У Вінниці колись діяли два залізничні вокзали: що відомо про вузькоколійну станцію

- Не всі знають, що тривалий час у Вінниці одночасно діяли одразу два залізничні вокзали: звичайний та вузькоколійний. Розповідаємо історію, як це було.
Однопутну вузькоколійну залізницю від Гайворона до Бердичева було прокладено в 1900 році. Від станції Гуменне (де був роз'їзд) до Вінниці вела під'їзна гілка, яка закінчувалась тупиковою станцією. Про це в групі Черговий по Вінниці розповів Stoguno Cheval.
До послуг пасажирів вузькоколійки було збудовано невеликий вокзал із граніту та цегли. Широка і вузька залізниці належали різним відомствам, тож і вокзали були окремі.
Архітектура вінницького вузькоклійного вокзалу була типовою. Приміром, ідентична споруда збереглась до нашого часу на станції Холоневська, що в Іванові (між Хмільником та Калинівкою).
В другій половині 60-х років вузьку колію від Вінниці до Гайворона замінили широкою. Поїзди стали під'їжджати до теперішньої Гайворонської платформи (раніше тут була перевантажувальна платформа з вузької на широку колію), а пасажири разом з іншими почали отримувати послуги у великому вокзалі.
До нашого часу вузькоколійний вокзал не зберігся. Приблизно на його місці збудовано двоповерхову адміністративну будівлю із білої цегли.
Будівлю колишнього вузькоколійного вокзалу було розібрано, але неподалік лишилось кілька споруд, які нагадують про вузькоколійну історію міста.
Читайте також:
Як би виглядали старі фото вулиць Вінниці у кольорі? Запитали у ChatGPT
У залі сучасного Собору Вінниці 40 років тому відбувся перший органний концерт
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.