Владислав намагається експериментувати на уроках, нестандартно підійти до викладання, щоб воно не було сухим. Минулого року його надихнула колега — методист з міжнародного видавництва Express Publishing, яке спеціалізується на підручниках для викладання англійської. Владислав відвідав штаб-квартиру Express Publishing в Греції, оскільки був лауреатом конкурсу «Учитель року-2016» й виграв цю поїздку.
— Методистка веде уроки англійської мови cooking — приготування їжі, мене це зацікавило, і ми з 5-м класом поекспериментували. Готували з дітьми фруктовий кебаб, це була така новинка! — розповів Владислав Качур. — Діти побачили практичне застосування знань, ми пройшли лексику й було цікаво робити ці кебаби, кожен щось своє виготовляв!
Учитель каже, що тема мистецтва у старших класах зазвичай йде «туговато», нажаль, учні не настільки цікавляться класичним мистецтвом. Владислав вирішив використати елементи арт-терапії, а саме малювання піском.
— Ми робили мандали. Це таке коло, яке буддійські монахи розмальовують, вкладаючи певне сакральне значення й свої бажання, які обов'язково мають збутися. Я учнів не обмежував, вони креативили, фантазували, й малювали картину піском, — згадує той урок Владислав. — Багато дітей застосували патріотичну українську тематику, бо у всіх є бажання, щоб був мир у країні.
А ще вчитель іноземних мов проводив для учнів віртуальні екскурсії у картинну галерею у Великобританії. Каже, що є чудові онлайн 3D віртуальні екскурсії.
— У школі є кілька інтерактивних дошок, тому зазвичай домовляюся, щоб діти могли «пощупати музей» у реальному часі, це дуже круто!, — сказав Владислав.
Яким має бути сучасний вчитель? На думку Владислава, відкритим до нових ідей.
Вміти ставитися до учнів, як до рівноцінних партнерів, які тебе можуть чомусь навчити.
Коли Владислав прийшов з університету, у нього був невеликий шок, все-таки є у нас відірваність того, що викладається у вищих навчальних закладах, від реалій школи. Учні навчили його мислити нестандартно.
— Багато речей я беру від учнів, гаджети, смартфони на уроці використовуємо досить часто. А ще кросс-платформи для навчання, типу Kahoot, LearningApps, які йдуть «на ура», — розповів педагог. — Це і повторення теми, і анкетування, засвоєння матеріалу, тобто я одразу бачу фідбек, тобто ставлення учнів.
Владислав вважає, що учителю треба зробити зміщення від подачі просто знань до подачі якісних навичок. Вчитель — не абсолютний авторитет, а людина яка може змусити учня повірити в себе.
Ще одна риса сучасного вчителя, на думку Владислава Качура, це прагнення до самовдосконалення і праця над собою, llife long learning тобто навчання впродовж життя.
Також педагог переконаний, що сучасному учителю потрібно бути у соціальних мережах. До того, як відключили Вконаткті, він там був активним користувачем, націленим на учнів. Викладав фотографії, повідомлення, підтримував розмову. Зараз у Фейсбуці налагоджує зв’язки й каже дітям переходити у Фейсбук. Крім того, учитель веде блог http://vladyslav-kachur.blogspot.com/
Владислав досліджує гуманістичний, тобто студентоцентрований підхід до навчання. Коли береться до уваги не тільки розумова сфера учня, але й його емоційна сферу. Завдання такого підходу у тому, щоб не заставити вивчити щось, а зробити так, щоб це було пропущено через позитивні емоції і на уроці було комфортно.
— Намагаюся на уроці створити гарне психологічне середовище, атмосферу відкритості. Мої учні можуть сказати, що я не правий, я відповім — так, я допустив помилку, не боюся зізнатися, якщо помилився, це абсолютно не страшно, — каже Владислав. — Виховую учня, який не боїться відстоювати свою думку, посперечатися і довести щось. Я завжди відкритий.
Кредо Владислава Качура — вислів Антуана де Сент Екзюпері «Якщо ти хочеш людину навчити будувати кораблі, змусь її полюбити море». Якщо учні полюблять процес пізнання, тоді й самі будуть здобувати їх, не буде страшно працювати на уроках.
Результат своєї праці педагог не міряє академічними нормами. Каже, що оцінка не є показником і намагається пояснити це учням.
— Якщо я бачу, що дитина взагалі не розмовляла англійською, а тут у неї є зсув, з'явилася впевненість і дитина говорить, нехай навіть з помилками,то це результат, — сказав Владислав.
16-18 серпня Владислава чекає Одеса, там збереться двадцятка кращих учителів з усієї країни і оберуть найкращого. Переможець національного етапу отримає 100 тисяч гривень, можливість проходити курси і відвідати Всесвітній форум Global Teacher Prize.
На сторінці конкурсу у Фейсбук виставляють профілі вчителів із їх характеристикою. 7 жовтня будуть обирати не тільки найкращого за версією журі, але й за народним голосуванням. Ви можете підтримати вінничанина своїми голосами за посиланням.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер