Високі «зебри» та еко-парковки: вдалі та провальні експерименти у Вінниці

Високі «зебри» та еко-парковки: вдалі та провальні експерименти у Вінниці
Перехід біля школи №4 на вулиці Гоголя. Тут повний комплект для безпеки: світлофор на вимогу, «лежачі поліцейські», підсвічені дорожні знаки та фігурки «школярів»
  • Підвищені «зебри», сотні камер спостереження, помаранчеві фігурки школярів для привернення уваги…
  • У 2017-му міська влада багато експериментувала у проектах для водіїв та пішоходів у Вінниці.
  • Що будуть продовжувати і надалі?

Про підвищений перехід для пішоходів на проспекті Космонавтів були тільки хороші відгуки. І через те, що він виконує роль “лежачого поліцейського”, і через те, що там зробили додатково острівці безпеки. Ці та інші нововведення планують і на 2018-й рік. А от з еко-парковками не склалося - трава на них росла погано, у лунки забивалася земля.

Перехід з «поліцейськими» маячками

Яскраві червоно-сині маяки над пішохідним переходом Хмельницьке шосе - проспект Космонавтів з'явилися напередодні Нового року — 30 грудня. Комунальники облаштували проблемну «зебру» ліхтарями та приладами, які додатково привертають увагу водіїв.

Ці прилади і стали «фішкою» оновленого переходу. Проблискові маячки, схожі на ті, що встановлюють на поліцейських автомобілях, світять дуже яскраво, їх видно здалеку. Вони не працюють постійно. Для того, щоб увімкнути їх, тим самим попередити водіїв, що ви переходите дорогу, потрібно піднести руку до кнопки, яку зробили на стовпі біля «зебри». Натискати не потрібно — вона сенсорна.

Відео дня

Читайте також:

Тоді, три місяці тому, Володимир Ніценко, директор департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради, казав, що рішення було у рамках експерименту. І влада поки буде дивитися, як себе покажуть ці маячки.

Зараз вже є певні результати експерименту. Ось що розповів Ніценко:

— З приводу маячків на пішохідному переході у районі Лісопарку були зауваження з боку патрульної поліції, — говорить він. — Попросили замінити синій колір на жовтий, бо водії здалеку плутають їх з поліцейськими сигнальними приладами. Це було єдине зауваження. А судячи з відгуків від мешканців у Фейсбуці, нововведення їм сподобалося. Тому ми будемо ставити схожі системи і у інших місцях. Нещодавно таке освітлення з«маячками» ми поставили на пішохідному переході білля школи №2 та знаки з підсвіткою влаштували поряд школи № 22. Зараз вивчаємо, де на яких нерегульованих переходах вони найбільше потрібні.

Освітлені переходи біля шкіл

У 2017-му почали активно освітлювати пішохідні переходи. Додаткове освітлення з’явилося на переходах неподалік більшості шкіл у місті.

— На початок 2018-го року ми вже мали 22 освітлених пішохідних переходи. Зараз їх ще більше. Зазвичай, ми робимо освітлення «зебри» комплексно — облаштовуємо її яскраво підсвіченим дорожнім знаком, який позначає перехід для пішоходів, освітлюємо сам перехід за допомогою ліхтарів, які встановлюються зверху, уздовж усього переходу, — говорить Ніценко.

Додає, якщо потрібно привернути додаткову увагу водія, наприклад, біля школи — ставимо ще помаранчеві фігурки школярів.

Одними з останніх таких переходів стали «зебри» біля школи №2 та перехід через Хмельницьке шосе біля ринку «Пассаж». Про них написав експерт з організації безпеки дорожнього руху Віктор Перлов:

«Освітлюється саме пішохід, а не проїжджа частина, а наявність яскравого дорожнього знаку дає змогу водію вчасно помітити наближення до переходу та адекватно відреагувати, — пише він. — Сподіваюсь, наступними в черзі на освітлення будуть нерегульовані пішохідні переходи з підвищеною аварійністю через Келецьку, в районі кінцевої тролейбуса, та через Київську, що також в районі кінцевої тролейбуса».

Підвищений перехід та острівці безпеки

Перша у місті підвищена «зебра» з'явилася торік на перехресті проспекту Космонавтів та вулиці Порика. Він як величезний «лежачий поліцейський» — змушує водіїв пригальмовувати. А ще перехід обладнаний острівцями безпеки. Віктор Перлов про нього тоді писав: «Він підвищений до рівня тротуару (приблизно на 15 см від рівня дороги), що сприяє зниженню швидкості руху транспортних засобів на ньому та робить його зручним для маломобільних груп населення», — пише Перлов.

Володимир Ніценко каже, що будуть робити такі переходи ще.

— Будемо робити ще. Підвищений перехід скоро плануємо облаштувати між парком Дружби народів та третьою чергою Космонавтів, — говорить він. — У 2017-му зробили острівці на вулиці 600-річчя, навпроти «Мегамолу», на перехрестях Гніванське шосе - Пирогова, Данила Галицького – Пирогова. У цьому році плануємо зробити ще на Привокзальній, перехрестя Келецкої – Юності, також плануємо до переходу на Лісопарку. Ще острівці мають бути на Келецькій, перед розворотним кільцем тролейбусів. Будемо враховувати пропозиції громадськості за погодженням з поліцією.

Читайте також:

Еко-парковки

Торік ще міська влада взялася робити місця для парковки авто, але не звичайні, а екологічні. На 600-річчя (на відрізку від Келецької до Хмельницького шосе) облаштували шість еко-парковок на 35 паркомісць. Особливість таких парковок у тому, що у спеціальній плитці будуть лунки з землею, в якій ростиме трава, стійка до витоптування та автомобільних коліс.

Це були не перші еко-парковки у Вінниці. Кілька років тому подібний “трав’яний” майданчик для авто створили біля Муніципального діагностичного центру, що на Київській. Цей майданчик і став прикладом того, як робити не треба. Трава на ньому росла де-не-де, була витоптана та пожухла від спеки. А лунки, де мала б бути трава, набиті землею.

Віктор Перлов розповідав, чому еко-парковки насправді не “еко”.

— Вони зроблені за рахунок справжнього газону і зелених насаджень, а в результаті ця територія відійшла автомобілям. — Враховуючи конструкцію парковок, вони потребуватимуть регулярного поливу, адже під ними щебенева подушка, що ізолює від грунту. Тобто, це додаткове навантаження на інфраструктуру міста. І оскільки парковка облаштована в одному рівні з проїжджою частиною, взимку хімічні протиснігові реагенти потраплятимуть до грунту і забруднюватимуть його.

Чи будуватимуть еко-парковки у 2018-му, поки невідомо. Але якщо і будуть, то такими, щоб трава на них таки росла.

— Бюджетом на капітальний ремонт на цей рік еко-парковок у нас поки не передбачено. Але шукаємо пропозиції по плитах, щоб більше трави у цих сотах було.

Загалом, ідея еко-парковок є непоганою. Ми думаємо зробити кілька таких на Київській, у районі центрального автовокзалу та вул. Станіславського, — каже Ніценко.

Читайте також:

Чотири сотні камер

У січні 2018-го вінничанам презентували ситуаційний центр від Муниципальної поліції. У невеликому приміщенні сидять муніципальні поліцейські, які невідривно слідкують за зображенням з десятка моніторів. На них виводять зображення з-понад чотирьох сотень камер спостереження, що під’єднані в міську мережу. Серед них — кілька роботизованих, які мають кут огляду 360 градусів.

Майже за три місяці роботи центр вже проявив себе. Бо він активно співпрацює з Нацполіцією. З міської ради постійно телефонують диспетчерам «102», щоб повідомити про порушення правил паркування чи хуліганські дії. Так затримали п’яного водія, який вночі роз’їжджав по Європейській площі, хлопців, які трощили помаранчеві фігурки школярів.

Також камери стають у нагоді, якщо під запис потрапили моменти ДТП. Це допомагає у розслідуванні аварій.

Читайте також:

«Зелена хвиля», якої немає

«Зелена хвиля» — це робота світлофорів у режимі, під час якого зелене світло горить на всій вулиці, чим дозволяє транспорту максимально швидко проїжджати відрізок, а не їхати від перехрестя до перехрестя, чекаючи своєї черги на світлофорі. Щоб без зупинок на більшості світлофорів проїжджати вулицю, потрібно тільки дотримуватися рекомендованої швидкості.

