Це ж «ворота» в Європу. Що з будівництвом мосту через Дністер у Ямполі?

Це ж «ворота» в Європу. Що з будівництвом мосту через Дністер у Ямполі?
Геннадій Вацак уже два рази звертався із запитом до уряду, щоб дізнатися ситуацію з обіцяним мостом у Ямполі
  • Народний депутат Геннадій Вацак нагадав уряду про обіцянку збудувати міст у Ямполі.
  • Зрушити питання його попросили виборці.
  • Перша спроба побудувати водну переправу була у 1903 році. Друга — у 1940 році.
  • Яка ситуація нині?

Україна разом з Молдовою планують побудувати міст через Дністер у районі Ямполя. Переправа має з’єднати український і молдовський береги у районі міста Ямпіль і села Косеуци..Спорудження прикордонного мостового переходу  включено у Транспортну стратегію держави до 2030 року.

Це слова колишнього віце-прем’єра в уряді Гройсмана Володимиира Кістіона.  Він земляк ямпільчан. До переходу на роботу у Вінницю працював у Ямполі. Можливо, дехто із ямпільчан повірив земляку. Даремно. Одного бажання замало. Навіть якщо ти на високій посаді заступника глави уряду.

20 років не відкривали рух на збудованій переправі

Журналіст зібрав фрази інших посадовців. Вони такі ж оптимістичні, як і слова колишнього віце-прем’єра.

Відео дня

—Важливо, що розмова про будівництво мосту у Ямполі перейшла у практичну площину, — це вже слова колишнього голови облдержадміністрації Валерія Коровія.

Про існування міжурядового рішення України і Молдови у питанні спорудження водної п переправи говорив голова обради Анатолій Олійник.

Треба ще згадати Сергія Татусяка, керівника Єврорегіону «Дністер». Він повідомляв, що Євросоюз виділив частину коштів на те, щоб український і молдовський береги поєднати переправою.

Сусіди з правого берега також не приховували зацікавленість у будівництві моста.

—Розмов справді було дуже багато, — написав на своїй сторінці у Фейсбуці Геннадій Вацак.— Навіть на міжнародному рівні, але далі справа не пішла.

З трибуни парламенту Вацак озвучив свій депутатський запит до уряду. Просив офіційно повідомити  про те, на якому етапі нині вирішення питання. Коли отримав відповідь, переконався в тому, що всі обіцянки стосовно майбутнього будівництва залишилися на папері. Принаймні поки що. Хоча об’єкт міг би бути включений до національної програми «Велике будівництво».

—Спробую зрушити справу з місця, про це мене просили виборці, — зазначив Вацак, не обіцяючи нічого конкретного.

Йому добре відома мостова епопея у рідному Могилеві-Подільському. Вже збудований міст через Дністер (на знімках) на околиці міста у районі села Бронниця не вдавалося ввести в експлуатацію понад 20 років. Проектували його ще у радянські часи одночасно з обїзною дорогою. Рельєф тут складний. Обїзну не збудували. підїзд до моста, як це передбачено проектом, не вдавалося обладнати.З боку молдовської сторони все було готово дот посатку експлуатації переправи. Однак і вони через нас не могли користуватися мостом. так і зависла споруда над річкою на понад 20 років. 

Декілька ролків тому по новому мост пішли автомобілі. І то тільки легкові. Вантажний транспорт, як і раніше, спрямовують на старий міст у центрі міста.Транспорт, який вїжджає у Могилів-Подільський зі сторони Вінниці, чи Немирова, має минути центральний міст, здолати шлях через усе місто, а це понад 10 км, і тільки на виїзді перед селом Бронниця зможе звернути на нову переправу. 

Був би найкоротший шлях з Балтії до Балкан

Найбільш прямою лінією називають шлях від Балтії до Балкан з перетином Дністра. Ін. пролягав би від балтійських столиць через Київ і Кишинів до Бухареста, Софії, Стамбула. Якщо б траса пролягла через Дністер у районі Ямполя, то цей шлях став би найбільш коротким.

Декілька років тому наша область презентувала проект у Верховній Раді.  Тоді голова облради Анатолій Олійник говорив, що міст Ямпіль-Косеуць може стати своєрідними «воротами» у Європу, які забезпечать швидке та вільне переміщення людей, товарів і капіталів через кордон. Це ще один  інтеграційний місток до Євросоюзу.

За словами Олійника, наявність мосту скоротила б шлях до Азії на 500 кілометрів. А це економія часу в дорозі. 

Молдовани не відповіли

Геннадій Вацак уже вдруге звертається до урядовців. Його перший запит був у липні нинішнього року. Тоді йому повідомили, що у серпні 2019 урядом затверджено склад делегації для участі у переговорах з молдовською стороною. Переговори мали б закінчитися підписання угоди між урядами двох країн про спорудження мостової переправи через Дністер.

