«Танок на майдані Конґо» сьогодні у Вінниці! Як у 90-х гурт за 50$ знімав свій перший кліп

«Танок на майдані Конґо» сьогодні у Вінниці! Як у 90-х гурт за 50$ знімав свій перший кліп
  • Легенди українського хіп-хопу і року сьогодні о 20.00 з великим концертом виступлять у PIROGOV SKY - просто неба у музеї-садибі Пирогова.
  • Дадуть небаченого драйву, заспівають всі найкращі хіти з усіх альбомів за понад 25 років ТНМК на сцені, а також вразять свіжими прем’єрами з платівки, що тільки-но готується до виходу.
  • Що насправді означає фраза «дибани мене»? Як у кліп «Восени» потрапили пейзажі Шрі-Ланки, а кліп «Забув» став першим у світі знятим на Nokia?
  • Розкриваємо маловідомі і дуже цікаві факти про культові кліпи «Танок на майдані Конґо» зі спогадів фронтмена Олександра «Фоззі» Сидоренко.

«Зроби мені хіп-хоп» (1997): бюджет був 50$

— На Олексіївці є недобудований пологовий будинок (багато років по тому в ньому було знято ще й «Українську мрію»), там восени 1997 року знімали більшу частину кліпу. Між іншим, бюджет відео «Зроби мені хіп-хоп» склав 50 доларів (все пішло на гонорар режисера), знімали десь півроку і під час зйомок Фагот втратив нові джинси, їх залило моторним мастилом у сцені на машинно-тракторній станції.  Кліп був подарунком від телекомпанії «Privat-TV» і її директора Олександра Голубчика. 2 травня 1997 року, після першого виступу ТНМК на фестивалі «Червона Рута '97», він зайшов до гримерної у ХАТОБІ та сказав: «Будем делать клип на вашего Грыця», — згадує Фоззі. — Рідна телекомпанія безкоштовно вклалася технікою, людьми та часом. Зйомки відбувалися у Харкові протягом півроку, режисером був Сергій Андрюнін. Останньою знімалася сцена в бані, що працювала через стінку від «Privat-TV». Cеред іншого там бігав голий Діля, з часом наявність у кадрі чоловічіх сідниць стала причиною відмови деяких телеканалів.

Але банщик, зустрівши режисера після програми Сергія Короткова, у якій презентувалися відразу три харківські кліпи, сказав: «Наш— то явно получше будет».

Відео дня
v class="video-block">

— В перший знімальний день режисер Сергій Андрюнін намалював балончиком на стіні пологового будинку напис ТНМКонго, на тлі якого ми рухалися туди-сюди. Кліп ще не був готовий, а вже з’явилася ідея використати це зображення на обкладинці альбому. Спочатку ми використали це зображення на касетах збірки «Singles», з якою поїхали в тур переможців фестивалю «Червона Рута». Власноруч надрукували вкладиші, записали касети, а потім в донецькому готелі годинами клеїли на касети смужки, аби було красиво. Самі ж продавали ці касети, а потім дивувалися, коли з’явилися піратські копії. А за півроку, коли був готовий альбом, вирішили обкладинку не змінювати. І вона досі подобається.

P.S. Олександра Голубчика давно немає з нами. В альбомі «Зроби мені хіп-хоп» написано, що все, що ми зробили і зробимо, буде в його пам’ять. Вже немає і Сергія Андрюніна — він пішов, наказавши розвіяти попіл в Криму, в морі, біля Артеку, і щоби при цьому лунала наша пісня «Восени». Колеги з телекомпанії «Privat-TV» так і зробили. Дякуємо за кліп, за обкладинку, за допомогу. За все.

«Дибани мене» (1998): намет будували з фанери

— «Дябани мены» — під такою назвою вийшов цей кліп на MTV в Москві. Більше того, там казали, що це найдешевший кліп в історії європейського топ-40 і в нас немає причин їм не вірити. Тому що на його виробництво було витрачено 140$.

Як і у випадку з ідіомою «зробити хіп-хоп», ми досі не знаємо, що саме означає фразеологізм «дибани мене». Ну щось-десь-можливо-між надибай мене, здибай мене, знайди мене, хоча найближче він лягає до шкільного заклику «дыбани двадцять копеек». У будь-якому випадку, якось цей вираз десь надибався і ліг в основу ще однієї пісні, написаної і записаної після «Червоної Рути’97».

