Новіші, з м’якими сидіннями: у чому ще полягає особливість трамваїв, що приїхали з Цюриха

Новіші, з м’якими сидіннями: у чому ще полягає особливість трамваїв, що приїхали з Цюриха
  • У квітні до Вінниці прибули перші вісім вагонів «Tram 2000» з Цюриха.
  • Блакитні швейцарські трамваї вже давно є візитівкою міста, але саме ця модель, у порівнянні зі звичними для вінничан і туристів «Mirage» та «Karpfen», є новішою і більш комфортною. Зокрема через м’які сидіння, більш плавний хід. 

Донедавна ці вісім трамваїв ходили у Цюриху, а вже влітку — після ряду технічних та юридичних процедур — вони курсуватимуть Вінницею (на зміну старіших «Mirage» 60-70-х років). Хоча й не всі: частину вагонів передали як донори запасних деталей. Попри це транспортники уже зараз дозволили офіційному туристичному сайту Вінниці «заглянути за куліси» і розповіли, в чому ж полягає особливість «Tram 2000».

Трамваї цієї серії дещо відрізняються за дизайном від своїх попередників, але мають такий же впізнаваний насичений блакитний колір. Та найперше, за чим їх можна буде впізнати – це м’які, а не суцільно пластикові сидіння та персиковий відтінок в інтер’єрі. Їх змінювати не будуть.

Відео дня

«Tram 2000» в чудовому стані і вже на ходу. Кожен з них розрахований на 48 сидячих і 109 стоячих місць. Ця серія, до речі, і зараз експлуатується в Цюриху. Але перед тим, як возити пасажирів у Вінниці, трамвайні вагони потрібно адаптувати до умов українського законодавства: встановити передні та задні повороти, стоп-сигнали, нашу інформаційну систему, а також системи оплати проїзду.

Виконувач обов’язків гендиректора «Вінницької транспортної компанії» Олександр Нечаєв розповів, що за технічними характеристиками «Tram 2000» також кращі. Зокрема трамваї мають хорошу систему вентиляції, сучаснішу систему керування, і є ощадними у споживанні електрики (мають два двигуни, а не чотири, як у попередніх моделей). Також трамваї мають більш плавний хід за рахунок м’якої підвіски.

До речі, назва «Tram 2000» походить від нумерації, застосованої до цієї моделі трамваїв, однак число також натякає на символічну дату переходу в нове тисячоліття. Початково трамваї розробили для Цюрихської муніципальної транспортної компанії (VBZ) наприкінці 1980-х років. І до Вінниці приїхали саме такі вагони — першої (1976 року випуску) та другої (1987 року випуску) серії. Згодом у Швейцарії розробили інші варіанти цього типу: вагони з додаванням центральної секції з низькою підлогою; причіпні вагони без кабіни водія, вагони з кабіною водія на кожному кінці пари та дверима з обох боків, вагони зі стандартною (1435 мм), а не «метровою» колією тощо. Їх виготовляли до 1992 року.

В Музеї вінницького трамвая можна побачити маленьку модель трамвая «Tram 2000» з бортовим номером 2088.

«Вінниця — єдине місто в Україні, що має трамваї такого типу. Це приваблює не тільки українських туристів, а ще і європейських», — розповів менеджер Музею вінницького трамвая Олег Матюхов.

Довідка: Під час першого етапу проекту (2006-2011 роки) Вінниця отримала 116 трамвайних вагонів «Karpfen» та «Mirage», що дозволило тоді розбудувати транспортну систему міста, спираючись на європейський досвід. А в рамках другого етапу Швейцарія має передати 35 трамваїв «Tram 2000» (перші 16 надійдуть до кінця 2023 року).

 

Читайте також:

Родини загиблих Захисників отримали право на пільговий проїзд в громадському транспорті Вінниці

ДТП у Жмеринці: чому керівник виконавчої служби хоче з винуватиці 35000 морального відшкодування?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (17)
  • Наталя Вікторівна
    Фраза "трамвай построить - это вам не ишака купить" заиграла новыми красками.
  • Sergey Belozor
    Країна Україна - споживач секонд хенду. Немає чому радіти.
  • Андрей Григорьевич
    С какой свалки привезли
  • Барчук Лариса Барчук
    А когда эти трамваи на жд вокзале появятся, сколько можно ездить с пересадкой

keyboard_arrow_up