В навчальних закладах Вінниччини проводять заняття по ізраїльській методиці «Цілющий ліс»
- У дитячих садках та школах Вінницької області впроваджують методику «Цілющий ліс» на базі програми «Безпечне місце». Використовуючи напрацювання ізраїльських психологів, дана методика успішно пройшла апробацію в Україні.
- Заняття по методиці «Цілющий ліс» проводять і в Вінниці, зокрема в навчальному закладі № 7 та у Вінницькій гімназій № 24.
За оцінками UNICEF Ukraine, 1,5 мільйона українських дітей мають ризик розвитку депресії, тривожності, ПТСР та інших розладів. Крім цього, у дошкільнят та учнів молодшої школи загострилися проблеми із соціалізацією, які почалися ще з часів пандемії коронавірусу. Саме для подолання вказаних викликів розробили методику «Цілющий ліс».
Завдяки грі, творчості та спостереженням за природою діти 4–7 років зміцнюють психологічну стійкість в умовах війни та долають негативні наслідки років дистанційного навчання. Програму, яка з 2011 року встигла допомогти тисячам дітей в Ізраїлі, адаптував Український фонд «Благополуччя дітей» у партнерстві з Дитячим фондом Німеччини за фінансування Німецького федерального міністерства
економічної співпраці та розвитку.
«Наша програма — це 12 сесій, більшість з яких діти проводять надворі: вони граються, вигадують особливі ритуали й символи, спостерігають за змінами в природі, будують своє безпечне місце. У програмі закладено й формування товариськості, взаємопідтримки, роботи задля спільної мети», — говорить Юлія Малієнко, координаторка проєкту з Українського фонду «Благополуччя дітей».
Протягом 2024 року методику «Цілющий ліс» успішно апробували у 12 закладах освіти у Вінницькій, Волинській, Івано-Франківській, Тернопільській, Черкаській та Чернівецькій областях, зокрема у дошкільному навчальному закладі № 7 Вінницької міської ради та Вінницькій гімназій № 24.
— Вихователі та вчителі зауважують позитивні зміни у поведінці дітей та взаємодії в колективі. Під час навчання одна дівчинка весь час була одягнена в хутряні навушники. Навушники дозволяли їй виконувати завдання тільки ті, які вона бажала, пояснюючи це тим, що вона не чує. На прохання вчителя категорично відмовлялася їх знімати. Під час активностей на природі, коли діти слухали спів птахів, звуки природи, дитина за власним бажанням зняла навушники і не одягала їх до кінця сесії. Після цього учениця приносила їх до школи, але більше не одягала, — розповідає Тетяна Березюк, практичний психолог та фасилітаторка за методикою «Цілющий ліс» у Вінницькій гімназій №24.
В основі програми лежить терапія природним середовищем. Кожна дитина, як стверджують автори методики Роні Бергер та Мулі Лахад, має від народження потенціал життєстійкості, треба тільки навчитися його використовувати. «Головна вчителька, головна вихователька, головна цілителька в нашій програмі — Природа. Роль фасилітатора — підтримати дитину, створити безпечний простір для того, щоб вона взаємодіяла з природою і своїм внутрішнім світом», — розповідає Олена Нагула, дитячий психолог і методистка проєкту, і додає: для такої делікатної роботи необхідно пройти спеціальну підготовку.
Зараз у Вінницькій та інших цільових областях проєкту стартували тренінги для нової хвилі освітян, які прагнуть застосовувати методику «Цілющий ліс». Тож наступного року ще більше дітей у садочках і школах будуть навчатися протистояти руйнівному впливу війни, використовуючи цілющу силу природи.
Читайте також:
Вишукана красуня Кара готова до нових завдань: розповідаємо про вівчарку, яку тренують кінологи
У Вінниці звільнили керівника інституту реабілітації осіб з інвалідністю
ДТП на пішохідному переході: 63-річний керманич Renault Megane збив школяра
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Koboyvn
Тетяна-Tetiana 🇺🇦💛💙 reply Koboyvn
꧁༺ 𝓐𝓵𝓮𝔁𝓪𝓷𝓭𝓻𝓸𝓼 reply Koboyvn
Всі знайомі збирали гриби без проблем. Сам періодично катаю на веліку в лісі, не бачив жодних блокпостів чи військових