Суд не покарав очільника «Опоблоку» Вінницької області Сергія Чорноокого за п’яне керування. Зате підлеглі Сергія «посварилися на нього пальчиком»;
Таких рішень, коли суд звільняє від відповідальності нетверезих водіїв вже чимало у Вінниці. А в Україні тим паче;
Більше трьох місяців тому, 16 лютого, патрульні зловили п'яним за кермом лідера «Опоблоку» Вінниччини Сергія Чорноокого. Копи виявили у нього ознаки алкогольного сп'яніння: хитку ходу та різкий запах алкоголю з рота. Від освідування Чорноокий відмовився, за що і отримав протокол про нетверезе кермування.
Не забрали «права», бо має дітей
Корисне посиланняНайбільша база пропозицій продати чи купити ЗАЗ в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.
На суді політик вину визнав та попросив не карати його, бо має двох малолітніх дітей. Клопотав про передачу матеріалів на розгляд трудового колективу ТОВ «Ліга «Олімпійські резерви».
Журналіст зателефонував на підприємство, щоб дізнатися, як працівники покарали Чорноокого. Жінка, яка взяла слухавку, відповіла, що дійсно були збори, на яких вони засудили Сергія, а він дуже розкаювався.
Читайте також: Лідера обласного «Оппоблоку» не засудять за п'яне кермування. Покарання оберуть на роботі
Потрібно міняти закон?
У Кодексі про адмінпорушення є цікава стаття, яка дозволяє суддям не карати п’яних водіїв — не накладати на них штраф та не забирати «права». Згідно зі статтею 21, одне з найтяжчих порушень Кодексу — нетверезе кермування, передають на розгляд трудовим колективам.
У Вінниці такі рішення «полюбляє» приймати суддя Ігор Вишар.
Станом на 31 березня 2017 року журналісти RIA знайшли вісім таких постанов, які були опубліковані у Єдиному реєстрі судових рішень. Шість з них були винесені суддею Ігорем Вишаром, одна — Юрієм Ковбасою, ще одна — Сергієм Клапоущаком. Рішення у справі Чорноокого також приймав Вишар.
Народний депутат-вінничанин Андрій Тетерук з нардепом Мустафою Найємом пропонують парламенту переглянути Кодекс України про адміністративні порушення. Зокрема, у випадку виявлення порушення з можливим накладенням штрафу в розмірі від 1700 гривень (наприклад, нетверезого водія за кермом), порушника не можна буде передавати на поруки (згідно статті 21 КУпАП).
І це ще не всі зміни, які парламентарі хочуть внести до Кодексу. Також пропонують збільшити розмір штрафу у 10 разів, тобто з 510 до 5100 гривень, за водіння без «прав» для тих, у кого вилучили водійське посвідчення.
Про це йдеться у законопроекті №6479 (goo.gl/2NFx2f). Його зареєстрували в парламенті 19 травня.
Які ще зміни можуть бути?
Депутати у законопроекті також зазначають, що у випадку виявлення порушення з можливим накладенням штрафу в розмірі від 1700 гривень (наприклад, нетверезого водія за кермом), порушника не можна буде визнати малозначним.
Терміни накладення штрафу пропонують збільшити з 3 до 6 місяців з дня вчинення правопорушення. Зміни про це хочуть внести до статті 38 КУпАП. Строк вилучення водійського посвідчення може бути збільшеним до 6 місяців. При цьому воно повинно бути повернуто, якщо суд не прийняв рішення про позбавлення водія права керування автомобілем.
Законопроект передбачає виключення норм про обов'язкову присутність обвинуваченого при розгляді справи і про можливість його примусового приводу поліцією. Поліцейські зможуть оскаржувати в апеляційному порядку рішення суду. Усі ці зміни пропонують внести до Кодексу про адміністративні правопорушення.
«Відчувають себе безкарними»
У матеріалі «Редван Усеінов про застарілі закони, проблеми Соборної та роботу «по-совісті»» начальник вінницьких патрульних розповідав, що через низькі штрафи за їзду без «прав» водії відчувають себе безкарними. Зокрема, людина, у якої забрали посвідчення водія за нетверезе кермування, може сідати за кермо знову і знову.
