Як зміниться громадський транспорт у Вінниці до 2023 року

Як зміниться громадський транспорт у Вінниці до 2023 року
  • У своїх планах транспортники бажають прокласти трамваїні колії та відкрити нові маршрути.
  • А ще збільшити кількість електротранспорту, який ще більше «потіснить» маршрутки.
  • Проте активіст вбачає в цій програмі лише залагодження поточних проблем, а не розвиток громадського транспорту.

У кінці листопада на сайті міськради з’явилася нова «Комплексна програма розвитку пасажирського транспорту». У ній прозвітували про регулярні ремонти трамваїв, автобусів та тролейбусів.

А ще розповіли про майбутнє будівництво нових колій та прокладання тролейбусних маршрутів. Плюс, зачепили деякі проблемні питання: наприклад те, що чинний тариф на проїзд не покриває усіх витрат підприємства.

Корисне посилання

Найбільша база пропозицій продати чи купити ВИС в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.

Посилання на комплексну програму розвитку транспорту Вінниці (goo.gl/BwLvXj)

Відео дня
blockquote>

Журналіст обговорив особливості цієї програми та її можливий вплив на транспорт із генеральним директором «Вінницької транспортної компанії» Михайлом Луценком.

Нові робочі місця

Минула комплексна програма розвитку мала б діяти до 2020 року. Але її вирішили скасувати та прийняти нову. З цілями до 2023 року. Як розказав Михайло Луценко, взагалі така програма є планом на майбутнє.

— Фактично він виконується, але трапляються відхилення, пов’язані з тими чи іншими причинами. Для прикладу, у нас було заплановано зробити реконструкцію колії на Соборній — ділянки біля другої школи та спуску до моста. Проте, цієї роботи не було зроблено, оскільки був би транспортний колапс.

Найголовніші цілі в програмі — створити комфортні умови для пасажирів та нові робочі місця на підприємстві. Тоді як у компанії досі не вистачає кондукторів. За словами Луценка, це все пов’язано зі страхами людей втратити роботу через появу електронних квитків.

— Кондуктори потрібні будуть й тоді, коли ця система запрацює. А ще у нас й інша робота, яку можна опанувати тут же, на підприємстві, — сказав генеральний директор транспортної компанії Михайло Луценко. — З часом ми відкриємо нові робочі місця. Будують нові райони та приєднуються до Вінниці навколишні села і міста. А там людям потрібен громадський транспорт, яким треба керувати й обслуговувати.

До речі, на підприємстві ще є 170 місць для кондукторів. Обіцяють зарплату 4500 гривень. Телефон відділу кадрів: (0432)67-10-22

Буде колія до залізничного вокзалу

До всього, у програмі розписані конкретні заходи на розвиток транспорту в місті. Це будівництво нових тролейбусних ліній на Тяжилові та поблизу Муніципального ринку; реконструкція колії на Соборній, Коцюбинського та Батозькій (колишня Кірова - авт.).

А ще на Коцюбинського запланували в 2021 році побудувати нову колію до залізничного вокзалу. Проте, навіщо будувати лінію, якщо вже є шлях на залізничний вокзал?

— Трамвай витрачає багато часу, щоб проїхати маршрут через Замостянську - Янгеля. Якби вагон їхав на Коцюбинського, то б заощаджували приблизно 10 хвилин часу. Але там розбудовується мікрорайон, відновлюється 45-й завод і колію забрати не можна. У перспективі, там об’єднаємо колії й з’єднаємо проспект Коцюбинського з вокзалом. А щоб уникнути заторів через збільшення громадського транспорту, частину тролейбусів та автобусів можна зняти з цього напрямку, — розказав Луценко.

У додаток до цього, підприємство і надалі планує робити VinWay. Але через появу партії швейцарських трамваїв, що орієнтовно буде в 2021 році, стануть менше створювати вагонів власного виробництва. На 2018 рік заплановано не чотири (як це було цьогоріч - авт.), а тільки два «ВінВея». Зараз у Вінниці їх вже вісім.

Про електробуси та вартість квитка

У Вінниці 2023 року перевага надаватиметься тролейбусам та трамваям. Поступово, кількість маршруток зменшуватимуть, а на їх місце поставлять середні та великі автобуси.

А ще транспортники хочуть отримати тролейбуси з автономним ходом. Себто, такі машини, що зможуть їздити без «ріг», що постійно торкають електромережі зверху.

Але, як пояснив гендиректор Михайло Луценко, це поки що «дуже примарна перспектива».

— Будувати мережу з підстанціями, щоб прокласти новий маршрут – це дорого. А мати тролейбус, який зможе рухатися без зовнішньої інфраструктури – перспективно. Проте, зараз, електробуси мають важкі акумулятори та невеликий запас ходу. І їх вартість занадто велика для нашого підприємства. Але як перспектива – дуже цікава.

