100 тисяч може виграти вінничанин, який потрапив у Top-20 кращих вчителів України

- 31-річний вчитель іноземних мов Владислав Качур працює у школі-гімназії № 6 уже 9 років. Коли почув про українку Ганну Дудич, яка минулого року увійшла у Top-50 кращих вчителів світу Global Teacher Prize, подумав «круто, молодець, але я ще не доріс до цього, там аси і метри… »
- Колеги писали Владиславу «бери участь». За декілька днів до завершення прийому заявок одна хороша знайома знов йому надіслала посилання на конкурс...і чоловік вирішив — «ну все, треба, якщо люди кажуть». І зараз Владислав у Top-20
Cooking, арт-терапія, 3D віртуальні екскурсії
Владислав намагається експериментувати на уроках, нестандартно підійти до викладання, щоб воно не було сухим. Минулого року його надихнула колега — методист з міжнародного видавництва Express Publishing, яке спеціалізується на підручниках для викладання англійської. Владислав відвідав штаб-квартиру Express Publishing в Греції, оскільки був лауреатом конкурсу «Учитель року-2016» й виграв цю поїздку.


— Методистка веде уроки англійської мови cooking — приготування їжі, мене це зацікавило, і ми з 5-м класом поекспериментували. Готували з дітьми фруктовий кебаб, це була така новинка! — розповів Владислав Качур. — Діти побачили практичне застосування знань, ми пройшли лексику й було цікаво робити ці кебаби, кожен щось своє виготовляв!



Учитель каже, що тема мистецтва у старших класах зазвичай йде «туговато», нажаль, учні не настільки цікавляться класичним мистецтвом. Владислав вирішив використати елементи арт-терапії, а саме малювання піском.
— Ми робили мандали. Це таке коло, яке буддійські монахи розмальовують, вкладаючи певне сакральне значення й свої бажання, які обов'язково мають збутися. Я учнів не обмежував, вони креативили, фантазували, й малювали картину піском, — згадує той урок Владислав. — Багато дітей застосували патріотичну українську тематику, бо у всіх є бажання, щоб був мир у країні.


А ще вчитель іноземних мов проводив для учнів віртуальні екскурсії у картинну галерею у Великобританії. Каже, що є чудові онлайн 3D віртуальні екскурсії.
— У школі є кілька інтерактивних дошок, тому зазвичай домовляюся, щоб діти могли «пощупати музей» у реальному часі, це дуже круто!, — сказав Владислав.
Учні — партнери, які теж можуть чомусь навчити
Яким має бути сучасний вчитель? На думку Владислава, відкритим до нових ідей.
Вміти ставитися до учнів, як до рівноцінних партнерів, які тебе можуть чомусь навчити.

Коли Владислав прийшов з університету, у нього був невеликий шок, все-таки є у нас відірваність того, що викладається у вищих навчальних закладах, від реалій школи. Учні навчили його мислити нестандартно.
— Багато речей я беру від учнів, гаджети, смартфони на уроці використовуємо досить часто. А ще кросс-платформи для навчання, типу Kahoot, LearningApps, які йдуть «на ура», — розповів педагог. — Це і повторення теми, і анкетування, засвоєння матеріалу, тобто я одразу бачу фідбек, тобто ставлення учнів.

Владислав вважає, що учителю треба зробити зміщення від подачі просто знань до подачі якісних навичок. Вчитель — не абсолютний авторитет, а людина яка може змусити учня повірити в себе.
Ще одна риса сучасного вчителя, на думку Владислава Качура, це прагнення до самовдосконалення і праця над собою, llife long learning тобто навчання впродовж життя.

Також педагог переконаний, що сучасному учителю потрібно бути у соціальних мережах. До того, як відключили Вконаткті, він там був активним користувачем, націленим на учнів. Викладав фотографії, повідомлення, підтримував розмову. Зараз у Фейсбуці налагоджує зв’язки й каже дітям переходити у Фейсбук. Крім того, учитель веде блог http://vladyslav-kachur.blogspot.com/

Гарне психологічне середовище і атмосфера відкритості на уроці
Владислав досліджує гуманістичний, тобто студентоцентрований підхід до навчання. Коли береться до уваги не тільки розумова сфера учня, але й його емоційна сферу. Завдання такого підходу у тому, щоб не заставити вивчити щось, а зробити так, щоб це було пропущено через позитивні емоції і на уроці було комфортно.

— Намагаюся на уроці створити гарне психологічне середовище, атмосферу відкритості. Мої учні можуть сказати, що я не правий, я відповім — так, я допустив помилку, не боюся зізнатися, якщо помилився, це абсолютно не страшно, — каже Владислав. — Виховую учня, який не боїться відстоювати свою думку, посперечатися і довести щось. Я завжди відкритий.

Кредо Владислава Качура — вислів Антуана де Сент Екзюпері «Якщо ти хочеш людину навчити будувати кораблі, змусь її полюбити море». Якщо учні полюблять процес пізнання, тоді й самі будуть здобувати їх, не буде страшно працювати на уроках.
Результат своєї праці педагог не міряє академічними нормами. Каже, що оцінка не є показником і намагається пояснити це учням.

— Якщо я бачу, що дитина взагалі не розмовляла англійською, а тут у неї є зсув, з'явилася впевненість і дитина говорить, нехай навіть з помилками,то це результат, — сказав Владислав.

100 тисяч гривень отримає переможець
16-18 серпня Владислава чекає Одеса, там збереться двадцятка кращих учителів з усієї країни і оберуть найкращого. Переможець національного етапу отримає 100 тисяч гривень, можливість проходити курси і відвідати Всесвітній форум Global Teacher Prize.

На сторінці конкурсу у Фейсбук виставляють профілі вчителів із їх характеристикою. 7 жовтня будуть обирати не тільки найкращого за версією журі, але й за народним голосуванням. Ви можете підтримати вінничанина своїми голосами за посиланням.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.