Тільки громадський транспорт? Для Соборної готують проєкт за 278 тисяч євро

Тільки громадський транспорт? Для Соборної готують проєкт за 278 тисяч євро
Чинні обмеження не працюють. Попри заборону на транзитний рух Соборною, тут все одно багато легковиків
  • Триває розробка масштабного проєкту змін руху в середмісті.
  • За ним Соборна може отримати нове обмеження для приватного транспорту, а громадський — пріоритет і нові виділені смуги.
  • Проєкт розробляється за грантові кошти та за участю іноземних експертів.
  • Скільки на нього витратять? Звідки взяли кошти? Та коли очікувати змін?

У Вінниці триває розробка плану, як змінити рух Соборною. З найголовнішого — тут надаватимуть пріоритет громадському транспорту. Бо через затори, ліві повороти та обмежену пропускну здатність Центрального мосту в останнього виникають значні затримки.

Що не так? Основні проблеми

Опікується проєктом комунальне підприємство «Агенція просторового розвитку». Там повідомляли, що пропонується:

  • обмежити рух транзитного транспорту на деяких ділянках Соборної;
  • створити альтернативні маршрути для транзитних автомобілів;
  • надати пріоритет громадському транспорту, щоб зробити його швидким і зручним для мешканців.

Бо вулиця Соборна є надважливою для громадського транспорту: тут проходить 13 маршрутів, які забезпечують 55% від загальної кількості пасажирських перевезень містом.

Відео дня

«Вже багато років існує заборона на транзитний рух приватного транспорту. Але на практиці багато водіїв порушують цю заборону, — йдеться у дописі «Агенції просторового розвитку». —  Рух по цій вулиці є навіть більш інтенсивним ніж на Магістратській або на Князів Коріатовичів».

Є уже два варіанти, що робити

Таке навантаження спричиняє затримки руху громадського транспорту. Наприклад, затримки тролейбусів на вузлі зупинок «Майдан Героїв Небесної сотні» у пікові години складають в середньому близько 5 хвилин і більше. А от середня швидкість руху трамваїв по вулиці Соборна, в середньому, на 5-10 км/год нижча ніж швидкість руху на ділянках з відокремленими коліями.

Свої дописи «Агенція» проілюструвала мапами з розробки плану змін. І з того, що побачили — винятково громадський транспорт зможе їздити на ділянці Соборної, від перехрестя з Театральною до перехрестя з Оводова.

Також одним із можливих рішень є створення виділених смуг головою вулицею міста для громадського транспорту, оскільки проїзд по таких смугах на приватному авто є більш очевидним порушенням і може контролюватись камерами автоматичної фіксації порушень ПДР.

План змін ще в процесі розробки. Остаточної версії ще немає, про що дізналися з відповіді на наш інформаційний запит.

Хто експерти

Офіційно проєкт має назву «Підвищення якості та ефективності міського громадського транспорту в центрі м. Вінниця/Україна». Його реалізують спільно з німецьким містом-побратимом Вінниці — Карлсруе. Гроші на його реалізацію залучають через грант, який Вінниця виграла на конкурсі.

Через конкурс також обирали експертів, які допомагатимуть Вінниці із розробкою плану змін. Це двоє людей з України, двоє з Німеччини. Від української сторони була обрана компанія Oresund, що за свою роботу отримає 12 тисяч євро.

«Їх робота складатиметься з аналізу вихідних даних, збору інформації, а також розробка схем різної складності — від загальних до детальних. У результаті отримаємо концептуальне бачення трансформації мобільності в центральній частині міста та пропозиції щодо її імплементації в середньостроковій та довогостроковій перспективах», — йдеться у відповіді на наш запит.

Загальна ціна та внесок Вінниці

Загалом на цей проєкт витратять 278 тисяч євро. Основне фінансування (90%), як писали вище, отримаємо коштом гранту, який надала Агенція розвитку муніципалітетів Engagement Global gGmbH (EG).

