Рік тому, коли патрульні поліцейські тільки почали працювати у Вінниці, перш за все вони намагалися боротися з завзятими порушниками правил паркування. Основні місця, де цими правилами нехтують — центральна вулиця — Соборна. Там взагалі заборонено пересуватися більшості автомобілям. Біля ринку «Урожай» — стояти можна в один ряд, у залізничного вокзалу — висять аж три знаки, які забороняють паркуватися.
Рік тому ми писали матеріал про боротьбу копів з водіями. І боротьба ця давала результати — навіть самі керманичі жалілися, що як тільки поставлять машину з порушенням, одразу з’являються полісмени й давай штрафувати.
В понеділок, 27 лютого, журналіст RIA пройшовся центром міста з фотоапаратом. Подивився, чи ставлять свої машини водії «під знаком» (знак 3.34 — авт.), чи паркуються уздовж забороняючої жовтої лінії або залишають автівки біля «зебри» чи перехрестя.
Станом на кінець лютого 2017 року, водіїв, що залишають авто з порушеннями у Вінниці менше не стало. За півгодини прогулянки Соборною та прилеглими вуличками нам вдалося зафіксувати з десяток порушень. Мимо проїжджали патрульні машини та ігнорували таких водіїв.
Ми запитували водіїв, що заважає їм поставити машину за правилами, але більшість з них не хотіли нічого коментувати.
— Не вистачає місць для паркуванння, — каже таксист Віктор, який став якраз біля жовтої лінії на перехресті Оводова та Соборної. — Ось там сидять «світлі голови» (показує на міську раду — авт.). Хай вони вирішують проблему. А ми порушуємо і боїмося чергових штрафів.
Поліція нічого не може зробити
Начальник вінницьких патрульних Редван Усеінов сказав, що останнім часом копи стали менше звертати увагу на порушників правил паркування.
— Порушення правил парковки для нас знаходяться на останньому місці для відпрацювання. Справа у тому, що таке порушення незначне, але часу на оформлення потребує багато. Якщо ми будемо займатися тільки парковками, містом так і їздитимуть п’яні водії, не буде розкритих кримінальних злочинів «по гарячим слідам».
Усеінов каже, що великою проблемою у боротьбі зі злісними порушниками правил парковки є недосконале законодавство. Що має зробити поліцейський, який побачив авто, яке порушує? Виписати постанову. Закон передбачає, що штрафувати потрібно водія. А якщо його немає у машині, то копам нічого не залишається, як розвести руками і поїхати працювати далі. Чекати поки водій повернеться до машини немає сенсу. Тим паче, коли рація «розривається» від нових викликів.
Закони України не дозволяють патрульним залишити на склі авто квитанцію з сумою штрафу, як це роблять патрульні у інших країнах. Виходить, що наші копи безсилі.
Чи можна викликати евакуатор?
Патрульні мають право забирати автівку на арештмайданчик тільки у випадку, якщо вона суттєво перешкоджає дорожньому руху. Це передбачено постановою Кабміну №1102. Усеінов каже, що за деякі грубі порушення машини забирають, не роздумуючи. Наприклад, якщо водій вирішив припаркуватися просто на пішоходному переході.
— Але все одно «злісними паркувальниками» ми займаємося. Чи не кожного тижня організовуємо рейди центральною частиною Вінниці, виписуємо протоколи за порушення правил парковки, за порушення знаку «В’їзд заборонено», який висить на початку вулиці Соборної. У таких заходах бере участь командир батальйону.
Також Усеінов розповів про інші недоліки законодавства.
— Ми не штрафуємо водіїв службових машин, які на кілька хвилин зупиняються на тротуарі. Наприклад, комунальників, які усувають якусь аварію. Так, вони порушують, але виписувати їм постанову буде неправильно. Тут треба закони міняти, зробити для них виключення у правилах дорожнього руху.
Штрафи виписуватиме муніципальна поліція?
