Безперебійники для світлофорів: де будуть працювати та які перехрестя у Вінниці планують ними обладнати?

Безперебійники для світлофорів: де будуть працювати та які перехрестя у Вінниці планують ними обладнати?
Резервне живлення світлофорів діє на 25 перехрестях. Там замінили старі батареї на нові, літій-залізо-фосфатні акумулятори
  • Резервне живлення для світлофорів почали ставити ще у 2022 році. Вони не змогли пережити зиму і швидко вичерпали свій ресурс.
  • Через це у новий блекаут світлофори вже не працювали. Протягом цього літа та осені на всіх 22 перехрестях поставили нові, залізо-фосфатні батареї. 
  • Дізналися, що мерія планує обладнати безперебійниками ще 10 перехресть. Але це будуть ті самі адреси, а не нові перехрестя. Чому так?

У середині жовтня в міськраді повідомили, що на 22 світлофорах замінили акумулятори в блоках безперебійного живлення, які вичерпали свій ресурс. Говорять, що нові акумулятори — це літій-залізо-фосфатні батареї (LiFePo4), які зможуть працювати до 10 годин за відсутності централізованого світла.

Ще на трьох перехрестях системи безперебійного живлення встановили «з нуля»: це Сабарівське шосе — Шептицького, Келецька — Політехнічна (Воїнів-Інтернаціоналістів), Хмельницьке шосе — 600-річчя.

Ми дізналися, скільки витратили коштів на закупку батарей. Ще довідалася, що міська влада провела тендер на десять систем для установки резервного живлення під інші світлофори. Але, як з’ясували, нові системи замінять старі, уже діючі безперебійники для світлофорів.

Відео дня

Кожна батарея по 32 тисячі гривень

Тендер в «Прозорро» на закупку акумуляторних батарей для блоків безперебійного живлення провели ще в липні. Загалом придбали 30 батарей. Очікувана вартість склала 967 тисяч 572 гривні, а переможець тендеру запропонував за всю партію 964 тисячі 800 гривень. Або 32 тисячі 160 гривень за одиницю товару.

Йдеться про акумулятор LiFePo4 серії ADS LT-LFР з номінальною ємністю 100 А-год, номінальною напругою 25,6В та номінальною енергією 2560 Вт*год. Кількість циклів заряду-розряду — не менше 3 тисяч. І ще підрядник надав три роки гарантії на вироби.

Про компанію-підрядника, товариство «Мікс Трейдінг», відомо те, що вона заснована у 2019 році, має київську реєстрацію, директор та власник — Руслан Сорока, родом з Луганської області. Основний вид діяльності фірми: «46.90 Неспеціалізована оптова торгівля».

Фірма активно бере участь в державних тендерах, на яких отримала 159 мільйонів гривень у 2023 році, 99 мільйонів — за неповний 2024 рік. Продають найчастіше металопрокат, труби, арматуру тощо, а працюють майже з усіма регіонами України.

Репутація компанії чиста: немає ні судових справ, ні штрафів, ні негативних згадок в медіа.

Це вся інформація про компанію. А далі вінницька влада планувала придбати ще десять пристроїв безперебійного живлення для світлофорів, але не змогла.

Пропозицію від вінницької фірми відхилили

У середині жовтня оголосили закупівлю десяти пристроїв резервного безперебійного живлення для автономної роботи світлофорних об'єктів. Йдеться вже про повноцінні системи, а не тільки АКБ.

Кожен пристрій має бути обладнаний: літій-залізо-фосфатною батареєю з 6-ма тисячами циклів та ємністю 280 А*год; системою моніторингу пристрою; центральним вузлом управління з передачею даних на сервер через оптоволокно.

Очікувана вартість закупівлі — 2 мільйони 190 тисяч гривень або ж 219 тисяч гривень за одиницю. 

На тендер подався один учасник — вінницька фірма «ІТЦ «Енергооблік». До слова, ця компанія активно бере участь в тендерах і постачає свої товари «Вінницяобленерго» (загалом отримали підрядів на 84,3 мільйона гривень), «Хмельницькобленерго» (7,8 мільйона гривень), «Вінницяоблводоканал» (5,1 мільйона гривень).

