У хабі «Місто змістів», 9 лютого, презентували новий клуб велосипедистів. Його назвали «Святим Матрацем», а його учасники будуть проїжджати бревети — заїзди на дистанцію від 200 кілометрів.
Організатор велоподій у Вінниці Олександр Царевський на початку презентації розказав, що історія таких велогонок бере початок ще з 19 сторіччя.
— Учасники їздили на велосипедах без передач, з колесами із суцільної гуми. При тому, велосипедом цю дистанцію в ті роки можна було подолати швидше, аніж машиною, — каже Олександр.
Знаковими стали перегони за маршрутом Париж-Брест-Париж, в якій взяло участь 206 людей.
— Шарль Террон (один з перших чемпіонів цього типу велогонки - авт.) проїхав на такому велосипеді маршрут Париж-Брест-Париж за 71 годину. Це 1200 кілометрів. Половина учасників зійшла з дистанції, а 100 людей фінішували ще протягом 7 днів! — каже Царевський.
Шарль Террон проїхав дистанцію 1200 кілометрів за 71 годину. Автомобілю знадобився тиждень, щоб проїхати таку ж відстань
Організацією перегонів займалися французькі газетярі разом з рекламодавцями. Через складність цього процесу перегони проводилися раз на 10 років. Але на початку 20 сторіччя «Париж-Брест-Париж» запропонували проводити етапами, з реєстрацією на контрольних пунктах. Так, за словами Царевського, народилася ідея Тур де Франс.
— З часом перегони на відстані від 200 кілометрів стали називати бреветами, а учасників цих перегонів — рандоннерами. І ще розширилися ціль таких перегонів — рандоннери популяризували туризм, — каже Царевський.
Надалі від історії перейшли до сьогодення: у Вінниці створили клуб рандоннерів «Святий Матраце».
Лого нового велоклубу. У руках йога-велосипедиста — пляшка води, пива, гайковий ключ, помпа та шаурма
Назва нової спільноти походить від жаргонного вислову «поматрасіть» — відпочити, полежати, що в цілому ілюструє суть бреветів: учасники заїзду змагаються на витривалість, а відпочивати можна просто в дорозі.
— Мені ця філософія незрозуміла. Я звик до перегонів, де найважливіше не швидкість, а перемога. А так, рандоннери схожі на БДСМ-клуб. Але як ви бачите я у футболці, а значить у темі, — сміючись каже спортсмен, представник федерації велоспорту Костянтин Пастернак.
Костянтин Пастернак, тренер-викладач
— Коли потепліє, то будуть відкриті тренування на витривалість: поїздки на довгі дистанції. З цих людей відберемо десяток велосипедистів, які братимуть участь в аматорських змаганнях. На наступний рік — змагання всеукраїнського рівня, а 2022 році — виходимо міжнародний рівень.
Після Царевський додав, що клуб рандоннерів «Святий Матраце» буде займатись організацією бреветів, матиме онлайн-магазин з символікою клубу, пропагуватиме туризм Вінницькою областю.
Фірмова футболка клубу «Святий Матраце»
Найближчий заїзд, в якому зможуть позмагатися вінницькі рандоннери, це «Національний флеш», 9-10 травня.
Команда з п’яти людей матиме 24 години, щоб доїхати до Києва. Головна умова — проїхати не менше 350 кілометрів за раз. Перемагає та команда, яка проїде якомога довшу дистанцію за одну добу. Під час таких перегонів велосипедист майже не сплять: зупинятися можна, але відстань між зупинками має складати від 25 кілометрів.
Анонси заходів, відбір учасників та іншу інформацію про діяльність клубу публікуватимуть в фейсбук-спільноті: www.facebook.com/st.Matras.RC
Рандоннер (фр. randonneur від randonnée — «тривала подорож») — велосипедист, який бере участь у спеціалізованих перегонах, відомих як бревети.
Бревет (фр. brevet — «залік, патент») — організований заліковий (з лімітом часу) велозаїзд на довгу дистанцію за правилами французького клубу AUDAX Club Parisien. Стандартними дистанціями є 200, 300, 400, 600, 1000 і 1200 км.
Велосипедист, який подолав у заліковий час протягом одного сезону бревети на 200, 300, 400 и 600 км, здобуває звання суперрандонер (Джерело: Вікіпедія)
Читайте також:
Коти та собаки на «залізних конях»: презентували велокалендар на 2020 рік
У Вінниці відбувся ювілейний парад Велоснігурок та Дідоморозів
Мальовничі гори та екстрим. Перший український велофільм показали у Вінниці
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Нікому ваші перегони бревети не потрібні. що, все добре на Батьківщині вже, що страдаємо чорті чим? Давно ревлюціїї не нюхали? Замість того щоб гаяти час та ресури на покатульки краще б зайнялись чимось корисним для власних дітей. Економіка в дупі, освіта в дупі, промисловіть в дупі, екологія в дупі, зате як гарно катаємось.