Одне питання: що робити, коли термінал «з’їв» гроші, а переказ не виконав

Одне питання: що робити, коли термінал «з’їв» гроші, а переказ не виконав
  • Уявіть, ви приходите платити за комунальні послуги в найближчому до домівки терміналі чи терміново перераховуєте кілька тисяч своєму другові у банкоматі. Ви вже внесли гроші, і раптом — «помилка». 
  • Що робити? Якщо банкомат стоїть у банку, то ще простіше, бо можна підійти до працівників. А якщо це термінал, який знаходиться просто у продуктовому магазині. Кого і як кликати на допомогу?

Вінничанка Олена розповідає ситуацію, яка трапилася з нею нещодавно. На Соборній у торговому центрі в терміналі IBOX вона закинула 100 гривень. Кошти вона внесла, і IBOX прийняв гроші, але не перерахував на рахунок. 

— Термінал прийняв гроші і показав стартову сторінку. Нічого скасувати чи зробити якусь іншу дію — змоги не було, — каже дівчина. — На терміналі є номер гарячої лінії, я одразу ж набрала його, але реакції не було жодної. Я просто орієнтовно 15 хвилин очікувала на відповідь оператора, але почула лише мелодію, що стоїть у них на дзвінку. 

Після цього вінничанка звернулася у службу підтримки банку, на картку якого вона перераховувала гроші, і там вислухали її проблему. Сказали, що будуть вирішувати, та за два дні їй скинули назад гроші на картку. 

Відео дня

І це добре, що у ситуації Олени банк відреагував на скаргу свого користувача, та розв'язав питання. А якби дівчина, до прикладу, платила за газ у цьому терміналі, то чи розбиралася б газова компанія з проблемою терміналу? 

Скільки б часу на це пішло? А якби вінничанка переховувала не сто гривень, а п'ять тисяч? Така ситуація може статися з кожним, ми не застраховані від неполадок техніки, будь-то IBOX, чи будь-який інший банкомат. 

Є проблема — стукайте у всі двері

Єдине правильне рішення — одразу ж набрати гарячу лінію, яка вказана на кожному терміналі. Опишіть ситуацію, що склалася. Як пояснюють нам фахівці банку, вам знадобиться повідомити номер терміналу і його адресу, внесену суму і приблизний час проведення операції. 

— Якщо клієнт зіткнувся з проблемою, що термінал прийняв купюру, але не зарахував її, то для з'ясування інциденту потрібно звернутись до нашого цілодобового контакт-центру за безплатним телефоном або у будь-якому месенджері, — коментує нам бренд-менеджер IBOX Іван Брянцев. — Оператор у режимі онлайн оформляє з клієнтом заявку на перевірку терміналу на факт внесення купюри. 

Максимальний термін на перевірку складає до 10 робочих днів. За словами бренд-менеджера, час потрібен їм для того, щоб отримати інформацію про результати перевірки терміналу від інкасаційної та технічної служби. 

— В перший робочий день з моменту звернення клієнт отримує на свій мобільний номер телефону смс-повідомлення із номером заявки. Надалі за цим номером наш менеджер повідомляє клієнту результати перевірки, — продовжує представник. 

Однак у випадку вінничанки слухавку — не підняли, і схожі скарги ми читаємо під дописами цієї компанії. Проте варто сказати, що у Facebook та в месенджері на сайті цієї компанії — нам відповіли доволі оперативно. 

Також ми звернулися за коментарем в один з державних банків, там нам порадили, якщо гроші не прийшли і немає чека, запам'ятайте:

  • дату платежу,
  • номер терміналу,
  • реквізити платежу,
  • суму і номінали купюр.

А якщо у банку чи мережі терміналів не реагують на дзвінки? Як читаємо в офіційному роз'ясненні Нацбанку, у разі якщо звернення до надавача платіжних послуг безрезультатне, можна звернутися на телефонну «гарячу лінію» Національного банку України за номером: 0-800-505-240.

Що у цей час робить банк чи мережа терміналів?