1999 року новостворений музичний канал «О-ТВ» дав свою студію, світло і камеру. Знімати можна було тільки вночі. Під керівництвом першого директора ТНМК Олексія Яковлєва гурт почав створювати декорації для ідеї Фагота — помаранчеве та зелене. Було придбано фанери і побудовано з неї намет. Власноруч. Дехто в процесі заснув, бо ніч. Потім розфарбували. Редакція щотижневика «Футбол» в особі Артема Франкова дала в безкоштовну оренду дві перуки шотландських вболівальників і «панєслась».

Режисером був Фагот, оператором — губний гармоніст Леонід Єрмолаєв. В ролі капелюха Діля використав жіночий пояс для схуднення, а ще він з тарілками грав роль рушниці на стіні, що рано чи пізно вистрелить. Зняли. Бюджет, разом з горілкою і закускою сягнув 140$. Вітчизняне телебачення казало, що кліп невдалий, але ви його бачили, правда ж? А потім було MTV і вітчизняне телебачення відразу врубило задню.

«Зачекаєм» (1999): зі Стінгом у стартовій заставці

— Із «Зачекаєм» розпочався період співпраці з Віктором Прідуваловим, Ярославом Пілунським та вельмишановною конторою «Mental Drive». Смішно, але в останній момент вирішено було спробувати встромитися в якийсь тендер «шототипа нєт наркотикам». Тому в кадрі з’явилася біла субстанція, що її продав героїні Ірині Бін авторитетний музичний оглядач Борис Гінжук. Таємничий тендер пішов миморуч, але цього разу телеканали нічого дратівливого не помітили. Або помітили і не сказали.

Знімалося біля улюбленої стіни Прідувалова, що він там тільки не знімав. Кадр з птахами було знято випадково. За це і любимо. Ще в Еріка біля Льва Толстого. В мікроепізоді знімалася Анна Седокова. Її око багатьом вже тоді впало в око.

В стартовій заставці окрім Стінга є шматочок якоїсь іншої пісні. Ніби це уривок з пісні Юрія Нестеренка, прес-аташе братів Кличко. Випадково. Таксі за рекламу не платило, це ми їм дали за весь день гривень двісті — страшні гроші. Телеканали казали, що це продукт-плейсмент, але «морда ящіком» завжди рятувала цей гурт і планує рятувати й далі.

«А море де?» (2001): знімали два літа

— Колись було за правило, що головний «цімєс» будь-якої зйомки — пояснити замовнику, чому саме треба знімати тільки в Криму. Покоління кінотелевізійних митців зростали на цій ідеї. Але з кліпом «А море де?» було простіше — друзі, тобто «Privat-TV», планували туди їхати відпочивати й запропонували поєднати. З радістю.

Режисером знову був Сергій Андрюнін, знімали в Робочому Куточку 1 жовтня 1999 року. Коли закінчили знімати фінальну сцену в воді, 3МС довго не могли звідти вилізти — хвилі тягнули назад, до моря.

Ідея кліпу була про кримську бабусю, яка довго подорожує до пляжу (замість оце референдуму), її трохи видно в фінальній версії. Але після монтажу кримської збірки стало зрозуміло — щось воно не клеїться.  І тоді дозйомки відклалися до наступного літа — цей гурт завжди спокійно ставився до часу. В останній тиждень серпня’2000 ТНМК були гостями екстрим-фесту на Бугазі, там кліп і дозняли, залучивши на головну роль Моню, бультер’єра Тіма (шеф-редактора журналу «X3M»). Врешті-решт від початкового задуму в кадрі нічого не лишилося (закрили нєформатом), окрім того, за що ми й любимо море.

«ПоRAPалося серце» (2001): знімали «по-багатому»

— Це було найкоштовніше відео гурту (на той час) — кіноплівка, павільйон, два задніки — величезний прапор та напис ТНМК. Знімали «по-багатому», тому вирішили додати натури. Тоді ж тільки-но відкрили новий Південний вокзал в Києві, тому знімали на його тлі. Зараз воно, звичайно, смішно, а тоді чомусь сприймалося нормально — базар, вокзал.

