Одне питання: що робити, коли термінал «з’їв» гроші, а переказ не виконав

Одне питання: що робити, коли термінал «з’їв» гроші, а переказ не виконав
  • Уявіть, ви приходите платити за комунальні послуги в найближчому до домівки терміналі чи терміново перераховуєте кілька тисяч своєму другові у банкоматі. Ви вже внесли гроші, і раптом — «помилка». 
  • Що робити? Якщо банкомат стоїть у банку, то ще простіше, бо можна підійти до працівників. А якщо це термінал, який знаходиться просто у продуктовому магазині. Кого і як кликати на допомогу?

Вінничанка Олена розповідає ситуацію, яка трапилася з нею нещодавно. На Соборній у торговому центрі в терміналі IBOX вона закинула 100 гривень. Кошти вона внесла, і IBOX прийняв гроші, але не перерахував на рахунок. 

— Термінал прийняв гроші і показав стартову сторінку. Нічого скасувати чи зробити якусь іншу дію — змоги не було, — каже дівчина. — На терміналі є номер гарячої лінії, я одразу ж набрала його, але реакції не було жодної. Я просто орієнтовно 15 хвилин очікувала на відповідь оператора, але почула лише мелодію, що стоїть у них на дзвінку. 

Після цього вінничанка звернулася у службу підтримки банку, на картку якого вона перераховувала гроші, і там вислухали її проблему. Сказали, що будуть вирішувати, та за два дні їй скинули назад гроші на картку. 

Відео дня

І це добре, що у ситуації Олени банк відреагував на скаргу свого користувача, та розв'язав питання. А якби дівчина, до прикладу, платила за газ у цьому терміналі, то чи розбиралася б газова компанія з проблемою терміналу? 

Скільки б часу на це пішло? А якби вінничанка переховувала не сто гривень, а п'ять тисяч? Така ситуація може статися з кожним, ми не застраховані від неполадок техніки, будь-то IBOX, чи будь-який інший банкомат. 

Є проблема — стукайте у всі двері

Єдине правильне рішення — одразу ж набрати гарячу лінію, яка вказана на кожному терміналі. Опишіть ситуацію, що склалася. Як пояснюють нам фахівці банку, вам знадобиться повідомити номер терміналу і його адресу, внесену суму і приблизний час проведення операції. 

— Якщо клієнт зіткнувся з проблемою, що термінал прийняв купюру, але не зарахував її, то для з'ясування інциденту потрібно звернутись до нашого цілодобового контакт-центру за безплатним телефоном або у будь-якому месенджері, — коментує нам бренд-менеджер IBOX Іван Брянцев. — Оператор у режимі онлайн оформляє з клієнтом заявку на перевірку терміналу на факт внесення купюри. 

Максимальний термін на перевірку складає до 10 робочих днів. За словами бренд-менеджера, час потрібен їм для того, щоб отримати інформацію про результати перевірки терміналу від інкасаційної та технічної служби. 

— В перший робочий день з моменту звернення клієнт отримує на свій мобільний номер телефону смс-повідомлення із номером заявки. Надалі за цим номером наш менеджер повідомляє клієнту результати перевірки, — продовжує представник. 

Однак у випадку вінничанки слухавку — не підняли, і схожі скарги ми читаємо під дописами цієї компанії. Проте варто сказати, що у Facebook та в месенджері на сайті цієї компанії — нам відповіли доволі оперативно. 

Також ми звернулися за коментарем в один з державних банків, там нам порадили, якщо гроші не прийшли і немає чека, запам'ятайте:

  • дату платежу,
  • номер терміналу,
  • реквізити платежу,
  • суму і номінали купюр.

А якщо у банку чи мережі терміналів не реагують на дзвінки? Як читаємо в офіційному роз'ясненні Нацбанку, у разі якщо звернення до надавача платіжних послуг безрезультатне, можна звернутися на телефонну «гарячу лінію» Національного банку України за номером: 0-800-505-240.

Що у цей час робить банк чи мережа терміналів?

За слова піар-менеджерки одного з державних банків України Наталії Макаренко, при зверненні клієнта на гарячу лінію, банк проведе перевірку. 

У таких випадках допоможуть записи камера відеоспостереження, яка вбудована в банкомат. Фахівці банку також перевірять програмне забезпечення банкомату: отримають інформацію про технічний збій або про те, що операція не була виконана до кінця.

