Ожеледиця в понеділок, 25 листопада, стала неприємним сюрпризом для вінничан. За добу 130 людей із забоями та переломами опинилися в травмпункті, по області сталося близько 30 ДТП. Найстрашніша аварія була під Тульчином — водій автобуса «Ольгопіль-Вінниця» через ожеледицю не справився з керуванням. У результаті автобус занесло в кювет, п’ятеро пасажирів забрала швидка.
Комунальники посипали вулиці Вінниці піском з сіллю ще з 3-ої ранку 25 листопада. Але вінничани в соцмережах дорікають, що вранці Вінниця була «ковзанкою». Навіть у вінницькій мерії визнали, що 700 комунальників та 24 машини спецтехніки «впоралися не всюди». Чому так трапилося? Як чистять місто від криги? І що станеться, якщо місто накриє потужний снігопад?
«Вінницьке шляхове управління» очищує вулиці міста від снігу та льоду. Керівник підприємства Володимир Чорновол каже, що ожеледиця не застала їх зненацька: підготували техніку і людей заздалегідь.
І попри великий обсяг робіт — на їхньому балансі понад два мільйони квадратних метрів доріг та близько 360 тисяч «квадратів» тротуарів — їхнє підприємство не єдине, хто чистить Вінницю.
— Ще є декілька приватних підприємств, що мають договори на очищення вулиць з міською владою. Наприклад, дальнє Замостя обслуговує товариство «Магістраль», другорядні вулиці на Вишеньці чистить інше підприємство. На Поділлі «нашою» є проїжджа частина вулиці Зодчих, — каже Чорновол. — Забезпечити порядок у подвір'ях мають ЖЕКи, які оформили угоди з жителями багатоповерхівок чи ОСББ. Почистити тротуари перед магазинами повинні працівники цих магазинів.
Нині робітники «Вінницького шляхового управління» закріплюють до спецтехніки відвали, лагодять трактори тощо.
— На базі підприємства є самоскиди Ford, МАЗи, які мають змінне обладнання для роботи як влітку, так і взимку. Маємо трактори «Беларус» та фінські міні-навантажувачі Avant зі щітками та відвалами, — каже Володимир Чорновол. — Ще є старенький Т-150, який ідеальний для очищення вузьких вулиць в центрі Вінниці та потужний КамАЗ, що їде вгору не гірше сучасних Ford. Загалом є 35 одиниць спецтехніки.
Штат підприємства — це 180 робітників постійного штату та ще 50-60 людей, яких наймають «для підсилення» на осінньо-зимовий період.
— Люди в нас працюють по змінах, яких загалом три. Тривалість однієї зміни — 24 години. Залучаємо працівників за потреби. Для прикладу, вдень немає ані снігу, ані ожеледиці і нам не потрібні всі люди. А з вечора засніжило і потрібно виходити чистити вулиці, тож і викликаємо більшість водіїв на роботу.
Володимир Чорновол, очільник «Вінницького шляхового управління»
З 2017 року всю спецтехніку обладнали GPS-трекерами, щоб в реальному часі слідкувати, де чистять вулиці. А з цього року для контролю залучили ще й камери Ситуаційного центру, аби перевіряти ще і якість роботи.
— Бо по GPS ми бачимо, що машина проїхала певну ділянку, а по камерах видно, що авто їхало з піднятим відвалом, для прикладу. Тож такі випадки фіксуємо та вживаємо відповідні заходи, — каже Чорновол.
Приковує увагу декілька «гір» з відсіву та технічної солі на території підприємства. Керівник «Шляхового управління» каже, що мають понад дев’ять тисяч тонн суміші та цього цілком вистачає на сезон, навіть небагато залишається: з минулої зими ми мали близько півтори тисячі тонн суміші.
Питаємо, а як комунальники зі «Шляхового управління» будуть працювати за сильних снігопадів?
— Усіх викликаємо на роботу, машини з відвалами працюють цілодобово по своїх маршрутах. У сильний снігопад пускаються в дію дві великих «ланки» з п'яти снігоприбиральних машин, які очищають дорогу. А також плюс три «ланки», що очищають другорядні вулиці. Водночас, на тротуарах зі щітками чи відвалом працюють трактори «Беларус» та «Авант». На зупинках сніг скидають вручну лопатами, — відповідає керівник «Шляхового управління» Володимир Чорновол
Як працює «ланка» і куди зкидатимуть кучугури снігу?
— Для прикладу, дорогу на Київській очищають одночасно п’ять машин з відвалами. Їдуть шеренгою одна за одною, щоб перекидати сніг з середини дороги на узбіччя. А потім вони розвертаються на колі біля вулиці Зулінського та їдуть у зворотному напрямку, зчищаючи сніг з дороги, — каже Чорновол. — Коли припиняється снігопад, і дороги вже очищені, самоскиди завантажують снігом з узбіччя, який вони відвозять на Сабарів, до очисних споруд. На Бригантину вже останні три роки наше підприємство не возить сніг.
Чи задоволені роботою комунальників у перший день ожеледиці?
Нагадаємо, в області через неочікувану ожеледицю сталося чимало ДТП:
Також додаємо схеми як правильно впасти, щоб не покалічитися. І на найближче майбутнє вам знадобляться корисні контакти з цього матеріалу: Куди дзвонити, якщо не чистять від снігу вулиці та подвір’я
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 11 від 12 березня 2025
Читати номер
Ксения Окунева
правда потеплело
Сергій Романенко
Next