Одним з учасників кліпу був джип великого друга гурту Вадима Арсенюка — красунчик L-200. Так от, розгортаючись біля парапету, він створив на свіженьких сходах велику подряпину, яка ще довго радувала наше око, коли ми стартували на гастролі. Типу, увіковічилися.

Головною прикрасою цього кліпу були танці — прекрасні Soul B виробляли справжні дива, підіймаючи планку українського бі-боїнгу смертельними номерами, а ще до них в гості на зйомки майже випадково прийшов балет Sisters. Ну і його відразу в кадр потягнули, бо як же ж… Так що дівчата в кліпі з’явилися не спеціально, але рішуче. Пощастило.

«Восени» (2002): з батутом і природою Шрі-Ланки

Чорно-білий кліп Ярослав Пілунський знімав на два фотоапарати — «Nikon FM» та «Київ-60» (плівка 60 мм) — у містечку Пії на березі невеликого озерця з мертвим деревом у центрі, що утворилося шляхом затоплення безіменної лощини на трасі Київ — Канів.

— В 2001 році, напередодні зйомок кліпу «Восени», гурту вчергове пощастило — на презентації нової мережі спортмаркетів тодішній директор Олексій Яковлєв виграв батут. Невеличкий такий батутік. Будь-хто на його місці лишив би батут на місці, але тільки не Олексій Юрійович. За ідеєю, автора якої вже, мабуть, не пригадати, в кліпі мали бути польоти у сні та наяву. І тут батут став у нагоді — через деякий час після першої сесії біля дерева у Піях тріо вокалістів, Пілунський та батут зібралися на Оболоні. І застрибали.

Незабаром після того, як було відзнято стрибки на батуті, оператор Ярослав Пілунський отримав замовлення на зйомки рекламного ролика чаю «Майский чай». Аж на Шрі-Ланці. На ті часи це було так само круто, як і Новий Орлеан. Саме там Пілунський відфотографував і частину матеріалу для «Восени». Шрі-Ланкійські пейзажі легко впізнати в кліпі. От після цього Віктор Прідувалов почав монтувати і закінчив до Нового року. Але вже було зрозуміло, що кліп буде відкладено на наступну осінь.

Перед піснею «Восени» в альбомі «Нєформат» за нашою традицією був скіт, тобто звукова сценка—інтермедія. Щоб додати форсу/ваги, вирішено було закамуфлювати цей скіт під фразу з фільму. Ніби вирізали з якогось кіно і вставили. На той момент українського дубляжу було обмаль, тому вирішили записати цей скіт російською. І записали, запросивши близьких друзів гурту — Бориса та Марину Гінжук. Вони прекрасно впоралися із завданням — багато разів багато людей питало, з якого ж фільму цей шматочок. А ні з якого)

Радіостанції не взяли «Восени» до ефіру, сумно і перенасичено, — казали вони, але після виходу кліпу ситуація змінилася. Відео (точніше, фото) витягнуло аудіо — і пісня пішла. Несподівано для всіх присутніх і доєднавшихся.

Ще кілька цікавих фактів: текст пісні, який з’являється в кліпі, написаний почерком Ділі; бюджет кліпу «Восени» склав 800$; а під час запису пісні всі партії струнних (38 доріжок скрипок з віолончелями) раптом зникли — комп’ютер загинув. Довелося переробляти.

Тепер на місці зйомок не залишилося навіть згадки про дерево, що стояло у воді.

«Та Ти Шо» (2005): з Бритні у літаку

— «Та Ти Шо» — одне з улюблених відів. Перший, мабуть, кліп не просто з ідеєю, а з чіткою розкадровкою — що, де, коли. Знімав Тарас Химич, він розписав нам сценарний план і ми радо поїхали до Львова. Було багато локацій — від Опери з іподромом до літовища і шроту (відтоді знаю, що це). Павільйонні зйомки — на львівському телебаченні. Спеціально під це ми дописали кліпову версію пісні — додавши незабутній скіт легендарних коментаторів Дмитра Джулая і Дениса Босянка та шматочок гімну України у виконанні гурту Korn. Стиліст Світлана Власюк, яка працювала над багатьма кліпами групи, тоді невимушено зробила з нас трошки інший гурт.

