Коли люди голосують, вони ніби виходять на рівень судді, який вирішує, яка фірма краща. Відчуття приналежності до чогось важливого найчастіше спонукає брати участь у конкурсі, визначатися з вибором.
— Людина запевняє себе, що її голос особливий і має велике значення у вирішенні питання, — розповіла Інна Яворська.
Але всіх людей, які беруть участь у голосуванні, можна подiлити на три типи. Перший — тi, хто знають фірму і хочуть висловити подяку у формі оцінки. Другий тип —тi, хто знають власника фірми Машу і хочуть підтримати саме її. І третя, найчисельніша категорія — люди, які малознайомі з фірмою, але тим не менш хочуть долучитися до конкурсу і відчути себе величними. Саме до цієї категорії належать вищезгадані «судді».
Пригадуєте відому фразу Маяковського: «Адже, якщо зірки запалюють — значить, це кому-небудь потрібно?». Отже, народні конкурси потрібні людям, щоб відчути себе причетними до чогось важливого, вирішального. Вершити долі компаній, якщо можна так сказати. А брендам?
— Для компанiй важливо заявити про себе і отримати схвалення та визнання, — сказала психолог.
У конкурсі «Народний бренд» представлено 47 номінацій. Це багато. Ми підтримуємо ті, які знаємо і продуктами чи послугами яких вже користувалися. А як бути з брендами, які нам незнайомі або про які нам мало що відомо. Як тоді людина обирає? За словами Інни Яворської, спрацьовує реклама і наша підсвідомість.
— У магазині, скоріш за все ви купите той продукт, який перед вами миготів раніше, — сказала психолог. Тому, що на підсвідомому рівні ви вже сприймаєте цей продукт як свій, адже він уже є в середині вашої програми. Не тому, що, приміром, йогурт хороший, або молоко якісне. А через те, що колись через телебачення, рекламу вам вклали в голому цю назву/ ім'я. Ви не можете оцінити це молоко, тому що ніколи його не пили. Але серед десяти назв, які перед вашими очима, хоча б про одну з них ви точно чули. Людина реагує також, коли в її пам'яті спливають близькі асоціації. Так визначається наш вибір.
Наші локальні фірми у місті розвиваються і працюють над створенням іміджу. У той час як світові бренди в боротьбі за лідерство або поступаються, або навпаки — покращують показники. Улітку дослідницька компанія Millward Brown представила рейтинг найдорожчих світових брендів 2016 року (посилання на рейтинг — https://goo.gl/PlP6zJ). Ми обрали 10 найупізнаваніших брендів для вінничан.
Проголосувати і підтримати вінницькі компанії можна на сайті brand.top20.ua
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер