Вінниця, крім того, що вже вшосте виборола статус найкомфортнішого міста України, вважається дружньою до велосипедистів. За підрахунком вінницьких велоактивістів, довжина нашої велоінфраструктури по відношенню до розміру міста — найбільша в Україні. Ми поговорили з велоактивістами, професійним велосипедистом та керівником розвитку велоінфраструктури при міськраді, щоб дізнатись якою вони хочуть бачити велоінфраструктуру міста і що для цього потрібно.
Нещодавно у Вінниці провели опитування велосипедистів щодо якості велоінфраструктури міста. За його результатами, майже половина активних велосипедистів Вінниці оцінює велоінфраструктуру міста на три бали по 5-ти бальній шкалі. Як розповідає засновник організації VinCycle, які проводили опитування, та ГО «Велоактив Вінниці» Владислав Семенюк, вони визначили три найактуальніші проблеми.
— Більше половини, 67%, опитаних серед трьох найактуальніших проблем велоінфраструктури обрали «розірваність» веломережі, — говорить Владислав Семенюк. — Якщо говорити простою мовою, то «розірваність» — це, коли на двох вулицях, наприклад, є велодоріжки, але вони ніяк не сполучені між собою. Через це велосипедист не може комфортно їхати.
Майже 50% скаржаться на неефективне об'єднання потоку велосипедистів і пішоходів на тротуарах. Владислав каже, що вінничани мають вміти реагувати на велосипедистів. Останніх стає більше, а пішоходи хочуть свого простору.
— Третя і не менш важлива проблема — зношене асфальтне покриття, тобто нерівності, вибоїни, ями на велодоріжках, — каже велосипедист. — Найменшими проблемами для вінничан виявились: стерта і погано видима розмітка на велодоріжках, а також брак пандусів. Загалом для того, щоб інфраструктура йшла вперед треба людей, які будуть її підштовхувати.Ми маємо високі перспективи, бо таких людей стає все більше і діалог з владою налагоджується.
Владислав Кремінський — майстер спорту міжнародного класу по велоспорту. Він об’їздив всю Україну та чи не щодня їздить на велосипеді у Вінниці. Владислав погоджується, що наша велоінфраструктура одна з найкращих по усій країні. Проте, каже, вона може бути значно кращою.
Як говорить велосипедист, потрібно зробити так, щоб можна було без проблем доїхати з одного кінця міста у інше. При цьому, не створюючи аварійні ситуації. Каже, у нас дуже гарна перспектива, але цим потрібно займатись. За словами Владислава, його тривожить культура як і пішоходів, так і велосипедистів.
— Деякі велосипедисти не знають, що не можна їхати на зустріч транспорту. Деякі люди не розуміють, що на велосипедну доріжку заходити не можна, — каже велосипедист. — Щоб це виправити потрібно організовувати побільше велопрогулянок та велопробігів, аби люди вчились правильно взаємодіяти.
Крім того, вінничанин зауважує проблему з велопарковками. За його словами, поруч з магазинами чи навіть великими гіпермаркетами немає хороших велопарковок. Часто їх облаштовують далеко від входу і не під камерами відеоспостереження, де люди бояться залишати своїх двоколісних. Владислав говорить, якщо все грамотно робити, то можна підняти нашу велоінфраструктуру на значно комфортніший рівень.
— У нас там, де проводяться якісь реконструкції, то й велоінфраструктура з'являється, — пояснює Олександр. — Роблять її згідно державно-будівельним нормами, у які два роки тому затвердили, що будь-яка реконструкція має містити створення велосипедної інфраструктури. Результат ми бачимо: найбільша кількість реконструкцій проводилась на Вишеньці і там ми маємо найкращу велоінфраструктуру. Далі вирвалась Замостянська. Трішки гірша ситуація на Тяжилові та Київській, а Старе місто лише нещодавно почали робити.
За словами Олександра, сумна статистика й по ситуаціях з крадіжками велосипедів на вулицях міста. Велоактивіст каже, по всьому місту, крім центру, камер за якими можна б було визначити рух велосипеда критично бракує.
— Під камерами мало велопарковок, — продовжує Олександр. — Певну кількість парковок облаштували магазини, але їх небагато. До того ж, багато велопарковок зроблені під переднє колесо, які не надто надійні. Якщо у людини велосипед з вузьким колесом чи дискові гальма, то будь-який порив вітру нахиляє велосипед.
— Велодоріжки вже облаштовані у всіх районах Вінниці, але щодо їх сполучності нам потрібно ще працювати і працювати, — говорить Андрій Сорокін. — Гарно облаштований мікрорайон Вишенька. Там є маршрути по яким можна більше десяти кілометрів їхати суцільними велосипедними доріжками. Наприклад, починаючи з проспекту Космонавтів, далі парк Дружби народів, «Електромережа» і на Пирогова чи до Гніванського шосе.
Старе місто, за словами Сорокіна, почали облаштовувати тільки минулого року, коли там відбулася реконструкція вулиці Данила Нечая. Як словами Андрія, вони будуть продовжувати звертати увагу на приватний сектор цього мікрорайону. На Тяжилові, наприклад, також були облаштовані рекреаційні велосипедні доріжки і велопішохідна зона, яка йде до вулиці Лугової.
До кінця 2020 року заплановано створити 85 кілометрів велошляху в місті. Наразі облаштовано 75 кілометрів.
— Ми рухаємось по прийнятій програмі розвитку велосипедного руху від 2013 до 2020. У виконання плану корективи вніс коронавірус, але сподіваємось все виконаємо, — говорить керівник розвитку велоінфраструктури. — Зараз працюємо над пошуком альтернативних варіантів, щоб велосипедисти не залазили на пішохідні зони і не створювати конфлікти з пішходами. Перед облаштуванням, дивимось на ширину вулиці та трафік, щоб визначити чи є змога влаштовувати велоінфраструктуру.
Щодо проблеми зв'язності Андрій пояснює, що на це потрібен час. Каже, навіть прогресивні європейські країни облаштовувати свою велоінфраструктуру не за п’ять чи десять років.
Читайте також:
Найкомфортніші умови: у дев'ятьох містах обиратимуть «Велопрацедавця року»
«Садиба Михайла Коцюбинського»: розповіли, як триває реконструкція
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
На днях была свидетелем, трамвайная остановка урожай, люди проводят посадку -толпа...едет велоледи....и тупо в эту толпу..раступитест я еду))) .обматерила всех и с недовольной рожей поехала дальше))))