У Вінниці зараз триває набір в поліцію. До 28 вересня мають відібрати за поданими анкетами кандидатів й потім провести конкурсний відбір. Етапів відбору три – два тестових і один на фізичну форму. Завершиться конкурс десь в жовтні. Далі буде навчання.
На початку наступного року 260 «копів» вийдуть в нові формі та на нових патрульних машинах «Тойота Пріус» патрулювати вулиці обласного центру. Чи достатньо буде трьох місяців навчання і тренування, щоб службові машини не билися так само, як в столиці, й ДТП оформляли без помилок?
Ось найцікавіші відповіді діючих працівників міліції, колишніх співробітників, активістів. Думки у всіх різні. Міліціонери, наприклад, сказали, що патрульний – це найнижча міліцейська кваліфікація, тому запросто. Деякі кивали на те, як погано працюють нашвидкоруч навчені «копи» в Києві і Львові… Ветерани органів внутрішніх справ не розуміють, як зможуть високооплачувані поліцейські працювати пліч-о-пліч з офіцерами старої системи, коли в останніх – заплата вдвоє нижча.
А от керівник школи міліції, який би міг дати оцінку швидкісній підготовці «копів», як спеціаліст, відмовився говорити - журналістом на тему поліції. Він передав відмову через підлеглу, що контактує з пресою. Причина: треба погоджувати відповідь з керівництвом. Яким саме - незрозуміло.
Це провал, бо в новій поліції всі однаково «зелені»Володимир Черкас (29),
голова громадської організації «Комітет безпеки руху»:
- Однозначно ні. І тут питання не знання законодавства або теорії поведінки поліцейського, а досвіду. Він, як відомо, приходить під час роботи. За пару років неможливо виростити професійного поліцейського. Тільки роки служби і тисячі різноманітних ситуацій зможуть виховати справжніх спеціалістів.
Ще одна помилка МВС – раніше молодий співробітник після, школи міліції, в будь-якому підрозділі обов’язково потрапляв у екіпаж зі старшим наставником, який передавав йому досвід і знання, можливо, не завжди коректні, але реальні. А в форматі нової поліції всі однаково «зелені», тому не зможуть один одного підтримати в нештатній ситуації.
Я не проти поліції. Задумка була хорошою. Але реформа провалена з самого початку.... Саме тому, що ставка зроблена на абсолютно нових людей різних спеціальностей і професійних категорій, без досвіду і звички до такої служби, з завідомо короткими строками на підготовку.
Половина працівників ДАІ – порядні і надійні Павло Солоненко (50),
начальник обласного управління ДАІ:
- Не можна! Для хорошого спеціаліста треба три роки. Але як би не було, з чогось починати треба, і я особисто підтримую створення поліції. Але було б чудово, якби під час прийняття на роботу звертали увагу на теперішніх працівників. Повірте, 50% є порядних надійних інспекторів, які, якщо їм дадуть таку зарплату, як поліцейському, будуть в десять разів краще виконувати свої функціональні обов’язки. Вони професіонали, щоб не говорили. Будуть просто цінити роботу, бо перестануть думати, де взяти пального, де знайти гроші на акумулятор, за що купити форму. Фінансування на сьогоднішній день 40% від потреби. Якщо працівнику ДАІ потрібно 10 літрів пального, то я йому даю п’ять, бо в мене більше немає можливості. Коли вони повністю будуть забезпечені, то й буде позитив.
Я за реформу, але все таки, хотів би, щоб придивлялися до тих співробітників, які вже працюють. В мене багато дуже бажаючих. Вони документи подають. До 28 числа всі співробітники, кому до 35 років, напишуть заяви, заповнять анкети. Мені обіцяли, що всі будуть пробувати себе у новому статусі новому.
Рекомендую усім молодим міліціонерам іти на конкурсВіктор Сидоренко (47),
начальник Вінницького райвідділу міліції:
- Раніше, коли набрали в міліцію людей з числа цивільної молоді (усі, як правило, проходили службу в армії), то їм проводили підготовку в училищах міліції десь 4-4,5 місяці, залежно від напрямку роботи. А за три місяці? Може, по тестах буду вибирати кращих з кращих, то й зможуть швидше навчити. Тим більше, що їх вчать за новими системами тренера з-за кордону. Побачимо.