«Вінницька міська рада за умовами гранту має часткове фінансування проекту в співвідношенні 10% (тобто, 27,8 тисячі євро) від фінансування Engagement Global», — відповіли журналісту на запит.

Термін реалізації проєкту розрахований на три роки: з 2024 по 2027 роки. Перший рік передбачає збір вихідних даних, другий рік — розробку концепції та моделювання, а третій рік — імплементацію пілотних проєктів. 

«Зараз проект знаходиться на етапі розробки концепції. Результатами грантового проєкту мають бути короткострокові та довгострокові пропозиції трансформації міської мобільності в центральній частині міста. Їх реалізація залежить від наявності бюджетних та позабюджетних ресурсів громади», — пишуть у відповіді на інформаційний запит.

 

Читайте також:

Нова схема руху. На вулиці Зодчих впорядкують паркування

Чому на вінницькій об'їзній так багато ДТП? Аналіз аварій і думка експертів

У Вінниці 65 світлофорів працюватимуть навіть під час блекауту

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (51)
  • Сергей Попович
    Я звичайно багато бачив як "пилять" кошти і в наглу, але панове, давайте скромніше. Як би ви паралельні вулиці зробили як слід лля руху транспорту, то і Соборна була б порожня. А чкщо долати 2-3 нові мости, то взагалі б трафік швидкоплинний був. Місто не розраховане для такої кількості транспорту приватного, а не забувайте, що прихисток в місті знайшло порядку 300 000 тис.переселенців і думаю бо дай в 1/4 є авто. Перлов просто мочить бачу не по дитячому. Як він ще не ввів регіональні обмеження на сім'ї - що один день їздять одні по місту, інший день - інші. І так через день. А якщо хочеш кожен день, то платиш втричі. Повиганяйте ту шушаль з міської ради. Відчуття виборів і те що більше не оберуть призводить до радикально-тупих дій і знущання з народу.
    А хто взагалі сказав, що Перлов фахівець в дорожніх питаннях?
    Сергей Попович reply Сергей Попович
    Наталія Коновалова намагаюсь підібрати культурні слова стосовно Перлова, але я такі чудові підрозділи на сході України. Там як раз його навики б знадобились, але він херой тільки у Вінниці за мандатом депутата, бо без мандата і по за межами Вінниці він мамінькина царапка і його життєва вага 0,0. Хоча, як би підтримав народ, то можна звільнити Вітьку Перлова і позбавити мандата й йому прийдеться з гордістю захищати Україну - як справжньому патріоту.
    Наталия Коновалова reply Сергей Попович
    Сергей Попович На ту Соборну і так неохоче виїжджають, бо з таким кривим покриттям історичного призначення тільки машинам горе. Але закрити взагалі -це буде колапс. І так цих острівців і кругів наліпили, всюди затори. Перлова б не завадило десь блище до передової відправити, щоб там побудував розвʼязок. А то такий гарний толковий молодий чоловік і захищає лише владу від населення
  • Рома Рома
    Хай так. Згоден. Але...

    Мер, зами, працівники мерії, облпрокуратурі, судді, облдержадміністрації, УМВС і інша блатота стоїть разом з усіма в заторах. А не по якихось пропусках їде по закритій ділянці.
  • Аркадий Крысько
    Центр міста перетворюється в ракову пухлину.
    Жити потрібно за містом а не в мурашнику.
  • Роман Чайка
    Цікаво, а деж буде їздити транспорт який був на соборній. По перевантаженій Коріатовичів чи Магістрацькій. Було весело стане ще веселіше?
    Sasha reply Роман Чайка
    В тексті статті пишуть,  що по Соборній їде більше транспорту, ніж по коріатовичів чи магістратській. Так Коріатовичів зранку взагалі майже не їде.  В будний день після 7:30 міст староміський в сторону центру стоїть, коріатовичів стоїть інколи від скалецького, як ці вулиці мають їхати після повного закриття соборної.

keyboard_arrow_up