Київ. Друге листопада. О 10 годині в Innovecs hub вже по приємному тісно. Дуже багато знайомих і відомих облич, гарний настрій і запашна кава. Медійники з різних куточків нашої країни приїхали сюди, щоб послухати кращих з кращих про те, як заробляти у майбутньому, як робити корисний і перевірений контент, як просто бути кращими.
Відкривав Конгрес Президент RIA Олександр Човган зі своєю доповіддю про «30 новин маркетингу, контенту та монетизації». Все щоб відповісти на питання про те, як інформаційному сайту знайти гроші, щоб «гідно оплачувати працю журналістів, які виробляють дефіцитний контент».
– Ми постійно їздимо і навчаємось на всесвітніх конгресах по усьому світу. Тільки за останній рік ми побували на Media Innovations Week в Амстердамі, до цього їздили на World News Media Congress в Португалію і слухали кращих на Digital Media в Нью-Йорку. І до чого ми дійшли? – заінтригував усіх слухачів з перших слів Олександр Човган. – Статистика говорить про те, що в розвинених країнах кожен другий користувач оформив 1-2 платних підписки. Це величезна кількість людей. І 2% людей від загальної кількості відвідувачів гарного сайту, платить за підписку 9,5 євро на місяць. Україна відстає від розвинених країн на 5-10 років. І те, про що я зараз говорю, буде реалізовано вже через років п'ять у нас в країні.
Олександр Човган розповів, що монетизувати медіа потрібно там, де сидить аудиторія.
– Звісно, наша аудиторія є на старому і доброму web-сайті. Але щоб сайт був успішним, потрібно щоб він мав швидкісне завантаження стоірінок – AMP.
Потрібно використовувати Фейсбук, але у зв’язці з Instant Articles. Потрібно розвивати Telegram і не забувати про e-mail розсилки. Всі думали, що мейли помруть. Але люди і досі читають розсилки, і приділяють дуже багато часу цьому,– каже Олександр Човган.
– Також потрібно заоптимізувати YouTube і використовувати можливості Instagram. Наприклад 20minut.ua почали успішно транслювати щодня найцікавіші новини. Тут немає космосу, а аудиторії це подобається. Так що потрібно використовувати усі можливості для монетизації.
Після Олександра Човгана у відеотрансляції виступав Гжегож Піхота, колишній редактор газети Виборча у Польщі. Зараз він - вчений в Оксфорді. Про його доповідь “Як зробити аудиторію сайту лояльною” ще довго говорили медіаменеджери в кулуарах.
— 60% читачів більше не повертаються на сайт. Щоб вони повертались частіше, потрібно постійно працювати з цими читачами. І мої дослідження говорять, що чим частіше читач до вас повертається, тим він більше хоче платити за підписку. Ми подивилися на дані 500 сайтів і побачили, що на новинному сайті може бути багато переглядів, але дуже маленький відсоток лояльних читачів. Лояльні підписники - то дуже важливо. Наприклад 86% усіх доходів видання Boston Globe (онлайн — авт.) приносять саме лояльні читачі. Це і реклама і підписка. Але як зробити читачів лояльними? – ставить риторичне запитання Гжегож.
Свою відповідь він транслює одразу на екран у вигляді корпоративного дослідження New York Times. Воронка залученості говорить про те, що потрібно знайти нового читача і зробити так, щоб він дивився ще більше сторінок на сайті. Але як це зробити?
— В Гарвардській школі у нас є дерево рішень. І наші дослідження говорять, що можна мобілізувати існуючих користувачів, а також залучити нових користувачів. Щоб збільшити частоту відвідувань, потрібно використовувати розсилки. Також потрібно використовувати Facebook та Google, щоб мобілізувати наявні канали. Але саме головне, використовувати різноманітні соціальні мережі і месенджери. Дуже багато читачів вже саме там.
Також одним з зіркових спікерів був Andrew Rolf, директор в Innovation Media Group. Його доповідь про інновації в медіа викликали жваве обговорення і дуже багато запитань від учасників Конгресу.
– Вже 20 років ми займаємось досліджуємо інновації в медіа. І останніх 12 місяців ми працювали над дослідженням, яке я вам зараз покажу. Але головне заключення цього дослідження просте: Тільки журналістика врятує журналістику, – сказав Andrew. – Якщо медіа сьогодні не бере з користувачів гроші чи якісь дані - то таке медіа приречене. 50% людей в розвинених країнах мають підписку на медіа і це нормально. І до 2020 року ця цифра збільшиться вдвічі. Але який контент викликає підписку? Складне питання. Медіа має показати свою любов до читачів.
Andrew говорив не тільки про монетизацію, а і про контент, різноманітні бізнес-моделі і технології. Стрім можна переглянути тут: https://goo.gl/vfcdj2
Було цікавим послухати і Марину Костроміну з TNS про новітні тенденції медіаспоживання. Виявляється, що в 2018 році інтернет-населення виросло на 7%! І 16,7 мільйонів українців регулярно користуютсья мобільним інтернетом.
Також найпопулярнішим додатком в Україні станом на вересень 2018 року є Viber, YouTube, Chrome і Facebook.
Після ключових спікерів увесь Конгрес розділився на три потоки: контент, монетизація і маркетинг. На кожному потоці було по шість спікерів. Про найцікавіше у фото:
Першим спікером у цьому блоці стала Юлія Саліженко з Платформи. Вона розповіла про те, як в редакції продукують якісний контент і як реалізовують круті спецпроекти. А ще, як на цьому можна заробити.