За слова піар-менеджерки одного з державних банків України Наталії Макаренко, при зверненні клієнта на гарячу лінію, банк проведе перевірку. 

У таких випадках допоможуть записи камера відеоспостереження, яка вбудована в банкомат. Фахівці банку також перевірять програмне забезпечення банкомату: отримають інформацію про технічний збій або про те, що операція не була виконана до кінця.

Інкасатори розкриють і оглянуть сейфову частину банкомату, перерахують готівку, звірять всі операції по електронного журналу і вилучать надлишки грошей. 

Після цих перевірок з клієнтом зв'яжеться менеджер банку і повідомить про результати. Якщо збій підтвердиться — гроші повернуть на рахунок клієнта.

Але у терміналах IBOX камерспостереження, як відповіли нам у компанії, немає. 

«Але вони знаходяться під відеоспостереженням магазину», — відповіла нам консультантка Анастасія. Проте чи у всіх магазинах є камери? Не у всіх. 

Як запобігти таким інцидентам?

У мережі терміналів радять, перевіряти, щоб купюра була в належному стані та вирівняти її перед внесеннями до приймача. 

— Потрібно уважно читати надписи на корпусі, щоб не внести банкноту в чековий відділ. А також слідкувати за інформацією на моніторі, може бути повідомлення, що тимчасово прийом купюр неможливий, — радять у компанії. — Якщо термінал повертає купюри, краще скористатись іншим.

Щоб зменшити ризик виникнення проблем при роботі з терміналами/ чи банкоматами, фонд гарантування вкладів фізичних осіб теж склав перелік простих правил: 

  • не вносіть в купюроприймач зім’яті або пошкоджені (надірвані та\або заклеєні) банкноти;
  • перед внесенням пачки банкнот, зніміть з неї гумки та затискачі;
  • не вносіть готівку більше ніж 40 купюр за один раз;
  • якщо на вулиці мороз (нижче -10-15 °C), користуйтеся банкоматами, що стоять в опалюваних приміщеннях. На холоді збільшується ймовірність виникнення технічних збоїв в банкоматі.

Ми зібрали для вас телефони найпопулярніших банків та мереж терміналів, які є у Вінниці. Якщо виникне проблема, то першим ділом — дзвоніть до них. 

  • Ощадбанк — 0 800 210 800, 
  • ПриватБанк — 3700,
  • Альфабанк — 0 800 50 20 50, 
  • Укргазбанк — 0 800 309 000, 
  • Credit Agricole — 0 800 30 5555, 
  • Кредобанк — 0 800 500 850,
  • IBox —  0 800 300 102. 

 

Читайте також:

Чудодійні рецепти, обмін квартирами, вербовка в легіон. Послуги, які пропонували у Вінниці в 90-х

«Це прорив, що дозволили пересадку органів». Запитали у вінничан про донорство після смерті

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (11)
  • User Xiaomi
    По повнив рахунок коштів не ма
  • Ірина
    Чоловік закинув в термінал easypay на карту monobank 2000грн, а зарахувало лише 1500. Відразу набрав на гарячу лінію і сказали чекати на смс з результатом. Вчора прийшло повідомлення "при перевірці терміналу суми 500грн не виявлено". В мене шок, я дуже часто користуюся їх терміналом, і таке вперше трапилося. Тому була впевнена, що гроші повернуть. Mono теж не можуть допомогти, відповіли: "В даному випадку радимо вирішити питання з підтримкою термінала". Де ділися мої гроші?
  • Jakov Mashika
    мене  ошукали  на500  гр  при  оплаті   абонплата  на  рік  в  магазині   водофон   мукачево   пушкіна   11  брехали  дві   неділі   и  сказали  що  грошей  не  було  нема   и  небуде  питаню  куди   поділась   купюра  500  гр  відповісти  небажають   и  мовчать  ми   немаємо  права   вам  надавати   информацію  термінали  принадлежать  свіфт   гарант шевченку  в  о
  • Sofiya Sapuzhak
    Застрягла купюра 1000 грн. і теж розглядали 15 днів , висновку інкасаторів не виявили зайвої купюри

keyboard_arrow_up