— Ми кожного дня ловимо у середньому по чотири п’яних водіїв. Це дуже багато. Є водій, якого ми сім разів ловили за два місяці, — казав Усеінов. — Справа у тому, що вони знають, що за порушення їм нічого не буде. Зловили, забрали водійське посвідчення і що далі? Він їздить собі, отримує штраф за те, що не має «прав» і відчуває себе безкарним. До речі, алкоголь за кермом — третя причина, з яких стаються аварії з потерпілими.
Реакція на погані закони
Станіслав Нижник-Оскольський,
координатор коаліції ГО «НІКА»
— Статті 21 та 22 Кодексу про адмінпорушення нiхто не вiдмiняв. Але цікаво, думав суддя, звiльняючи пьяного водiя вiд вiдповiдальностi, про справедливість та права порушника? Або просто взяв хабар? За 2016 рік випадків, коли суд передавав нетверезого водія на поруки трудовим колективам, зареєстровано аж 720. Цей законопроект — це швидка реакцiя, щоб закрити шлях для уникнення покарання. Приємно що i наш, винницький досвiд став каталiзатором для початку пiдготовки законопроекта. Чи досконалий вiн? Нi, але змiни в дiюче законодавство необхiдні, щоб закон був один для всiх.
— Суперечливим моментом залишається те, що справу зможуть розглянути без присутності порушника у суді. Бо це не зовсім справедливо. Але ж багато справ спеціально затягують, щоб уникнути відповідальності. Також було б непогано повернути як покарання громадські роботи для незаможних мешканців сіл, але не за місцем проживання.
«Збільшити термін перебування п'яничок на дорозі»
Володимир Караваев,
експерт з питань законодавчого забезпечення безпеки дорожнього руху
— Водії! Не сідайте за кермо без права керування! Нардепи Тетерук і Найєм внесли законопроект №6479, яким пропонується карати позбавлених права водіїв штрафом 5100 грн. (Зараз 510). Крім того, вони пропонують збільшити термін перебування п'яничок і аварійників на дорозі. Тимчасовий дозвіл буде видаватися на 6 місяців. У пояснювальній записці женуть на правозахисників і адвокатів. Мовляв, затягують справи і бідні судді не встигають за 3 місяці виносити рішення про позбавлення права керування.
— А може справа не в адвокатах або суддях, а в компетенції поліцейських, яким суди постійно повертають матеріали справи на доопрацювання або закривають справи через порушення поліцейськими норм права?
«Покарання повинно бути невідворотним»
Олег Назаренко,
голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів
— Я передбачаю, що отримаю критику від адвокатів, які спеціалізуються на таких справах і користуючись юридичними тонкощами, захищають водіїв-п'яниць, затягуючи терміни розгляду справ.. Але я підтримую законопроект 6479!
— На сьогодні в Україні більше 10% водіїв у адміністративних справах щодо керування у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння у 2016 році не були піддані покаранню лише через затягування строків розгляду справи в суді або застосування судами малозначності!
Ми ж всі розуміємо, що ці 10% — це забезпечені люди, які мають кошти на хороших адвокатів та на хабарі суддям! І виходить , що для них Закон неписаний і вони можуть їздити п'яними за кермом , бо знають, що будуть не покараними!
Проектом пропонується:
- збільшити строки накладення адміністративного стягнення у справах, які розглядаються судами до шести місяців;
- збільшити строки накладення адміністративного стягнення у справах, у випадку закриття кримінального провадження до шести місяців;
- збільшити строк тимчасового вилучення посвідчення водія до шести місяців;
Тепер затягувати розгляди справ стане набагато тяжче! Покарання повинно бути невідворотним!
— А тим, хто буде говорити про «поліцейську державу», відповім, що не потрібно сідати за кермо п'яним. П'яниця за кермом — потенційний вбивця і таких людей потрібно не виправдовувати через юридичні хитрощі, а довічно позбавляти прав керування (а то і садити до в'язниці).
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 17 від 23 квітня 2025
Читати номер