«Ще працювати і працювати». Як у Вінниці розвивається велоінфраструктура

«Ще працювати і працювати». Як у Вінниці розвивається велоінфраструктура
  • Впродовж останніх років велоінфраструктури Вінниці приділяють чимало уваги: облаштовують велодоріжки, розширюють мережі велопрокату NextBike, встановлюють велоСТО тощо. 
  • Але чи достатньо цього для того, щоб велосипедисти почувати себе комфортно? Дізнались, що з цього приводу кажуть велосипедисти і що маємо насправді. 

Вінниця, крім того, що вже вшосте виборола статус найкомфортнішого міста України, вважається дружньою до велосипедистів. За підрахунком вінницьких велоактивістів, довжина нашої велоінфраструктури по відношенню до розміру міста — найбільша в Україні. Ми поговорили з велоактивістами, професійним велосипедистом та керівником розвитку велоінфраструктури при міськраді, щоб дізнатись якою вони хочуть бачити велоінфраструктуру міста і що для цього потрібно. 

Маємо високі перспективи

Нещодавно у Вінниці провели опитування велосипедистів щодо якості велоінфраструктури міста. За його результатами, майже половина активних велосипедистів Вінниці оцінює велоінфраструктуру міста на три бали по 5-ти бальній шкалі. Як розповідає засновник організації VinCycle, які проводили опитування, та ГО «Велоактив Вінниці» Владислав Семенюк, вони визначили три найактуальніші проблеми. 

— Більше половини, 67%, опитаних серед трьох найактуальніших проблем велоінфраструктури обрали «розірваність» веломережі, — говорить Владислав Семенюк. — Якщо говорити простою мовою, то «розірваність» — це, коли на двох вулицях, наприклад, є велодоріжки, але вони ніяк не сполучені між собою. Через це велосипедист не може комфортно їхати. 

Відео дня

Майже 50% скаржаться на неефективне об'єднання потоку велосипедистів і пішоходів на тротуарах. Владислав каже, що вінничани мають вміти реагувати на велосипедистів. Останніх стає більше, а пішоходи хочуть свого простору. 

— Третя і не менш важлива проблема — зношене асфальтне покриття, тобто нерівності, вибоїни, ями на велодоріжках, — каже велосипедист. — Найменшими проблемами для вінничан виявились: стерта і погано видима розмітка на велодоріжках, а також брак пандусів. Загалом для того, щоб інфраструктура йшла вперед треба людей, які будуть її підштовхувати.Ми маємо високі перспективи, бо таких людей стає все більше і діалог з владою налагоджується. 

Велодоріжки не пов'язані між собою

Владислав Кремінський — майстер спорту міжнародного класу по велоспорту. Він об’їздив всю Україну та чи не щодня їздить на велосипеді у Вінниці. Владислав погоджується, що наша велоінфраструктура одна з найкращих по усій країні. Проте, каже, вона може бути значно кращою. 

— В певний момент у нас почалась жваве будівництво велодоріжок: існуючі тротуари поділили на дві зони: пішохідну та велосипедну. Проте не зробили там ні переїздів, ні з'їздів, — говорить велосипедист. — Велодоріжки у нас не цілісні, тобто, не пов’язані між собою. Ти їдеш, наприклад біля готелю «Південний Буг», і в якийсь момент велодоріжка різко закінчується і ти вже не розумієш, куди далі їхати. 

Як говорить велосипедист, потрібно зробити так, щоб можна було без проблем доїхати з одного кінця міста у інше. При цьому, не створюючи аварійні ситуації. Каже, у нас дуже гарна перспектива, але цим потрібно займатись. За словами Владислава, його тривожить культура як і пішоходів, так і велосипедистів.  

— Деякі велосипедисти не знають, що не можна їхати на зустріч транспорту. Деякі люди не розуміють, що на велосипедну доріжку заходити не можна, — каже велосипедист. — Щоб це виправити потрібно організовувати побільше велопрогулянок та велопробігів, аби люди вчились правильно взаємодіяти. 

Крім того, вінничанин зауважує проблему з велопарковками. За його словами, поруч з магазинами чи навіть великими гіпермаркетами немає хороших велопарковок. Часто їх облаштовують далеко від входу і не під камерами відеоспостереження, де люди бояться залишати своїх двоколісних. Владислав говорить, якщо все грамотно робити, то можна підняти нашу велоінфраструктуру на значно комфортніший рівень. 

«Критично мало надійних велопарковок»

Очільник ГО «Вінниця мобільна» Олександр Царевський теж вважає головною проблемою  — відсутність магістральної велодоріжки, яка зв'язує мікрорайони міста з центром. Крім того, велосипедисти мають часто зупинятися і злізати з велосипеда, бо пішохідні переходи у багатьох місцях не облаштовані розміткою 1.15. 

— У нас там, де проводяться якісь реконструкції, то й велоінфраструктура з'являється, — пояснює Олександр. — Роблять її згідно державно-будівельним нормами, у які два роки тому затвердили, що будь-яка реконструкція має містити створення велосипедної інфраструктури. Результат ми бачимо: найбільша кількість реконструкцій проводилась на Вишеньці і там ми маємо найкращу велоінфраструктуру. Далі вирвалась Замостянська. Трішки гірша ситуація на Тяжилові та Київській, а Старе місто лише нещодавно почали робити. 

За словами Олександра, сумна статистика й по ситуаціях з крадіжками велосипедів на вулицях міста. Велоактивіст каже, по всьому місту, крім центру, камер за якими можна б було визначити рух велосипеда критично бракує.

