Мін'юст збирається конфіскувати Вінницький авіазавод у проросійського олігарха

- Департамент санкційної політики подав до Вищого антикорупційного суду позов про застосування санкцій у вигляді стягнення активів до Вячеслава Богуслаєва, колишнього президента заводу «Мотор-Січ».
- В тому числі мін'юст збирається повернути державі Вінницький авіазавод, який знаходиться у власності проросійського олігарха.
У Міністерстві юстиції України повідомили, що подали до Вищого антикорупційного суду позовну заяву про повернення Вінницького авіаційного заводу та інших підприємств, які належали проросійському олігарху, колишньому президенту заводу «Мотор-Січ» В'ячеславу Богуслаєву.
Проти підприємця та колишнього топменеджера компанії Петра Кононенка застосували й інші санкції. Мін'юст планує стягнути в дохід держави понад тридцять одиниць нерухомого майна.
«Мін’юст просить стягнути у вищевказаних осіб, пов’язаних сталими бізнес-зв’язками, понад 30 одиниць нерухомого майна (житлових/нежитлових приміщень, земельних ділянок), корпоративні права більш ніж 10 юридичних осіб, серед яких 100% частки у статутних капіталах ТДВ СК «МОТОР-ГАРАНТ», ТОВ «Вінницький авіаційний завод», ТОВ «Вертольоти МСБ», їх частки в статутному капіталі ТОВ ФІРМА «ЖЕКОН», майнові права, зокрема на торговельні марки та патенти на промислові зразки, чималу кількість вогнепальної зброї», — йдеться у позовній заяві.
У власності «Мотор-Січ»
У відомстві зазначили, що раніше, за рішенням суду, акції Вінницького авіаційного заводу перебували в управлінні АРМА (Нацагентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів).
Агенство передало авіазавод (ТОВ «ВіАЗ») в управління державі за особливою процедурою, яка передбачає максимально оперативні строки переходу активу під контроль одного з підприємств національного оборонно-промислового комплексу.
У 2023 році уряд передав акції «Вінницького авіаційного заводу» в управління ПАТ «Мотор Січ», яке управляється Міністерством оборони України. Таке рішення було прийнято на засіданні Кабміну 1 серпня, про що повідомили в Мінекономіки України.
Приватне акціонерне товариство «Мотор Січ» було відчужено на користь держави ще в листопаді 2022 року. Підприємство передали в управління держави після обвинувачень, висунутих його власнику В’ячеславу Богуслаєву, який навіть під час вторгнення торгував запчастинами до гвинтокрилів з росією і фінансував ДНР.
На підставі цих доказів слідчі Головного слідчого управління СБУ повідомили очільнику промислового гіганта про нову підозру за ст. 258-3 Кримінального кодексу України (сприяння діяльності терористичної організації).
Крім цього під час нових обшуків правоохоронці виявили більше двох десятків медалей, грамот та почесних нагород президенту АТ «Мотор Січ» від представників військово-політичного керівництва рф.
Про Вінницький авіазавод
«Вінницький авіаційний завод» (колишній завод № 421 ГА) заснований в 1961 році на базі військових авіаремонтних майстерень, що ремонтували планери та виробляли авіа мішені. Про це розповідає Вікіпедія
Після організації ремонтного заводу був розпочатий ремонт легкомоторної авіації — літаків Як-12, а потім Ан-2 і вертольотів Ка-15, Ка-18 і поршневих двигунів АИ-14, М14В26.
У 70-ті роки минулого сторіччя заводом освоєно ремонт вертольотів Ка-26 і його агрегатів, у 1980-і роки ремонт вертольотів Мі-2, літаків Як-18Т, Як-52 і ВСУ РУ19А-300. У 1981 році завод випустив з ремонту 10000-й літак Ан-2. На початку 1990-х років впроваджена технологія обтягування крил і хвостового оперення літака Ан-2 синтетичною поліефірною тканиною замість бавовняної тканини АСТ-100.
Вінницький авіазавод є єдиним авіаремонтним підприємством в Україні з ремонту літаків Ан-2, Як-18Т, Як-52 і вертольотів Ка-26, він проводить контрольно-відновлювальні роботи літаків з метою використання невиробленою авіатехнікою ресурсів і здешевлення вартості ремонту.
Завод має ліцензії та потужності для виконання капітального ремонту і модернізацію двигунів для вертольотів Мі-2 та Ми-2МСБ-В. А також літаків малої авіації.
У 2011 році на заводі створена авіакомпанія «ВіАЗ», яка має сертифікат експлуатанта авіаційної адміністрації України і може надавати послуги з авіаційно-хімічних робіт, здачі в оренду літаків Ан-2 і вертольотів Ка-26, надавати послуги з технічного обслуговування авіатехніки, в тому числі ремонт літаків і авіадвигунів.
Читайте також:
У Вінниці планували відремонтувати «Райдугу». Чому не зробили цього?
Двоє посадовців нелегально видобували пісок на кар'єрі. Скільки заробили?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Ку-ку тьотя, у нас на найвищому рівні в керівництві держави зрадники сидять і нічо