Усатівського навчально-виховного комплексу.
— Це був справжній челендж. Нас у групі було п'ятеро — історик, фізик, математик, біолог, і я — філолог. Діти працювали у групах і представляли проекти. У мене було досить нелегке завдання, я вирішив розглянути Леонардо і топ-5 фактів про нього, — розповів Влад Качур. — Але у моїй групі було всього троє учнів, які трохи комплексували говорити англійською. Переконав їх. Діти гуглили, працювали на смартфонах, ми зробили заготовки, представили плакат і проект вдався. Хоча готували в рамках уроку всього 10 хвилин.
— Вінничанин каже, що й для себе багато нового відкрив про Леонардо. Дітям урок сподобався, до Владислава у Фейсбук одразу додалася учениця, яка подякувала за урок і написала, що було б класно, якби він також у них викладав.
На питання, чим він «взяв» дітей Владислав відповідає, що напевно своєю енергійністю і позитивом, намаганням їх зарядити й тим, що дав простір креативити. Також учитель сказав, що не боявся інколи вступати у дискусії з журі.
— Нашій групи дали завдання попрацювати над питанням ефективності трикутника «школа-учень-батьки». Доводилося розпитувати людей прямо на пляжі, що вони думають про це, — розповів Владислав. — Нам відводилося 40 хвилин, за які потрібно було опитати людей і розробити пропозиції Міністерству освіти. Наш проект урочисто взяла до розгляду пані Зоя Литвин, голова громадської спілки «Освіторія».
Вінничанин каже, що тоді ж відбулася жива дискусія, де говорили про дебюрократизацію, електроні щоденники, перекваліфікацію вчителів, підхід до підготовки юних педагогів, які відірвані від реалій і не встигають за часом, про школу відповідального батьківства, аби батьки знали, що входить у їх компетенцію.
— У Дубаї 17-18 березня 2018 року відбудеться Форум для топових учителів з усього світу. Global Teacher Prize — це нобелівська премія для вчителів. Переможець отримає 1 мільйон доларів, повинен буде написати проект про те, що хотів би змінити у своїй громаді, і протягом 10 років щороку на це буде виділятися 100 тисяч доларів.
7 жовтня у Києві усі дізнаються ім'я переможця Всеукраїнського відбору.
— У Київ запросили топ-50 вчителів з їх родинами, організатори обіцяли щось неймовірне, якщо вийде, то поїду з мамою, — каже Влад. — Не знаю, чи буду першим на Всеукраїнському рівні, мені дуже подобаються мої сильні конкуренти. Це вже вирішувати суддям, а зараз триває голосування, де обирають народного улюбленця.
А ще Владислав Качур розповів, що суддя Майк Вамайя, один із топових вчителів світу, запропонував участь у Міжнародному колі миру. Суть проекту у тому, щоб зняти відео про мир мовою дітей. — Я схопився за цю ідею. Потрібно буде завантажити відео на офіційний сайт проекту, а потім на великому екрані у Ірландії будуть демонструвати ці ролики, — пояснив учитель. — Виходжу на роботу і одразу розповім цю ідею дітям. А ще планую провести фізкультхвилинки з африканськими ритмами, танцювати вчив суддя і вчитель балету Майк Вамайя, і я запам'ятав той танок.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер