Автобусна реформа. Коли у Вінниці завершиться ера маршруток

Автобусна реформа. Коли у Вінниці завершиться ера маршруток
  • В Уряді заявляють про початок «автобусної» реформи. На українських дорогах замість застарілих маршруток з’являться великі автобуси: екологічні та доступні для людей з інвалідністю. Чого очікувати перевізникам та пасажирам?

У лютому 2018-го в Міністерстві інфраструктури анонсували реформу пасажирських перевезень. Кабмін затвердив зміни до двох постанов, що стосуються порядку проведення конкурсу на регулярних автобусних маршрутах та правил надання послуг на автомобільному транспорті.

Ці зміни поліпшать життя пасажирів. Вони стосуються покращення безпеки та якості перевезень, створення належних умов для людей з інвалідністю. А ще за очікуваннями урядовців через автобусну реформу з доріг зникнуть так звані жовті «Богдани».

Опитувані вінничани не проти, щоб замінили маршрутки на нові буси. А от перевізники ставляться до таких змін скептично. На їх думку така автобусна реформа призведе до збільшення ДТП та зростання цін на проїзд.

Відео дня

Що змінить реформа

Для всіх перевізників (крім міжнародних, яких реформа не торкнеться - авт.), які хочуть «отримати маршрут» зберігається конкурсний підхід. Проте змінюється система нарахування балів: якщо раніше претенденти отримували бали за кількість працівників та транспорту, то нині в пріоритеті буде екологічність та доступність автобусів для людей з інвалідністю.

Для міжобласних перевізників конкурс на маршрут буде за заявницьким принципом. Перевізник подає перелік документів та отримує дозвіл на перевезення пасажирів і починає працювати. Якщо є декілька перевізників на один маршрут і вони всі відповідають мінімальним вимогам — всі отримують право виконувати перевезення.

Тривалість угоди буде п’ять років та її можна подовжити ще на п’ять, якщо не буде порушень і перевізник вкладатиме кошти у оновлення автопарку.

Транспорт стане більш доступним для людей з інвалідністю. З 2019 року перевізник буде зобов'язаний на приміських і міських маршрутах мати в автопарку не менше 35% таких транспортних засобів, а після 2020 року — 50%.

Маршрутки добрі, але автобуси - кращі

Усе це вкупі спонукатиме перевізників замінювати старі маршрутки на комфортабельні неолайнери, вважають урядовці. Тоді як вінничани по-різному оцінюють маршрутки у місті. Хоча й додають, що не проти замінити їх на середні та великі автобуси.

— Оскільки я високий, то мені в маршрутках некомфортно. Приходиться пригинатися дуже. Звісно, хотілося б, щоб їх замінили на більші автобуси, такі як їздять зі Старого міста, — сказав студент-заочник Денис (18).

— Я практично не їжджу маршрутками, бо навіщо воно мені? Маю пільгу та катаюсь на трамваях, автобусах. А якщо скасують? Ну, сподіваюсь, що це станеться тільки після моєї смерті (сміється), — сказала пенсіонерка Антоніна (70).

— Маршрутки не такі вже й погані. Принаймні, вони швидко їздять. Щодня користуюся маршрутками, бо на тролейбусі довго, а на «Спринтері» у будь-яку точку міста за 20-30 хвилин доїжджаю, — сказав школяр Владислав (16).

— Так, не подобається, що маршрутки у годину-пік забиті. Але, транспорту вистачає, маршрутки добре їздять. Замінити їх на великі муніципальні автобуси — я тільки за. З мого району, Бучми, такі їздять і я ними також часто користуюся, — розказала повар-кондитер Ольга (34).

Коли зникнуть маршрутки

Після транспортної реформи, яка відбулася у Вінниці в 2012 році, кількість маршруток скоротили на половину: з 500 до 241 машин. Тоді місцева влада вирішила зробити акцент на електротранспорті – трамваях і тролейбусах. До того ж, як тоді запевняли у мерії, більшість маршруток повторювали маршрут електротранспорту.

Як йдеться у Комплексній програмі розвитку транспорту Вінниці до 2023 року, перевага надаватиметься тролейбусам та трамваям. Поступово, кількість маршруток зменшуватимуть, а на їх місце поставлять середні та великі автобуси. Зокрема, на цей рік запланували зробити два VinWay та капремонт чотирьох муніципальних автобусів. А чи зникнуть маршрутки до 2023 року?

— Складно сказати. Замінювати маршрутки на середні або великі автобуси можуть й самі перевізники. І ми можемо випускати більше машин на маршрути та додавати нові. Варто очікувати, як вплине на міський транспорт нова система монетизації пільг та електронний квиток. Тому я би не хотів робити поспішних висновків, — сказав очільник «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко.

Фото зі сторінки Володимира Омеляна у фейсбуку

На думку директора департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Мінінфраструктури Віктора Сасіна, процес заміни маршруток на комфортні буси буде тривалим.

— Тут нема великих ілюзій, що завтра маршрутки зникнуть. Ми зробили перший крок, щоб трохи оновити рухомий склад і дати можливість пасажиру та перевізнику відчути, що ми йдемо до оновлення. Перші зміни в Україні зробимо протягом року, а далі треба вносити зміни до закону. У країнах східної Європи такі реформи тривали шість-вісім років, — сказав у коментарі «Європейській правді» Сасін.

На питання, коли реформа буде завершена, він відповів:

— Я оптиміст, я би сказав — через три-п'ять років. Це моя суб'єктивна думка, але перші зміни ми відчуємо до кінця 2018 року.

Зміни потрібні, але не такі

Валерій Владика, представник спілки «Вінницька обласна об'єднана асоціація перевізників»

— Те, що прописали для міжобласних маршрутів, чиновники навіть не можуть пояснити яким чином це буде працювати. А саме. Урядовці пропонують, що на платформу можуть стати до 5-6 автобусів і пасажир сам вибере, чим йому їхати. Як результат, перевізників зіштовхують лобами, змушують їх змагатися за пасажира та створювати загрозу ДТП не тільки на дорозі, а на самому автовокзалі.

Ще у міністерстві інфраструктури кажуть, що залучать на український ринок іноземних перевізників. Ми, вартість автобуса за 50 тисяч доларів, «відбиваємо» за 8-9 років. А іноземній компанії з автобусами, що коштують 350 тисяч доларів знадобиться до 20 років. І чи верне ця компанія свої інвестиції взагалі? Бо нашими дорогами якщо проїздить такий автобус п'ять років, то це вже буде добре.

Яку вартість проїзду їм (іноземним перевізникам - авт.) треба зробити, щоб підвищити рентабельність перевезення? У міністерській програмі — 83 євроценти за кілометр. Так, для прикладу, поїздка на Київ буде коштувати до 10 000 гривень в один бік. Хто буде готовий платити такі гроші?

Чиновники вимагають оновлювати транспорт кожні п'ять років, щоб стати на маршрут. Добре, я готовий замінити всі свої 84 машини. Хоча завтра. Але не під 30% річних, а коштом кредиту під 2-2,5% річних. Саме так працюють у Європі.

Я не кажу, що потрібно залишити усе як є. Зміни потрібні. Але, можна було внести трохи спокійніші корегування.

Фото у матеріалі: Валерія Чудновського та Володимира Філатова

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (30)
  • Юрий

    Защищать маршрутки может только скот, которому все равно как ехать. Уважающий себя человек никогда не сядет в переполненную вонючую скотовозку, если у него будет выбор. Если бы маршрутчики не брали стоячих пассажиров, как этого требует закон и здравый смысл, то было бы еще более-менее. Но им это не выгодно и маршрутки набиваются до отказа и превращаются в камеры пыток из которых потом даже вылезти невозможно. Нужно уважать себя и требовать комфортный общественный транспорт, а не как скот - жрать то, что дают!
  • Роман Ищенко

    Хочется напомнить в который раз что экономика для людей , а не люди для экономики. Из своего опыта хочу сказать что в Виннице выбраться из вишенки в час пик это целое испытание(думаю так во всех районах города)Транспорт на столько плотно набит людьми что не продыхнуть. Это издевательство над людьми. Даже не представляю как в таком транспорте себя чувствуют люди пожилого возраста и беременные женщины. И конечно люди в таких условиях будут стремиться купить собственный транспорт. Рыночная экономика это экономика, в которой только решения самих покупателей, поставщиков товаров и услуг определяют структуру распределения. И вместо того что бы дать людям выбор , маршрутка которая проезжает город за пол часа , нам предоставили на гривну дешевле троллейбус который едит вдвое дольше и набитый до отказа . Государство насильно пересаживает граждан для наполнения бюджета транспортной компании.Это можно простить и понять, нужно обновить парк транспорта , но они делают это нахально.

