Як зміниться громадський транспорт у Вінниці до 2023 року

  • У своїх планах транспортники бажають прокласти трамваїні колії та відкрити нові маршрути.
  • А ще збільшити кількість електротранспорту, який ще більше «потіснить» маршрутки.
  • Проте активіст вбачає в цій програмі лише залагодження поточних проблем, а не розвиток громадського транспорту.
Як зміниться громадський транспорт у Вінниці до 2023 року

У кінці листопада на сайті міськради з’явилася нова «Комплексна програма розвитку пасажирського транспорту». У ній прозвітували про регулярні ремонти трамваїв, автобусів та тролейбусів.

А ще розповіли про майбутнє будівництво нових колій та прокладання тролейбусних маршрутів. Плюс, зачепили деякі проблемні питання: наприклад те, що чинний тариф на проїзд не покриває усіх витрат підприємства.

Корисне посилання

Найбільша база пропозицій продати чи купити ВИС в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.

Посилання на комплексну програму розвитку транспорту Вінниці (goo.gl/BwLvXj)

Журналіст обговорив особливості цієї програми та її можливий вплив на транспорт із генеральним директором «Вінницької транспортної компанії» Михайлом Луценком.

Нові робочі місця

Минула комплексна програма розвитку мала б діяти до 2020 року. Але її вирішили скасувати та прийняти нову. З цілями до 2023 року. Як розказав Михайло Луценко, взагалі така програма є планом на майбутнє.

— Фактично він виконується, але трапляються відхилення, пов’язані з тими чи іншими причинами. Для прикладу, у нас було заплановано зробити реконструкцію колії на Соборній — ділянки біля другої школи та спуску до моста. Проте, цієї роботи не було зроблено, оскільки був би транспортний колапс.

Найголовніші цілі в програмі — створити комфортні умови для пасажирів та нові робочі місця на підприємстві. Тоді як у компанії досі не вистачає кондукторів. За словами Луценка, це все пов’язано зі страхами людей втратити роботу через появу електронних квитків.

— Кондуктори потрібні будуть й тоді, коли ця система запрацює. А ще у нас й інша робота, яку можна опанувати тут же, на підприємстві, — сказав генеральний директор транспортної компанії Михайло Луценко. — З часом ми відкриємо нові робочі місця. Будують нові райони та приєднуються до Вінниці навколишні села і міста. А там людям потрібен громадський транспорт, яким треба керувати й обслуговувати.

До речі, на підприємстві ще є 170 місць для кондукторів. Обіцяють зарплату 4500 гривень. Телефон відділу кадрів: (0432)67-10-22

Буде колія до залізничного вокзалу

До всього, у програмі розписані конкретні заходи на розвиток транспорту в місті. Це будівництво нових тролейбусних ліній на Тяжилові та поблизу Муніципального ринку; реконструкція колії на Соборній, Коцюбинського та Батозькій (колишня Кірова - авт.).

А ще на Коцюбинського запланували в 2021 році побудувати нову колію до залізничного вокзалу. Проте, навіщо будувати лінію, якщо вже є шлях на залізничний вокзал?

— Трамвай витрачає багато часу, щоб проїхати маршрут через Замостянську - Янгеля. Якби вагон їхав на Коцюбинського, то б заощаджували приблизно 10 хвилин часу. Але там розбудовується мікрорайон, відновлюється 45-й завод і колію забрати не можна. У перспективі, там об’єднаємо колії й з’єднаємо проспект Коцюбинського з вокзалом. А щоб уникнути заторів через збільшення громадського транспорту, частину тролейбусів та автобусів можна зняти з цього напрямку, — розказав Луценко.

У додаток до цього, підприємство і надалі планує робити VinWay. Але через появу партії швейцарських трамваїв, що орієнтовно буде в 2021 році, стануть менше створювати вагонів власного виробництва. На 2018 рік заплановано не чотири (як це було цьогоріч - авт.), а тільки два «ВінВея». Зараз у Вінниці їх вже вісім.

Про електробуси та вартість квитка

У Вінниці 2023 року перевага надаватиметься тролейбусам та трамваям. Поступово, кількість маршруток зменшуватимуть, а на їх місце поставлять середні та великі автобуси.

А ще транспортники хочуть отримати тролейбуси з автономним ходом. Себто, такі машини, що зможуть їздити без «ріг», що постійно торкають електромережі зверху.

Але, як пояснив гендиректор Михайло Луценко, це поки що «дуже примарна перспектива».

— Будувати мережу з підстанціями, щоб прокласти новий маршрут – це дорого. А мати тролейбус, який зможе рухатися без зовнішньої інфраструктури – перспективно. Проте, зараз, електробуси мають важкі акумулятори та невеликий запас ходу. І їх вартість занадто велика для нашого підприємства. Але як перспектива – дуже цікава.

Крім самих цілей, у комплексній програмі розписали й про проблемні питання. Найболючіше для підприємства — вартість квитка не покриває витрат.

— Економічно обґрунтований тариф на електротранспорт — 3,5 гривень. А на автобуси — 4,8 гривні. З іншого боку вартість проїзду не можна піднімати, оскільки є соціальний аспект та й фінансове становище громадян не дозволяє це зробити, — казав Михайло Луценко. — Разом з тим, є постанова Кабміну, за якою буде монетизація пільг і люди отримають гроші на проїзд. Як це буде — побачимо з 1 січня. Але щось потрібно робити, бо якщо підприємство не зможе отримувати гроші, то не можна буде виконати повний обсяг ремонтів транспорту.

Перепитуємо, чи буде підніматися вартість квитка?

— Цьогоріч — ні. А щоб здорожчання не сталося, всі пасажири мають розраховуватися за проїзд. На жаль, у транспорті є «зайці», які або не платять, або кондуктор фізично не встигає всім продати квитки. Проте, у Вінниці, в порівнянні з іншими містами, пасажири добросовісні.

«Програма є черговим порожнім папірцем»

Віктор Перлов, громадський активіст

— Комплексна програма містить переважно вирішення поточних проблем і виробничих задач підприємства. На досягнення головної мети програми «зменшення затрат часу пасажирів на поїздку до місця призначення» та «зменшення затрат часу та коштів пасажирів на проїзд» не передбачено жодних заходів. Так само, як і на не менш важливу мету: «зменшенні кількості ДТП при яких гинуть, потерпають люди».
Немає фундаментальних речей, що мали б покращити якість перевезень в громадському транспорту. Зокрема, немає завдань, як зменшити час на дорогу. Наприклад, запровадження:

  • виділених смуг громадського транспорту на напрямках основних пасажиропотоків;
  • системи автоматизованого керування дорожнім рухом у місті (об'єднання світлофорів в єдину систему «Зелена хвиля»);
  • «розумних світлофорів», що надаватимуть перевагу громадському транспорту, який під’їжджає до перехресть.

На жаль, доводиться констатувати — місто отримало черговий «порожній папірець», яким намагається законсервувати проблему громадського транспорту. А зі зміною керівника департаменту транспорту, енергетики та зв’язку, ситуація ще погіршилась через некомпетентність.

Читайте також:

Коментарі (4)
  • Елена Бусинка

    Не вважаю за потрібне робити колію до зал. вокзала. Краще продовжили троллейбус до Агрономічного або до Шкуринців
  • Виктор Гаврилюк

    Раньше обещали тролики и трамваи с GPRS, а на остановках табло где будет показывать через сколько приедет конкретный маршрут. Уже не актуально?
  • Andrey Kolesnikov

    Забули дописати саме головне:
    ...але для цього потрібно щоб влада не змінювалася до 2050 року. Бо путін нападе!
  • Валерий Кудрявцев

    Юлія Плахтій, 4 Грудня 2017
    У Вінниці 30 грудня відбудеться акція «Новорічний трамвай», у рамках якої понад сотня дітей з інвалідністю матиме можливість покататися містом у відомому «Везунчику».
    Як повідомив Валерій Кудрявцев, очільник Вінницької громадської організації людей з обмеженими фізичними можливостями «АКОРД», під час акції, яка триватиме із 10:00 до 18:00, будуть влаштовані 5 рейсів.

    Для дітей будуть також організовані «солодкі столи», а ще – розважальна програма з іграми та загадками.
    Організаторами акції є ГО «АКОРД», ГО «Гармонія» у партнерстві із Вінницькою транспортною кампанією та організаціями «Хвиля життя», БФ «Розвиток», організаціями людей із вадами зору, психоневрологічного інтернату тощо.
    Окрім того, найближчим часом Валерій Кудрявцев планує реалізувати у місті оригінальну ідею – «Трамвай-кафе». Її суть полягає у встановленні спеціального стаціонарного трамваю, переоблаштованого під кафе, де можна буде придбати каву, чай та солодощі.
    Читайте також: Трамвай+кафе+музей: вінничани з інвалідністю створюють нову атракцію у Вінниці

    Таким чином збираються створити ще одну цікаву вінницьку локацію, а також – працевлаштувати щонайменше п’ятьох людей з інвалідністю.
    Позначки: Vinnytsia, акції, Вінниця, Валерій Кудрявцев, Вежа, Везунчик, Винница, ГО "Гармонія", ГО Акорд, новини вінниці, Новини Вінниця, новорічні свята, трамвай, Трамвай кафе

    Автор: Юлія Плахтій
17:17 Націоналісти припинили діяльність сепаратистського сайту, що працював на вінницьких серверах photo_camera 16:59 Чи запровадять в Вінниці режим «Зелена хвиля»? Вже є відповідь на петицію play_circle_filled 15:50 В Вінниці на середині Бугу провалився під кригу 37-річний чоловік 15:20 Три пожежні машини та десять рятувальників гасили кіоск на ринку «Урожай» 14:40 «До -17»: синоптики прогнозують сильні морози найближчими днями 12:59 В ліс під Вінницю завезуть десять оленів. Вони житимуть у вольєрі play_circle_filled 12:20 В лікарні Ющенка перебуває жінка, яка не пам’ятає хто вона. Вже третій рік photo_camera 11:41 У Хмільнику через грип продовжили карантин в школах до 23 лютого 10:59 Спроба №4: Що буде з басейном «СКА»? Мерія відповіла на петицію photo_camera 10:32 Що за зачиненими дверима? Перевірили умови життя там, куди краще не попасти photo_camera 10:20 Де сьогодні вінничани дев’ять годин сидітимуть без світла 09:53 «Сортувати сміття, щоб не жити на звалищі». Як Вінниця позбавляється відходів photo_camera 09:31 Весняний призов: скільки українців отримають повістки в армію
play_circle_filled

За понад 100 тисяч гривень вінницькі лісники купують оленів для розведення. Дивіться зворушливе відео, як туляться олені...

photo_camera

Вінницька поліція звертається до людей з проханням допомогти встановити особу невідомої жінки.

Стало відомо, скільки в цьому році українців закличуть в Національну гвардію

photo_camera

В центрі Вінниці сталася аварія. В результаті ДТП ніхто з людей не постраждав. Проте водія «Mercedes» забрала швидка допомога.

Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up