Інкасатори розкриють і оглянуть сейфову частину банкомату, перерахують готівку, звірять всі операції по електронного журналу і вилучать надлишки грошей. 

Після цих перевірок з клієнтом зв'яжеться менеджер банку і повідомить про результати. Якщо збій підтвердиться — гроші повернуть на рахунок клієнта.

Але у терміналах IBOX камерспостереження, як відповіли нам у компанії, немає. 

«Але вони знаходяться під відеоспостереженням магазину», — відповіла нам консультантка Анастасія. Проте чи у всіх магазинах є камери? Не у всіх. 

Як запобігти таким інцидентам?

У мережі терміналів радять, перевіряти, щоб купюра була в належному стані та вирівняти її перед внесеннями до приймача. 

— Потрібно уважно читати надписи на корпусі, щоб не внести банкноту в чековий відділ. А також слідкувати за інформацією на моніторі, може бути повідомлення, що тимчасово прийом купюр неможливий, — радять у компанії. — Якщо термінал повертає купюри, краще скористатись іншим.

Щоб зменшити ризик виникнення проблем при роботі з терміналами/ чи банкоматами, фонд гарантування вкладів фізичних осіб теж склав перелік простих правил: 

  • не вносіть в купюроприймач зім’яті або пошкоджені (надірвані та\або заклеєні) банкноти;
  • перед внесенням пачки банкнот, зніміть з неї гумки та затискачі;
  • не вносіть готівку більше ніж 40 купюр за один раз;
  • якщо на вулиці мороз (нижче -10-15 °C), користуйтеся банкоматами, що стоять в опалюваних приміщеннях. На холоді збільшується ймовірність виникнення технічних збоїв в банкоматі.

Ми зібрали для вас телефони найпопулярніших банків та мереж терміналів, які є у Вінниці. Якщо виникне проблема, то першим ділом — дзвоніть до них. 

  • Ощадбанк — 0 800 210 800, 
  • ПриватБанк — 3700,
  • Альфабанк — 0 800 50 20 50, 
  • Укргазбанк — 0 800 309 000, 
  • Credit Agricole — 0 800 30 5555, 
  • Кредобанк — 0 800 500 850,
  • IBox —  0 800 300 102. 

 

Читайте також:

Чудодійні рецепти, обмін квартирами, вербовка в легіон. Послуги, які пропонували у Вінниці в 90-х

«Це прорив, що дозволили пересадку органів». Запитали у вінничан про донорство після смерті

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (9)
  • Jakov Mashika

    мене  ошукали  на500  гр  при  оплаті   абонплата  на  рік  в  магазині   водофон   мукачево   пушкіна   11  брехали  дві   неділі   и  сказали  що  грошей  не  було  нема   и  небуде  питаню  куди   поділась   купюра  500  гр  відповісти  небажають   и  мовчать  ми   немаємо  права   вам  надавати   информацію  термінали  принадлежать  свіфт   гарант шевченку  в  о
  • Sofiya Sapuzhak

    Застрягла купюра 1000 грн. і теж розглядали 15 днів , висновку інкасаторів не виявили зайвої купюри
  • Димитрий Ямпильський

    Де мені забрати гроші була відмова переказу за цим номером телефону?Підскажіть будь ласка.

    Ми телефонували на гарячу лінію,у нас попросили  електрону почту цього телефону,що далi?

    Більше нічого не сказали і нам не зрозуміло.

    Чек є у нас на руках.

    Чому не повідомили,куди відправили гроші і де іх отримати?

    На цей номер у нас не має відкритих рахунків.

    Хто може нам розяснити де знайти ці гроші сумма 5000 гр.
  • Людмила Іщенко

    В мене  також  був  такий  випадок. Моєму  другові  потрібно  було гроші  на ліки, а в нього  їх  небуло. Я скинула  йому  500 гривень  і потрібно  було  ще  на послугу  2гривні,  я скинула  20 грн. І що ви думаєте,  500грн.десь  пропали,  а надійшло  тільки  18, решта  з 20 і все. Куди я тільки  недзвонила  і ніякого  толку. Нічого  страшного,  хай  мають. Просто  обідно,  що неможна  ніде  найти  правди

keyboard_arrow_up