Діджей Tonique попросив у знайомих знайомих пару х5х, на них ми їздили іподромом. Цікаво — одну з машин дала майбутня «Міс Львів» та переможниця «Великих Перегонів» Богдана Примак.

Мій улюблений момент — з Бритні у літаку. Воно і смішно, і дівчина схожа. А улюблений він тому, що ми тоді були щасливі — знімалися у ролі сплячих в літаку музикантів (а перед цим знову були нічні зйомки і спати хотілося просто звіряче).

«Забув» (2005): перший в світі кліп, знятий на мобільні

— «Забув» був першим синглом з альбому «Сила» і було вирішено терміново знімати на нього відео і випускати максі-сингл, як у людей — CD потрохи відмирали, а награтися у фірму хотілося. Починався серпень’2005, перед цим гурт розійшовся з своїм першим директором Олексієм Яковлєвим, і, разом з тим, зі своєю касою, в якій накопичувалися гроші на кліпи. Тож питання інвестицій було гострим.

Але спустилися з неба янголи і допомогли — добрі люди склеїли тему з Nokia і закрутилося. Над кліпом працювали Віктор Прідувалов, «FX Film» та «Mental Drive». Оскільки в той самим момент гурт записував альбом на студії «Lemma», там і знімали синхрони. Окрім звичайної камери працювала і стійка, на якій було закріплено декілька телефонів Nokia N90. В Nokia казали, що це — перший в світі кліп, знятий на мобільні, ми не проти. 11 років тому телефони ще були телефонами і такий підхід був максимально незвичним.

Молодь, що цілується, додали в останній момент. Мабуть, щоб музичному телебаченню було що показувати. Фагот знімався в ролі чоловіка, який випиває над Києвом в ресторані «Конкорд», а вранці звідти йде. Ще одна добра згадка — зйомка в «Бабуїні», навколо якого тоді й відбувалося все життя. Були два варіанти монтажу — з рекламою та без неї.

«Гранули» (2005): дівчата в рапіді — наше все

— Перш ніж стати «Гранулами», пісня «Березень» рік пролежала в запаснику малозрозумілим треком про індіанців і зиму, аж потім знайшовся новий приспів і трек увійшов до альбому «Сила». Гурт міркував собі знімати відео на «Мушу йти», але Дмитро Прикордонний (в якості нового продюсера), прослухавши всю платівку, зробив стійку стійку на «Гранули». Той самий Прикордонний запропонував кандидатуру росіянина Олесандра Ігудіна, якому був цікавий в перспективі український ринок, так і домовились. Пафос — СПб, зйомки на кіно, старовинний палаццо. На одній зі стін, щоправда знайшли напис українською. З двох слів. Перше не можна вказати, а друге було «кацапи». Гадом буду, так і було.

Знімали відразу на три версії — англійську та російську. Щось там про «Melting like» та «града гранулы». Побачивши наприкінці, як знімається сцена з бендершою та унітазом, ми видихнули з полегшенням — наше ТВ таке любить, дівчата в рапіді — наше все. Так сі і стало, кліп не має жодного відношення до пісні, приспів — до куплетів, але все у купі спрацювало, а пісня тоді стала найротованішою чоловічою в нашому fm за підсумками найближчого року.

P.S. Версія «Березень» лежить тут.

«Відривайся» (2006): з реальним шампанським

— Липень 2005-го. Несподівано до нас звертаються російські кінематографісти з пропозицією знятися в фільмі «Ненаситні». Їм там були потрібні пафосні хіп-хопери з самоіронією, але місцеві щось не хотіли, бо пафос заважав. Ми погодились, висунувши зустрічну пропозицію — нам потім кліп з фільму. От і добре. 7 липня ми виступали в Сопоті, роздивляючись на стінах фото з виступів Алли Пугачової у 70-х, а 8-го зранку стартували з Балтійського моря на Чорне, усього три літаки і на базі. Крим, Ялта, режисер Руслан Бальтцер, компанія «Синемафор» і ми граємо епізод з машинами, дівчатами і шампанським (це єдина на моїй пам’яті зйомка, на якій не давали живчик замість шампуня, мені довелося пити шампанське, яке не люблю, а дублів було багато).

