Одне питання: що робити, коли термінал «з’їв» гроші, а переказ не виконав

- Уявіть, ви приходите платити за комунальні послуги в найближчому до домівки терміналі чи терміново перераховуєте кілька тисяч своєму другові у банкоматі. Ви вже внесли гроші, і раптом — «помилка».
- Що робити? Якщо банкомат стоїть у банку, то ще простіше, бо можна підійти до працівників. А якщо це термінал, який знаходиться просто у продуктовому магазині. Кого і як кликати на допомогу?
Вінничанка Олена розповідає ситуацію, яка трапилася з нею нещодавно. На Соборній у торговому центрі в терміналі IBOX вона закинула 100 гривень. Кошти вона внесла, і IBOX прийняв гроші, але не перерахував на рахунок.
— Термінал прийняв гроші і показав стартову сторінку. Нічого скасувати чи зробити якусь іншу дію — змоги не було, — каже дівчина. — На терміналі є номер гарячої лінії, я одразу ж набрала його, але реакції не було жодної. Я просто орієнтовно 15 хвилин очікувала на відповідь оператора, але почула лише мелодію, що стоїть у них на дзвінку.
Після цього вінничанка звернулася у службу підтримки банку, на картку якого вона перераховувала гроші, і там вислухали її проблему. Сказали, що будуть вирішувати, та за два дні їй скинули назад гроші на картку.
І це добре, що у ситуації Олени банк відреагував на скаргу свого користувача, та розв'язав питання. А якби дівчина, до прикладу, платила за газ у цьому терміналі, то чи розбиралася б газова компанія з проблемою терміналу?
Скільки б часу на це пішло? А якби вінничанка переховувала не сто гривень, а п'ять тисяч? Така ситуація може статися з кожним, ми не застраховані від неполадок техніки, будь-то IBOX, чи будь-який інший банкомат.
Є проблема — стукайте у всі двері
Єдине правильне рішення — одразу ж набрати гарячу лінію, яка вказана на кожному терміналі. Опишіть ситуацію, що склалася. Як пояснюють нам фахівці банку, вам знадобиться повідомити номер терміналу і його адресу, внесену суму і приблизний час проведення операції.
— Якщо клієнт зіткнувся з проблемою, що термінал прийняв купюру, але не зарахував її, то для з'ясування інциденту потрібно звернутись до нашого цілодобового контакт-центру за безплатним телефоном або у будь-якому месенджері, — коментує нам бренд-менеджер IBOX Іван Брянцев. — Оператор у режимі онлайн оформляє з клієнтом заявку на перевірку терміналу на факт внесення купюри.
Максимальний термін на перевірку складає до 10 робочих днів. За словами бренд-менеджера, час потрібен їм для того, щоб отримати інформацію про результати перевірки терміналу від інкасаційної та технічної служби.
— В перший робочий день з моменту звернення клієнт отримує на свій мобільний номер телефону смс-повідомлення із номером заявки. Надалі за цим номером наш менеджер повідомляє клієнту результати перевірки, — продовжує представник.
Однак у випадку вінничанки слухавку — не підняли, і схожі скарги ми читаємо під дописами цієї компанії. Проте варто сказати, що у Facebook та в месенджері на сайті цієї компанії — нам відповіли доволі оперативно.
Також ми звернулися за коментарем в один з державних банків, там нам порадили, якщо гроші не прийшли і немає чека, запам'ятайте:
- дату платежу,
- номер терміналу,
- реквізити платежу,
- суму і номінали купюр.
А якщо у банку чи мережі терміналів не реагують на дзвінки? Як читаємо в офіційному роз'ясненні Нацбанку, у разі якщо звернення до надавача платіжних послуг безрезультатне, можна звернутися на телефонну «гарячу лінію» Національного банку України за номером: 0-800-505-240.
Що у цей час робить банк чи мережа терміналів?
