Автомобіль пробив діру в стіні будинку. Чому не ставлять світлофор на вулиці Василенка?
- Недавно автомобіль врізався у паркан будинку №11 на вулиці Василенка і розтрощив два прольоти бетонних панелей.
- Власники цього помешкання уже вдруге постраждали від наїзду транспорту.
- Найбільше пошкодили сусідній будинок №13 — водій пробив діру у стіні, на щастя, господар встиг вибігти.
- Люди просять встановити світлофор, аби стишити рух транспорту на цій ділянці дороги.
- П’ять років просять! Чому у міськраді їх не підтримують?
Тут повсюди — на парканах, відбійниках, деревах — сліди від ударів автомобілів.
Про небезпечне місце на вулиці Василенка редакції RIA/20хвилин розповів Валерій Степанюк. Він — член правління квартального комітету мікрорайону «Слов‘янка». Проживає поруч небезпечної ділянки дороги. Особисто бачить, що тут відбувається.
Чоловік запросив журналіста пересвідчитися, наскільки небезпечною є ця ділянка, насамперед, для пішоходів. За його словами, тут усюди на парканах, відбійниках, деревах сліди від ударів автомобілів. Це правда. Кожен охочий може пересвідчитися в цьому, побувавши на місці.
Мова йде про такий відрізок вулиці Василенка: від Пирогова до АЗС, у напрямку міської податкової адміністрації. Саме на цій ділянці знаходяться згадані вище будинки.
Крім Валерія Степанюка, до розмови з журналістом долучилися сусіди. Алла й Анатолій Біланенки з будинку №13 показали, в якому місці автомобіль в’їхав у їхній будинок, знайшли фотографію із зображенням діри у стіні.
Свою історію розповів Олександр Бедрєєв, який проживає у будинку №11. Нещодавно автомобіль розвалив дві секції бетонного паркану. І це вже другий аналогічний випадок пошкодження їхнього обійстя від наїзду транспорту.
Ще одна сусідка на ім’я Наталія з острахом згадала, як під колесами автомобіля мало не опинилася її донька. Свої думки з приводу небезпечної ситуації висловив також активіст Валерій Козяк.
— Безпека людини є однією з найвищих соціальних цінностей, так записано у третій статті нашої Конституції, — говорить Валерій Козяк. — Чиновники міської влади відверто зневажають законні вимоги жителів вулиці Василенка, таким чином вони порушують основний закон держави. Найперше це стосується департаменту транспорту і його керівника Андрія Сорокіна. Цей посадовець не вбачає необхідності у встановленні світлофора, аби убезпечити пішоходів від можливої біди. Про це він говорив нам під час особистої зустрічі з жителями будинків.
Про те, чим саме небезпечна ця ділянка вулиці Василенка, співрозмовники підтвердили конкретними фактами.
За кермом був п’яний поліцейський
З мешканцями вулиці Василенка спілкувалися біля будинку №13. Тут дуже вузький тротуар. Таким він залишається до вулиці Пирогова. Варто б встановити відбійник, який би став буфером між пішоходами і проїжджою частиною, але відбійника тут нема. Транспорту проїжджає багато.
Мої співрозмовники запропонували провести експеримент: порахувати, скільки автомобілів проходить тут протягом п’яти. Йдеться ділянку дороги біля будинків №№ 9, 11,13, 15. Нарахували 120 автомобілів, які їхали в обох напрямках. Все це відбувалося у суботній день.
— Буває, транспорту ще більше, — говорить Валерій Степанюк. — У деякі періоди нараховували і 130, і 140 автомобілів за такий само період часу. Називали ці цифри під час розмови з паном Сорокіним. Натомість чиновник говорить, що вулиця Василенка не є магістральною. Ми йому про інтенсивність руху, а він нам про статус вулиці. Та як хочете називайте її у своїх паперах, від цього кількість транспорту не зменшиться і швидкість вони не обмежать! Тому й просимо поставити світлофор.
Подружжя Біланенків (на знімку) з будинку №13 дотепер згадує з відчуттям тривоги ранок 28 червня 2019 року.
