Останнє зібрання на Електромережі було 25 листопада. Водії «закривали сезон». Не обійшлося без ДТП.
Під час заїзду зіткнулися ВАЗ 2106 та Fiat Doblo. Водії не постраждали.
Корисне посиланняАктуальні ціни на ВАЗ 2106 у Вінниці на Automoto.ua.
Через те, що дрифт влаштовують на дорозі загального користування, є великий ризик потрапити у аварію.
Самі водії про це знають, але небезпека їх не зупиняє.
Перед початком дрифту. Фото з Facebook
Навпаки, скаржаться, що більше їм ганяти ніде. Кажуть, що стараються нікому не заважати. Про це розповів один з учасників дрифт-сходок Олександр. Прізвище у матеріалі попросив не називати, посилаючись на те, що знає, що такі нічні перегони є не зовсім легальними.
— Наш клуб називається «Бойова класика Вінниця», — каже він. — Це власники автомобілів ВАЗ, які полюбляють дрифтувати. Взагалі, ми б хотіли влаштовувати справжні змагання. Але не робимо цього, бо немає майданчика. Збираємося близько 22.00, а їздити починаємо десь о 23-й годині. Знову ж таки, щоб нікому не заважати. Зазвичай, водіїв збирається близько 30-40, а глядачів у рази більше.
Чоловік говорить, що вони обрали для дрифту Електромережу, бо це великий майданчик, кільце, з гарним покриттям.
— Іншого такого місця у Вінниці немає, — каже він. — Це єдине велике коло, на якому, якщо авто занесе, то воно нікуди не влетить. І ми там мало кому заважаємо. Єдине, готель «Гостинний двір», але від нього тільки іноді жаліються. Найближчі житлові будинки за ринком «Сатурн».
Водій розповідає, що поліцейські просили їх не дрифтувати у межах міста.
— Поліцейські нам казали, що найбільше скарг на нас надходить від водіїв, — говорить Олександр. — Буває, що і від місцевих мешканців. Глобальних проблем з копами у нас не було. Штрафи нам не писали. Завжди з нами розмовляли адекватно, просили. І ми пояснювали, що більше дрифтувати ніде. Патрульні відповідали, що прекрасно нас розуміють, але їхня робота — відреагувати на скарги.
За словами Олександра, аварія 25 листопада сталася, бо інший водій хотів похизуватися. Чоловік каже, що усіх учасників дрифту попереджують, щоб інших учасників руху пропускали. Говорить, що їхній водій їхав у своїй смузі. А інший, який проїжджав поруч, вирішив теж показати свої уміння. Але у нього не вийшло.
— Щодо автодрому у Калинівці. Проблема у тому, що водії ВАЗів не мають стільки грошей, щоб заправити авто, поїхати у Калинівку, оплатити в’їзд на той майданчик. Нам казали, що взимку це було близько 2000 гривень з однієї машини. Витратити таку суму не кожен зможе.
— Інакше, як свавілля, ці зібрання я назвати не можу. Уже пішли аварії і все це швидко набирає обертів. Така проблема вже була з півроку тому з одним з наших спортсменів. Він почав ганяти не тільки вночі на кільці, але і білим днем, — розповідає Андрій. — Довелося відсторонити його від змагань і відізвати спортивну ліцензію. Ніхто не може вплинути на цих горе гонщиків. Немає законних методів — так кажуть у поліції.
Гальчинський каже, що майданчик у Калинівці відкритий для всіх.
— У нас є аеродром у Калинівці. Нажаль, це поки єдине місце, де ми регулярно проводимо тренування з дрифту, дрег-ресингу, зимових перегонів і тренінгів для підвищення водійської майстерності. Кажуть, що займатися у нас дуже дорого. Але це не правда! Ми беремо цю площу у оренду і за неї треба платити. Чим більше приїде учасників — тим нижчою буде ціна для кожного, — говорить спортсмен. — Зазвичай, це 100-150 гривень з машини влітку, та 200-250 у зимою. Це ціна за цілий день тренувань. Ціна стає меншою, якщо приїздить більше людей. Взимку дорожче, бо понад 10-15 годин техніка розчищає майданчик, і це теж гроші.
Андрій говорить, що у Калинівці тренуватися безпечно, бо там багато місця, є судді, обмежувальні фішки, вогнегасники, а глядачі знаходяться у безпечних зонах. За словами Гальчинського, Калинівка не для «бізнесменів», а для водіїв, які хочуть займатися автоспортом чи просто «відірватися» на своєму авто.
Гальчинський пояснив, про які дві тисячі казали водії з Електромережі.
— Така вартість була саме за змагання з дріфтингу, а не за тренування, — говорить він. — Наші хлопці цілий тиждень жили на аеродромі і заливали його водою вдень і в ночі. Шар льоду мав бути 10-15 сантиметрів. Кілька діб на морозі бригади лили воду і готували майданчик. Це коштує грошей і сума у дві тисячі є нормальною, це звична практика у будь-якому спорті.
Андрій стверджує, що дрифтувати вночі вулицями міста неправильно і небезпечно.
— Не дай бог авто вилетить прямо на глядачів — будуть трупи. Поліцейські приїжджають, а ті їм розповідають, що авто випадково пішло у занос. Три рази підряд пішло? Так, три рази. З копів поприколюються, пофотографують їх і продовжують ганяти, — каже він. — Я впевнений, що якось можна вплинути на цих гонщиків. У нашої поліції немає бажання наводити порядок? Чекають жертв, щоб потім розбиратися? Попереду зима, і ці перегони стануть ще доступніші.
Гальчинський розповідає, що кілька років працює над тим, щоб побудувати новий автодром.
— Маю надію, що у 2018-му будівельні роботи розпочнуться, — каже він. — Це буде масштабний проект, аналогів якому не знайдеш в Україні. А поки закликаю молодь бути обережними. Не подобається Калинівка? Шукайте інші місця, домовляйтесь, але то має бути організовано та безпечно.
Нам вдалося поспілкуватися з водієм, який і на змаганнях з дрег-рейсингу та дрифту перемагав, і на кільці дрифтував. Олексій Барчук розповів, у тому, щоб ганяти нічними вулицями, немає нічого хорошого…
— Насправді у Калинівці немає вільного доступу на майданчик для всіх тих людей, які влаштовують видовище на Електромережі, — каже він. — Комусь далеко, комусь не по кишені, хтось про це не знає. Так, Андрій Гальчинський робить змагання на високому рівні, а от тренування проводить рідко. І не всім про них стає відомо. Тому через відсутність майданчика у людей немає вибору, окрім як їздити у місті. Я хотів подивитися, що там робиться на Електромережі, тому і поїхав туди. І тепер можу сказати, що переваг у таких гонках немає ніяких. Це просто небезпечно. Поруч їздять інші машини, багато людей навколо. Я туди більше їздити не буду. Не бачу у цьому сенсу.
Олексій стверджує, якби був доступ, наприклад, на парковку «Епіцентру» після його зачинення, ганяли б там і нікому б не заважали.
— У Києві, Одесі, Львові є доступ до парковок супермаркетів вночі. Звідти водіїв не виганяють і люди спокійно катаються. Для мене тренування у Калинівці обходилося приблизно у дві тисячі гривень. 1000 на дорогу туди-назад, катання там. Ще 1000 на шини. Плюс в'їзд на майданчик. Для тих, хто ганяє у місті, такі ціни завеликі, — говорить він.
Олексій Барчук
У прес-службі патрульної поліції Вінниці нам пояснили, що правоохоронці нічого не можуть зробити, якщо водії дотримуються ПДР.
— Сам дрифт не заборонений чинним законодавством. Якщо при цьому порушуються правила дорожнього руху чи створюються аварійні ситуації, тоді можна писати штрафи. Якщо є звернення від громадян, то поліцейські реагують. Буває, що і самі правоохоронці помічають ці гонки. Зазвичай, з водіями проводять профілактичні бесіди. Останнього разу попросили водіїв від’їхати на спеціально відведений майданчик, на що вони погодилися. Якщо ці гонщики нічого не порушують: не виїжджають на смугу зустрічного руху, не порушують тишу вночі, то зробити їм нічого не можна.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Помнится в году так 2006-2008 проводились такие гонки на дороге к аэропорту Винницы. Приехали ГАИшники, перекрыли дорогу, чтоб никто не убежал, провели осмотр машин и штук 20 за переоборудование и изменение конструкции запаковали на штрафмайдан. Тогда и гонщики пошли с челобитными и пробили себе дорогу на аеродром в Калиновку.
Так что было бы желание что-то сделать.
Относительно гонок на дороге к аэропорту которые как Вы говорите никогда не проводились. Проводились-проводились. В Гальчинского спроси. И если это не так (а я сам принимал участие в этом "акте вандализма") значит мне необходимо к психиатру по причине раздвоения личности. А я профосмотр каждый год прохожу, в том числе и психиатра.
Вы принимали участие в дрифте ?) Я же по моему в скобках уточнил по поводу гонок в гавришовке о том что там дрифт не проводился , а не сракерские покатушки.