Що погано освітлених пішохідних переходів у Вінниці багато, знають і ті вінничани, які їздять на транспорті, й ті, що пересуваються на своїх двох.
Редакція спробувала віднайти найбільш небезпечні із «зебр» за допомогою експертів та сформувала перелік проблемних. Ще – розібралася, чи збирається міська влада зняти проблему темноти на пішохідних переходах раз і назавжди й коли це буде.
Правозахисник, який брав участь у розробці нових правил дорожнього руху пояснив RIA/20minut.ua своє бачення проблеми темноти на переходах. Дивіться його коментар нижче.
Також редакція запитала, що думають про неосвітлені пішохідні переходи Вінниці активні вінничани, яких теж можна назвати експертами в питаннях дорожнього руху.
«Потрібні знаки зі світлодіодами»
Віталій Павловський,
голова «Ревізії влади»:
- Актуальність проблеми небезпечних пішохідних переходів вимірюється життям та здоров’ям самих пішоходів. Ця проблема є по всій території України. Статистика ДТП із постраждалими в зоні дії знаку «пішохідний перехід» неприйнятно сумна.
Сьогодні водії, «дякуючи» різним гаджетам та мобільним пристроям, не уважні та часто відволікаються, що стає причиною травмування інших піших учасників дорожнього руху.
Також важливе місце має те, що місця, де нанесено зебру, не мають ніякого освітлення, та недостатньо попереджувальних знаків, відповідно. Водії, в більшості випадків ще й у затонованому авто, не попереджені завчасно і не мають можливості вчасно відреагувати на пішоходів, які впевнені у своїй правоті. Вирішення проблеми бачу в таких пунктах:
«Автономне освітлення вирішить проблему»
Володимир Затайдух,
засновник «Дорожнього контролю»:
- Небезпечних пішохідних переходів у Вінниці велика кількість. Найнебезпечнішими вони стають у темну пору доби, так як більшість із них не освітлювані, а це спричиняє погану їхню видимість. Рішенням цієї проблеми може бути автономне освітлення з використанням енергозберігаючих технологій.
Також у місті є багато нерегульованих світлофором пішохідних переходів, що при значному потокові пішоходів ускладнює як рух автомобілів, так і безпеку самих пішоходів. Одним із прикладів може бути перехід від “Сільпо” до залізничного вокзалу, де безперебійний потік пішоходів спричиняє постійні аварійні ситуації.
Але найбільш вагомим внеском у безпеку даних переходів може стати усвідомлення самих пішоходів того, що їхня безпека в більшій мірі залежить від них самих.
«Світло на «зебрі» не гарантує безпеки»
Володимир Черкас,
голова Комітету безпеки руху:
- Кожен пішохідний перехід по-своєму небезпечний. Якщо пішохід користується освітленим регульованим пішохідний переходом, то це ще не гарантія безпеки.
Безумовно, чим видніше на пішохідному переході, тим менша ступінь ризику. По Вінниці кращі показники освітлення переходів, роботи світлофорів і в цілому організації руху, чого не скажеш навіть про Вінницький район. Околиця міста, промислові мікрорайони поки не відповідають бажаному, але, на диво, влада міста і туди добирається.
З пішохідними переходами більша проблема стосується їх розташування (деякі знаходяться в сліпій зоні – за закругленими ділянками дороги, на перехресті, на початку вузьких проїздів, у місцях ускладненого проїзду транспорту). Не завжди те, що навіть відповідає Правилам дорожнього руху, є комфортним для учасників руху і специфіки побудови міста.
«Давайте чесно: вночі переваги у пішохода немає»
Володимир Караваєв,
правозахисник:
- Виходячи з реалій, ми повинні чесно собі признатися: в темну пору доби пішохідні переходи не можуть бути такими ж безпечними, як удень. Якщо в денний час я, водій, помічу пішохода, то в нічний – просто не помічу. У нас пішоходи перевагою користуються винятково у світлий час доби. У нічний – у пішохода ніякого переваги немає.
Якщо ми це чесно пропишемо в правилах, то признаємося, що ми неспроможні обладнати з точки зору безпеки пішохідні переходи.
У нас на сьогоднішній день дороги облаштовані таким чином, що навіть під’їжджаючи до пішохідного переходу, водій фізично позбавлений можливості побачити пішоходів. Причина перша: зустрічні транспортні засоби, які сліплять водіїв. Дуже багато говорять про «колхозні» фари, але ніхто нічого не робить, щоб боротися з ними. І причина друга: найменші опади. В умовах дощу світло фар відсвічується від дороги і водій стає просто сліпий. Він при всьому бажанні не побачить пішохода.
А пішоходи в нас не привчені до того, щоб робити так, як припустимо, роблять в балтійських країнах чи Європі, – надягати на себе світловідбиваючі елементи.
Читайте також:
Небезпечні «зебри» Вінниці або Чому в темну пору доби водій завжди правий
Водії не бачать пішоходів. У Вінниці підсвічують «зебри» лише там, де ремонт
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Сядь за руль вечером и во время дождя, да еще на встречу тебе копейку с ксеноном , - ты не увидишь даже дороги, не то что пешехода. А у нас ВСЕ пешеходы одеты в черное - серое, и на дороге они как невидимки. А еще пешеходы уверены что их ДОЛЖНЫ пропускать водители, а это не совсем так. В правилах написано что водители должны пропускать пешеходОВ , а не пешехода. Пункт 18,1 https://vodiy.ua/pdd/18/
Так- же советую вспомнить пункт 4,14 https://vodiy.ua/pdd/4/ А его у нас вообще применяют как руководство к действию.
Я сам за рулем ежедневно уже 23 года. А когда пешком , ночью , и через переход , то жду пока машина не проедет, или остановится меня пропустить, да и днем так-же...