Такі системи вже працюють у великих містах України. У Вінниці її теж кілька років тому почали впроваджувати, але справу не довели до кінця.

Ми вирішили подати петицію про те, щоб й на вінницьких дорогах впровадили «зелену хвилю». Петиція швидко набрала необхідну кількість підписів. Чиновники теж не забарилися з відповіддю. Написали, що поняття «зелена хвиля» є однією із основних функцій та принципів роботи автоматизованої системи керування дорожнім рухом. Без її впровадження неможливо скоординувати роботу світлофорних об’єктів на окремо взятій вулиці.

«Роботи по впровадженню автоматизованої системи керування дорожнім рухом у Вінниці розпочато з прокладання волоконно-оптичних мереж, але на даний час не закінчені в повному обсязі», — йдеться в тексті відповіді. Але обіцяють, що роботи будуть продовжені.

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (8)
  • Vitaliy Pashkevich

    Перехід з «поліцейськими» маячками  обладнано з порушенням Правил дорожнього руху. Згідно з ПДР:

    п. 8,7 Світлофори призначені для регулювання руху транспортних засобів і пішоходів, мають світлові сигнали зеленого, жовтого, червоного і біло-місячного кольорів, які розташовані вертикально чи горизонтально;

    п. 8.7.3 д) жовтий миготливий сигнал або два жовтих миготливих сигнали дозволяють рух і інформують про наявність небезпечного нерегульованого перехрестя або пішохідного переходу.

    Питання яким чином в супереч діючим нормативним документам встановлюються відповідні пристрої на аварійно небезпечній ділянці?
  • Владимир Ниценко

    А травичка все ж таки   є
  • Владимир Ниценко

  • Владимир Ниценко

Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
08:30 Сьогодні вітаємо Марка та не кричимо на дітей. Історія та прикмети 25 квітня 08:20 Будівельні та ремонті послуги по дому. Актуальні оголошення від вінницьких компаній 21:16 Про що потрібно знати, якщо у вас сезонна алергія? Розповідає професорка медичного університету 20:55 Дівчатам та жінкам не можна в церкву в штанах? Це вигадка — сказали в ПЦУ Від читача 18:08 Присвоєння звання ГЕРОЯ УКРАЇНИ посмертно Бондаренко Ігорю Вікторовичу 20:05 У Вінниці завершився чемпіонат міста з волейболу серед чоловіків сезону 2023–2024 photo_camera 19:40 Юлія Тимошенко вимагає негайної відставки Сольського з посади міністра аграполітики (Прес-служба ВО "Батьківщина") 19:30 Дощі і пил із Сахари. Коли до Вінниці повернеться сонце? 19:09 «Чому їм можна, а нам ні?» Через незаконне будівництво у селі Прибузьке затоплює ліс photo_camera 19:03 Майже 200 тисяч гривень для ЗСУ: у Вінниці завершився благодійний шкільний марафон photo_camera 18:36 У світі відзначили День книги. Що почитати у вінницьких авторів та авторок 18:34 П’ять років позбавлення волі за розбещення дітей: суд виніс вирок чоловіку 18:30 Допоможуть у тяжку хвилину: ритуальні послуги та товари, кафе та обіди на замовлення (партнерський проєкт) 18:13 Зловили ухилянта-екстремала. Він плив на надувному матраці до Молдови play_circle_filled photo_camera 17:25 Вимагав 2 тисячі доларів за нерозкриття ДТП. На Вінниччині затримали в.о. командира photo_camera 17:07 На Вінниччині підприємствам ввели обмеження використання електрики 17:02 «Реальні смертники: ми по них б’ємо, а вони все одно повзуть» — Як вчитель став військовим 16:55 Конкурс із закупівлі послуг з підготовки грантових заявок для бізнесу (Прес-служба Спілки підприємців "Стіна") 16:07 Була піна та мертва риба. Екоінспекція перевірила воду в озері «Миру» 16:00 Зубки як у казці: історія успіху клініки "ПАВЛІН" (Новини компаній)
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up