Крім самих цілей, у комплексній програмі розписали й про проблемні питання. Найболючіше для підприємства — вартість квитка не покриває витрат.

— Економічно обґрунтований тариф на електротранспорт — 3,5 гривень. А на автобуси — 4,8 гривні. З іншого боку вартість проїзду не можна піднімати, оскільки є соціальний аспект та й фінансове становище громадян не дозволяє це зробити, — казав Михайло Луценко. — Разом з тим, є постанова Кабміну, за якою буде монетизація пільг і люди отримають гроші на проїзд. Як це буде — побачимо з 1 січня. Але щось потрібно робити, бо якщо підприємство не зможе отримувати гроші, то не можна буде виконати повний обсяг ремонтів транспорту.

Перепитуємо, чи буде підніматися вартість квитка?

— Цьогоріч — ні. А щоб здорожчання не сталося, всі пасажири мають розраховуватися за проїзд. На жаль, у транспорті є «зайці», які або не платять, або кондуктор фізично не встигає всім продати квитки. Проте, у Вінниці, в порівнянні з іншими містами, пасажири добросовісні.

«Програма є черговим порожнім папірцем»

Віктор Перлов, громадський активіст

— Комплексна програма містить переважно вирішення поточних проблем і виробничих задач підприємства. На досягнення головної мети програми «зменшення затрат часу пасажирів на поїздку до місця призначення» та «зменшення затрат часу та коштів пасажирів на проїзд» не передбачено жодних заходів. Так само, як і на не менш важливу мету: «зменшенні кількості ДТП при яких гинуть, потерпають люди».
Немає фундаментальних речей, що мали б покращити якість перевезень в громадському транспорту. Зокрема, немає завдань, як зменшити час на дорогу. Наприклад, запровадження:

  • виділених смуг громадського транспорту на напрямках основних пасажиропотоків;
  • системи автоматизованого керування дорожнім рухом у місті (об'єднання світлофорів в єдину систему «Зелена хвиля»);
  • «розумних світлофорів», що надаватимуть перевагу громадському транспорту, який під’їжджає до перехресть.

На жаль, доводиться констатувати — місто отримало черговий «порожній папірець», яким намагається законсервувати проблему громадського транспорту. А зі зміною керівника департаменту транспорту, енергетики та зв’язку, ситуація ще погіршилась через некомпетентність.

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (5)
  • Виктор Гаврилюк
    Раньше обещали тролики и трамваи с GPRS, а на остановках табло где будет показывать через сколько приедет конкретный маршрут. Уже не актуально?
    Игорь reply Виктор Гаврилюк
    Скоро и эти балаболы будут неактуальны...
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:01 Трагічна втрата: на війні загинув 26-річний захисник з Вінниччини photo_camera 20:06 Бабусин секрет жовтої паски: рецептом поділилася дослідниця подільської кухні 19:24 Церкви, в яких вінчався Богун і Старицький. Розповідаємо про п'ять найстаріших храмів Вінниччини photo_camera 19:11 У Вінниці запустять додаткові трамваї та тролейбуси на Великдень Від читача 13:38 Петиція для коханого чоловіка і найкращого татка 18:31 Зарплата 90 тисяч на місяць: які статки у голови Вінницької облради та його заступників? 18:08 На в'їзді до Гнівані у ДТП загинув 77-річний велосипедист 17:30 «З нашої родини у війську 14 чоловіків»: паски для фронту майстриня не рахує і не фотографує 17:19 Ліжка для військових за «космічними» цінами: затримали учасників корупційної схеми photo_camera 17:17 Де і коли освячувати паски у Вінниці. Зібрали адреси храмів 16:48 Шокуюча знахідка на кордоні: чоловіка виявили підвішеним у цистерні з олією photo_camera 16:27 Синоптики про погоду на Великдень та поминальні дні: чого чекати українцям play_circle_filled 16:13 Вбивцю 92-річної пенсіонерки з Козятина засудили на 15 років play_circle_filled 15:58 Мільйонна недбалість у вінницькій колонії: юристу загрожує в'язниця 15:39 Вибух під час бійки у Піщанській громаді: двоє чоловіків травмовані 15:12 Дід Блогер із Високого і його музей: як уламки війни стали частиною новітньої історії України photo_camera 14:30 «Це не наше сміття, але це наше місто»: як молодь прибирала біля Вишенського озера (Пресслужба Сергія Кудлаєнко) 14:16 У Вінниці спалахнули склад на вулиці Гонти та будинок на проїзді Харчовиків photo_camera 13:31 Рецепт до Великодня: Мамина паска завжди найсмачніша, бо вона правильна photo_camera 13:20 Дитяча стоматологія у Вінниці: обирайте кращих дитячих стоматологів! (партнерський проєкт)
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up