Під час користування банкоматом зникло світло? У банках пояснили, що робити

Під час користування банкоматом зникло світло? У банках пояснили, що робити
  • Регулярні аварійні відключення можуть створювати проблеми у користуванні банкоматом. 
  • Ми дізналися, що робити, якщо відключили світло, а картка та гроші залишилися в банкоматі. 

Ми дізналися, як працюють банки під час відключень від електроенергії і що робити вінничанам, якщо під час користування банкоматом зникло світло. 

Вінничанка Юлія Мельник розповідає про ситуацію, яка сталася з нею кілька тижнів тому. 

— Я хотіла зняти гроші з картки Monobank у банкоматі ПриватБанку. Засунула картку і погас екран. Через кілька секунд банкомат загорівся знову, але на екрані висвітилось повідомлення про те, що довго не робила ніякі дії і мені картку не повернуть. Я звернулась в підтримку Monobank, мені розказали, що робити.

Відео дня

У банку містянці рекомендували перевипустити карту на віртуальну. 

«Це абсолютно безплатно і не займе у вас багато часу. Проводити оплати віртуальною карткою можна так само як і пластиковою карткою», — сказали дівчині у підтримці банку. 

— Я заблокувала картку і одразу перевипустила нову онлайн, — підсумовує вона.

Вінничанин Ігор також потрапив у схожу ситуацію, коли у ТРЦ несподівано зникло світло. 

 — Іноді я поповнюю свою банківську картку через термінали. І нещодавно я мав ситуацію, коли гроші я вже закинув, але операцію ще не закінчив, і в будинках навколо вимкнули світло. Термінал, звісно, також перестав працювати, — розповідає вінничанин Ігор. — Термінал знаходиться біля аптеки, то я зайшов туди і спитав, чи не мають вони контактів його власників. Мені сказали, що ні. На вимкненому терміналі також не було номера, за яким у разі чого можна зв'язатися. Зараз я в процесі розв'язання свого питання, сподіваюся, що мені повернуть мої гроші.

Що кажуть в банках?

За словами прессекретарки ПриватБанку Наталії Макаренко, якщо трапилася схожа ситуація, то кричати, панікувати, гепати по банкомату, звинувачувати банк, енергетиків, життя — абсолютно безперспективно! 

— Так, може таке трапитися, що раптом банкомат чи термінал самообслуговування «потух». Це може бути через аварійне відключення світла, чи раптово зник інтернет. І вам SMS-повідомлення про списання коштів прийшло, а гроші зняти ви не встигнули/чи зняли лише частину. Сьогодні, така ситуація, на жаль, може мати місце через непередбачувані відключення електропостачання, — пояснює Наталія Макаренко.

Як вона розповідає, алгоритм дій наступний: відразу зателефонуйте на гарячу лінію цілодобової підтримки банку подайте заявку на повернення коштів. У випадку ПриватБанку — це 3700 (безоплатно). 

Повідомити оператору потрібно:

  • адресу розміщення банкомата/терміналу;
  • внесену суму;
  • приблизний час проведення операції.

— Ваша заявка обов'язково буде опрацьована. Після інкасації банкомата/терміналу гроші будуть перераховані і ви отримаєте недоотриману суму на картку, з якої намагалися їх зняти/переказати, — розповідає Макаренко. — На всяк випадок нагадаю, що отримати готівку можна не лише у відділеннях банків та в банкоматах. Зняти готівкові кошти до 6 тис.грн можна і на касах магазинів, аптек та АЗС. Бережіть себе і свої кошти!

Також ми запитали в Ощадбанку, як вони радять своїм клієнтам поводитися у таких ситуаціях. 

— Людині, яка зіткнулась із такою ситуацією, потрібно звернутись до найближчого відділення банку та написати відповідну заяву про те, що банкомат не видав картку або гроші, і обов’язково вказати свій контактний номер телефону, — пояснюють нам у пресслужбі банку. — Коли операцію буде опрацьовано, недоотримані кошти буде повернуто на рахунок клієнта банку. У разі застрягання картки її потрібно заблокувати в контакт-центрі. Під час інкасації картку буде вилучено і повернуто клієнту. Але банк рекомендує в такому випадку перевипустити нову картку. 

За словами прессекретаря, Ощадбанк є учасником спільної мережі Power Banking, що створена за ініціативи НБУ. 

— Наразі понад 220 відділень Ощадбанку надають банківські послуги навіть в умовах тривалої відсутності електроенергії, — кажуть в банку. 

Мапа банків та банкоматів, які працюють без світла

Наразі у Вінниці 41 чергове відділення банків, які працюють у разі тривалої відсутності електроенергії. Інтерактивну мапу з деталями роботи цих відділень можна переглянути ТУТ.

За ініціативи НБУ створили мережу POWER BANKING, вона налічує вже понад 1 000 відділень, забезпечених альтернативними джерелами енергії та резервними каналами зв’язку, посиленою інкасацією готівки та додатковим персоналом.

На сайті мережі дають відповіді на основні запитання. 

Чи треба мати запас готівки на випадок блекауту?

«Радимо мати певний запас готівки – на декілька днів. У такому разі, навіть коли не працює термінал, ви все одно зможете розрахуватися за покупку чи послугу», — йдеться у відповіді. 

Що робити, якщо онлайн-банкінг не працює через відсутність зв’язку?

«Якщо ви не маєте доступу до онлайн-банкінгу, а вам конче потрібно здійснити фінансову операцію, скористайтеся послугами відкритого відділення спільної мережі POWER BANKING. Переказати кошти, оплатити комуналку, заплатити за страховку – все це можна зробити у відділенні банків мережі  POWER BANKING. Пам'ятайте, що за деякі послуги банки можуть брати комісійну плату», — читаємо. 

Чи можуть зникнути кошти з рахунку через блекаут?

«Цього не станеться. Гроші клієнтів надійно захищені на рахунках банків. НБУ та банки спільно подбали про те, щоб посилити цей захист. Під час блекауту можливі лише тимчасові складності з доступом до рахунку через перебої з електроенергією та зв’язком», — кажуть творці ініціативи.

Також у Мінреінтеграції нагадує, що отримати готівку українці можуть не лише в банках та банкоматах, але й на касах магазинів, аптек та АЗС. Для цього необхідно оплатити будь-яку покупку карткою та попросити касира зняти з неї потрібну вам суму готівки. Отримати можна від 500 гривень, але не більше 6 000 гривень.

Також можна зняти готівку з карти в Укрпошті та на «Новій Пошті», звернувшись до будь-якого відділення поштового оператора.
 

Читайте також:

Компенсація 50% від вартості генератора: у Вінниці ОСББ уже визначаються з послугами

Безплатний обмін звичайних ламп на світлодіодні досі не діє. Чому?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (6)
  • Николай Базилевич

    Схожа ситуація сталася зі мною пару днів назад - телефонував на 3700,а там функції з'єднання з оператором немає, довелося дві години прочекати в черзі до спеціаліста,і тільки вона мені допомогла.
  • Михайло Габруський

    ....я іду чи в  Метро ...чи в .Єпіцентр!!....там світло!!!
  • Vitalik Zagorodnii

    Якась жесть! Це на користь банка але не клієнта як завжди олігархи в плюсі а народ бідніє.
  • Iren Darga

    Що робити?забудьте про гроші.

keyboard_arrow_up