Ревіння моторів, спалені шини: чому не штрафують нічних дрифтерів

Ревіння моторів, спалені шини: чому не штрафують нічних дрифтерів
Скріншот з відео Youtube
  • Місто засинає… прокидаються дрифтери;
  • Біля Електромережі, а ще біля садиби Пирогова, час від часу влаштовують автовидовища;
  • «Палять шини» просто перед людьми, які стоять майже на дорозі. У поліції кажуть, що нічого не можуть вдіяти

Останнє зібрання на Електромережі було 25 листопада. Водії «закривали сезон». Не обійшлося без ДТП.

Під час заїзду зіткнулися ВАЗ 2106 та Fiat Doblo. Водії не постраждали.

Корисне посилання

Актуальні ціни на ВАЗ 2106 у Вінниці на Automoto.ua.

Через те, що дрифт влаштовують на дорозі загального користування, є великий ризик потрапити у аварію.

Самі водії про це знають, але небезпека їх не зупиняє.


Перед початком дрифту. Фото з Facebook

«ВАЗи» валять

Навпаки, скаржаться, що більше їм ганяти ніде. Кажуть, що стараються нікому не заважати. Про це розповів один з учасників дрифт-сходок Олександр. Прізвище у матеріалі попросив не називати, посилаючись на те, що знає, що такі нічні перегони є не зовсім легальними.

— Наш клуб називається «Бойова класика Вінниця», — каже він. — Це власники автомобілів ВАЗ, які полюбляють дрифтувати. Взагалі, ми б хотіли влаштовувати справжні змагання. Але не робимо цього, бо немає майданчика. Збираємося близько 22.00, а їздити починаємо десь о 23-й годині. Знову ж таки, щоб нікому не заважати. Зазвичай, водіїв збирається близько 30-40, а глядачів у рази більше.

Чоловік говорить, що вони обрали для дрифту Електромережу, бо це великий майданчик, кільце, з гарним покриттям.

— Іншого такого місця у Вінниці немає, — каже він. — Це єдине велике коло, на якому, якщо авто занесе, то воно нікуди не влетить. І ми там мало кому заважаємо. Єдине, готель «Гостинний двір», але від нього тільки іноді жаліються. Найближчі житлові будинки за ринком «Сатурн».

На Калинівку не у всіх є гроші

Водій розповідає, що поліцейські просили їх не дрифтувати у межах міста.

— Поліцейські нам казали, що найбільше скарг на нас надходить від водіїв, — говорить Олександр. — Буває, що і від місцевих мешканців. Глобальних проблем з копами у нас не було. Штрафи нам не писали. Завжди з нами розмовляли адекватно, просили. І ми пояснювали, що більше дрифтувати ніде. Патрульні відповідали, що прекрасно нас розуміють, але їхня робота — відреагувати на скарги.

За словами Олександра, аварія 25 листопада сталася, бо інший водій хотів похизуватися. Чоловік каже, що усіх учасників дрифту попереджують, щоб інших учасників руху пропускали. Говорить, що їхній водій їхав у своїй смузі. А інший, який проїжджав поруч, вирішив теж показати свої уміння. Але у нього не вийшло.

— Щодо автодрому у Калинівці. Проблема у тому, що водії ВАЗів не мають стільки грошей, щоб заправити авто, поїхати у Калинівку, оплатити в’їзд на той майданчик. Нам казали, що взимку це було близько 2000 гривень з однієї машини. Витратити таку суму не кожен зможе.


Відео Артема Мартиненка. З його ж ролика зроблені і гіфки, які можна побачити у матеріалі нижче

«Поліція чекає жертв, щоб потім розбиратися?»

Президент Вінницької обласної Федерації дрег-рейсингу і дрифту Андрій Гальчинський стверджує, що влаштовувати такі гонки небезпечно як для учасників, так і для глядачів.