За слова піар-менеджерки одного з державних банків України Наталії Макаренко, при зверненні клієнта на гарячу лінію, банк проведе перевірку.
У таких випадках допоможуть записи камера відеоспостереження, яка вбудована в банкомат. Фахівці банку також перевірять програмне забезпечення банкомату: отримають інформацію про технічний збій або про те, що операція не була виконана до кінця.
Інкасатори розкриють і оглянуть сейфову частину банкомату, перерахують готівку, звірять всі операції по електронного журналу і вилучать надлишки грошей.
Після цих перевірок з клієнтом зв'яжеться менеджер банку і повідомить про результати. Якщо збій підтвердиться — гроші повернуть на рахунок клієнта.
Але у терміналах IBOX камерспостереження, як відповіли нам у компанії, немає.
«Але вони знаходяться під відеоспостереженням магазину», — відповіла нам консультантка Анастасія. Проте чи у всіх магазинах є камери? Не у всіх.
Як запобігти таким інцидентам?
У мережі терміналів радять, перевіряти, щоб купюра була в належному стані та вирівняти її перед внесеннями до приймача.
— Потрібно уважно читати надписи на корпусі, щоб не внести банкноту в чековий відділ. А також слідкувати за інформацією на моніторі, може бути повідомлення, що тимчасово прийом купюр неможливий, — радять у компанії. — Якщо термінал повертає купюри, краще скористатись іншим.
Щоб зменшити ризик виникнення проблем при роботі з терміналами/ чи банкоматами, фонд гарантування вкладів фізичних осіб теж склав перелік простих правил:
- не вносіть в купюроприймач зім’яті або пошкоджені (надірвані та\або заклеєні) банкноти;
- перед внесенням пачки банкнот, зніміть з неї гумки та затискачі;
- не вносіть готівку більше ніж 40 купюр за один раз;
- якщо на вулиці мороз (нижче -10-15 °C), користуйтеся банкоматами, що стоять в опалюваних приміщеннях. На холоді збільшується ймовірність виникнення технічних збоїв в банкоматі.
Ми зібрали для вас телефони найпопулярніших банків та мереж терміналів, які є у Вінниці. Якщо виникне проблема, то першим ділом — дзвоніть до них.
- Ощадбанк — 0 800 210 800,
- ПриватБанк — 3700,
- Альфабанк — 0 800 50 20 50,
- Укргазбанк — 0 800 309 000,
- Credit Agricole — 0 800 30 5555,
- Кредобанк — 0 800 500 850,
- IBox — 0 800 300 102.
Читайте також:
Чудодійні рецепти, обмін квартирами, вербовка в легіон. Послуги, які пропонували у Вінниці в 90-х
«Це прорив, що дозволили пересадку органів». Запитали у вінничан про донорство після смерті
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
-
User XiaomiПо повнив рахунок коштів не ма
-
ІринаЧоловік закинув в термінал easypay на карту monobank 2000грн, а зарахувало лише 1500. Відразу набрав на гарячу лінію і сказали чекати на смс з результатом. Вчора прийшло повідомлення "при перевірці терміналу суми 500грн не виявлено". В мене шок, я дуже часто користуюся їх терміналом, і таке вперше трапилося. Тому була впевнена, що гроші повернуть. Mono теж не можуть допомогти, відповіли: "В даному випадку радимо вирішити питання з підтримкою термінала". Де ділися мої гроші?
-
Jakov Mashikaмене ошукали на500 гр при оплаті абонплата на рік в магазині водофон мукачево пушкіна 11 брехали дві неділі и сказали що грошей не було нема и небуде питаню куди поділась купюра 500 гр відповісти небажають и мовчать ми немаємо права вам надавати информацію термінали принадлежать свіфт гарант шевченку в о
-
Sofiya SapuzhakЗастрягла купюра 1000 грн. і теж розглядали 15 днів , висновку інкасаторів не виявили зайвої купюри