Перший Центр надання адмінпослуг (далі — ЦНАП) в Вінниці запрацював в 2008 році. Задовго до початку реформи місцевої влади. Такі ж «єдині вікна», де люди змогли отримувати якомога більше послуг, почали з’являтися в інших містах Україні тільки к 2012 року.
«20хвилин» писали, що у Вінниці «Прозорий офіс» раніше надавав тільки консультації: вінничани сприйняли такі зміни в системі «ходіння по інстанціям» на краще. А чиновникам було важкувато.
Читайте першу частину матеріалу про те, як у Вінниці з'явилися «Прозорі офіси»:
Відео дня«Прозорі офіси» на нас заробили 14 мільйонів за минулий рік (ВІДЕО)
Тепер же щодня, у кожний з чотирьох офісів, що розташовані на Старому місті, Замості, Вишенці та в Центрі, заходять по 700-1200 людей. І кількість видів послуг понад 300 видів.
Шлюб в офісі
До традиційних довідок та консультацій додалася «екзотична» послуга — реєстрація шлюбу. Проведено понад 80 церемоній:
— На Замості є зал урочистостей, адміністратори можуть провести весільну церемонію не тільки українською, але й англійською, німецькою та навіть із мовою жестів. Дату можна обирати, але згідно із законодавством — реєстрація шлюбу відбувається не раніше, ніж 30 днів після заяви. Така послуга коштує 300 гривень у будній день та 500 гривень — у вихідний, — розповіла директор департаменту Копчук.
Серед планів на майбутнє — отримати право реєстрації цивільного стану у всіх «Прозорих офісах». І ще бажають надавати послугу реєстрації авто в будь-якому офісі, а не тільки на Старому Місті. А що ще бажають змінити?
— У нас є проект — мобільний адміністратор. Наші адміністратори приїжджають до тих людей, які не можуть самостійно прийти в офіс. Наприклад, люди похилого віку, яким важко ходити або люди з інвалідністю чи люди з важкими хворобами. Без будь-яких витрат для відвідувача, який отримає ті ж самі послуги, не виходячи з будинку, — розказала директор департаменту адмінпослуг.
14 мільйонів прибутку
Питаємо, чи можливо, що «Прозорий офіс» повністю перейде в онлайн?
— У нас вже деякі послуги надаються через мережу: можна отримати витяг з держреєстрів, зареєструватися в черзі на дитячий садок, замовити довідку з архіву та інше. Але попит дуже слабкий. Відвідувачам треба мати власний цифровий підпис, сканер, комп'ютер. Окрім того, щоб повністю перейти в онлайн, треба на законодавчому рівні створити єдиний список адміністративних послуг, який буде для всіх ЦНАПів по Україні, — відповіла Ірина Копчук.
Директор департаменту сказала, що зараз немає намірів в міської влади створювати ще один «Прозорий офіс»:
— Щороку у нас йде збільшення кількості відвідувачів на 50% та кількості наданих послуг на 20%. До того ж, ми ще й приносимо кошти в міський бюджет, оскільки послуги є платними. Наприклад, за минулий рік всі офіси заробили 14 мільйонів гривень прибутку.
— А скільки витратили? — питає журналіст.
— Я б не хотіла називати такі дані. Тим паче, треба багато піднімати інформації. Однозначно, сума, яку витратили на утримання «Прозорих офісів», в чотири-п’ять разів менша, ніж ми заробили, — відповіла Копчук.
Матеріал підготовлений в рамках інформаційної кампанії «Сильніші разом»
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 7 від 12 лютого 2025
Читати номер