— Я прокинувся ще до шостої години, — каже пан Анатолій. — Зайшов на кухню випити компоту. Дістав з холодильника, але випити не встиг. Відчув, як щось з силою вдарило у металеву хвіртку, а потім — другий удар у стіну і вона почала падати. Ледве встиг вибігти на вулицю. Машина пробила діру у стіні на кухні. Відлетіла облицювальна плитка, на підлогу попадав посуд, з батареї опалення потекла вода…
За словами співрозмовника, у стіну будинку в’їхав автомобіль марки «Тойота».
— Стіна глиняна, обставлена цеглою, зсередини облицювальною плиткою. Велика швидкість і міцний метал автомобіля зробили своє діло, — пояснює співрозмовник.
Дружина пані Алла каже, що чоловік за кермом був п’яний.
— Він би втік, — розповідає вона. — На чужому автомобілі. Комусь подзвонив і той приїхав його рятувати.
— Зять прибув раніше, тому не дав їм втекти, — говорить Анатолій.
Подружжя стверджує, що за кермом сидів поліцейський. Про це він сам розповів їм. Просив нікуди не повідомляти про те, що сталося. Обіцяв все відновити. Біланенки — люди добрі. Пожаліли свого кривдника. Кажуть, той заплатив за матеріали. Довго відновлювали пошкоджену стіну. Тепер біля їхнього будинку є відбійник. Його встановлення добивалися разом із Валерієм Степанюком. Але вже у сусідніх будинках такої захисної споруди нема. Хоча вона також потрібна.
— Якби біля мого будинку встановили відбійник, мені б не завалили бетонний паркан, — розповідає сусід Біланенків з будинку №11 Олександр Бедрєєв. — Це сталося наприкінці нинішньої зими, під час ожеледиці. Вранці почув, як щось загриміло. Подумав, можливо, сніг зсунувся з даху і впав на землю. Вийшов на вулицю, дивлюся, два прольоти бетонного паркану розтрощило і вони лежать на землі. На одному з них побачив слід від автомобіля. Але ніхто з водіїв не зупинився.
Як пояснив пан Олександр, через деякий час підійшов чоловік. Сказав, що це він наробив біди. Розповів, що не зміг втримати машину, бо ожеледиця.
— Просив не заявляти в поліцію, пообіцяв все відновити, — продовжує співрозмовник. — На цьому й домовилися. Мені важливо, аби паркан відновили. Так він і зробив. Повторюю ще раз, якби був відбійник, цього б не сталося. Добре, що в той час на тротуарі не було пішоходів.
Сім аварій за три місяці
Влітку 2023 року на відрізку шляху між будинками №№ 9 і 11 сталася смертельна аварія. Про це розповів Валерій Степанюк. Загинув військовий, який приїхав додому у відпустку.
— Його батько проживає у нашому мікрорайоні, недалеко звідси, — каже пан Валерій. — Через перевищення швидкості зіткнулися два автомобілі. Прямо на тротуарі військовому надавали допомогу, але не врятували.
Після цього випадку жителі стали добиватися встановлення відеокамер. Тепер тут є засоби фіксації руху.
— За перші три місяці після встановлення камер, ними зафіксовано сім аварій, — говорить Валерій Степанюк. — Вже це мало б спонукати владу до роздумів, що треба щось робити. Я запитував чиновників, чи не відчуватимуть вони свою вину, якщо знову, борони Боже, станеться смертельна аварія? Мовчать у відповідь. Виходить, що життя людей на цій ділянці дороги зводиться на нуль.
Пан Валерій документально підтвердив кожен випадок аварій на Василенка. Такий документ отримав на свій запит з ситуаційного центру міськради за підписом заступника міського голови Сергія Тимощука.
У документі наводяться дані за період з 17 вересня по 26 грудня 2023 року. Сім аварій зафіксували за цей період відеокамери.
— Зверніть увагу, що шість з них у тому районі, де ми пропонуємо встановити світлофор, — уточнює співрозмовник. — Якщо точніше, то дві зафіксовані біля будинку №3, ще одна біля будинку №9, четверта аварія сталася на перехресті з вулицею Польова, п’ята на перехресті з вулицею Дьогтянецька (колишня Лізи Чайкіної), шоста — біля будинку №2-б.
