«За два останніх роки в ДТП у Вінницькій області потрапило 17 авто «швидких». Більш ніж у половині випадків водіїв визнавали винними (З 17 ДТП у п'яти випадках водіїв визнано винними, трьох водіїв виправдали, інші справи — розглядаються — авт.). У більшості випадків, незалежно від результату, свої авто водії ремонтують власним коштом. Майже завжди історії пов'язані з тим, що «швидкі» не пропускають...» — так очільниця вінницького «Автомайдану» Таїсія Гайда розпочала свій допис, який присвятила ДТП, що сталася 17 грудня минулого року біля села Зарванці.
На перехресті тоді не розминулися «швидка» Citroen 2020 року та BMW Х5 2006 року. Аварія обійшлася без потерпілих, обидві машини зазнали трощі, а жоден з водіїв не визнав своєї провини. Прибулі на місце патрульні склали протоколи на обох кермувальників.
Повертаючись до вищевказаного допису, активістка пише в ньому, що при складанні на місці протоколу, водій позашляховика представився патрульним колишнім СБУшником, а відтак вона має «побоювання, що справу у судах спробують “порєшать”».
У разі визнання водія «швидкої» винним, його можуть змусити відшкодовувати ремонт авто. Таїсія пише, що ремонт може обійтися в понад 100 тисяч гривень, які міська страхова не покриє.
— У «швидких» має бути КАСКО info, адже це нові автомобілі. Однак їх страхують, як звичайну автоцивілку info. Через це у разі ДТП страховики не покривають збитки у повній мірі, — розповідає Таїсія Гайда.
У відповіді на інформаційний запит, який вона передала до редакції, читаємо, що «швидкі» дійсно застраховані на умовах автоцивілки.
Водій Олег Притуляк, який знаходився за кермом «швидкої» під час зіткнення з позашляховиком, також говорить, що через дороговартість самої машини та медичного обладнання всередині, спецтранспорт мав би мати автоКАСКО, однак такого не було передбачено. Олег своєї вини не визнає і сподівається, що суд не змусить його відшкодовувати вартість ремонту.
— Керівництво пообіцяло мені, що службову машину відновлять силами служби. Однак, якщо мене визнають винним, то суд може змусити мене ремонтувати BMW за власний кошт. Тоді я роками буду відраховувати по півзарплати на цей ремонт, — говорить Олег Притуляк.
За словами водія «швидкої», їхня бригада отримала виклик, який мав стати останнім на тій зміні. Оскільки бригада Олега «ковідна», то певний час пішов на переодягання в захисні костюми. На той час стрілка годинника перейшла за п'яту вечора, багато людей вже поверталися з роботи, утворилися затори. Аби швидше дістатися до пацієнта, керівник екіпажу, яким є лікар, прийняв рішення увімкнути проблискові маячки та сирену.
За словами Олега, всі водії поступалися йому дорогою. Так було до повороту, що веде на Зарванці. Наближаючись до світлофору, який для нього показував «червоне» світло, він перелаштувався на праву смугу, яка на той час була вільною і продовжив рушити.
Майже одразу Олег побачив машину, водій якої не реагуючи на сирену, маячки та сигнал клаксону, продовжував рух. Чоловік каже, що в той момент почав екстрене гальмування, однак зіткнення уникнути все одно не вдалося.
— Спочатку я переконався, що все добре з екіпажем, а потім пошкутильгав до «БМВ». Відкрив водійські двері. У водія голова була закинута назад. Спитав його чи все з ним нормально, чи він живий. Він сказав: «Живий», — пригадує Олег. — Спочатку у водія була версія, що він мене взагалі не бачив. Потім він сказав, що бачив лише маячки, але не чув їх. В кінці повідомив, що на світлофорі був «зелений» і він хотів проскочити.
Момент зіткнення. З кабіни швидкої
На перехресті якраз стояв екіпаж патрульної поліції. Вони розставили конуси і почали оформлювати ДТП. На місце також прибуло ще кілька працівників медслужби, зокрема керівник гаражу «швидких».
Разом із Олегом вони наполягали, аби патрульні провели перевірку обох водіїв на стан алкогольного сп'яніння. Однак їм відмовили. Як каже Олег, склавши протоколи і вилучивши в обох права, «копи» підозріло швидко поїхали геть. Згодом на місце прибув інший екіпаж, проте і вони не провели освідування.
Редакція звернулася до управління патрульної поліції, аби отримати пояснення таких дій їхніх співробітників. Там нам підтвердили, що водії справді не проходили освідування, адже при ДТП без потерпілих така процедура не є обов'язковою.
— Процедура освідування проводиться у випадках, коли інспектори бачать у водіїв ознаки алкгольного сп'яніння, або є потерпілі, — пояснює перший інспектор прес-служби патрульної поліції Віктор Постоловський. — У цій ситуації у жодного з водіїів таких ознак не було, як і не було потерпілих. На обох були складені протоколи, які потім передали до суду.
Юридичний супровід, зокрема безоплатні послуги адвоката Олегові запропонували в ГО «Дорожній контроль Вінниця». Її очільник Володимир Затайдух говорить, що за його інформацією, водій «БМВ», він же екс-працівник СБУ, почав чинити тиск на слідчі органи і суд.