Взагалі, патрульна служба – це найнижча кваліфікація в міліції. Що таке тяжке їм доведеться вивчити? 20-30 самих поширених статей Кодексу про адмінправопорушення. Як поводитися на місці події - нічого руками не мацати, нікуди не ходити і недопалки не кидати. Ще навчити треба оформляти ДТП. Зараз бачу по новинах, що це сама болюча тема для нової поліції. Вони не вміють оформляти ДТП, схеми малювати і таке інше.
Можливо, й вийде підготувати нових патрульних за невеликий проміжок часу. Я оптиміст. Треба завжди у хороше вірити.
Мої співробітники теж будуть пробувати пройти в поліцію. Я їх направляю. Рекомендую усім патрульно-постовим, ДАІвцяв, які ще по віку підходить, брати участь в конкурсі. Хай спробують. Однозначно, щось треба міняти. Так, як сьогодні, не може бути. Ми вдаємо радість, коли платимо по дві тисячі працівнику й більше нічого не даємо – ні машини, ні форми - і надіємося, що він буде день й ніч служити, робити і боротися зі злочинністю.
Біда не в швидкій підготовці, а в великій зарплатіАндрій Моховіков (56),
ветеран органів внутрішніх справ:
- Нічого нового в практиці тримісячного навчання немає. Була в Союзі, в МВС країн СНД і зараз існує система початкової підготовки. Вона обов’язкова для всіх співробітників, які приходять не з навчальних закладів МВС. Так звану "первоначалку" проходять також оперативники, слідчі після закінчення звичайних вузів, і навіть армійські офіцери, які прийшли служити в міліцію.
Програма підготовки нових "копів" схожа, за виключенням привнесених з американської поліцейської академії тем за кшталт «комунікативної психології». Доречі, навчають в поліцейській академії США шість місяців, а приймають з 21 року із шкільною освітою. І вже через кілька років роботи патрульним і спеціального екзамену рядовий «коп» може стати справжнім офіцером. А officer насправді означає «рядовий працівник офісу» ("офісер" з наголосом на "о"). Вища освіта в Штатах обов’язкова тільки для працівників юстиції – прокурорів і суддів.
Для професіоналів питання не в недостатній підготовці для рядового патрульного. Трьох місяців, з врахуванням додаткового місяця стажування в діючому наряді за місцем служби, цілком вистачить. Тільки після цього патрульний отримує зброю, спецзасоби і заступає в самостійн зміну. Так було завжди. Питання в іншому. Виходячи з чисельності набору, напевне, мова іде про заміну існуючого у Вінниці батальйону ППС. Можливо, об’єднаного з вкотре вже ліквідованою ДАІ. Поліція – це ж дорожньо-патрульна служба, тільки з зарплатою в 8000 гривен.
Як бути співробітникам розшуку, слідства та інших підрозділів, де служать не "Офісери", а офіцЕри з вищою освітою, специфічними навичками в криміналістиці та розкритті злочинів, але зарплатою 2,5-3 тисячі гривень? І новим, і старим доведеться співпрацювати якось і, видно, не один рік…
Організувати «показуху» у вигляді сотень втягнутих у гарну форму патрульних з зарплатою більшою, ніж у начальника управління, в принципі, не проблема. Але як буде працювати система с таким перекосом в фінансовому і матеріально-технічному забезпеченні між службами, мені не зрозуміло. Вірніше, зрозуміло. Але краще промовчу...
Думаю, бажання якнайшвидше "реформуватися" ні до чого путнього не приведе. В комплексі все роблять, не з самих низів починають і не випинають лубочні заходи з набором патрульних. В нашій "конторі" шум і суєта цінитися хіба що при ловлі бліх. Класик сказав. А реально робота робиться ґрунтовно, з точним розрахунком і без суєти».
Читайте також:
Як реагувати на стрес, «копів» учить вінницький тренер
Конкурс у нову вінницьку поліцію: 20 людей на місце
Майже півтори тисячі вінничан подали заявки до нової патрульної поліції за перший день
Хочеш стати поліцейським? Іди з паспортом в «Плеяду»
З понеділка у Вінниці почнеться конкурс в поліцію
Шестеро вінницьких красунчиків і красунь служать в поліції у Києві
Що думають про київських поліцейських вінницькі міліціонери
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер