Замість ТЦК — смартфон або «Прозорий офіс». Як змінюється система відстрочок для вінничан?
 
    
- З 1 листопада 2025 року в Україні починають діяти нові правила оформлення та продовження відстрочок від мобілізації.
- Більшість рішень ухвалюватимуться автоматично, а замість відвідування ТЦК можна подати заяву у «Прозорих офісах».
- На додачу до цього адвокатка пояснила, що варто знати про оформлення відстрочки через ЦНАП
З 1 листопада Україна переходить на нові правила оформлення відстрочок від мобілізації.
Мета, як пояснили в Міноборони, зробити процес простим, прозорим і захищеним від зловживань. Постанова Кабміну №560 змінює підхід до відстрочок: тепер більшість із них продовжуватимуться автоматично, а оформлення відбуватиметься через Резерв+ або ЦНАП.
«Більше ніяких черг і повторних звернень. Понад 600 тисяч українців отримають продовження автоматично, без зайвих паперів», — зазначив міністр оборони Денис Шмигаль.
«Понад 80% відстрочок вже доступні для оформлення онлайн, більшість з них буде продовжуватись автоматично на основі даних, які вже є в держави. Сервіс подання документів на відстрочку буде доступний у будь-якому зручному ЦНАПі», — додала заступниця міністра оборони Оксана Ферчук.
У Міноборони дали розʼяснення на те, що змінилось та як діяти військовозобов’язаному, який має право на відстрочку.
Кому продовжать автоматично
Якщо підстави для вашої відстрочки можна підтвердити в державних реєстрах — вам нічого робити не потрібно. Система сама перевірить дані й продовжить відстрочку.
Відстрочки автоматично продовжуються для таких категорій:
- люди з інвалідністю;
- тимчасово непридатні до служби;
- батьки трьох і більше дітей, віком до 18 років;
- батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
- батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
- ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;
- ті, хто доглядає за батьком або матір’ю з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини);
- жінки та чоловіки, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;
- студенти денної або дуальної форми, які здобувають вищий рівень освіти, а також докторанти й інтерни;
- наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, які викладають і працюють за основним місцем не менш як на 0,75 ставки;
- люди, чиї близькі родичі загинули або зникли безвісти під час бойових дій чи під час дії воєнного стану;
- родичі Героїв України, відзначених посмертно за мужність під час Революції Гідності;
- особи, незаконно позбавлені волі через агресію РФ;
- військові, звільнені з полону.
Якщо ваша підстава підтверджується автоматично — відстрочка подовжиться без жодної заяви.
Про оформлення відстрочки онлайн
Більшість категорій уже можуть оформити або подовжити відстрочку у кілька кліків — без відвідування ТЦК. Послуга доступна для таких категорій:
- люди з інвалідністю;
- тимчасово непридатні до служби (за наявності постанови ВЛК в електронному вигляді);
- батьки трьох і більше дітей до 18 років в одному шлюбі;
- батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
- батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
- ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;
- жінки та чоловіки, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;
- студенти денної або дуальної форми, які здобувають вищий рівень освіти, а також докторанти й інтерни;
- наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, які викладають і працюють за основним місцем не менш як на 0,75 ставки.
Перелік буде розширюватись. Ще два типи відстрочок з’являться в застосунку найближчим часом. Отримати їх зможуть:
- ті, хто доглядає за батьком або матір’ю з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини);
- батько або мати, які самостійно виховують дитину до 18 років.
Оформлення відстрочки через ЦНАП
Адвокатка Наталя Опольська дала розʼяснення, як з листопада можна буде оформлювати відстрочки через «Прозорі офіси».
— Підготуйте оригінали та копії документів, які підтверджують ваше право на відстрочку. Перелік документів залишається незмінним, — каже Опольська. —
Адміністратор ЦНАП формує заяву на імʼя голови комісії ТЦК в електронній формі. До заяви додаються електронні (заскановані) копії документів, які особа надає адміністратору.
Адвокатка говорить, що за процедурою подавати заяву через ЦНАП доведеться особисто. Подання заяви представником не допускається, але присутність не забороняється.
— Заява, створена в електронній формі друкується адміністратором ЦНАПу та надається для підписання військовозобовʼязаному. На підписану військовозобовʼязаним заяву накладається електронний підпис адміністратора, після чого редагування буде неможливим, — каже Опольська. — Адміністратор надає військовозобовʼязаному опис вхідного пакета документів. Після розгляду документів комісією ТЦК результати передаються адміністратору ЦНАПу, який зобов’язаний протягом доби проінформувати про це військовозобов’язаного. Відповідальність за документи та відомості в заяві несе військовозобовʼязаний
Так от, у разі позитивного рішення, відомості про відстрочку з’являються у Резерв+. Якщо ж отримали відмову, то таке повідомлення ТЦК та СП надсилає військовозобовʼязаному на його електронну пошту.
Як довго чекати на результат?
— Позитивне рішення вносять до реєстру Оберіг протягом одного дня. Не пізніше двох днів вас мають про це повідомити. Повідомлення про відмову надсилають не пізніше наступного робочого дня, — сказала адвокатка Наталя Опольська.
Раніше, нагадаємо, ми розповідали про те, що робити, якщо ТЦК зупинили вас на вулиці.
Читайте також:
Рада дозволила бронювати працівників ОПК та критичних підприємств без облікових документів — адвокат
Чи підготували світлофори до цьогорічних блекаутів? Ми дізналися
На реставрацію вежі Артинова пропонують витратити понад 44 мільйони гривень
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
 
                             
                         
                                     
                                    