Що робити, якщо випадково пошкодили товар в магазині? Пояснює фахівець

Що робити, якщо випадково пошкодили товар в магазині? Пояснює фахівець
Фото ілюстративне
  • Зайшовши до супермаркету, ми можемо випадково зачепити та пошкодити товар, розбити пляшку. Після цього охорона або адміністрація магазину вимагає оплатити вартість зіпсованого чи навіть сплатити штраф. Що в таких випадках робити?

Іноді в магазині з нами трапляються неприємні ситуації. Наприклад, коли йдеш по супермаркету і раптом зачіпляєш скляну пляшку, яка вщент розбивається на підлозі. Перша реакція — паніка! Подумки вже рахуєш, скільки грошей доведеться віддати за розбитий товар. Але треба зберігати спокій і не поспішати платити. За законом ви не повинні цього робити.

Можливо, це сталось через те, що товар зберігався у неналежних умовах, а саме на полицях, що не захищенні спеціальними бортиками, у проходах між рядами або у великій скупченості стояв на стелажах, а значить адміністрація не подбала про його надійне зберігання.

— Якщо охорона або адміністрація магазину вимагає оплатити вартість товару чи навіть сплатити штраф, процитуйте їм статтю 323 Цивільного кодексу України, яка наголошує на тому, що «ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження майна несе його власник», — пояснює завідувачка кафедри товарознавства, експертизи та торговельного підприємництва Вінницького торговельно економічного інституту Алла Тернова. — Власником товару є магазин і він несе відповідальність за товар, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий товар, оскільки він ще не придбав його.

Відео дня

Крім того, частиною другою статті 17 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що «Забороняється примушувати споживача придбати продукцію неналежної якості чи не потрібного йому асортименту».

— А розбитий товар є товаром неналежної якості та не є вибором споживача, — каже товарознавиця. — Таким чином, якщо покупець випадково пошкодив товар, законодавство на його боці. Супермаркети, які добре знають законодавство, не будуть примушувати покупця відшкодувати вартість пошкодженого товару, просто його спишуть.

Проте, якщо покупець перебував в стані алкогольного сп’яніння і просто не втримався на ногах, або якщо він відмовився залишити великогабаритну сумку в сховищі і ненавмисно нею зіштовхнув пляшку з вітрини, тоді винен покупець. Тобто все залежить від обставин: переповнена вітрина, волога підлога, відстань між стелажами менше 1,4 метра і т. д.

— Якщо ж співробітники магазину не реагують на вищевказані статті законів і вимагають оплати за розбитий товар, слід скласти акт про пошкодження товару, в якому вказати, що це сталося не з вини покупця та, за можливості, зазначити свідків, переглянути з адміністрацією відео з камер спостереження, — рекомендує Алла Тернова. — Слід пам’ятати — нічого на місці не оплачується, а лише фіксується. Потрібно пояснити, що такі виплати будуть здійснені лише на підставі судового рішення (якщо буде доведена вина).

Якщо адміністрація чи охорона магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає покупця з приміщення, теж потрібно нагадати закон «Про захист прав споживачів».

— У пунктах 1, 4 і 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності, — наголошує фахівчиня. — Коли ж після всіх аргументів однаково продовжують примушувати платити за розбитий чи пошкоджений товар і відмовляються складати акт та зафіксувати ситуацію на місці, потрібно викликати поліцію.

Слід пам’ятати, що відшкодування коштів за пошкоджений чи знищений товар здійснюється виключно в судовому порядку. Та вже в суді магазин повинен буде довести, що це зроблено покупцем навмисно. А такі випадки зустрічаються дуже рідко, адже витрати магазину на звернення до суду та послуги адвоката будуть коштувати в рази більше, ніж розбитий вами товар.

 

Читайте також:

Солодка і патріотична: вінницька жовто-блакитна кукурудза з’явилась на полях України

Перше, друге і аджика. Затишні осінні рецепти від дизайнерки Світлани Теренчук

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (5)
  • Ирина Чикина

    Ага...ну , ну😎.
    Нерви так вимотают, що нічого не схочешь цитувать😏
  • Анна Бондарчук

    Дякую за роз'яснення.
  • AK

    Часто торгву залу плутають із складським приміщенням, залишаючі вузьку проходи. А на відеозаписах завжди видно чи ипадково чи ні. Що-що, а стелажі з пойлом завжди у фокусі камер.
  • Ka Glyshko

    Розбив -плати .

    Anatoliy Shevhuk reply Ka Glyshko

    Ну то плати, якщо лох.

keyboard_arrow_up