Про підвищений перехід для пішоходів на проспекті Космонавтів були тільки хороші відгуки. І через те, що він виконує роль “лежачого поліцейського”, і через те, що там зробили додатково острівці безпеки. Ці та інші нововведення планують і на 2018-й рік. А от з еко-парковками не склалося - трава на них росла погано, у лунки забивалася земля.
Яскраві червоно-сині маяки над пішохідним переходом Хмельницьке шосе - проспект Космонавтів з'явилися напередодні Нового року — 30 грудня. Комунальники облаштували проблемну «зебру» ліхтарями та приладами, які додатково привертають увагу водіїв.
Ці прилади і стали «фішкою» оновленого переходу. Проблискові маячки, схожі на ті, що встановлюють на поліцейських автомобілях, світять дуже яскраво, їх видно здалеку. Вони не працюють постійно. Для того, щоб увімкнути їх, тим самим попередити водіїв, що ви переходите дорогу, потрібно піднести руку до кнопки, яку зробили на стовпі біля «зебри». Натискати не потрібно — вона сенсорна.
Читайте також:
Тоді, три місяці тому, Володимир Ніценко, директор департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради, казав, що рішення було у рамках експерименту. І влада поки буде дивитися, як себе покажуть ці маячки.
Зараз вже є певні результати експерименту. Ось що розповів Ніценко:
— З приводу маячків на пішохідному переході у районі Лісопарку були зауваження з боку патрульної поліції, — говорить він. — Попросили замінити синій колір на жовтий, бо водії здалеку плутають їх з поліцейськими сигнальними приладами. Це було єдине зауваження. А судячи з відгуків від мешканців у Фейсбуці, нововведення їм сподобалося. Тому ми будемо ставити схожі системи і у інших місцях. Нещодавно таке освітлення з«маячками» ми поставили на пішохідному переході білля школи №2 та знаки з підсвіткою влаштували поряд школи № 22. Зараз вивчаємо, де на яких нерегульованих переходах вони найбільше потрібні.
У 2017-му почали активно освітлювати пішохідні переходи. Додаткове освітлення з’явилося на переходах неподалік більшості шкіл у місті.
— На початок 2018-го року ми вже мали 22 освітлених пішохідних переходи. Зараз їх ще більше. Зазвичай, ми робимо освітлення «зебри» комплексно — облаштовуємо її яскраво підсвіченим дорожнім знаком, який позначає перехід для пішоходів, освітлюємо сам перехід за допомогою ліхтарів, які встановлюються зверху, уздовж усього переходу, — говорить Ніценко.
Додає, якщо потрібно привернути додаткову увагу водія, наприклад, біля школи — ставимо ще помаранчеві фігурки школярів.
Одними з останніх таких переходів стали «зебри» біля школи №2 та перехід через Хмельницьке шосе біля ринку «Пассаж». Про них написав експерт з організації безпеки дорожнього руху Віктор Перлов:
«Освітлюється саме пішохід, а не проїжджа частина, а наявність яскравого дорожнього знаку дає змогу водію вчасно помітити наближення до переходу та адекватно відреагувати, — пише він. — Сподіваюсь, наступними в черзі на освітлення будуть нерегульовані пішохідні переходи з підвищеною аварійністю через Келецьку, в районі кінцевої тролейбуса, та через Київську, що також в районі кінцевої тролейбуса».
Перша у місті підвищена «зебра» з'явилася торік на перехресті проспекту Космонавтів та вулиці Порика. Він як величезний «лежачий поліцейський» — змушує водіїв пригальмовувати. А ще перехід обладнаний острівцями безпеки. Віктор Перлов про нього тоді писав: «Він підвищений до рівня тротуару (приблизно на 15 см від рівня дороги), що сприяє зниженню швидкості руху транспортних засобів на ньому та робить його зручним для маломобільних груп населення», — пише Перлов.
Володимир Ніценко каже, що будуть робити такі переходи ще.
— Будемо робити ще. Підвищений перехід скоро плануємо облаштувати між парком Дружби народів та третьою чергою Космонавтів, — говорить він. — У 2017-му зробили острівці на вулиці 600-річчя, навпроти «Мегамолу», на перехрестях Гніванське шосе - Пирогова, Данила Галицького – Пирогова. У цьому році плануємо зробити ще на Привокзальній, перехрестя Келецкої – Юності, також плануємо до переходу на Лісопарку. Ще острівці мають бути на Келецькій, перед розворотним кільцем тролейбусів. Будемо враховувати пропозиції громадськості за погодженням з поліцією.
Читайте також:
Торік ще міська влада взялася робити місця для парковки авто, але не звичайні, а екологічні. На 600-річчя (на відрізку від Келецької до Хмельницького шосе) облаштували шість еко-парковок на 35 паркомісць. Особливість таких парковок у тому, що у спеціальній плитці будуть лунки з землею, в якій ростиме трава, стійка до витоптування та автомобільних коліс.
Це були не перші еко-парковки у Вінниці. Кілька років тому подібний “трав’яний” майданчик для авто створили біля Муніципального діагностичного центру, що на Київській. Цей майданчик і став прикладом того, як робити не треба. Трава на ньому росла де-не-де, була витоптана та пожухла від спеки. А лунки, де мала б бути трава, набиті землею.
Віктор Перлов розповідав, чому еко-парковки насправді не “еко”.
— Вони зроблені за рахунок справжнього газону і зелених насаджень, а в результаті ця територія відійшла автомобілям. — Враховуючи конструкцію парковок, вони потребуватимуть регулярного поливу, адже під ними щебенева подушка, що ізолює від грунту. Тобто, це додаткове навантаження на інфраструктуру міста. І оскільки парковка облаштована в одному рівні з проїжджою частиною, взимку хімічні протиснігові реагенти потраплятимуть до грунту і забруднюватимуть його.
Чи будуватимуть еко-парковки у 2018-му, поки невідомо. Але якщо і будуть, то такими, щоб трава на них таки росла.
— Бюджетом на капітальний ремонт на цей рік еко-парковок у нас поки не передбачено. Але шукаємо пропозиції по плитах, щоб більше трави у цих сотах було.
Загалом, ідея еко-парковок є непоганою. Ми думаємо зробити кілька таких на Київській, у районі центрального автовокзалу та вул. Станіславського, — каже Ніценко.
Читайте також:
У січні 2018-го вінничанам презентували ситуаційний центр від Муниципальної поліції. У невеликому приміщенні сидять муніципальні поліцейські, які невідривно слідкують за зображенням з десятка моніторів. На них виводять зображення з-понад чотирьох сотень камер спостереження, що під’єднані в міську мережу. Серед них — кілька роботизованих, які мають кут огляду 360 градусів.
Майже за три місяці роботи центр вже проявив себе. Бо він активно співпрацює з Нацполіцією. З міської ради постійно телефонують диспетчерам «102», щоб повідомити про порушення правил паркування чи хуліганські дії. Так затримали п’яного водія, який вночі роз’їжджав по Європейській площі, хлопців, які трощили помаранчеві фігурки школярів.
Також камери стають у нагоді, якщо під запис потрапили моменти ДТП. Це допомагає у розслідуванні аварій.
Читайте також:
«Зелена хвиля» — це робота світлофорів у режимі, під час якого зелене світло горить на всій вулиці, чим дозволяє транспорту максимально швидко проїжджати відрізок, а не їхати від перехрестя до перехрестя, чекаючи своєї черги на світлофорі. Щоб без зупинок на більшості світлофорів проїжджати вулицю, потрібно тільки дотримуватися рекомендованої швидкості.
Такі системи вже працюють у великих містах України. У Вінниці її теж кілька років тому почали впроваджувати, але справу не довели до кінця.
Ми вирішили подати петицію про те, щоб й на вінницьких дорогах впровадили «зелену хвилю». Петиція швидко набрала необхідну кількість підписів. Чиновники теж не забарилися з відповіддю. Написали, що поняття «зелена хвиля» є однією із основних функцій та принципів роботи автоматизованої системи керування дорожнім рухом. Без її впровадження неможливо скоординувати роботу світлофорних об’єктів на окремо взятій вулиці.
«Роботи по впровадженню автоматизованої системи керування дорожнім рухом у Вінниці розпочато з прокладання волоконно-оптичних мереж, але на даний час не закінчені в повному обсязі», — йдеться в тексті відповіді. Але обіцяють, що роботи будуть продовжені.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 13 від 26 березня 2025
Читати номер
Vitaliy Pashkevich
п. 8,7 Світлофори призначені для регулювання руху транспортних засобів і пішоходів, мають світлові сигнали зеленого, жовтого, червоного і біло-місячного кольорів, які розташовані вертикально чи горизонтально;
п. 8.7.3 д) жовтий миготливий сигнал або два жовтих миготливих сигнали дозволяють рух і інформують про наявність небезпечного нерегульованого перехрестя або пішохідного переходу.
Питання яким чином в супереч діючим нормативним документам встановлюються відповідні пристрої на аварійно небезпечній ділянці?
Владимир Ниценко
Владимир Ниценко
Владимир Ниценко