— Інакше, як свавілля, ці зібрання я назвати не можу. Уже пішли аварії і все це швидко набирає обертів. Така проблема вже була з півроку тому з одним з наших спортсменів. Він почав ганяти не тільки вночі на кільці, але і білим днем, — розповідає Андрій. — Довелося відсторонити його від змагань і відізвати спортивну ліцензію. Ніхто не може вплинути на цих горе гонщиків. Немає законних методів — так кажуть у поліції.

Гальчинський каже, що майданчик у Калинівці відкритий для всіх.

— У нас є аеродром у Калинівці. Нажаль, це поки єдине місце, де ми регулярно проводимо тренування з дрифту, дрег-ресингу, зимових перегонів і тренінгів для підвищення водійської майстерності. Кажуть, що займатися у нас дуже дорого. Але це не правда! Ми беремо цю площу у оренду і за неї треба платити. Чим більше приїде учасників — тим нижчою буде ціна для кожного, — говорить спортсмен. — Зазвичай, це 100-150 гривень з машини влітку, та 200-250 у зимою. Це ціна за цілий день тренувань. Ціна стає меншою, якщо приїздить більше людей. Взимку дорожче, бо понад 10-15 годин техніка розчищає майданчик, і це теж гроші.

Андрій говорить, що у Калинівці тренуватися безпечно, бо там багато місця, є судді, обмежувальні фішки, вогнегасники, а глядачі знаходяться у безпечних зонах. За словами Гальчинського, Калинівка не для «бізнесменів», а для водіїв, які хочуть займатися автоспортом чи просто «відірватися» на своєму авто.

Гальчинський пояснив, про які дві тисячі казали водії з Електромережі.

— Така вартість була саме за змагання з дріфтингу, а не за тренування, — говорить він. — Наші хлопці цілий тиждень жили на аеродромі і заливали його водою вдень і в ночі. Шар льоду мав бути 10-15 сантиметрів. Кілька діб на морозі бригади лили воду і готували майданчик. Це коштує грошей і сума у дві тисячі є нормальною, це звична практика у будь-якому спорті.

Андрій стверджує, що дрифтувати вночі вулицями міста неправильно і небезпечно.

— Не дай бог авто вилетить прямо на глядачів — будуть трупи. Поліцейські приїжджають, а ті їм розповідають, що авто випадково пішло у занос. Три рази підряд пішло? Так, три рази. З копів поприколюються, пофотографують їх і продовжують ганяти, — каже він. — Я впевнений, що якось можна вплинути на цих гонщиків. У нашої поліції немає бажання наводити порядок? Чекають жертв, щоб потім розбиратися? Попереду зима, і ці перегони стануть ще доступніші.

Гальчинський розповідає, що кілька років працює над тим, щоб побудувати новий автодром.

— Маю надію, що у 2018-му будівельні роботи розпочнуться, — каже він. — Це буде масштабний проект, аналогів якому не знайдеш в Україні. А поки закликаю молодь бути обережними. Не подобається Калинівка? Шукайте інші місця, домовляйтесь, але то має бути організовано та безпечно.

«Спробував, більше не буду»

Нам вдалося поспілкуватися з водієм, який і на змаганнях з дрег-рейсингу та дрифту перемагав, і на кільці дрифтував. Олексій Барчук розповів, у тому, щоб ганяти нічними вулицями, немає нічого хорошого…

— Насправді у Калинівці немає вільного доступу на майданчик для всіх тих людей, які влаштовують видовище на Електромережі, — каже він. — Комусь далеко, комусь не по кишені, хтось про це не знає. Так, Андрій Гальчинський робить змагання на високому рівні, а от тренування проводить рідко. І не всім про них стає відомо. Тому через відсутність майданчика у людей немає вибору, окрім як їздити у місті. Я хотів подивитися, що там робиться на Електромережі, тому і поїхав туди. І тепер можу сказати, що переваг у таких гонках немає ніяких. Це просто небезпечно. Поруч їздять інші машини, багато людей навколо. Я туди більше їздити не буду. Не бачу у цьому сенсу.

Олексій стверджує, якби був доступ, наприклад, на парковку «Епіцентру» після його зачинення, ганяли б там і нікому б не заважали.

— У Києві, Одесі, Львові є доступ до парковок супермаркетів вночі. Звідти водіїв не виганяють і люди спокійно катаються. Для мене тренування у Калинівці обходилося приблизно у дві тисячі гривень. 1000 на дорогу туди-назад, катання там. Ще 1000 на шини. Плюс в'їзд на майданчик. Для тих, хто ганяє у місті, такі ціни завеликі, — говорить він.


Олексій Барчук

Що кажуть у поліції

У прес-службі патрульної поліції Вінниці нам пояснили, що правоохоронці нічого не можуть зробити, якщо водії дотримуються ПДР.

— Сам дрифт не заборонений чинним законодавством. Якщо при цьому порушуються правила дорожнього руху чи створюються аварійні ситуації, тоді можна писати штрафи. Якщо є звернення від громадян, то поліцейські реагують. Буває, що і самі правоохоронці помічають ці гонки. Зазвичай, з водіями проводять профілактичні бесіди. Останнього разу попросили водіїв від’їхати на спеціально відведений майданчик, на що вони погодилися. Якщо ці гонщики нічого не порушують: не виїжджають на смугу зустрічного руху, не порушують тишу вночі, то зробити їм нічого не можна.

Читайте також:

Коментарі (38)
  • Богдан Бондаренко

    Я водій одного з тих тізів, сам Живу не в Вінниці і кожну сходку їду 60км в Вінницю щоб покайфувати, подріфтити тому що немає території з нормальним покриттям щоб тренуватись, а ви пишете що ми вам заважаєм так зробіть площадку де можна подріфтити і питань не буде, а так вибачайе я від цего настільки кайфую що ніодин алкоголь чи наркотик не дає кайф такии який дає їзда боком, а ті хто не розуміють я скажу так, при ситуації коли ви потіряли контроль над авто то наш опит який дає дріфт нам допоможе а вас як занесло так і ви в куветі а ми боком поїхали далі ! Дріфт це не тільки покатушки а і великий опит керування авто в різних ситуаціях !

    Олексій reply Богдан Бондаренко

    Ніх..а собі, цабе яке, «то зробіть йому майданчик», щоб срати, а то і далі буде срати на голову. «Опит» керування у нього. Адекватне покарання — штраф цеглою у вікно, а не піліція, яку зви-не-зви не приїде.

    Богдан Бондаренко reply Олексій

    Да а потом цеглою тобі в писок !

    truemalay turemalay reply Богдан Бондаренко

    А я тебя вычислю по АйПи и набью ebalo.

    Богдан Бондаренко reply truemalay turemalay

    Ахаа на сходку следующу приходь ы ненада буде тобі вичисляти по йпи
  • truemalay turemalay

    "Патрульні відповідали, що прекрасно нас розуміють, але їхня робота — відреагувати на скарги" - Всё что нужно знать про работу полиции. Отреагировать, а есть толк или нет то такэ.
  • Anonymous

    Фигня полная. Что со стороны участников что со стороны полиции. А переоборудование транспортных средств уже нарушением не считается?

    Помнится в году так 2006-2008 проводились такие гонки на дороге к аэропорту Винницы. Приехали ГАИшники, перекрыли дорогу, чтоб никто не убежал, провели осмотр машин и штук 20 за переоборудование и изменение конструкции запаковали на штрафмайдан. Тогда и гонщики пошли с челобитными и пробили себе дорогу на аеродром  в Калиновку.

    Так что было бы желание что-то сделать.

    Барчук Алексей reply Anonymous

    Да и вообще причем тут переоборудование ? моя машина полностью законна , что тогда ?

    Барчук Алексей reply Anonymous

    Полная фигня это то, что пишете вы. Таких "гонок" не проводилось в гавришовке не в 2006-2008 не в 2017 , это то что касаеться "гонок" ( я про дрифт говорю если вы не поняли ) . И кому станет легче от такого осмотра вам или полиции ? Во всех странах и городах гоняли на улицах и будут ганять .

