У Вінниці запрацювала «зелена хвиля». Це спеціальний режим світлофорів, який дозволяє водіям минати перехрестя без зупинок. Єдина умова — їхати зі швидкістю не більше 50 кілометрів на годину.
Система діє на чотирьох магістральних вулицях міста — Київська, Брацлавська, Лебединського та Немирівське шосе. Складається з двох десятків світлофорів, спеціального пульта управління та програмного забезпечення, що коштувало Вінниці понад три мільйони гривень, повідомляє ТСН.
Начальник міської служби з організації дорожнього руху Сергій Чернов розказав, що відтепер на маршрут від в’їзду в місто з Київської, вздовж Брацлавської-Лебединського і до в’їзду у Вінницю на Немирівське шосе витрачається значно менше часу:
— Якщо раніше це було 33 хвилини в годину пік, то завдяки зеленій хвилі — 22. А в час меншої завантаженості — до 17 хвилин, — повідомив чиновник в сюжеті «ВІТА».
Система досі тестується, і є перші нарікання на її неправильну роботу. Так, під час сесії міськради, 27 червня, депутат Юрій Іорданов зазначив, що «хвиля» працює 50 на 50.
— Користуючись цією хвилею, спостерігаю за вулицею Київською. І вважаю, що її потрібно негайно допрацювати. Збільшення роботи світлофора для пішоходів у 3-4 рази викликає обурення мешканців. На «зеленій хвилі», при рекомендованій швидкості 50 кілометрів на годину, проїжджаєш максимум 2-3 світлофорних об'єкти. Далі — тільки червоне світло. Прошу департамент транспорту опрацювати це питання і впорядкувати його, — казав Іорданов.
У соцмережах люди скаржаться, що найгірше ситуація з пішохідним переходом біля зупинки «вулиця Станіславського», що на Київській:
«Десять хвилин зранку чекала на Станіславського зелене світло! Включився ранком аж через 17 хвилин! Люди так і бігли під машини. Просимо зменшити час очікування!», — скаржиться Олена Демчик.
«Здається, що тільки нам так пощастило (перехід Станіславського). На всіх інших переходах по Київській проміжок 1.5 хвилини. За що таке щастя, господа чиновники?», — пише Лариса Вінницька.
«Час між зеленим світлофором 3 хвилини, за цей час (особливо зранку) не встигаєш на 3 транспорту. Дуже незручно», — нарікає Ліза Белоус.
«А я то думаю чому час очікування на зелене світло для пішоходів збільшився?! Реально довго. На Станіславського це просто жах! Пропустив тролейбус і дві маршрутки!», — пише Іван Мельник.
У чому причина того, що «зелена хвиля» неправильно працює? Про це запитували директора департаменту транспорту Михайла Варламова.
— Сьогодні зранку перевіряв, що там на Станіславського відбувається. Максимальний цикл між зеленим і червоним світлом для пішохода — 1,5 хвилини. Однак, побачив, що пішоходи біжать на червоне світло. Хоча достатньо просто вийти на 1 хвилину раніше і встигнути на той транспорт, — казав Варламов. — Не порушуйте правила дорожнього руху, оскільки це магістральна вулиця з інтенсивним трафіком. Дуже небезпечно перебігати дорогу. Краще почекайте наступний тролейбус, маршрутку. Там проблем з транспортом немає.
А що скажете на те, що на зеленій хвилі можна проїхати тільки 2-3 перехрестя, а далі буде тільки червоне?
— Не всі водії зараз дотримуються швидкості 50 кілометрів на годину, і «зелена хвиля» збивається. Хтось починає порушувати правила дорожнього руху, розвертатися, паркуватися там, де це не можна, що в купі гальмує трафік. У будь-якому випадку, «зелена хвиля» — це перший крок до унормування дорожнього руху, швидкісного режиму та підвищення безпеки на дорогах, — відповів Варламов.
Незабаром на вулицях, де вже діє «зелена хвиля» облаштують таблички з рекомендованою швидкістю руху 50 кілометрів на годину. А в планах запустити систему і на Хмельницькому шосе та Келецькій.
Читайте також:
Фото: «20хвилин», скріншоти з ВІТА ТБ, fb.com
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер