«Казала йому, щоб він лише не зазнався». Як шестикласник Ілля Пашута представляв Україну в Польщі?

«Казала йому, щоб він лише не зазнався». Як шестикласник Ілля Пашута представляв Україну в Польщі?
  • В Україні вже не перший рік проводиться низка заходів у рамках Освітньо-дослідницької програми «Futurum 2020».
  • Що це захід і як цьогоріч учень Вінницького фізико-математичного ліцею №17 зміг отримати особисте запрошення від президента Балтійського інституту математики на 10-тиденне навчання? Розповідаємо у матеріалі.

Детально про цей проєкт нам розповіла заступниця директорки Вінницького фізико-математичного ліцею №17, Олена Дубчак. Як дізналися, це міжнародний проєкт і має назву «Математичний міст над кордонами».

— Суть проекту полягає в тому, що залучають обдаровану молодь, яка цікавиться математикою, віком від 5 по 11 клас, до проведення лекцій, які ведуть фахівці провідних університетів. Крім того, до цього проекту залучена Національна академія наук України, — розповідає пані Олена. — І в результаті після проведення певної кількості лекцій, дітям надсилаються завдання логічного характеру, і вони їх самостійно розв'язують. В кінці вони надсилають їх своїм кураторам.

Відео дня

Робота є нелегкою та довгою. Завдання учні виконують протягом року, маючи одну лекцію в місяць, які проводяться англійською або польською мовою, так само як і завдання даються лише іноземними мовами.

І вже за результатами виконаних завдань проводиться відбір дітей для стажування у таборах відповідно до цього проекту.

— Повністю оплату за проживання, харчування і навчання беруть на себе організатори, і таким чином з усієї України в нас потрапило до табору під Гданськом троє дітей. Це двоє учнів із Дніпра та Ілля з Вінниці. Так, з нашого ліцею двом дітям запропонували приєднатися до стажування, але оскільки це поїздка за кордон, то на таке рішення зважилася лише родина Іллі, — пояснює заступниця директора.

Не можна було користуватися інтернетом

Вже про досвід, отриманий талановитим хлопчиком в Польщі, розповіла пані Ірина, мама Іллі. Як виявилося, про те, що хлопець може поїхати туди, їм особисто повідомив президент Балтійського інституту математики Єжи Сміт, який щиро і відверто захоплюється розумом хлопця.

— Я не знав, що в Україні можуть бути такі розумні діти, — говорив він матері Іллі.

Кмітливість та старанність шестикласника високо оцінили у таборі, адже навіть після його повернення додому президент продовжує листуватися з хлопчиком і підбиває родину на його переведення до європейських шкіл для більших можливостей.

Сам Ілля, як розповіла Ірина, досить сильно хвилювався, оскільки розумів, що їде представляти і себе, і свій ліцей.

— І ми з чоловіком йому пояснювали, що це великі можливості для нього, тому потрібно старатися, — розповідає жінка. — Однак ми також жартували, казали йому, щоб не зазнався там.

Серед особливостей навчання там було те, що діти не могли користуватися Інтернетом, і графік занять був досить насичений. Учні могли до пізнього вечора розв'язувати різні задачі.

Однак ще однією особливістю, яку відмітила родина Іллі, то це те, як був поставлений курс.

— В них математика, фізика та інформатика були об'єднані, тобто в нас це три різні предмети, які діти вивчають, а там це один, в якому все між собою пов'язано. От син мені розповідав, що вони перед створенням проекту все прораховують, думають чи воно з розрахунками вийде і лише після того, роблять це за допомогою програм, — пояснює Ірина.

Як розповіла мама Іллі, йому там дуже сподобалося.

— Коли він приїхав, то сказав, що тепер ще більше хоче вчитися і працювати. Настільки його там всім цим зацікавили, — розповідає Ірина.

І вже в школі, коли хлопчик підготував презентацію про свою подорож за знаннями, то закликав однолітків не боятися і пробувати теж долучатися до подібних ініціатив.

Вчасно помітили здібності

Важливим у всій цій історії є те, що як батьки, так і вчителі вчасно помітили зацікавленість хлопчика до цих науках і підштовхнули його до їх глибшого вивчення. Ще в дитинстві мама віддавала Іллю на різні секції подібного спрямування, а вже в школі вчителі почали відзначати сильні сторони хлопця в інформатиці та математиці.

Так, вчитель інформатики, Григорій Непомнящий, запропонував йому відвідувати безкоштовний гурток з програмування в Палаці дітей та юнацтва. Не меншу роль відіграла вчителька математики Аліна Дмитрук, яка, як каже пані Ірина, є вчителем від Бога.

— Вміє вона такий предмет, як математика, дуже доступно донести до дітей і зацікавити. Постійно до програми додає цікаві розробки, щоб дітям було краще, — каже мама Іллі Пашути.

Відзначили і роботу вчителя фізики Олександра Крутенюка.

Не меншу роль відіграла мама Іллі, Ірина Пашута, яка при заповненні форми для участі в проєкті вказала і свою пошту, тож знала, до коли її син мав скинути завдання.

— Це ж ще дитина, шостий клас лише, тому вирішила контролювати, запитувала, чи не забув надіслати завдання, а там, якщо все вчасно робити, то казали, що матимете можливість навчатися в тій школі, — розповіла Ірина.

Але не цим єдиним допомогла мама своєму сину. Попри відстань і те, що Ілля ще ніколи не був закордоном, вони з чоловіком наважилися та дали йому можливість, написавши довіру на куратора, поїхати навчатися.


Читайте також:

Нова важлива дата для театру Садовського. Дізнались цікаві подробиці у директора Івана Педорука

Що не так із інклюзивною освітою? Дізналися у засновниці організації «Сонячні діти Херсонщини»

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (3)
  • Sergey Nabokov

    Стаття дуже цікава! Як на мене, для розробки будь-якої техніки потрібно мати лише ліцензійне та надійне програмне забезпечення. Саме так відкривається вся потужність програм. Можу вам порадити чудовий магазин, де можете підібрати необхідні для вас програми по дуже вигідним цінам https://ficha.tech/

  • Евгений Белоус

    Талановитим дітям потрібно допомагати, бездарі проб'ються самі. Браво Ілля, нехай поляки знають, що і Україна має таланти, і в тому числі в нашій Вінниці їх вистачає.
  • Читач74

    «Казала йому, щоб він лише не зазнався - прям цитата у підручники з історії

keyboard_arrow_up