Про небезпечні «зебри» Вінниці, на яких немає належного освітлення і не видно попереджувальних знаків, vn.20minut.ua розпитувала водіїв та експертів. І вдалося скласти перелік найбільш проблемних пішохідних переходів. Експерти знають, як можна вирішити проблему темних «зебр». Питаємо у міськвиконкомі про їхнє бачення.
І дізнаємося: цього року у Вінниці вперше почали ставити над пішохідними переходами додаткові, світлодіодні, ліхтарі.
Як сказав заступник начальника Департаменту комунального господарства та благоустрою Юрій Павлінчук, додаткове освітлення пішохідних переходів проводять за планом реконструкції і капітального ремонту вулиць.
На цей рік у план потрапило освітлення 30 пішохідних переходів. Частину вже зробили. Частину завершать у найближчі місяці. Але більше «зебр» без світлофорів - до 50 – мають освітити в наступному році. Для цього залишилося запланувати в бюджеті, як порахували чиновники, один мільйон 200 тисяч гривень.
- За планом реконструкції і капітального ремонту вулиць, опори встановлюємо біля переходів зі світлодіодними світильниками, які більше освітлюють. Якщо раніше опори встановлювали через 30 метрів, а перехід був десь посередині, то його додатково не освітлювали. Зараз ми ставимо опори прямо біля переходу, - говорить Юрій Павлінчук.
Коштує поставити опору зі світлодіодним ліхтарем, за його словами, до 20 тисяч гривень. Інколи можливий економ-варіант. Якщо є між чим натягнути дріт, щоб підвісити кілька ліхтарів, вкладуться і в 10 тисяч гривень. Таку підсвітку, наприклад, мають кілька «зебр» на Зодчих. Її зробили ще минулого року.
- Ліхтарі на торосах, якщо вітер, хитаються. Але все одно увагу водіїв привертають, - каже Юрій Павлінчук. – Цей варіант значно дешевший, але не завжди є можливість так зробити. Є ж багато переходів, де немає опор або опора одна. Як тоді натягнути трос?
Кияни, мешканці Черкас та Луцька писала петиції, щоб добитися освітлення «зебр» у своїх містах. У окремих випадках до вирішення проблем з освітленням пішохідних переходів підключилися благодійні фонди. Вони роблять дорогі проекти – за 100 тисяч гривень кожний. На такому переході із ліхтарів роблять «зебру» у повітрі.
- Я не думаю, що є потреба в таких «зебрах». Мені здається, вона буде відволікати водія. Хіба що, десь на трасі, де великі швидкості, таким чином привертати увагу. Для міста такий варіант не підходить, - каже Юрій Павлінчук.
А як у Вінниці формують список проблемних переходів? Юрій Павлінчук каже, що звернень від активістів чи простих містян не було, тому департамент сам вивчав проблему: працівники їздили по місту і складав список.
- На наступний рік 40-50 переходів будемо додатково освітлювати і, думаю, що основну частину проблемних питань за ці два роки змінено, - говорить чиновник. – Важливо, що почали ставити більш сучасні світильники і переходимо на те, що всі мережі повинні знаходитися під землею, тоді не страшний ні вітер, ні дощ, ні що хтось обірве кабель. Крім того, ми торік зробили диспетчеризацію вуличного освітлення: якщо десь вимикається, то диспетчер на пульту бачить, що туди одразу треба послати бригаду.
Юрій Павлінчук також сказав, що городяни можуть надавати інформацію про неосвітлені пішохідні переходи на "Цілодобову варту" за номером 15-06. Інший варіант вплинути на план освітлення наступного року - записати звернення в листі або на електронній формі на сайті міськради.
Читайте також:
Небезпечні «зебри» Вінниці або Чому в темну пору доби водій завжди правий
Експерти про неуважних водіїв, безправних пішоходів та темні «зебри» Вінниці
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
в темное время суток - свет фар отражается от асфальта особенно, если дождь или снег
+ учитывай поток встречных вододятлов с колхозным ксеноном которые слепят встречный поток машин
а теперь вопрос уважаемый знаток пешеходу перед выходом на пешеходный переход сложно повернуть голову в сторону встречного движения и убедиться что нет машин? пропустить пару машин которые не успевают затормозить перед пешеходным переходом - да такое бывает водитель не успевают затормозить
я думаю это не очень сложно да и цена этому простому поступку человеческая жизнь
к сожалению культура вождения в нашей стране на очень низком уровне и она заключается не только в пропускании пешехода на пешеходном переходе. но и в культуре поведения пешехода на дороге
+ учитывай что 80 % ночных пешеходов одеты в темную одежду
а 80 % водителей ездят уставшие
да и переходов сейчас много нарисовали везде где ходят пешеходы, так в чем проблема быть немного вежливее, а?