Дорога тут була з давніх давен, коли ще існувала винокурня (гуральня). Так розповідає голова квартального комітету цього мікрорайону Алла Яровенко. Рішення будувати магістраль, яка з’єднує великий житловий масив з Вінницею, прийняли після погодження з попереднім власником ділянки.
— У цьому новому житловому мікрорайоні П’ятничан 13 вулиць, більше 200 дворів. А виїзд в місто лише один — через вузьку вулицю Івана Богуна. Тому була зроблена в 2019 році ще ця дорога, на Ботанічну, — розповідає Алла Яровенко. — Щодо паркану і земельної ділянки, то раніше нею володіла інша людина. У 2016 році у нас були збори мешканців, на яких були присутні представники департаменту архітектури, земельних ресурсів і колишній власник. Він тоді при них казав нам, що змістить кут цієї ділянки, погоджувався на всі умови, на перенесення електроопори, аби там пройшла дорога, обіцяв допомагати в її облаштуванні. Чому виник конфлікт з новим власником — не зрозуміло.
Депутатка від мікрорайону П'ятничани Антоніна Іващук теж дивується, чому виникло непорозуміння з новим власником земельного наділу. Каже, все там можна було вирішити по-людськи, так, щоб і власник був задоволений, і мешканці решти 200 земельних ділянок.
Вона розповідає, що спільно з мешканцями неодноразово звертались до міської влади з проханням зробити цю дорогу на вулиці Серпневій. Але через брак коштів це питання не вирішувалось роками. Тому мешканці не стали чекати, коли міськрада буде спроможна цю магістраль для них зробити, збудували її самі.
Антоніна Іващук розповідає, що депутат і мешканці зустрічалися з представниками нового власника ділянки. На цій зустрічі були присутні також представники департаменту земельних ресурсів, архітектури, кадастру, юристи. Спілкувалися, пропонували компромісне рішення. Зокрема, щоб мешканці доплатили новим власникам, аби ті могли зробити зміну конфігурації цього наділу і трохи поступилися, щоб дорога залишилася. Але, каже депутатка, їх не почули, новий власник почав перекопувати дорогу. Люди обурилися, засипали її назад.
Зі слів депутата, голови квартального комітету, активіста Євгена Путіліна й інших місцевих мешканців, з якими ми спілкувалися, дана земельна ділянка належить громадянці Світлані Мерецькій. Її інтереси, кажуть наші респонденти, представляє адвокат, колишній депутат Вінницької міськради Юрій Зажирко.
Ми спробували поспілкуватися з паном Юрієм. Ситуацію коментувати він відмовився, зауваживши лише, що тут «немає про що говорити». Бо ситуація, на його думку, надумана, дороги там немає, дозволу на її будівництво ніхто не давав. Мовляв, це підтвердять і в міській раді.
У департаменті архітектури і містобудування Вінницької міськради в діях мешканців масиву, які збудували означену дорогу, вбачають незаконні дії.
Щодо змін в генплані Вінниці, то вони, каже головний архітектор міста, не вносилися з 2013 року. Зонування ж — це лише декларація про наміри, а не документ для прямої дії. Тому, спираючись на зміни зонування, робити дорогу було не можна.
— Зміни в генплан можна вносити один раз на п’ять років, з дозволу Кабінету міністрів. Вносилися лише зміни в план зонування, визначали зону транспорту. Ці зміни означають, що у департаменту комунгоспу і благоустрою є підстава замовляти проект на встановлення дороги. Але це не є підставою для виконання самочинних робіт, — каже чиновник. — Наприклад, якщо в плані зонування у нас зображена школа, це не є підставою для її будівництва. Підставою для будівництва є дозвіл державної архітектурно-будівельної інспекції.
Що ж до шляхів вирішення питання з дорогою, то тут, каже головний архітектор, на нещодавньому засіданні виконкому був наданий дозвіл департаменту комунального господарства та благоустрою на проектування даної магістралі. Вона буде відповідати нормам шляхобудування, матиме велодоріжку, освітленням, тротуар. Ця дорога не буде йти ні по чиїй земельній ділянці. Вона з’єднає масив з вулицею Ботанічною. Будувати її будуть, можливо, за кошти інвестора або на співфінансуванні.
— На даний час виносяться містобудівні умови і обмеження задля надання дозволу на будівництво дороги в обхід цієї земельної ділянки. Вона буде побудована поруч з цим наділом. Покищо ми розробляємо проектно кошторисну документацію, — підтвердив і директор департаменту комунального господарства і благоустрою міста Володимир Ніценко.
Коли цю інформацію ми повідомили мешканцям мікрорайону, вони відреагували такими словами: «Це казки… Ніхто там нічого робити не буде. Нам неофіційно уже заявили, щоб ми збирали гроші на виготовлення проектної документації…. 60 тисяч гривень».
І люди вже зробили імпровізовану трасу в обхід паркану. Задля цього висипали сюди чимало вантажівок землі і щебеню. Дорога не автобан, але їздити нею у місто і ходити на маршрутку на «Корею» можна.
Читайте також:
300 кілограмів копійок зібрали в школі №20 на благодійність. Скільки це у «живих» грошах?
Як вінницькому ФОПу отримати 8000 гривень від держави. Інструкція
Чому повідомлення про списання коштів за проїзд вінничани отримують з запізненням?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер