У Вінниці зростає кількість ДТП з електросамокатами: що робити з підлітками-екстремалами?

У Вінниці зростає кількість ДТП з електросамокатами: що робити з підлітками-екстремалами?
Фото ілюстративне
  • Електросамокати стають дедалі популярнішими у Вінниці, але разом із цим — дедалі небезпечнішими. Лише за вісім місяців 2025 року у місті сталося 15 аварій за їхньої участі, у яких постраждали восьмеро людей.
  • Особливо проблемними є випадки з неповнолітніми, які перетворюють вулиці та парк на майданчик для перегонів.
  • Чи варто заборонити дітям кермувати електросамокатами — думки вінничан розділилися.

У Вінниці з кожним роком більшає електросамокатів — і власних, і прокатних. Разом із цим зростає й кількість порушень та аварій. У відповідь на запит нашої редакції, у патрульній поліції міста повідомили, що лише у 2024 році у Вінниці сталося 9 ДТП за участі електросамокатів, з них 6 — з потерпілими. У цих аваріях ніхто не загинув, проте травмувалося шестеро людей. 

Вже за вісім місяців 2025-го кількість ДТП зросла до 15, постраждали ще 8 осіб. Суттєво збільшується й кількість адмінпротоколів: у 2024 році їх було 26, а від початку 2025-го — уже 116.

Ще більше трапляється неприємних інцидентів з електросамокатами за участі підлітків. І хоча офіційна статистика поліції не наводить нам чітких цифр, чи не всі вінничани вже ставали свідками екстремальної їзди дітей. Саме підлітки найчастіше вдаються до безрозсудного катання: їздять на задньому колесі, розвивають великі швидкості, небезпечно маневрують між перехожими у багатолюдних місцях. 

Відео дня

Враховуючи, що діти прагнуть екстриму й не завжди думають про наслідки, то усе це може обернутися бідою. Сучасні самокати розвивають швидкість до 60 кілометрів на годину. Коли таким транспортом кермує дитина, яка часто навіть правил дорожнього руху не знає, то проблем не уникнути. 

Одними з найбільш улюблених місць для неповнолітніх порушників громадського порядку став Центральний парк та проїжджа частина вулиці Грушевського. Це створює чималі клопоти для відпочивальників та водіїв. Однак чи можна цьому якось зарадити?

Вінницький урбан-активіст та депутат міської ради Віктор Перлов пише, що центр міста став місцем перегонів електросамокатів. На його думку, варіантів розвʼязання цієї проблеми небагато. 

Або цілком заборонити електросамокати на території парку, залишивши для перегонів безлюдну ділянку, де зазвичай розміщується луна-парк. Або ж запровадити обмеження швидкості для самокатів на території парків / пішохідних зон / усього міста. Втім, у другому випадку незрозуміло, як це працюватиме і хто контролюватиме дотримання обмежень. 

Наразі у Вінниці немає спеціальної інфраструктури для електросамокатів, зокрема, виділених смуг. Єдине, що запроваджено — обмеження швидкості на прокатних самокатах. Однак порушниками часто стать саме власники приватного електротранспорту. 

Редакція «20 хвилин» проводила опитування у соцмережах серед вінничан: чи варто заборонити керувати електросамокатами неповнолітнім. Ось кілька думок:

Анатолій Фурман

— У правилах дорожнього руху написано, що дітям до 14 років заборонено їздити по дорогах велосипедом. Електросамокати теж треба заборонити.

Inna Varshavska

— Від заборон ще ніколи нічого доброго не було. Або облаштувати дітям спеціальні місця, де б вони могли їздити. Або перш ніж дозволяти їм їздити вулицями міста навчити їх правил дорожнього руху.

Анюточка Любімочка

— Дітям до 16 років заборонити, хочете їздити на самокатах здавайте на права, ви стаєте учасником дорожнього руху, тому маєте нести таку саму відповідальність як водій авто!

Яна Чорна

— Я проти заборони. Батькам потрібно більше приділяти часу на виховання дитини, а не перекидати обов'язки на рішення громади. Може велосипед теж заборонити? Ми як дорослі повинні підтримувати та допомагати дітям у цьому, а не заборони скрізь вводити.

Вікторія Селезньова

— 100% треба така заборона. Я думаю, що у багатьох водіїв вже є моральна травма через дітей, які повністю ігноруючи ПДР і здоровий глузд, витворяють на дорозі ідіотські речі. Пора вписати електросамокати в правила дорожнього руху!

Марина Ярмощук

— Для транспорту на двох колесах мають бути окрема доріжка, по всьому місту, а не тільки в обраних місцях вибірково. Якщо присутня доріжка, то всі розуміють що по ній їдуть. Дороги для машин присутні й всі знають правила. Так і для іншого транспорту теж має бути.

Рина Воробйова

— Я б і деяким дорослим заборонила. Часто бачу картину: на самокаті батько з дитиною років 6-7 кудись несеться наплював на безпеку дитини. Та й підлітки часто гоцають по 2-3 на одному самокаті.

Вікторія Пелих

— І дорослим також треба заборонити, бо їздять як їм заманеться. Мене особисто ледь не збивали на тих самокатах дорослі люди. І це на тротуарі шириною в метр. Летять як ненормальні. Особливо через мости, зі схилів.

Володимир Бондарчук

— Заборонити як вид транспоту, тому що їздять як хочуть і де хочуть. По двох і по трьох й це не тільки стосується дітей, а й дорослих. Особливо коли ще одягне навушники.

Julie Dudnik

— Заборонити й до 14 років, і після також. Або рівні права та обовʼязки з водіями автомобілів. Штрафи та все інше, моральні компенсації, страховка на апарат, тоді батьки, дітей, і дорослі які іноді чудять на тих самокатах в рази більше, задумаються потрібен він їм чи ні. Дозвіл, номерні знаки. Податки.
 

Читайте також:

Застиглі свідки історії. Як три знакові будівлі Вінниці зберігають пам'ять про минуле?

Скільки нас? Розповідаємо про Вінницю у цікавих цифрах

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (1)
  • Наталья Полищук
    Мою колегу з ДЦП збив на великій швидкості електросамокат з хлопчиками, вона впала і зламала шийку стегна. А діти поїхали собі далі навіть не оглядаючись! По простому - втікли... Зробили з інваліда ще більшого інваліда і тупо втекли...

keyboard_arrow_up