Потім була вечірка біля моря з нагоди закінчення зйомок, джем і домовленість про те, що ми зробимо свою версію треку проекту PRODUCT$, на неї і зробимо кліп. Трек ми зробили, минув рік і ми знову опинилися на тому самому місці — «Синемафор» дотрималися слова, знову Ялта, Бальтцер, кіно і ми знімаємо кліп. Прикол — оператором був українець Олексій Ламах, який свого часу працював з Пелихом в «Галопом по Європах». Знімали на дві версії — українську та російську, але в ефір пішла тільки ua. От і добре. А кіно було непогане — з нього потім вийшло багато акторів, але то вже інша історія.

«Фідель» (2013): знімали на Кубі

— У 2013 році збулися старі мрії гурту — хтось давно хотів зіграти з симфонічним оркестром, когось аж тіпало від бажання зняти кліп на пісню «Фідель» на Кубі. Рік розпочався зі змін у менеджменті — гурт припинив багатовікову співпрацю з Богданом Уцехою, новим директором ТНМК стала Лідія Клов. 15 січня вийшов кліп «Для тебя» — кавер на Міхея від Бумбокс, Pianoбой і ТНМК. На березень було намічено стільки, що вистачило б на півроку. Всі події того місяця викладені в документальному фільмі «ШоПопалоШоу. Березень».

Навесні гурт продовжив напрацьовувати свіжий матеріал для наступної платівки, а перший сингл нового циклу був готовий до дня народження ТНМК. 14 червня 2013 року було зіграно святковий концерт «День народження з Фіделем» та презентовано кліп «Фідель», ідея якого чекала на втілення більше семи років. Режисер — Олег «Фагот» Михайлюта, оператор — Ярослав Пілунський, супервайзер — Олексій Москаленко, монтаж — Вікторія Дворнікова.

Цікаво, як склалася доля дітей—акторів з чудового театру «La Colmenita»? Сesar Gomez Chacon, Aldo Fernandez, Amanda Rosales, Ivan Veliz, Carmen Serrano — ми все пам'ятаємо і любимо вас. Цей спогад — на найкращій полиці в наших серцях. Весь час.

Сюжет про те, як ТНМК знімали на Кубі кліп «Фідель», дивіться тут.

«Історія України за 5 хвилин» (2019): перша кінопремія

У 2019 році «Танок на майдані Конґо» представив нове відео, в якому вся історія України викладається буквально за п’ять хвилин: від великого вибуху — до сьогодення, транзитом через найвизначніші події у нашій історії. Досить дивитися на власне минуле з сумом і жалем, українцям є чим пишатися! А що буде далі — залежить від тебе!

Музика і вокал — Олег Фагот Михайлюта. Слова для пісні написав письменник Артем Полежака, анімацію для ролику створив художник Сашко Даниленко. Пісня є частиною проекту «Так працює пам’ять», в якому українські музиканти присвячують свої нові треки пам’яті Данила Дідіка, 15-річного українського активіста, який загинув в лютому 2015 року під час теракту у Харкові.

12 червня 2021-го на своїй сторінці ТНМК радісно повідомили: 

— Йю-ху! «Золота Дзига» теж тепер наша! Кліп «Історія України за 5 хвилин» щойно переміг у номінації «Найкращий короткометражний анімаційний фільм» на щорічній церемонії української національної кінопремії від Української Кіноакадемії! От за кіно статуеток ми ще не отримували). Нагадаємо, місяць тому це відео було визнано премією YUNA найкращим кліпом країни за 2020 рік!

«Контакт» (2020): з малюнками інстанграмерки

— Була ідея пісні «Контакт» — науково-фантастичної гуморески про те, як Фаготу вночі телефонує з Америки Ілон Маск і повідомляє, що сині жінки з планети Венера, з якими щойно встановлено контакт, для повноцінного контакту з нашою цивілізацією обрали чомусь Фагота. І Фагот збирається летіти контактувати з синіми жінками планети Венера. Я написав цей текст, і якраз десь в той момент нас познайомили з таким бітмікером — Юрій Медвідь (Kodzu) — цікавий чувак, повернувся з Америки в Україну і робив різний музончик. І ми вирішили, чому б не спробувати зробити таку колаборацію, тому що ми якраз збирали матеріал для нового альбому і нам цікаво спробувати щось нове. Саме з Юрієм ми зробили цей трек.

Ольга Навроцька написала сценарій кліпу, а потім локдаун, стоп-машина, ми зрозуміли, що ми не зможемо зняти кліп так, як ми його планували. В той самий момент Фагот звернувся до Марії Оз, така знана інстанграмерка, яка малює різні цікаві штуки. І він запропонував їй зробити кліп за сценарієм Ольги Навроцької, ми домовились. Думали, що місяць на це піде, а от, бачите, в результаті десь півроку на все це пішло.

«Весну» (2021): навіяв Донецьк, знімали в Марса-Аламі

5 березня 2021-го ТНМК презентували макси-сингл «Весну», що має вісім версій, у тому числі, оригінал, Lounge, Fahot swing і танцювальний Luckie Joe Remix.

«Ми бачимо Землю, на якій стало занадто спекотно: люди емігрують в Антарктиду, під Херсоном збирають по п’ять врожаїв на рік, а з Оболоні до Нью-Йорку тепер можна доїхати автобусом. Без пересадок — бо Атлантичний океан пересох. Ну, і як в такому випадку радіти весні? Ніяк», - значилось у анотації до кліпу.

Зараз ТНМК готує до виходу нову платівку, записану під час карантину. Макси-сингл «Весну» є одним з її експериментів — його зроблено в колаборації з саундпродюсером Teejay.

Написана пісня була у вже доволі далекому вчора десь на околицях Донецька кілька років тому, коли ТНМК великою харківською компанією музикантів, прозаїків і поетів їхали на фронт. Все розпочалося із жарту, який тривалий час лежав у голові Олександра Фоззі Сидоренко.

— І потім на окружній Донецька зазвучав у мене в голові жіночий оперний голос, який співав про те, що немає сенсу чекати весну. От якось місто Донецьк навіяло. Ми вирішили, що зробимо таку пісню. А потім під час карантину я зрозумів, що вона має бути про світ, в якому глобальне потепління глобально потепліло і настільки спекотно взимку і немає снігу, що люди вже не чекають на весну, оскільки весною буде ще спекот ніше, — розповідає Фоззі.

Пісня існує у двох варіантах: з обсценною лексикою і в пом’якшеному варіанті для радіо.

— Кліп знімали в Єгипті, в Марса-Аламі, да подовжить сонце його дні. Дякуємо Олексію Москаленку і mental dRive studio за тривалу любов, Тамеру — за світлий джедайський образ, а компанії «Феєрія Мандрів» та особисто Ігору Захаренко — за сонце над Татуїном.

Під час зйомок кліпу жодна з існуючих планет не постраждала. Але це неточно.

Фоззі до вінничан: «Приходьте всі! Поки знову все не закрили»

Перед концертом у Вінниці Олександр «Фоззі» Сидоренко записав відеозапрошення, у якому запросив всіх вінничан на сьогоднішній концерт:

— Шановні мешканці міста Вінниця, Вінницької області та гості і міста, і області! «Танок на майдані Конґо» їде до вас! Цієї суботи, 24 липня, ми гратимемо великий концерт у PIROGOV SKY ввечері о 20.00. Приходьте всі! Будемо разом радіти тому факту, що концерти можна грати! І можна на них відпочивати, стрибати, співати і всіляко радіти! Поки знову все не закрили…

Останні квитки на сьогоднішній концерт ТНМК у Вінниці можна придбати на сайті bilet.vn.ua, а також безпосередньо при вході у музей, де працюватиме виїзна каса «Афіша Вінниці».

Початок концерту о 20.00, але для відпочинку територія PIROGOV SKY буде відкрита о 19.30. Так що перед концертом у всіх буде час для релаксу, спілкування і прогулянок прекрасним музеєм-садибою Пирогова.

 

Читайте також:

З косплей-дефіле і зірками з Японії і Казахстану! Вперше у Вінниці пройде фестиваль аніме і K-Pop

«Створимо оркестр, як в Євросоюзі!» Молодих джазменів запрошують у «Джазову Не Школу»

Більше 400 зірок опери і багато гучних прем’єр! Фестиваль OPERAFEST TULCHYN у серпні здивує всіх

Вінницю чекає літо open air’ів! Щотижня концерти проходитимуть просто неба у музеї-садибі Пирогова 

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up