— Під камерами мало велопарковок, — продовжує Олександр. — Певну кількість парковок облаштували магазини, але їх небагато. До того ж, багато велопарковок зроблені під переднє колесо, які не надто надійні. Якщо у людини велосипед з вузьким колесом чи дискові гальма, то будь-який порив вітру нахиляє велосипед. 

«Ще працювати і працювати»

Керівник розвитку велоінфраструктури Андрій Сорокін говорить, що Вінниця починала ставати дружньою до велосипедистів ще з 2011 року. Каже, починалось все з велосмуг на проспекті Космонавтів.  

— Велодоріжки вже облаштовані у всіх районах Вінниці, але щодо їх сполучності нам потрібно ще працювати і працювати, — говорить Андрій Сорокін. — Гарно облаштований мікрорайон Вишенька. Там є маршрути по яким можна більше десяти кілометрів їхати суцільними велосипедними доріжками. Наприклад, починаючи з проспекту Космонавтів, далі парк Дружби народів, «Електромережа» і на Пирогова чи до Гніванського шосе.

Старе місто, за словами Сорокіна, почали облаштовувати тільки минулого року, коли там відбулася реконструкція вулиці Данила Нечая. Як словами Андрія, вони будуть продовжувати звертати увагу на приватний сектор цього мікрорайону. На Тяжилові, наприклад, також були облаштовані рекреаційні велосипедні доріжки і велопішохідна зона, яка йде до вулиці Лугової. 

До кінця 2020 року заплановано створити 85 кілометрів велошляху в місті. Наразі облаштовано 75 кілометрів. 

— Ми рухаємось по прийнятій програмі розвитку велосипедного руху від 2013 до 2020. У виконання плану корективи вніс коронавірус, але сподіваємось все виконаємо, — говорить керівник розвитку велоінфраструктури. — Зараз працюємо над пошуком альтернативних варіантів, щоб велосипедисти не залазили на пішохідні зони і не створювати конфлікти з пішходами. Перед облаштуванням, дивимось на ширину вулиці та трафік, щоб визначити чи є змога влаштовувати велоінфраструктуру. 

Щодо проблеми зв'язності Андрій пояснює, що на це потрібен час. Каже, навіть прогресивні європейські країни облаштовувати свою велоінфраструктуру не за п’ять чи десять років. 

Читайте також: 

Найкомфортніші умови: у дев'ятьох містах обиратимуть «Велопрацедавця року»

«Садиба Михайла Коцюбинського»: розповіли, як триває реконструкція

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (13)
  • Rabbit123

    Все-таки неправда. На Пирогова є велодоріжка з нуля...Але як на мене. Наші трамваї досить великі. Краще прокласти велодоріжки із районів, розташованих за 20-35 хв ходи від трамвая. Приїхав і загрузив велосипед на задню площадку трамвая
  • Ольга Фурсова

    тепер велолипедистів потрібно боятися не менше ніж авто...правил не дотримуються..
  • A

    Вася
  • DinDin

    В итоге о пешеходах уже никто не думает, поделили узкие тротуары пополам, на некоторых даже нельзя пройти двойом, только шеренгой..это нормально? А скорости на каких летают? Адекватных велосипедистов хватает, но они попадают на неадекватных пешеходов и наоборот))))
    На днях была свидетелем, трамвайная остановка урожай, люди проводят посадку -толпа...едет велоледи....и тупо в эту толпу..раступитест я еду))) .обматерила всех и с недовольной рожей поехала дальше))))
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
08:53 Ворожий безпілотник здетонував біля житлового будинку на Вінниччині 08:17 Сьогодні відзначають День фокусника. Історія, заборони та прикмети 29 березня 21:11 В Україні планують закрити майже всі сільські школи 20:17 У Козятині чоловік осквернив Меморіал полеглим воїнам Від читача 00:11 Учні з Вінниці здобули призове місце на Таборі підприємництва у Львові 19:46 Під час спільного застілля донька побила батька сокирою 19:15 Екстремальна їзда на даху Range Rover: як поліція покарала «каскадерів» photo_camera 18:27 «Патрульний мало не зашпортнувся з TruСАМ у руках». За що поліцейські покарали подружжя військових офіцерів? 18:21 До яких лікарів можна звернутися без електронного направлення? 17:58 Зібрали 66 тисяч гривень на ЗСУ. В техколеджі відбувся благодійний бал в стилі 60 – 70 років photo_camera 17:23 Родинам полеглих військових у Вінниці вручили державні нагороди, присвоєні захисникам посмертно photo_camera 16:46 ТОП 3 ідеї, як відсвяткувати день народження сучасного підлітка у Вінниці (партнерський проєкт) 16:19 Сьогодні у Вінниці завершують опалювальний сезон 15:30 Що таке шале? Про затишні будиночки на природі та хто їх будує (Новини компаній) 15:21 З палаючої квартири на вулиці Дачній у Вінниці врятували чоловіка 15:15 Власна справа від 100 тисяч гривень: який готовий бізнес можна придбати у Вінниці photo_camera 14:24 Чемпіон підняв гирю 220 разів. В області визначили найкращих спортсменів серед аграріїв 14:14 У лабораторії виготовляли кілограм амфетаміну на місяць і збували через мережу клієнтів у Вінниці play_circle_filled photo_camera 13:20 Напівфабрикати: шкода чи користь? (партнерський проєкт) 13:16 Внаслідок масштабного обстрілу 22 березня пошкоджені всі енергоблоки на Ладижинській ТЕС
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up