— Винуватим, на маю думку, суд має визнати водія «БМВ», але може статися так, що все вийде зовсім навпаки, — говорить Затайдух. — Ми не хочемо допустити несправедливого рішення по відношенню до водія «швидкої», тому будемо сприяти йому в цій справі.
Зовсім інакше ситуацію бачить водій BMW Х5 Олександр Іванюк. Чоловік не заперечує, що працював у лавах Служби безпеки, однак каже, що вже три роки як на пенсії. Про тиск на суд чи слідчі органи, за його словами, не йде ніякої мови.
— Я вже й забув, що служив там, — говорить Олександр Іванюк. — Якщо я і спілкуюся з кимось із служби, то вони вже також на пенсії. Та й як зв'язки можуть допомогти у цій справі?
У версії Іванюка він їхав на «зелене». Подивився, каже, ліворуч, переконався, що на перехресті всі стоять і лише тоді рушив. Раптом перед ним з'явилася «швидка» — він на гальма, але зіткнення все одно сталося.
За словами водія позашляховика, він встиг виїхали лише на смугу для розгону, в той час, як у водія «швидкої» була можливість для маневру у вигляді двох інших смуг. Ними він чомусь не скористався.
— Я не суїцидник, щоб під машини кидатися. Я «швидку» поважаю і завжди пропускаю, але тоді я її просто не побачив і сирену не чув. Там «стела» «BOSCH Сервісу» загородила мені огляд. Коли я дивився ліворуч, «швидка» вочевидь якраз була за цією «стелою», — продовжує Олександр. — У мене таке враження, що їхала не «швидка», а бетмобіль якийсь. Він їхав на великій швидкості. Могли постраждати люди всередині «швидкої» або, лише уявіть, якби хтось у той час переходив пішохідний перехід — для пішоходів тоді також горіло «зелене». Якби не подушки безпеки, то я з вами зараз не розмовляв би.
Олександр Іванюк каже, що винуватий у цій ситуації однозначно водій «швидкої». Він переконаний, що суд буде на його стороні. Показує навіть відео, де, на його думку, видно, як пригальмовує його позашляховик для впевненості в безпечному продовженні руху.
— Всі пишуть, що я така ось падлюка, яка виїхала на своєму джипі. Але тому джипові понад 15 років. Я працював на нього все життя, — говорить Олександр. — Я нікому не казав на місці, що я СБУшник, я там давно не працюю, я займаюся підприємництвом. До іншого водія я також нічого не маю, не прошу мені щось давати. Я просто хочу довести свою невинуватість. Якщо у мене це вийде, то страхова виплатить мені скількісь там, і на тому добре. Не треба через це мішати мене з лайном.
Читайте також:
Пішохідні переходи та світлофори: де на дорогах Вінниці потрібні зміни? (ОПИТУВАННЯ)
Як буде працювати муніципальний евакуатор на вулицях Вінниці stars Преміум новина
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Или по документам каско должно было быть, а его не сделали, а купили обычную страховку???
Всі пишуть, що я така ось падлюка, яка виїхала на своєму джипі. Але тому джипові понад 15 років. Я працював на нього все життя,
А ще на вантажні авто, на 1, 6 га землі в Зарванцях, свою стоянку для TIR і будинок у 300 кв.м. і все це працюючи в СБУ ))) його дружина просто у 2016 році публікувала декларацію https://declarations.com.ua/declaration/nacp_7ad5bab2-aa4a-435a-bdef-3f2923886b87
Щиро дякую ДОКТОРУ АЛАБІ за те, що змусив мого колишнього хлопця повернутися до мене. Я пишу це чудове свідчення про цю людину. Він виконав усі мої бажання. Ми з хлопцем зустрічаємось більше 3 років, і хоч у нас було стільки сварок, але ми ніколи не думали про розрив стосунків. Одного разу він зателефонував мені по телефону і сказав, що втомився від стосунків і не бачить, куди ми їдемо. Минали місяці, і мій хлопець більше не зв’язувався зі мною, і я більше не чула від нього, а його мобільний телефон був вимкнений. Я знала, що мені потрібно звернутися за допомогою через стільки любові, яку я мала до нього. Я зв’язався з цим чудовим заклинанням для магії, тому що ніколи раніше ні з ким не зв’язувався, і кажу вам, що після двох днів контакту мені зателефонував колишній хлопець і попросив побачити мене, а наступного ранку він носив на моєму пальці кільце. Я дуже рада, бо незабаром я стану заміжньою жінкою за допомогою цього чудового заклинання для магії, яке називається ДОКТОР АЛАБА. Я пообіцяв показати всім його роботи, і, будь ласка, зв’яжіться з цим чоловіком, щоб він допоміг вам за адресою [email protected] або зв’яжіться з ним за допомогою WhatsApp: +2349071995123 .......
— Всі пишуть, що я така ось падлюка, яка виїхала на своєму джипі. Але тому джипові понад 15 років. Я працював на нього все життя, — говорить Олександр. — Я нікому не казав на місці, що я СБУшник, я там давно не працюю, я займаюся підприємництвом. До іншого водія я також нічого не маю, не прошу мені щось давати. Я просто хочу довести свою невинуватість. Якщо у мене це вийде, то страхова виплатить мені скількісь там, і на тому добре