    Anonymous reply Барчук Алексей

    Пункт 31.1. ПДР України "Технічний стан транспортних засобів та їх обладнання повинні відповідати вимогам стандартів, що стосуються безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища, а також правил технічної експлуатації, інструкцій підприємств-виробників та іншої нормативно-технічної документації."

    Относительно гонок на дороге к аэропорту которые как Вы говорите никогда не проводились. Проводились-проводились. В Гальчинского спроси. И если это не так (а я сам принимал участие  в этом "акте вандализма") значит мне необходимо к психиатру по причине раздвоения личности. А я профосмотр каждый год прохожу, в том числе и психиатра.

    Барчук Алексей reply Anonymous

    Зачем отвечать вопросом на вопрос , я же сказал Моя машина полностью законна , как и 90% тех жигулей , так что тогда?

    Вы принимали участие в дрифте ?)  Я же по моему в скобках уточнил по поводу гонок в гавришовке о том что там дрифт не проводился , а не сракерские покатушки.
  • Ernst

    До прикладу. На відеоролику  з  0:47 сек. по 0:51  сек . видно, що водій білого ВАЗу (з наліпкою 47 на передніх дверцятах) здійснюючи свій маневр, допустив розворот свого ТЗ чим створив, аварійну ситуація для іншого водія ВАЗу з написом 01 на дверцятах, змусивши останнього різко змінити швидкість та напрямок руху задля  забезпечення особистої безпеки …. Чиста 122 КУПаП . Ще й доказ є відео.

    Швец Серёжа reply Ernst

    Так то да, АЛЕ! Водій з написом 01 НЕ звертався до поліції по цьому випадку отже водій з написом 47 НЕ створив йому аварійну ситуацію
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

15:01 Не страшно. Коли і як підготуватись до першого прийому гінеколога 14:00 До п'яти років в'язниці загрожує двом чоловікам, які «прокатали» знайомого в багажнику 13:15 Два провадження відкрили через вчинок п'яного вінничанина, який увірвався до синагоги photo_camera 12:51 Взяли під варту 25-річного чоловіка, який забив до смерті знайомого на Вишеньці play_circle_filled Від читача 11:37 Правоохоронними органами викрито "закладчика" 11:22 Уламки по всій дорозі та три побиті іномарки: розповіли подробиці ДТП на Василенка play_circle_filled 11:18 «Так ми знущаємось з власного організму» Вінничани про те, чи дотримуються посту photo_camera 10:57 Без опалення 20 будинків, дев'ять — без гарячої води. АДРЕСИ 10:09 «Я не наносив ударів собаці»: допитали обвинуваченого у вбивстві Бімки Юрія Маркіна play_circle_filled photo_camera stars 10:05 Важливе за вчора. Найцікавіші новини 25 лютого, які ви могли пропустити 09:40 Ліквідація витоку та промивка каналізації: де нині тривають роботи 09:20 Їх карали за злісну непокору, а суд виправдав. Як вінницьке подружжя воює проти «поліцаїв» play_circle_filled photo_camera stars 08:57 В цей день 33 роки тому англіканська церква дозволила жінкам бути священиками. Історія та прикмети 26 лютого play_circle_filled 08:28 «Шахи — це круто»: у Крижополі провели обласні масові змагання photo_camera 20:20 У Вінниці вже вдруге за цей рік виступить кумир усіх «вовчиць» Олег Винник play_circle_filled 20:03 Нова школа на Поділлі: показали, як виглядає заклад під час ремонту play_circle_filled 19:19 У своїй петиції вінничанин пропонує змінити чи не всю транспортну систему міста 18:04 «Завжди віддячувала грошима»: молодик побив та обібрав пенсіонерку 17:40 «Ми з дідусем носа з дому не показуємо»: вінничани в Італії про коронавірус stars 17:19 У магазині на Пирогова поцупили сумку. Шукають підозрюваного photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
keyboard_arrow_up