Автомобіль пробив діру в стіні будинку. Чому не ставлять світлофор на вулиці Василенка?

- Недавно автомобіль врізався у паркан будинку №11 на вулиці Василенка і розтрощив два прольоти бетонних панелей.
- Власники цього помешкання уже вдруге постраждали від наїзду транспорту.
- Найбільше пошкодили сусідній будинок №13 — водій пробив діру у стіні, на щастя, господар встиг вибігти.
- Люди просять встановити світлофор, аби стишити рух транспорту на цій ділянці дороги.
- П’ять років просять! Чому у міськраді їх не підтримують?
Тут повсюди — на парканах, відбійниках, деревах — сліди від ударів автомобілів.
Про небезпечне місце на вулиці Василенка редакції RIA/20хвилин розповів Валерій Степанюк. Він — член правління квартального комітету мікрорайону «Слов‘янка». Проживає поруч небезпечної ділянки дороги. Особисто бачить, що тут відбувається.
Чоловік запросив журналіста пересвідчитися, наскільки небезпечною є ця ділянка, насамперед, для пішоходів. За його словами, тут усюди на парканах, відбійниках, деревах сліди від ударів автомобілів. Це правда. Кожен охочий може пересвідчитися в цьому, побувавши на місці.
Мова йде про такий відрізок вулиці Василенка: від Пирогова до АЗС, у напрямку міської податкової адміністрації. Саме на цій ділянці знаходяться згадані вище будинки.
Крім Валерія Степанюка, до розмови з журналістом долучилися сусіди. Алла й Анатолій Біланенки з будинку №13 показали, в якому місці автомобіль в’їхав у їхній будинок, знайшли фотографію із зображенням діри у стіні.
Свою історію розповів Олександр Бедрєєв, який проживає у будинку №11. Нещодавно автомобіль розвалив дві секції бетонного паркану. І це вже другий аналогічний випадок пошкодження їхнього обійстя від наїзду транспорту.
Ще одна сусідка на ім’я Наталія з острахом згадала, як під колесами автомобіля мало не опинилася її донька. Свої думки з приводу небезпечної ситуації висловив також активіст Валерій Козяк.
— Безпека людини є однією з найвищих соціальних цінностей, так записано у третій статті нашої Конституції, — говорить Валерій Козяк. — Чиновники міської влади відверто зневажають законні вимоги жителів вулиці Василенка, таким чином вони порушують основний закон держави. Найперше це стосується департаменту транспорту і його керівника Андрія Сорокіна. Цей посадовець не вбачає необхідності у встановленні світлофора, аби убезпечити пішоходів від можливої біди. Про це він говорив нам під час особистої зустрічі з жителями будинків.
Про те, чим саме небезпечна ця ділянка вулиці Василенка, співрозмовники підтвердили конкретними фактами.
За кермом був п’яний поліцейський
З мешканцями вулиці Василенка спілкувалися біля будинку №13. Тут дуже вузький тротуар. Таким він залишається до вулиці Пирогова. Варто б встановити відбійник, який би став буфером між пішоходами і проїжджою частиною, але відбійника тут нема. Транспорту проїжджає багато.
Мої співрозмовники запропонували провести експеримент: порахувати, скільки автомобілів проходить тут протягом п’яти. Йдеться ділянку дороги біля будинків №№ 9, 11,13, 15. Нарахували 120 автомобілів, які їхали в обох напрямках. Все це відбувалося у суботній день.
— Буває, транспорту ще більше, — говорить Валерій Степанюк. — У деякі періоди нараховували і 130, і 140 автомобілів за такий само період часу. Називали ці цифри під час розмови з паном Сорокіним. Натомість чиновник говорить, що вулиця Василенка не є магістральною. Ми йому про інтенсивність руху, а він нам про статус вулиці. Та як хочете називайте її у своїх паперах, від цього кількість транспорту не зменшиться і швидкість вони не обмежать! Тому й просимо поставити світлофор.
Подружжя Біланенків (на знімку) з будинку №13 дотепер згадує з відчуттям тривоги ранок 28 червня 2019 року.
— Я прокинувся ще до шостої години, — каже пан Анатолій. — Зайшов на кухню випити компоту. Дістав з холодильника, але випити не встиг. Відчув, як щось з силою вдарило у металеву хвіртку, а потім — другий удар у стіну і вона почала падати. Ледве встиг вибігти на вулицю. Машина пробила діру у стіні на кухні. Відлетіла облицювальна плитка, на підлогу попадав посуд, з батареї опалення потекла вода…
За словами співрозмовника, у стіну будинку в’їхав автомобіль марки «Тойота».
— Стіна глиняна, обставлена цеглою, зсередини облицювальною плиткою. Велика швидкість і міцний метал автомобіля зробили своє діло, — пояснює співрозмовник.
Дружина пані Алла каже, що чоловік за кермом був п’яний.
— Він би втік, — розповідає вона. — На чужому автомобілі. Комусь подзвонив і той приїхав його рятувати.
— Зять прибув раніше, тому не дав їм втекти, — говорить Анатолій.
Подружжя стверджує, що за кермом сидів поліцейський. Про це він сам розповів їм. Просив нікуди не повідомляти про те, що сталося. Обіцяв все відновити. Біланенки — люди добрі. Пожаліли свого кривдника. Кажуть, той заплатив за матеріали. Довго відновлювали пошкоджену стіну. Тепер біля їхнього будинку є відбійник. Його встановлення добивалися разом із Валерієм Степанюком. Але вже у сусідніх будинках такої захисної споруди нема. Хоча вона також потрібна.
— Якби біля мого будинку встановили відбійник, мені б не завалили бетонний паркан, — розповідає сусід Біланенків з будинку №11 Олександр Бедрєєв. — Це сталося наприкінці нинішньої зими, під час ожеледиці. Вранці почув, як щось загриміло. Подумав, можливо, сніг зсунувся з даху і впав на землю. Вийшов на вулицю, дивлюся, два прольоти бетонного паркану розтрощило і вони лежать на землі. На одному з них побачив слід від автомобіля. Але ніхто з водіїв не зупинився.
Як пояснив пан Олександр, через деякий час підійшов чоловік. Сказав, що це він наробив біди. Розповів, що не зміг втримати машину, бо ожеледиця.
— Просив не заявляти в поліцію, пообіцяв все відновити, — продовжує співрозмовник. — На цьому й домовилися. Мені важливо, аби паркан відновили. Так він і зробив. Повторюю ще раз, якби був відбійник, цього б не сталося. Добре, що в той час на тротуарі не було пішоходів.
Сім аварій за три місяці
Влітку 2023 року на відрізку шляху між будинками №№ 9 і 11 сталася смертельна аварія. Про це розповів Валерій Степанюк. Загинув військовий, який приїхав додому у відпустку.
— Його батько проживає у нашому мікрорайоні, недалеко звідси, — каже пан Валерій. — Через перевищення швидкості зіткнулися два автомобілі. Прямо на тротуарі військовому надавали допомогу, але не врятували.
Після цього випадку жителі стали добиватися встановлення відеокамер. Тепер тут є засоби фіксації руху.
— За перші три місяці після встановлення камер, ними зафіксовано сім аварій, — говорить Валерій Степанюк. — Вже це мало б спонукати владу до роздумів, що треба щось робити. Я запитував чиновників, чи не відчуватимуть вони свою вину, якщо знову, борони Боже, станеться смертельна аварія? Мовчать у відповідь. Виходить, що життя людей на цій ділянці дороги зводиться на нуль.
Пан Валерій документально підтвердив кожен випадок аварій на Василенка. Такий документ отримав на свій запит з ситуаційного центру міськради за підписом заступника міського голови Сергія Тимощука.
У документі наводяться дані за період з 17 вересня по 26 грудня 2023 року. Сім аварій зафіксували за цей період відеокамери.
— Зверніть увагу, що шість з них у тому районі, де ми пропонуємо встановити світлофор, — уточнює співрозмовник. — Якщо точніше, то дві зафіксовані біля будинку №3, ще одна біля будинку №9, четверта аварія сталася на перехресті з вулицею Польова, п’ята на перехресті з вулицею Дьогтянецька (колишня Лізи Чайкіної), шоста — біля будинку №2-б.
— Транспорт на цій ділянці вулиці Василенка проїжджає з перевищенням швидкості, — говорить Валерій Степанюк. — Це не слова. Є підтвердження сказаному. Тут ще одна особливість — одразу декілька перехресть з другорядними вулицями: Івана Дзюби (колишня Павлова), Польова, Лялі Ратушної, Дьогтянецька (колишня Лізи Чайкіної). Зрозуміло, що все це ускладню рух. А ще маємо закритий поворот, ми його називаємо проклятий поворот. Як бачите, є всі передумови для стишення руху. Міська влада думає інакше.
Ділянка не є аварійно-небезпечною?
Жителі вулиці Василенка добилися проведення виїзного засідання координаційної ради з питань безпеки дорожнього руху. Зібрання відбулося 1 лютого на зупинці транспорту «Вулиця Дьогтянецька».
Як розповів Валерій Степанюк, були присутні 24 людини разом з директором департаменту транспорту Андрієм Сорокіним.
— Нам вдалося зібрати відповідальних за безпеку руху у тому місці, де пропонуємо встановити світлофор, — каже співрозмовник. — Але питання так і залишилося невирішеним. Хоча чиновники на власні очі бачили інтенсивність руху транспорту. Бачили сліди від ударів машин. Незважаючи на це, у протоколі засідання написали, що ця ділянка вулиці Василенка не відноситься до аварійно-небезпечних. Сім аварій за три місяці для них, виявляється, це нормально. Тому звертаємося через газету до голови міста Моргунова з питанням: повинна влада дбати про безпеку людей, чи ні? Сім аварій за три місяці — це безпечна ділянка?
Замість світлофора будуть «берлінські» подушки
Одним з учасників координаційної ради з питань безпеки дорожнього руху є депутат міськради Віктор Перлов. Журналіст RIA/20хвилин звернувся до нього з проханням висловити власну точку зору на ситуацію з обмеженням швидкості руху на згаданій ділянці вулиці Василенка.
— Там дійсно транспорт рухається з перевищенням швидкості, — каже Перлов. — Ми проводили дослідження швидкісного режиму, здійснювали заміри і вони засвідчують, що швидкість руху становить понад 70 кілометрів на годину. Особисто бачив сліди від ударів автомобілів на парканах, відбійниках. Тобто необхідно вживати заходів до «заспокоєння» швидкості. Але я не впевнений в тому, що світлофор є найбільш ефективним способом. Тим більше, що на це потрібні кошти з капітальних видатків, а вони нині заборонені. Я запропонував встановити «берлінські» подушки і створити «острівець безпеки». Такі заходи «заспокоять» трафік і знизять швидкість руху.
Перехрестя без «зебри»
Координаційна рада відмовила у вирішенні ще одного питання — влаштуванні пішохідного переходу на перетині з вулицею Івана Дзюби (колишня Павлова).
Навпроти знаходиться автобусна зупинка. Пішоходи, які виходять з вулиці Івана Дзюби, не мають можливості на цьому перехресті перейти вулицю Василенка, щоб потрапити на автобусну зупинку. Бо тут нема переходу. Треба йти до вулиці Пирогова, там переходити через Василенка і повертатися назад до зупинки.
— Мало хто так робить, — говорить Валерій Степанюк. — Діти, які вранці поспішають у школу, переходять вулицю навпроти зупинки, щоб їхати автобусом №7 на заняття у школу. А старим людям як бути? Чиновники переконують, що пішохідний перехід тут не можна встановлювати. Як після такого скажеш, що вони піклуються про людей?..
Читайте також:
«Робимо шрапнель для орків». Волонтери з Шаргорода оголосили збір старих цепів і ланцюгів
Посадовці установи Міноборони у Вінниці присвоїли 4,3 мільйона, виділених на забезпечення армії
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Переименовать переименовали а официально зарегистрировать забыли.
СОЗДАЙ ПРОБЛЕМЫ БЛИЖНЕМУ СВОЕМУ ПОКАЖИ РАБОТУ.
иннициативный дурак хуже вредителя
Не пролаживает маршрут
Но не одну же Переименовли.
Ввечері, від заправки Окко і до АТБ, по вулиці Пирогова, стільки недоумковатих, наперегонки, свинство.
Реагуйте вже якось!