Одне питання: що робити, коли термінал «з’їв» гроші, а переказ не виконав

Одне питання: що робити, коли термінал «з’їв» гроші, а переказ не виконав
  • Уявіть, ви приходите платити за комунальні послуги в найближчому до домівки терміналі чи терміново перераховуєте кілька тисяч своєму другові у банкоматі. Ви вже внесли гроші, і раптом — «помилка». 
  • Що робити? Якщо банкомат стоїть у банку, то ще простіше, бо можна підійти до працівників. А якщо це термінал, який знаходиться просто у продуктовому магазині. Кого і як кликати на допомогу?

Вінничанка Олена розповідає ситуацію, яка трапилася з нею нещодавно. На Соборній у торговому центрі в терміналі IBOX вона закинула 100 гривень. Кошти вона внесла, і IBOX прийняв гроші, але не перерахував на рахунок. 

— Термінал прийняв гроші і показав стартову сторінку. Нічого скасувати чи зробити якусь іншу дію — змоги не було, — каже дівчина. — На терміналі є номер гарячої лінії, я одразу ж набрала його, але реакції не було жодної. Я просто орієнтовно 15 хвилин очікувала на відповідь оператора, але почула лише мелодію, що стоїть у них на дзвінку. 

Після цього вінничанка звернулася у службу підтримки банку, на картку якого вона перераховувала гроші, і там вислухали її проблему. Сказали, що будуть вирішувати, та за два дні їй скинули назад гроші на картку. 

І це добре, що у ситуації Олени банк відреагував на скаргу свого користувача, та розв'язав питання. А якби дівчина, до прикладу, платила за газ у цьому терміналі, то чи розбиралася б газова компанія з проблемою терміналу? 

Скільки б часу на це пішло? А якби вінничанка переховувала не сто гривень, а п'ять тисяч? Така ситуація може статися з кожним, ми не застраховані від неполадок техніки, будь-то IBOX, чи будь-який інший банкомат. 

Відео дня

Є проблема — стукайте у всі двері

Єдине правильне рішення — одразу ж набрати гарячу лінію, яка вказана на кожному терміналі. Опишіть ситуацію, що склалася. Як пояснюють нам фахівці банку, вам знадобиться повідомити номер терміналу і його адресу, внесену суму і приблизний час проведення операції. 

— Якщо клієнт зіткнувся з проблемою, що термінал прийняв купюру, але не зарахував її, то для з'ясування інциденту потрібно звернутись до нашого цілодобового контакт-центру за безплатним телефоном або у будь-якому месенджері, — коментує нам бренд-менеджер IBOX Іван Брянцев. — Оператор у режимі онлайн оформляє з клієнтом заявку на перевірку терміналу на факт внесення купюри. 

Максимальний термін на перевірку складає до 10 робочих днів. За словами бренд-менеджера, час потрібен їм для того, щоб отримати інформацію про результати перевірки терміналу від інкасаційної та технічної служби. 

— В перший робочий день з моменту звернення клієнт отримує на свій мобільний номер телефону смс-повідомлення із номером заявки. Надалі за цим номером наш менеджер повідомляє клієнту результати перевірки, — продовжує представник. 

Однак у випадку вінничанки слухавку — не підняли, і схожі скарги ми читаємо під дописами цієї компанії. Проте варто сказати, що у Facebook та в месенджері на сайті цієї компанії — нам відповіли доволі оперативно. 

Також ми звернулися за коментарем в один з державних банків, там нам порадили, якщо гроші не прийшли і немає чека, запам'ятайте:

  • дату платежу,
  • номер терміналу,
  • реквізити платежу,
  • суму і номінали купюр.

А якщо у банку чи мережі терміналів не реагують на дзвінки? Як читаємо в офіційному роз'ясненні Нацбанку, у разі якщо звернення до надавача платіжних послуг безрезультатне, можна звернутися на телефонну «гарячу лінію» Національного банку України за номером: 0-800-505-240.

Що у цей час робить банк чи мережа терміналів?

За слова піар-менеджерки одного з державних банків України Наталії Макаренко, при зверненні клієнта на гарячу лінію, банк проведе перевірку. 

У таких випадках допоможуть записи камера відеоспостереження, яка вбудована в банкомат. Фахівці банку також перевірять програмне забезпечення банкомату: отримають інформацію про технічний збій або про те, що операція не була виконана до кінця.

Інкасатори розкриють і оглянуть сейфову частину банкомату, перерахують готівку, звірять всі операції по електронного журналу і вилучать надлишки грошей. 

Після цих перевірок з клієнтом зв'яжеться менеджер банку і повідомить про результати. Якщо збій підтвердиться — гроші повернуть на рахунок клієнта.

Але у терміналах IBOX камерспостереження, як відповіли нам у компанії, немає. 

«Але вони знаходяться під відеоспостереженням магазину», — відповіла нам консультантка Анастасія. Проте чи у всіх магазинах є камери? Не у всіх. 

Як запобігти таким інцидентам?

У мережі терміналів радять, перевіряти, щоб купюра була в належному стані та вирівняти її перед внесеннями до приймача. 