— Транспорт на цій ділянці вулиці Василенка проїжджає з перевищенням швидкості, — говорить Валерій Степанюк. — Це не слова. Є підтвердження сказаному. Тут ще одна особливість — одразу декілька перехресть з другорядними вулицями: Івана Дзюби (колишня Павлова), Польова, Лялі Ратушної, Дьогтянецька (колишня Лізи Чайкіної). Зрозуміло, що все це ускладню рух. А ще маємо закритий поворот, ми його називаємо проклятий поворот. Як бачите, є всі передумови для стишення руху. Міська влада думає інакше.
Ділянка не є аварійно-небезпечною?
Жителі вулиці Василенка добилися проведення виїзного засідання координаційної ради з питань безпеки дорожнього руху. Зібрання відбулося 1 лютого на зупинці транспорту «Вулиця Дьогтянецька».
Як розповів Валерій Степанюк, були присутні 24 людини разом з директором департаменту транспорту Андрієм Сорокіним.
— Нам вдалося зібрати відповідальних за безпеку руху у тому місці, де пропонуємо встановити світлофор, — каже співрозмовник. — Але питання так і залишилося невирішеним. Хоча чиновники на власні очі бачили інтенсивність руху транспорту. Бачили сліди від ударів машин. Незважаючи на це, у протоколі засідання написали, що ця ділянка вулиці Василенка не відноситься до аварійно-небезпечних. Сім аварій за три місяці для них, виявляється, це нормально. Тому звертаємося через газету до голови міста Моргунова з питанням: повинна влада дбати про безпеку людей, чи ні? Сім аварій за три місяці — це безпечна ділянка?
Замість світлофора будуть «берлінські» подушки
Одним з учасників координаційної ради з питань безпеки дорожнього руху є депутат міськради Віктор Перлов. Журналіст RIA/20хвилин звернувся до нього з проханням висловити власну точку зору на ситуацію з обмеженням швидкості руху на згаданій ділянці вулиці Василенка.
— Там дійсно транспорт рухається з перевищенням швидкості, — каже Перлов. — Ми проводили дослідження швидкісного режиму, здійснювали заміри і вони засвідчують, що швидкість руху становить понад 70 кілометрів на годину. Особисто бачив сліди від ударів автомобілів на парканах, відбійниках. Тобто необхідно вживати заходів до «заспокоєння» швидкості. Але я не впевнений в тому, що світлофор є найбільш ефективним способом. Тим більше, що на це потрібні кошти з капітальних видатків, а вони нині заборонені. Я запропонував встановити «берлінські» подушки і створити «острівець безпеки». Такі заходи «заспокоять» трафік і знизять швидкість руху.
Перехрестя без «зебри»
Координаційна рада відмовила у вирішенні ще одного питання — влаштуванні пішохідного переходу на перетині з вулицею Івана Дзюби (колишня Павлова).
Навпроти знаходиться автобусна зупинка. Пішоходи, які виходять з вулиці Івана Дзюби, не мають можливості на цьому перехресті перейти вулицю Василенка, щоб потрапити на автобусну зупинку. Бо тут нема переходу. Треба йти до вулиці Пирогова, там переходити через Василенка і повертатися назад до зупинки.
— Мало хто так робить, — говорить Валерій Степанюк. — Діти, які вранці поспішають у школу, переходять вулицю навпроти зупинки, щоб їхати автобусом №7 на заняття у школу. А старим людям як бути? Чиновники переконують, що пішохідний перехід тут не можна встановлювати. Як після такого скажеш, що вони піклуються про людей?..
Читайте також:
«Робимо шрапнель для орків». Волонтери з Шаргорода оголосили збір старих цепів і ланцюгів
Посадовці установи Міноборони у Вінниці присвоїли 4,3 мільйона, виділених на забезпечення армії
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Мария
Nataliya reply Мария
Ihor reply Nataliya
Переименовать переименовали а официально зарегистрировать забыли.
СОЗДАЙ ПРОБЛЕМЫ БЛИЖНЕМУ СВОЕМУ ПОКАЖИ РАБОТУ.
иннициативный дурак хуже вредителя
Nataliya reply Ihor
Ihor reply Nataliya
Не пролаживает маршрут
Nataliya reply Ihor
Ihor reply Nataliya
Но не одну же Переименовли.
Nataliya reply Ihor
Аркадий Крысько
Ввечері, від заправки Окко і до АТБ, по вулиці Пирогова, стільки недоумковатих, наперегонки, свинство.
Сергій Поліщук
Виктория Владимировна
Реагуйте вже якось!