Вінничанин Артур Відавський написав до міськради петицію з пропозицією поставити валідатори (жовті пристрої розрахунку за проїзд) в маршрутках.
«Обладнати всі маршрутки валідаторами е-квитка (безготівкової оплати) для зручної оплати проїзду. Розробити систему контролю оплати за допомогою е-квитка. Це зменшить корупційну складову і зробить оплату проїзду зручнішою. Та значно зменшить кількість ДТП, бо водія не будуть відволікати під час руху», — пояснює свою пропозицію Відавський.
Станом на 15.15 11 жовтня, його звернення підтримали 13 людей. Щоб петицію розглянули в міськраді, потрібно щонайменше 350 підписів. Посилання на петицію
Водночас, коли «20хвилин» розбиралися як змінить наші поїздки в транспорті е-квиток, у «Вінницякартсервіс» розповідали, що валідатори поставлять у всьому транспорті і у маршрутках також. Про це також повідомляли у серпні. Чи є зрушення?
— Валідатори в маршрутках почнемо ставити з 16 жовтня. Орієнтовно по шість машин на день, про що була домовленість з приватними перевізниками, — каже директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна. — Загалом 265 машин, то в планах закінчити облаштування до кінця 2019-го року.
Анонсований на 1 жовтня старт системи не відбувся так, як обіцяли у «Вінницякартсервіс»: муніципальні картки не продають і не у всьому транспорті увімкнули валідатори. Хоча, як каже Бабіна, е-квиток усе ж «плавно стартував»:
— З 2 жовтня ми почали видавати картки пільговикам. Аби не утворювалася черга, видаємо по 200-700 штук на день. Люди отримують СМС-повідомлення і приходять за своїми картками до центрального офісу на Соборній, 36. Там вони їх одразу тестують на стенді з валідаторами та надалі можуть користуватися в громадському транспорті, — каже очільниця «Вінницякартсервіс».
Постійно «онлайн» валідатори у 55 трамваях. До кінця жовтня всі трамваї будуть їздити з увімкненими валідаторами, а до кінця листопада — всі тролейбуси. Пільговики вже можуть використовувати свої картки в громадському транспорті, щоб «відмічати» свій проїзд. Хоча «Муніципальною карткою» ще не можна сплачувати свій проїзд:
— Ми виконали технічне завдання щодо платіжної системи, готові запустити її (мобільний додаток, сервіс для поповнення карток на сайті et.vn.ua, електронний гаманець на картці - авт.) просто зараз. Але банківські установи підлаштовуються під наш електронний квиток і просять трохи більше часу, — каже Катерина Бабіна. — Як тільки врегулюємо питання, то крім платіжної системи запустимо в продаж неперсоніфіковані картки (сірі, без даних власника - авт.) у торгових точках біля зупинок громадського транспорту.
Разом з тим, електронний квиток має покращити навігацію громадського транспорту: по місту розставлять 50 онлайн-табло, запустять GPS-маячки на бортах машин, що видаватимуть актуальне розташування кожного (!) транспорту.
— Те табло, яке поставили на Театральній, є пілотним. Ми зараз напрацьовуємо спільно з комунальним підприємством «Агенція просторового розвитку» інакшу схему розміщення. Перші 6 онлайн-табло ви побачите на Замостянській, до кінця 2019-го. До цієї ж дати увімкнемо GPS-систему, щоб пасажири на зупинках бачили, де їхній транспорт, — каже Бабіна.
Про офіційний запуск електронного квитка із продажем карток на зупинках та повноцінною роботою валідаторів, у «Вінницякартсервіс» не кажуть. Пояснюють, що старту з «перерізанням стрічки» не може бути, адже е-квиток у Вінниці запускають поступово:
— Старт стався після початку видачі карток. Так вважають Європейський банк реконструкції та розвитку (надав кредит Вінниці на е-квиток), наші англійські консультанти, — каже Катерина Бабіна. — Запуск автоматизованої оплати проїзду «Муніципальними картками», банківськими картками відбудеться вже найближчим часом. Разом з тим, продовжать працювати кондуктори, оплата у водія, через QR-коди, SMS-повідомлення та продаватимуть місячні проїзні квитки. Але, однозначно, ми будемо відзначати остаточне впровадження автоматизованої оплати проїзду і завершення проекту.
А ще у транспорті стане більше контролерів. Що їм показувати, якщо розплатилися електронним квитком?
Нагадаємо, у Вінниці хочуть запровадити електронний квиток ще з 2013 року. Мета — полічити пільговиків, щоб мати чітку суму для компенсації їхнього проїзду та отримати актуальні дані про пасажиропотік.
Комунальне підприємство «Вінницякартсервіс», яке курує цей проект, у 2015 році отримало позику від Європейського банку реконструкції та розвитку на 8 мільйонів євро. У 2018-му після проведення міжнародного тендеру ціна знизилася до 5 мільйонів 531 тисяча 866 євро.
Підряд отримала чеська компанія «Мікроелектроніка». До кінця 2019-го вони мають поставити у транспорт понад 2000 валідаторів, 635 бортових консолей, GPS-навігацію, 50 онлайн-табло на зупинках з актуальним графіком руху. І побудувати «мозок» — сервісний центр, який збиратиме та аналізуватиме дані з усіх вузлів системи.
Чи будете купувати «Муніципальну картку вінничанина», щоб платити за проїзд у транспорті?
Читайте також:
Фото: архів «20хвилин»
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Я особисто пересувають по місту на авто, але рідко можу скористатися міським транспортом, для чого мені ця картка??? Ще купи її за 60 грн!! Як на мене це зручно лише для людей , які постійно користуються міським транспортом