— Потрібно уважно читати надписи на корпусі, щоб не внести банкноту в чековий відділ. А також слідкувати за інформацією на моніторі, може бути повідомлення, що тимчасово прийом купюр неможливий, — радять у компанії. — Якщо термінал повертає купюри, краще скористатись іншим.

Щоб зменшити ризик виникнення проблем при роботі з терміналами/ чи банкоматами, фонд гарантування вкладів фізичних осіб теж склав перелік простих правил: 

  • не вносіть в купюроприймач зім’яті або пошкоджені (надірвані та\або заклеєні) банкноти;
  • перед внесенням пачки банкнот, зніміть з неї гумки та затискачі;
  • не вносіть готівку більше ніж 40 купюр за один раз;
  • якщо на вулиці мороз (нижче -10-15 °C), користуйтеся банкоматами, що стоять в опалюваних приміщеннях. На холоді збільшується ймовірність виникнення технічних збоїв в банкоматі.

Ми зібрали для вас телефони найпопулярніших банків та мереж терміналів, які є у Вінниці. Якщо виникне проблема, то першим ділом — дзвоніть до них. 

  • Ощадбанк — 0 800 210 800, 
  • ПриватБанк — 3700,
  • Альфабанк — 0 800 50 20 50, 
  • Укргазбанк — 0 800 309 000, 
  • Credit Agricole — 0 800 30 5555, 
  • Кредобанк — 0 800 500 850,
  • IBox —  0 800 300 102. 

 

Читайте також:

Чудодійні рецепти, обмін квартирами, вербовка в легіон. Послуги, які пропонували у Вінниці в 90-х

«Це прорив, що дозволили пересадку органів». Запитали у вінничан про донорство після смерті

Коментарі (7)
  • Светлана Рулько

    Висновок: не платіть через термінали. Або ж робіть це у самому банку через його термінал. Я також була свідком такої речі. Тільки термінал був в установі банку і людина вкидала в нього гроші при допомозі оператора. Тому там якось таку помилку розрулили....
  • Людмила Іщенко

    В мене  також  був  такий  випадок. Моєму  другові  потрібно  було гроші  на ліки, а в нього  їх  небуло. Я скинула  йому  500 гривень  і потрібно  було  ще  на послугу  2гривні,  я скинула  20 грн. І що ви думаєте,  500грн.десь  пропали,  а надійшло  тільки  18, решта  з 20 і все. Куди я тільки  недзвонила  і ніякого  толку. Нічого  страшного,  хай  мають. Просто  обідно,  що неможна  ніде  найти  правди
  • Яна Скалова

    Був у мене такий випадок, коли поповняла рахунок. Вимкнулося світло і термінал перезагрузився. Теж ІВОХ. Подзвонила, назвала час і дату, номер терміналу і адресу. Але при перерахунку купюр їхньою інкасаційною службою зайвих купюр виявлено не було. Передзвонили іповідомили мені таке рішення))))
  • Вова Діловий

    Написали лише про айбокси. А що у Вінниці немає більше терміналів поповнення рахунків? Навіть термінали на ФОП є. Де комісія 10 гривень якщо поповнювати до 100 гривень

21:01 Ворожа куля обірвала життя. Оратів попрощався з загиблим Героєм photo_camera 20:10 ФОП у 15 років: юний вінницький волонтер зареєстрував на сайті президента петицію play_circle_filled 19:07 ГРВІ та грип. Де у Вінницькій області найвищі рівні захворюваності? play_circle_filled photo_camera 18:35 Понад 160 вінницьких вулиць отримали нові назви. Чи знаєте ви на честь кого? (ТЕСТ) Від читача 16:03 ПРИМУСОВА ПАСПОРТИЗАЦІЯ легітимна виключно для злочинців! 18:04 На Вишеньці 19-річний парубок мав розкласти 25 «закладок». Не встиг photo_camera 17:22 «Хаймарсів буде більше і ще дечого». Що робила у Пентагоні онука нашого земляка з Калинівки? 17:14 Наслідки ДТП вихідних: п'ятеро травмованих, шість побитих машин та мотоцикл photo_camera 16:11 З жовтня субсидії та пільги виплачує Пенсійний фонд України 15:15 Боронячи нашу країну загинув 56-річний військовий з Вінниччини photo_camera 15:01 «Може сотні років стояти». Столяр продає дубовий стіл, всі виручені гроші передасть військовим photo_camera 14:29 На Нечая Chevrolet збив 74-річного пішохода. Потерпілий загинув 13:34 Історія міста у світлинах, як зігрітися у холодній квартирі та інше важливе за 2 жовтня у Вінниці 13:01 Зміни для вінничан у жовтні — нова «мінімалка», іпотека під 3% та зростання пенсій 12:22 Потрощена машина в кюветі. На Жмеринщині сталася смертельна автопригода 11:33 Один летальний та 50 нових випадків. Ситуація з COVID-19 у Вінницькій області photo_camera 11:21 Доля собачки, яку збив водій на Audi, відома. Невідома доля справи про жорстоке поводження з тваринами 10:41 Без води та світла. Перелік адрес, де у Вінниці 3 жовтня відключили послуги play_circle_filled 10:12 В останню путь провели загиблого на Донеччині воїна Віктора Тарана 09:18 В Україні оголосили штормове попередження. Що чекати вінничанам? photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
keyboard_arrow_up