На комісії з питань безпеки та надзвичайних ситуацій 20 березня запровадили нові обмеження у громадському транспорті. Головна мотивація змін — аби медики змогли вчасно доїжджати на роботу та не було скупчення людей на зупинках. Але додати ще більше транспорту немає змоги — на маршрути випустили вже весь транспорт, говорили у «Вінницькій транспортній компанії».
У громадському транспорті, з 23 березня, не діє право на безкоштовний проїзд у години пік — з 5.20 до 10.00 та з 17.00 до 21.00. У ці години пільговики мають сплачувати за свій проїзд, якщо будуть користуватися транспортом. У трамваях дозволили перевозити більше пасажирів: десять людей на кожну секцію. Такі обмеження діятимуть до завершення карантину.
Медпрацівник Любов їздить на роботу та, в цілому, схвалює карантинні обмеження.
— Те, що зробили в трамваях по 10 людей на секцію — це правильно. Потрібно ще передивитися норми в тролейбусах, бо складно доїхати на роботу, працюю в дитячій стоматологічній поліклініці, — каже жінка. — Зараз пішки ходжу з Масложиру на Чехова, де кінцева зупинка тролейбусів. Пропускаю там три-чотири транспорти, в яких вже є по десять пасажирів. І буває таке, що виходжу в центрі тільки одна, а люди їдуть далі. Потрібно якось й тут ці обмеження переглядати.
Вінничанин Олександр продовжує працювати в умовах карантину. Каже, що якщо раніше доїжджав на роботу маршруткою, то зараз їздить двома транспортами.
— Маршруток стало набагато менше. По 40 хвилин доводиться на зупинці стояти. Але я розумію, що такі обмеження потрібні, аби не допустити цю хворобу. В Європі зараз страшна ситуація, а нам не потрібно цієї пандемії, — говорив чоловік.
А от пенсіонерки Олена та Світлана через карантин змінили свій звичний розпорядок дня:
— Тепер не їжджу зранку. Нехай їздять лікарі та ті, хто працюють. Я можу пізніше виїхати. Зараз через цей вірус намагаюся взагалі не виходити з дому. От тільки з собакою виходжу гуляти, чи в магазин за продуктами, — каже Олена.
— Цей карантин потрібний. Але мені 18 березня потрібно було їхати додому, в Запоріжжя. А я застрягла у Вінниці, живу в сестри. А уявіть, якщо хтось у відрядженні. Напевно, потрібно було дати тиждень часу, щоб люди могли поїхати до себе додому, — говорить Світлана.
Нові обмеження у транспорті дозволили зменшити черги на зупинках, казав генеральний директор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко.
— Ми слідкуємо за місцями, де збирається найбільше вінничан. Це, зокрема, кінцеві зупинки по місту. Станом на сьогодні (24 березня - авт.) черг до транспорту немає. Розвантажує пасажиропотік у години пік ще й те, що в трамваях ми тепер возимо більше людей. Бачу, що пасажири поставилися з розумінням до карантинних обмежень, які стали більш ефективними, — каже Луценко.
А в приватних перевізників ситуація складніша: вони мають продовжувати возити не більше десяти людей одночасно через карантин. Голова асоціації вінницьких перевізників «Маршрут» Олександр Гота каже, що місто наче вимерло, а водії тепер не заробляють навіть на паливо для машин.
— Зранку та ввечері перевозимо по десять людей, тримаємо це під контролем. Удень веземо одну-дві людини, максимум. Тому в години пік ми скорочуємо інтервали між маршрутками, а вдень — збільшуємо їх, — каже Гота. — Водії взагалі нічого не заробляють. Якщо мають 100-150 гривень за день, то це вже добре. Деякі перевізники за свої гроші заправляють машини. Але ми розуміємо, що місту потрібний транспорт, що на роботу мають дістатися медики, рятувальники, поліцейські, тому будемо їздити й далі.
Дотримуватися суворих обмежень зобов’язує не тільки соціальна відповідальність, а й адміністративна. Речниця управління Нацполіції Анна Олійник розказала, що з 18 до 24 березня склали 10 постанов на водіїв громадського транспорту за порушення правил умов карантину — на 9 водіїв маршруток та одного водія тролейбуса.
— У нас тривав період, коли ми роз'яснювали водіям про наявну відповідальність за перевезення понад десять пасажирів одночасно. Зараз, якщо поліцейські фіксують такі порушення, то одразу складають протокол. Адже перевізник ризикує здоров'ям вінничан, перевозячи у транспорті понаднормову кількість пасажирів, — сказала речниця управління Нацполіції Анна Олійник.
Через запровадження карантину в Україні Адмінкодекс доповнено статтею 44-3 (порушення правил щодо карантину людей), що тягне за собою накладання штрафу — від 17 тисяч до 32 тисяч гривень, для посадовців — від 34 тисяч до 170 тисяч гривень, пишуть на сайті Нацполіції Вінниччини.
У «Вінницякартсервіс» зробили спеціальні е-квитки для проїзду медичним працівникам в громадському транспорті. Кожна картка має електронний проїзний на 30 днів з лімітом 130 безкоштовних поїздок та з можливістю продовження цього проїзного. До того ж, картки мають власний дизайн — червоний хрест з перекресленим «коронавірусом» і написом «Я йду на роботу заради вас».
У мерії вважають, що так лікарі зможуть на зупинках довести іншим вінничанам, що вони медики. Та просять вінничан пропускати медпрацівників у транспорт першочергово. З понеділка між лікарнями Вінниці розподілили 2,5 тисячі карток для працівників. Саме таку кількість пластику запросили керівники медичних закладів:
— У першу чергу картками буде забезпечено працівників інфекційного відділення МКЛ №1, приймальних та реанімаційних відділень наших лікарень, а також відділень невідкладної допомоги. Крім того, карти отримають сімейні лікарі та сімейні медичні сестри. Частину карток буде передано й Вінницькій станції екстреної медичної допомоги, — каже директор міського департаменту охорони здоров’я Олександр Шиш.
У Вінниці, нагадаємо, запустили велопрокат «Nextbike», який є альтернативою громадському транспорту.
Чи сидите вдома через карантин?
Читайте також:
Пережити пандемію та залишитися людьми. Як можна робити добро під час карантину
Вірус об’єднує вінничан. Як допомагають волонтери під час карантину
RIA розпочинає збір коштів для закупівлі медичного обладнання у вінницькі лікарні
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер