Уже більше двох тижнів триває реконструкція Київського мосту. Робочі з підрядної організації «МСУ-2» вже зняли асфальт з дороги та тротуарів. Та незабаром розпочнуть перенесення комунікацій з мосту. Як казав на брифінгу 6 березня заступник мера Микола Форманюк, підрядник має все необхідне для ремонтів.
— Це досвідчені київські мостобудівельники, що робили шляхопроводи по всій Україні. Вони мають необхідну техніку та кількість працівників, — казав Форманюк.
У тендерній документації є довідка про персонал та техніку. За нею у мостобудівельному управлінні №2 працює більше 40 співробітників, є в наявності більше 110 одиниць технічної бази (автокрани, КамАЗи, зварювальна техніка, плавзасоби тощо). Але всю цю техніку орендують у товариства «Мостобудівельна компанія МСУ»
Керівник компанії Андрій Коротич раніше пояснив журналісту, що техніка в «МСУ-2» є й власна. А у тендерній документації показали лише ту, яка є важливою для об’єкта.
— Я не показував усе, що має компанія, бо ці 5-7 сторінок тексту ніхто читати не буде. Тому написали про те, що найважливіше, — казав Коротич.
Банкрот надає техніку
За інформацією системи Youcontrol, компанію «МСУ», яка надає техніку для ремонту Київського мосту, заснували вісім осіб. Найбільшу частку (49%) має Світлана Продівус. Вона, ймовірно, дружина екс-нардепа від Партії регіонів Володимира Продивуса, власника ПАТ «Мостобуд». Статутний капітал компанії — понад один мільйон гривень.
З 4 січня 2017 року компанія перебуває в стані ліквідації та офіційно визнана банкрутом. Окрім того, компанія «МСУ» має чималий податковий борг — 5,6 мільйона гривень. Та вже викупили частину майна компанії-банкрота: нерухоме майно за 7,5 мільйона. І продали з аукціону один з автокранів, що був на балансі підприємства за 450 тисяч гривень.
А яка доля іншої орендованої техніки? Та чи зупиниться реставрація мосту на Чорновола? Власник компанії-підрядника робіт «МСУ-2» Андрій Коротич відмовився від коментарів
— Інтерв’ю не даю.Усі питання до мерії, в департамент капітального будівництва, — коротко відповів Коротич та кинув слухавку.
Що кажуть чиновники
Очільник міського департаменту капітального будівництва Ігор Кравець розказав, що вони не бачать ризиків у ситуації з орендою техніки в підприємства-банкрота.
— Ми не контролюючий орган: нам надали довідку, що підрядник має відповідну техніку та буде ще орендувати будівельні машини в однієї компанії. Якщо цього не буде, то мостобудівельники мають орендувати її в іншої компанії. Те, що «МСУ-2» бере техніку в компанії-банкрота — не є підставою для невиконання тендеру, — сказав Кравець.
Питаємо, чи є ризик, що компанія залишиться без техніки, та як результат — міст не будуть ремонтувати?
— Ризиків немає, — впевнений Кравець. — Мостобудівельна компанія має як власну техніку, так й орендує у інших підприємств спецзасоби. Наприклад, фрезу, якою зрізали асфальт минулого тижняі, вони брали у вінницької компанії. Вінницькі вантажівки підвозили щебінь. Тобто, перед мостобудівельниками немає зобов’язань, щоб техніку вони брали у чітко визначеної організації. І це не якась специфічна техніка, а будівельні машини, які мають будь-які промислові підприємства. З цим проблем не буде.
Розірвання «нечесної» оренди — у судовому порядку
Євген Зільберт, експерт спілки «СТІНА»
— За Цивільним кодексом, заміна орендодавця, наприклад, власника техніки, не впливає на умови оренди за раніше укладеним договором . Інша справа, що в інтересах арбітражного керуючого оренда має приносити максимально можливий дохід для якнайшвидших розрахунків за боргами банкрута. Тому, арбітраж буде переглядати всі угоди, що були укладені раніше. Наприклад, якщо банкрот надавав техніку іншому підприємству за неадекватною ціною, наприклад, за одну гривню на рік, тоді, звісно, цю угоду не будуть далі підтримувати. Слід зауважити, що розірвання такої угоди має здійснюватися у судовому порядку. Якщо буде повний розпродаж техніки компанії-банкрута, то в цьому випадку орендний договір буде переукладений з іншим власником.
На ремонти — 56 мільйонів. Це багато?
За кошторисом на реконструкцію моста на Чорновола витратять 56,5 мільйона гривень. Користувачі в соцмережі Facebook стали цікавитись, а чому так багато? Блогер Віталій Трубніков назвав для прикладу міст у Дніпрі, який довший вінницького мосту в 7 разів, а вартість його ремонту — 177 мільйонів.
Журналіст з’ясував це в департаменті капбудівництва.
— Наскільки мені відомо, міст у Дніпрі мають капітально відремонтувати: тобто укріпити деякі балки, замінити освітлення, відновити покриття. Хочу зв’язатися з дніпровськими будівельниками та дослідити це питання краще. Але у Вінниці буде повна реконструкція мосту. Тобто, мостобудівельники замінять близько 80 балок, зроблять укріплення арматурою та бетоном опорних елементів. І також оновлять освітлення, асфальт, розширять тротуари. Плюс, не треба забувати про економію, що дало нам ProZorro. Спочатку кошторис був 67 мільйонів гривень, а підрядник «скинув» понад 10 мільйонів гривень, щоб отримати тендер, — казав очільник міського департаменту Ігор Кравець.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 41 від 9 жовтня 2024
Читати номер
Константин Константинов
укроп
Ну як тут без Продівуса обійтись, любий друзь :)? http://blogs.pravda.com.ua/authors/tkach/537c5eaa79242/view_print/
укроп reply укроп
Без Имени