    Olvol reply Роман Ищенко

    Нет, вы очень избалованный. Не в каждом городе есть настолько хорошо обеспеченные транспортом направления,  как Вишенка.Представьте как это, когда если вы не вместились в автобус,нужно звонить и извиняться сразу же, потому что автобус через час, а до троллейбуса 30 минут бегом в мыле (это молодыми ногами, а старыми тот же час).и первый автобус в субботу без пятнадцати восемь.
  • Galka

    В міру старіння маршруток треба поступово закуповувати нові, але вже державні. В державних є квитки і визнання проїзних, а також чіткі відправлення о 8.47, 9. 15, 9.32 і т.д., а не "ми їздимо раз у 15-30 хвилин, приходьте на зупинку і мерзніть не знаючи скільки чекати." І останній рейс, як у карлсона "десь між восьмою і десятою годиною".
  • Galka

    Люди, не нав'язуйте свою ОСОБИСТУ думку всім! Чим менше маршруток, тим за менше поїздок доводиться доплачувати зверху до стандартних 240 грн, за які я купую проїзний. Для мене (теж ОСОБИСТО) краще, щоб прибрали геть всі МТ, але довели всі маршрути включно з 1 тролл. і автобусами до інтервала не більше 15-20 хв і мін. до 21.00. Але ваші зауваження щодо швидкості - слушні.

    Daily reply Galka

    та ви спочатку зробіть а потім буде особиста думка
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:01 Створимо живий коридор для Героя! До Вінниці «на щиті» повертається Олександр Яремчук 20:14 Орденом нагородили молодого бойового медика Нацгвардії Богдана Гижу з Козятина 20:02 «Він навчив мене бути щасливою, але не сказав, як жити без нього». Розповідь дружини полеглого бійця 19:33 Дев'ять днів у Вінниці за рядом адрес не буде газу. Список будинків Від читача 19:06 Молодь Вінниччини ярмаркувала у Хмельницькому 19:25 Онови дані в ТЦК або станеш ухилянтом. До чого ще зобовʼязує новий закон про мобілізацію? 18:02 На Вінниччині вирує негода: рятувальники прибирають повалені вітром дерева photo_camera 18:00 Кращі клінінгові компанії та хімчистки Вінниці: де і як замовити? (партнерський проєкт) 17:01 Справа на мільйон. Заступника мера Гнівані знову звинувачують у розкраданні бюджетних коштів 16:00 Афіша Вінниці. Де і як відпочити дітям і дорослим на вихідних 20 та 21 квітня 15:31 У Вінниці на «зебрі» Volkswagen збив пенсіонерку. Жінка у лікарні 15:19 Браконьєр на Вінниччині наловив риби на 117 тисяч гривень photo_camera 14:04 Через два роки вінницькі ліцеї перероблять у гімназії та школи. Пояснюємо рішення виконкому 13:13 Обгін по зустрічній закінчився автотрощею. Постраждала 13-річна дівчинка photo_camera 12:10 Лабораторія ДІЛА - не лише про дослідження, а про турботу до команди, благодійність та підтримку госпіталів (новини компаній) 12:02 Окупанти втратили ще 870 солдатів та два засоби ППО — Генштаб ЗСУ 11:01 У Вінниці знеструмили 10 вулиць: адреси, де немає світла та причина відключення 11:00 Що таке вініри? Де їх встановити у Вінниці (партнерський проєкт) 10:10 «Ця картина — не порнографія». Чому через роботу вінницького художника спалахнув скандал photo_camera 09:35 Мікрорайон Слов'янка та ще п'ять вулиць без води. АДРЕСИ
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up