Чому вінничанам вписують у платіжки «неспожиту» воду? Нова методика нарахувань

Чому вінничанам вписують у платіжки «неспожиту» воду? Нова методика нарахувань
  • Подали показники, а отримали рахунок на дещо більший обсяг холодної води? І у ваших сусідів так само?
  • З травня всі недообліки води в будинку ділять рівномірно між усіма співвласниками багатоповерхівки.
  • Допоможе зменшити перерозподіл те, якщо всі жителі дому будуть вчасно подавати показники лічильників.

У травневих рахунках деякі вінничани отримали донарахування за холодну воду та водовідведення. Адже тепер увесь обсяг спожитої води, який подавали на багатоквартирний будинок, пропорційно ділять між всіма споживачами: і тими, хто має квартирні лічильники, і тими, що їх не мають. Це дозволяє робити методика №315 від 22 листопада 2018 року, яку затвердили в Мінрегіоні.

Зміни зачепили 887 будинків

26 березня цього року урядовці внесли зміни до Методики розподілу між споживачами обсягу спожитих у будівлі комунальних послуг, що раніше було затверджено Наказом №315 Мінрегіону.

На вимогу Кабміну, усі недообліки спожитої холодної води у багатоповерхівці почали пропорційно ділити між споживачами: тими, хто має у квартирі індивідуальні лічильники, і тими, у кого їх немає. 

Відео дня

І «Вінницяоблводоканал» почав застосовувати цю методику з травня. Тобто, у платіжках за минулий місяць жителі вінницьких багатоповерхівок отримали донарахування за холодну воду і водовідведення.

— Ця методика у Вінниці торкнулася мешканців 887 будинків. Не всі це відчули, але по окремих будинках середнє нарахування склало від 2 до 4 кубів води. Чому так? Бо вся вода має бути розподілена між всіма співвласниками кожного окремого багатоквартирного будинку, — сказала в коментарі Суспільному заступниця директора комунального підприємства «Вінницяоблводоканал» Раїса Півторак.

Що саме ділять між споживачами?

За роз’ясненнями «Водоканалу», пропорційно між усіма співвласниками багатоповерхівки розподіляють:

  • різницю між показаннями загальнобудинкового лічильника та показаннями індивідуальних лічильників в будинку;
  • обсяг води на загальнобудинкові потреби (прибирання під’їздів, полив клумб тощо) — визначається або спеціальним вузлом обліку, або цей обсяг прописаний у договорі між управителем будинку і «Водоканалом»;
  • витоки води у внутрішньобудинкових мережах під час аварійних ситуацій.

Такі нарахування за воду здійснюють у трьох випадках. Перший, коли є загальнобудинковий лічильник води, а от індивідуальний мають не у всіх квартирах. Другий — лічильники є у всіх, а також наявний загальнобудинковий, але не всі коректно подають показники. Третій — немає загальнобудинкового лічильника.

— У зоні ризику опиняються абоненти без індивідуальних лічильників — більша частина небалансу (різниця між показаннями загальнобудинкового та всіх індивідуальних лічильників у будинку - авт.) впаде саме на їхні плечі, — пояснює речниця «Вінницяоблводоканал» Оксана Поліщук. — Ми просимо встановити лічильники та убезпечити себе від навантаження, яке найбільшою мірою лягає на плечі споживачів без лічильників.

Як зменшити перерозподіл?

Крім установки квартирного лічильника на воду, на «Водоканалі» радять вчасно і в повному обсязі передавати щомісяця, з 25 по 30 число, показання індивідуальних лічильників.

Наступний крок — дізнатись в управителя будинку (голови ОСББ, свого ЖЕКу - авт.) чи є у їхнього будинку, в договорі з «Вінницяоблводоканал», чітко визначені витрати води на загальнобудинкові потреби. Адже в такому випадку, обсяги води, яку витрачають на загальне споживання (полив клумб, прибрання під’їздів тощо) оплачує управлінська компанія.

І ще один важливий нюанс, про який треба запитати в своєму ЖЕКові/ОСББ — чи засвідчує Актами всі аварійні витоки з внутрішньобудинкових мереж з встановленням винної особи? В іншому випадку, втрати з мереж перекладаються пропорційно на всіх мешканців будинку.

Детальніше ознайомитись з Методикою №315 можна за цим посиланням.

Куди подавати показники за холодну воду?

Отже, подавати показники індивідуального лічильника треба з 25 по 30 число щомісяця. У «Вінницяоблводоканал» повідомили, що зробити це можна через телефон: (0432)64-40-44; (0432)65-11-11; (0432)65-10-10. Або через Інтернет, в особистому кабінеті: pay.vinvk.com.ua.

Нинішні тарифи на централізоване водопостачання і водовідведення складають 25,62 грн за куб на місяць.

Також в платіжку вписують абонплату за водопостачання і водовідведення, що коштує 26,13 грн на місяць з квартири, якщо в будинку немає загальнобудинкового лічильника на холодну воду та 33,69 грн, якщо є загальнобудинковий прилад обліку.

Опитування

Чи отримували донарахування за холодну воду в платіжці за травень?

 

Читайте також:

За яке опалення влітку платять вінничани? Роз'яснення тепловиків

У вінничан новий постачальник газу. Кому і як тепер платити?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (66)
  • Ihor Zahlada

    В черговий раз хитрий однобокий підхід. А чи існує методика щодо нарахувань за постачання неякісної води? Хто має доплачувати споживачам, які вимушені докупляти бутильовану воду та воду з автоматів?
  • Ivan Sobzyk

    Так син Кісіона купив посаду очільника водоканалу-а це не малі кошти тому потрібно компенсувати.Терпіть терпіли цю шоблу -
  • Dmytro Dibrovskyi

    Платіть виключно по своїх показниках лічільників!
  • Микола Швець

    Ніколи , з дня виходу з СРСР , жодного разу держава ,  " тобто вибрані нами депутати , чиновники різного рівня" не зробили нічого доброго для людей . Весь час тільки лізуть до людей в кишені , грабують людей , грабують країну і ніхто не збирається цю злочинність зупиняти . Як тільки дорвався до влади зразу придумує якусь підлість для народу , щоб його обдерти , а собі , відповідно збагатитись . Слава Україні .

keyboard_arrow_up