Тільки громадський транспорт? Для Соборної готують проєкт за 278 тисяч євро

- Триває розробка масштабного проєкту змін руху в середмісті.
- За ним Соборна може отримати нове обмеження для приватного транспорту, а громадський — пріоритет і нові виділені смуги.
- Проєкт розробляється за грантові кошти та за участю іноземних експертів.
- Скільки на нього витратять? Звідки взяли кошти? Та коли очікувати змін?
У Вінниці триває розробка плану, як змінити рух Соборною. З найголовнішого — тут надаватимуть пріоритет громадському транспорту. Бо через затори, ліві повороти та обмежену пропускну здатність Центрального мосту в останнього виникають значні затримки.
Що не так? Основні проблеми
Опікується проєктом комунальне підприємство «Агенція просторового розвитку». Там повідомляли, що пропонується:
- обмежити рух транзитного транспорту на деяких ділянках Соборної;
- створити альтернативні маршрути для транзитних автомобілів;
- надати пріоритет громадському транспорту, щоб зробити його швидким і зручним для мешканців.
Бо вулиця Соборна є надважливою для громадського транспорту: тут проходить 13 маршрутів, які забезпечують 55% від загальної кількості пасажирських перевезень містом.
«Вже багато років існує заборона на транзитний рух приватного транспорту. Але на практиці багато водіїв порушують цю заборону, — йдеться у дописі «Агенції просторового розвитку». — Рух по цій вулиці є навіть більш інтенсивним ніж на Магістратській або на Князів Коріатовичів».
Є уже два варіанти, що робити
Таке навантаження спричиняє затримки руху громадського транспорту. Наприклад, затримки тролейбусів на вузлі зупинок «Майдан Героїв Небесної сотні» у пікові години складають в середньому близько 5 хвилин і більше. А от середня швидкість руху трамваїв по вулиці Соборна, в середньому, на 5-10 км/год нижча ніж швидкість руху на ділянках з відокремленими коліями.
Свої дописи «Агенція» проілюструвала мапами з розробки плану змін. І з того, що побачили — винятково громадський транспорт зможе їздити на ділянці Соборної, від перехрестя з Театральною до перехрестя з Оводова.
Також одним із можливих рішень є створення виділених смуг головою вулицею міста для громадського транспорту, оскільки проїзд по таких смугах на приватному авто є більш очевидним порушенням і може контролюватись камерами автоматичної фіксації порушень ПДР.
План змін ще в процесі розробки. Остаточної версії ще немає, про що дізналися з відповіді на наш інформаційний запит.
Хто експерти
Офіційно проєкт має назву «Підвищення якості та ефективності міського громадського транспорту в центрі м. Вінниця/Україна». Його реалізують спільно з німецьким містом-побратимом Вінниці — Карлсруе. Гроші на його реалізацію залучають через грант, який Вінниця виграла на конкурсі.
Через конкурс також обирали експертів, які допомагатимуть Вінниці із розробкою плану змін. Це двоє людей з України, двоє з Німеччини. Від української сторони була обрана компанія Oresund, що за свою роботу отримає 12 тисяч євро.
«Їх робота складатиметься з аналізу вихідних даних, збору інформації, а також розробка схем різної складності — від загальних до детальних. У результаті отримаємо концептуальне бачення трансформації мобільності в центральній частині міста та пропозиції щодо її імплементації в середньостроковій та довогостроковій перспективах», — йдеться у відповіді на наш запит.
Загальна ціна та внесок Вінниці
Загалом на цей проєкт витратять 278 тисяч євро. Основне фінансування (90%), як писали вище, отримаємо коштом гранту, який надала Агенція розвитку муніципалітетів Engagement Global gGmbH (EG).
«Вінницька міська рада за умовами гранту має часткове фінансування проекту в співвідношенні 10% (тобто, 27,8 тисячі євро) від фінансування Engagement Global», — відповіли журналісту на запит.
Термін реалізації проєкту розрахований на три роки: з 2024 по 2027 роки. Перший рік передбачає збір вихідних даних, другий рік — розробку концепції та моделювання, а третій рік — імплементацію пілотних проєктів.
«Зараз проект знаходиться на етапі розробки концепції. Результатами грантового проєкту мають бути короткострокові та довгострокові пропозиції трансформації міської мобільності в центральній частині міста. Їх реалізація залежить від наявності бюджетних та позабюджетних ресурсів громади», — пишуть у відповіді на інформаційний запит.
Читайте також:
Нова схема руху. На вулиці Зодчих впорядкують паркування
Чому на вінницькій об'їзній так багато ДТП? Аналіз аварій і думка експертів
У Вінниці 65 світлофорів працюватимуть навіть під час блекауту
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
А хто взагалі сказав, що Перлов фахівець в дорожніх питаннях?
Мер, зами, працівники мерії, облпрокуратурі, судді, облдержадміністрації, УМВС і інша блатота стоїть разом з усіма в заторах. А не по якихось пропусках їде по закритій ділянці.
Жити потрібно за містом а не в мурашнику.