Олександр Білінський з АБО, Агенції розвитку локальних медіа, розказав на Конгресі про те, як медіа можуть ставати незалежними. А також поділився тими проектами, які на його думку, є успішними. Формулаа успішності Олександра проста, якщо редакція виробляє якісний контент, то це викликає довіру читачів, а потім вже на підході і монетизація.
Олег Горобець, директор RIA Media, розповів про успіх сайту відгуків top20.ua. Завдяки правильному підходу, сайт має більше 400 тисячі відвідувань за серпень і заробив, продаючи телефонні дзвінки 200 тисяч гривень в місяць (і це тільки в 300-тисячній Вінниці)! Звісно, клієнти сайту заробляють гарні гроші, а відвідувачі звертаються тільки до перевірених компаній.
Ельміра Наумедзянова з MC Today розказала про те, як вона з командою роблять нативну рекламу. Цей досвід став не просто цікавим. Він показав багатьом медійникам як можна робити якісну рекламу. Головне, як впевнена Ельміра, це робити корисний контент.
Цікавим досвідом поділився Дмитро Федоренко, СЕО та засновник видання Наш Киев. Його команда веде прямі трансляції і знімає відеорепортажі, а рекламу пишуть прямо на відео. Оригінальний підхід, який приносить гроші.
Олена Новицька з RIA.com розказала про 15 видів монетизації. Це і інформери, і партнерські посилання, віджети і ще багато видів реклами. Але головне, щоб це все було перевірено!
Олена Куряча на великому позитиві розказала про те, як медіа зробити унікальним. Вона говорила і про канцеляризми, і про важкі речення, які з першого разу неможливо прочитати. Але головне, це робити круті і ексклюзивні історії. А ще обов’язково потрібно знімати відео і розвивати свою команду.
Вадим Пустотін зі Sledopyt.com.ua розказав про те, як побудувати бренд для медіа. Він каже, що побудова Бренду починається там, де у людей в головах виникає щодо медіа якась емоція.
– Для створення медіа-бренду потрібно регулярно генерувати і виводити на ринок продукти, які розбурхують цільову аудиторію, – вважає Вадим.
Тетяна Мокренко з MokCo розповіла про ефективність роботи в SMM. Розповіла про відео-тести, про те, що взагалі приносить шери і перегляди. Головне, щоб було якісно і викликало емоції.
Катерина Картавченко з агенції ContextSisters, яка займається просуванням контенту, розповіла про тренди в 2018 році. Вона каже, що перше, що потрібно, це автоматизуватись. Це і використанні скриптів, і чат-боти тощо. Потрібно моніторити конкурентів, вигадувати унікальний контент і знімати відео.
Микола Злотніцький з RIA.com Marketplaces розказав про SMM тренди року. Говорив про Telegram, Viber, Чат-боти, Інтерактивний контент, Stories в Інстаграм,
IGTV в Instagram. Розповів про п’ять інструментів для креативу, якими рекламодавці зможуть користуватися в мобільному додатку Ads Manager. Також розказав про розсилку новин.
Михайло Глушко з Automoto.ua поділився про SEO тренди року. Він каже, що ще більше медіа в Україні використовують Google Lighthousе для оптимізації сайту. Також він каже, що сайт може використовувати для просування блок відповідей. Також обов’язково потрібно використовувати швидкісне завантаження сторінок – AMP.
Михайло Фідченко з mind.ua розповів про те, який має бути день SMM-менеджера. Якщо коротко, то спеціаліст не тільки повинен моніторити медіа-простір, а і використовувати постинг. Говорив і про шерібл-контент, тобто той контент, яким діляться люди. Це круті картинки чи відео, зроблені за допомогою Фотошоп чи інших онлайн сервісів. Також поділився цікавими сервісами, які стануть для SMM-менеджера «кращими друзями».
Першим спікером у цьому блоці стала Марго Гонтар зі Стопфейк. Вона розповіла про історії з фейковими новинами в Україні, поділилась порадами як медіа боротись з ними, як взагалі реагувати.
Роман Кульчинський з Texty.org.ua показав приклади інтерактивної інфографіки, якими захоплюються багато українців. Розказав як журналісти за допомогою простих даних можуть привернути увагу читача. Як простий збір даних може стати справжнім розслідуванням.
Відома медіа-тренерка і медіа-юрист Людмила Панкратова розказала про правила зйомок для медіа в умовах нових правил Єврсооюзу. Все для того, аби журналістам не потрапити в халепу.
Анна Бабінець, редакторка Слідство.info, розказала про 10 правил проведення якісного журналістського розслідування. Говорила і про пошук тем для розслідування, і про збір інформації, і про гіпотези і можливі ризики. А також говорила про те, що іноді потрібно «вбити» тему, якщо вона не має достатньо фактів.
Влад Яцків з РадіоСвободи розказував про свої власні прямі трансляції. Розповідав про те, як вони допомагають зростанню аудиторії.
Інна Тільнова, редакторка «Нової газети» розказала про цікавий проект «Баба Єлька». Несподіваний, чутливий і цікавий проект. Разом з командою вони розпочали проект і шукають бабусь, які зможуть заспівати старі пісні, наприклад, саме з цього села. Цей проект не тільки зацікавив людей у Фейсбуці, а і привів нових клієнтів.
Борис Давиденко, головний редактор VoxUkraine розказав, що економічна журналістика дуже потрібна в регіонах. Так, вона коштує дорого. Але читач потребує таких матеріалів.
ПЕРША частина — https://goo.gl/vfcdj2
Монетизація — https://goo.gl/FwfBPW
Маркетинг — https://goo.gl/FxbgtD
Контент — https://goo.gl/yhR7hC
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 49 від 4 грудня 2024
Читати номер