Акція пройшла вчора, 12 травня о 22.00. До неї одночасно приєдналися культурні діячі понад двадцяти українських міст. Серед них актори і музиканти, балетмейстери, власники кінотеатрів та івент-агенцій, технічний персонал світла, звуку та сцени, декоратори, діджеї, журналісти, фотографи, піарники, маркетологи та квиткові оператори.
Захід проходив під гаслом: «Якщо нас не чують, то нас побачать!». А головною вимогою мовчазної акції був діалог, що на нього має піти Уряд. За словами учасників, за весь час карантину українська влада не зробила нічого для того, щоб їх підтримати. Тепер, коли країна поступово виходить з карантину, більшість галузей отримали алгоритми подальших дій, але культура — залишається непомітною і нікому не потрібною.
— Українські креативні індустрії — це понад 250 тисяч робочих місць; це 4,6% від ВВП країни; це малий і середній бізнеси, які зараз залишилися без державної підтримки, — розповідає директорка Українського центру культурних досліджень та продюсерка фестивалів OPERAFEST TULCHYN і VINNYTSIA JAZZFEST Ірина Френкель. — Європа має чіткий план, як культурна індустрія буде виходити з кризи, а ми — ні. Про нас забули. Ми не знаємо навіть, чи займається держава цим питанням.
Учасники акції сподіваються, що об’єднавшись чи не в усіх великих містах України, вони зможуть отримати від влади пояснення, що їм робити далі, або хоча б підтвердження того, що Уряд готує план виведення культурної гілки економіки з карантину.
— Якщо ресторатори і готельєри сьогодні мають умови, за якими їм дозволено працювати, то про представників креативних індустрій ніхто не подумав. Наразі культура є однією з найбільш постраждалих під час карантину галузей, — розповідає директор VINNYTSIA JAZZFEST та головний режисер фестивалю OPERAFEST TULCHYN Павло Третьяков. — Ми не вимагаємо проводити якісь заходи зараз, адже бачимо, що відбувається навколо. Але ми хочемо, щоб Уряд створив правила, за якими ми будемо жити в посткарантинну добу.
Режисер також говорить, що за потреби вони готові перенести фестивалі на інші місяці і навіть на наступний рік. Але коли держава не йде на діалог, вони не знають, як їм діяти далі.
Фото у тексті Дмитра Данкевича
Читайте також:
Весілля на паузі або коли запрацюють причетні до святкової індустрії вінничани
«Щедрик» — мелодія Вінниччини: створили логотип бренду області
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер
Варвара
Ols Kat reply Варвара
Олег Дорош
Ols Kat