«Енергооблік» запропонував вінницькій владі десять безперебійників за 2 мільйони 190 тисяч гривень. Але їх пропозицію відхилили. 

Причини такі:

Відтак, місто не змогло законтрактувати ще десять безперебійників, якими б обладнали інші світлофори. Хоча цю закупівлю збираються оголосити знову вже цими днями.

Нові безперебійники підуть на заміну старим

— За законодавством, в учасника є п'ять днів на оскарження результатів (вони були оголошені 24 жовтня - авт.) і після цього ми можемо запускати тендер знову, — розповів директор «Вінницької спецдільниці з організації дорожнього руху» Сергій Чернов. — Надалі, після успішного проведення торгів, ми зможемо обладнати цими пристроями безперебійного живлення десять перехресть. 

— Якщо переглянути технічні характеристики на нові пристрої, то вони є більшими за уже ті, що встановлені у місті. Це ми робимо для того, щоб забезпечити резервним живленням великі світлофорні об'єкти на перехрестях Київська – Чорновола, біля Універмагу, на площі Чорнобиля, Келецька - Барське шосе, Келецька - Юності, Пирогова - Зодчих - Василенка, перехрестя на Урожаї та ще на трьох завантажених перехрестях, — додав Чернов.

— Виходить, що десять нових безперебійників, які плануєте закупити, підуть на заміну тим, що вже встановлені? — спитав журналіст.

— Так. Адже більш потужні безперебійники з більшою ємністю акумулятора, з потужнішими інверторами зможуть забезпечити більш тривалу роботу світлофорів без централізованого постачання світла, — відповів директор КП «СМЕД ОДР» Сергій Чернов. — З новими безперебійниками світлофори на великих перехрестях будуть працювати 12-14 годин. Бо за невтішними прогнозами у нас буде важка зима з довгими блекаутами, тому готуємося до найгіршого.

— А що будуть робити з тими пристроями резервного живлення, які знімуть з перехресть? — запитав журналіст.

— Ті безперебійники, які звільняться, ми плануємо встановити на світлофори біля шкіл. Там споживання невелике, тому наявні безперебійники забезпечать тривалу роботу світлофорів. Наприклад, якщо споживання на перехресті Київська-Чорновола складає 570 Ватт на годину, то біля ліцею №4 — 130 Ватт на годину. Тому є очікування, що за меншого споживання, ці безперебійники будуть тримати по 10 годин, — відповів Сергій Чернов.

Резервне живлення для світлофорів є на 25 перехрестях

За інформацією від органів влади, резервне живлення світлофорів встановили на таких перехрестях:

Будемо сподіватися, що на всіх цих перехрестях безперебійники будуть працювати під час відключень електроенергії.

А на Вашу думку, де ще потрібно поставити резервне живлення для світлофорів? Пишіть у коментарях!

 

Читайте також:

Майже півтори тисячі аварій за останні дев'ять місяців. Основна причина ДТП — перевищення швидкості

Транспортний колапс у Вінниці: на Коріатовичів вантажівка знесла опори, а на Пирогова аварія з трамваєм

Для Вінниці схвалили нову «п’ятирічку» розвитку транспорту. Її ціна — понад 4 мільярди гривень

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (6)
  • Николай Семенец

    Раз наварились ще раз а де гарантійне обслуговування чи може не знали в яких умовах вони будуть експлуатуватись.пиздьош
  • Julie Dudnik

    Це типу приїхали встановили сфотографували зняли і поїхали далі на фотосесію… сором, 10 лєт тюрьми. Було б ідеально. Для тих хто цю схему придумав.
  • МС

    Ага, теж таке враження що уже раза чотири ставили ті батареї
  • Андрей Зеленый

    Одне питаеня- чому зиму не пережили? Взимку відключень практично не було. Може справа в якості придбаних акб, бо ані літієві, ані металолітієві таким убогим ресурсом не обладають.

    Ігор Слишинський reply Андрей Зеленый

    Андрей Зеленый певно проблема в температурі при якій ці 🔋 експлуатуються.

keyboard_arrow_up