Українська сторона проект угоди підготувала. Наше МЗС повідомило депутата, що питання порушували міністри закордонних справ наших держав. Відбувалося це під час їхньої зустрічі на початку серпня.

Окрім того, проект документа наше закордонне відомство передало через дипломатичні канали у Кишинів. Молдовани нічого не відповіли. У МЗС пояснили депутату, що питання реалізації угоди про будівництво прикордонного мостового переходу можливо виключно після отримання відповіді молдовської сторони.

Відновіть поромну переправу

У повторному запиті пана Вацака до керівника уряду, який він зробив у першій декаді листопада, є пропозиція змінити склад української делегації для участі у переговорах з Молдовою. Логічно було б включити названого депутата, який ініціює питання.

У запиті значиться ще одне прохання — відновити роботу поромної переправи між Ямполем і молдовським селом Косеуци. Схоже, навіть у такий спосіб тепер не можна перебратися через Дністер. Щоб зробити це у Могилеві-Подільському, треба здолати зайвих 50 км, а потім ще трохи більше, якщо шлях лежить до міста Сорока. До Кишинева їхати набагато довше. Автору доводилося переправлятися через Дністер на поромі у Ямполі. Це зовсім невеликий плавзасіб. Вміщає приблизно десять легкових автомобілів. Поруч з ними стають пасажири без «коліс». Переправа здійснюється механічним способом, тобто під дією води, течія у Дністрі швидка.

Проект виготовляли у Харкові

Перша спроба будівництва мосту між Ямполем і Косеуцами була здійснена ще 1903 році. Але далі проектів справа не пішла.

Вдруге  до питання повернулись у 1940-му році,  коли почалося будівництво переходу Ямпіль-Гирбова, однак Друга світова війна змінила плани містобудівників.

 У 1975 році Дніпропетровський проектний інститут підготував проект залізниці Сороки-Маркулешт з продовженням по території України через Ямпіль-Вапнярку (з переходом на широку залізничну колію). Насправді вузькоколійку між Ямполем і Вапняркою розібрали. Тільки насип залишився.

У 2010 році  Харківський науково-дослідний інститут розробив проектну пропозицію, згідно з якою вартість мосту разом  з під’їзними  шляхами має складати 190 млн. грн.

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (3)
×
0%
  • Psg Psg 14 листопада 2020 р.
    Удивляет не государственный подход к этому проекту.Экономическая выгода от моста не только бизнесовая,но и туристическая составляющая огромная.Видимо не государственные люди в кабинетахА обычные "чиновники",вороватые и не патриотичные,коррупцинные,иначе чем объяснить такое отношение к таким,крайне важным,международным проектам?
    Сергій Ісайко reply Psg Psg 2 грудня 2020 р.
    Дивуешся скільки можна товкти воду в ступі.Але саме болючіше те що нічого не поміняеться.
  • Наталья Горошко 14 листопада 2020 р.
    Бггггг!!! Закройте дверь, сквозняк достал.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:01 За кожною цифрою — біль: суд розповів про допомогу жертвам домашнього насильства 20:10 Старовинні гроші та марки намагалися провезти через кордон на Вінниччині play_circle_filled 19:20 На Вінниччині понад сто років тому розводили верблюдів: яким був палац у Софіївці photo_camera 19:11 Вінницька «Нива» запізнилася на матч в Горішніх Плавнях і мінімально програла Від читача 12:25 Мапування малих річок Вінницької громади для збереження та сталого управління 18:55 «Сад Підтримки»: Колись плоди з цих дерев нагадають, як вінничани у війну висадили сад з шаною до Героїв! photo_camera 18:09 Кричала та смикала за одяг: вінничанку оштрафували за знущання з доньки 17:14 У залі сучасного Собору Вінниці 40 років тому відбувся перший органний концерт photo_camera 17:03 Через Вінницю, Козятин та Жмеринку курсуватиме додатковий поїзд з Києва 16:32 «На щиті» до Жмеринки повертається 33-річний захисник Олег Чадюк 16:11 На Вінниччині палало: рятувальники за добу ліквідували 25 пожеж photo_camera 15:41 Тепло ненадовго. Синоптик розповіла про погодний «сюрприз», який чекає українців 15:05 Народився в Погребищі, був зіркою ТБ. Де зараз легендарний диктор Сафонов і що про нього відомо photo_camera 14:48 Кривава розправа у Вінниці: ревнивець витяг чоловіка з авто і побив 14:03 Небезпечний обгін призвів до потрійної ДТП у Тульчинському районі 13:36 Уланівська громада в жалобі: загинув Герой Дмитро Дулісов 13:02 ЗСУ відбили сотні атак: ворог рветься вперед на сході, але зазнає втрат photo_camera 12:15 Гвоздика Коцюбинського. Як письменник привіз насіння квітки в Україну 11:08 Битва за «Електромережу»: мешканці Вінниччини відстояли зручний автовокзал play_circle_filled 10:14 Масована дронова атака: вночі 183 «шахеди» атакували Україну photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up