На прес-конференції, присвяченій року роботи копів у Вінниці, начальник патрульних Редван Усеінов сказав, що хотів би віддати право штрафувати порушників правил парковки муніципальній поліції. Мовляв, патрульні не встигають з ними боротися. Журналіст RIA зателефонував очільнику муніципальних поліцейських і спитав, чи готові вони взяти на себе нові обов’язки?
Начальник підприємства «Муніципальна поліція» Василь Гайовик відповів, що ні. І ось чому:
— У нас не вистачає особового складу на це, — говорить він. — На вулицях працюють 35 людей. Свою роботу ми розписуємо поквартально, заздалегідь. Скоро будуть суботники, туди ще треба буде людей відправляти. На все не вистачить ані сил, ані часу. Ну і моя особиста думка, чим наша робота відрізняється від поліцейських. Наше завдання — усунути проблему, а не покарати людину. Ми стараємося пояснювати населенню, чому не можна, наприклад, скидати сміття біля під’їзду. Стараємося поменше виписувати протоколів.
Тетяна Фіщук, прес-секретар патрульної поліції Вінниці
«Скільки штрафів за парковку — невідомо»
— На жаль, ми не можемо надати таких відомостей. Пояснюю, чому. Бо порушення правил парковки — це ч.1 ст. 122 КУпАП. Але ця стаття передбачає не тільки за це порушення. Туди входить ще ненадання переваги в русі, перевищення швидкості, зустрічний проїзд, розмітка і т.д. У базу даних вноситься лише стаття, а не пункти порушення правил дорожнього руху. Тому виокремити з цієї статті якесь одне порушення неможливо.
Віталій Павловський, голова ГО «Ревізія влади»
«Поліція має бути жорсткіша»
— Патрульні практично не справляються з порушниками. Виною того є декілька факторів: недостатня кількість паркомість в центрі міста, нахаби водії, що порушують, шкодуючи себе пройти 100 метрів до найближчого вільного паркомісця. Також лояльність поліцейських. Потрібно перш за все підвищувати культуру водіїв. А ще змінювати законодавство, щоб копи могли залишати квитанцію про штраф на лобовому склі у разі відсутності водія. Евакуювати авто, якщо заважає іншим учасникам руху. Також потрібно збільшувати кількість паркомість в провулках нашого міста. Для водіїв що не визнають свою вину — виписувати постанову, а не робити усне попередження.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Парковки - потрібні парковки. Проте замість них - чергові ТЦ, кахве, РЦ, й т.д. Чомусь досі немає хвилі щодо штрафування відповідальних за стан доріг за ями глибше визначеного законом значення, за люки, за бордюри. за самовільне встановлення стовпчиків, бетонних блоків, забитих труб. Клієнти петроцентру знають про яму закриту водою або снігом глибиною більше 20 см на виїзді з парковки. Не одне авто там залишило бампер чи пошкодило інші частини. Хочете штрафувати - побудуйте відповідну інфраструктуру, надайте відповідний сервіс.
Посилання на джерело: https://vn.20minut.ua/DTP/stoyati-ne-mozhna-shtrafuvati-politsiya-bezsila-proti-zlisnih-porushni-10588665.html
Вот все такие умные набросились с критикой на Усеинова. А ведь он сказал правду. Ну допустим будет каждый патрульный стоять пол дня в ожидании водителя, да вы же критики тогда сами будете вопить где полиция и почему не реагирует на другие нарушения. Все вам не так и зрада везде! Хотите старых гаишников? У меня как у водителя нет претензий к патрульным. В отличии от старых проффесионалов с жезлами, для которых водители были исключительно ходячими кошельками. Почему-то не помню раньше столько случаев, когда гайцы штрафовали своих колег, может раньше менты и судьи не бухали за рулем? Да, эти молодые, неопытные, делают ошибки. Но у них явно нет жажды наживы.
Посилання на джерело: https://vn.20minut.ua/DTP/stoyati-ne-mozhna-shtrafuvati-politsiya-bezsila-proti-zlisnih-porushni-10588665.html