Нове Положення про оновлення умов дистанційного навчання було затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року, і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року. А вже з 16 жовтня правила про які йдеться у Положенні набули чинності. Про це читаємо на сайті Міносвіти.
«Ми розуміємо, що дистанційна освіта не може замінити справжнього очного навчання. Діти мають соціалізуватися, особливо в початковій школі. Через пандемію коронавірусу весь світ шукає альтернативні шляхи для економічного та соціального життя. І галузь освіти — не виняток, адже для нас важливо, щоб освітній процес тривав та був якісним і безпечним. Дистанційне навчання є перспективною сферою розвитку освіти в умовах її цифровізації. Водночас таке навчання у разі потреби дозволяє забезпечити індивідуальну освітню траєкторію здобувача освіти, а також неперервність освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти», – сказав т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.
Як йдеться на сайті Міносвіти, дистанційна форма здобуття освіти залишається виключно добровільною і потребує подання відповідної заяви про зарахування/переведення від батьків. Але відтепер для навчання за дистанційною формою учням не потрібно мати високий рівень навчання, тобто 10-12 балів.
Технології дистанційного навчання дозволяють продовжувати освітній процес під час карантину та інших надзвичайних обставин, без переведення учнів на дистанційну форму.
У документі також врегульовано можливість організації змішаного навчання. Заклад освіти може визначити такий режим роботи, за якого учні почергово відвідують заклад освіти для очних занять, решту часу навчаючись дистанційно. Положення передбачає, що обов’язково мають враховуватися інтереси учнів під час дистанційного навчання. Як читаємо, організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію вчителів з учнями.
Для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів — телефонного, поштового зв'язку тощо. А заклад освіти має забезпечувати регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надання їм підтримки в освітньому процесі.
«Організація освітнього процесу обов’язково здійснюється з дотриманням вимог щодо захисту персональних даних, а також санітарних правил і норм щодо формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для виконання домашніх завдань тощо», — пишуть в МОН.
Кожен заклад освіти самостійно визначатиме механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти. Спосіб, у який керівник закладу здійснюватиме контроль за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками, схвалюватиме педрада.
Нагадаємо, Уряд рекомендував закладам загальної середньої освіти встановити канікули з 15 до 30 жовтня, а у наступний період передбачити можливий перехід на дистанційне і змішане навчання з урахуванням епідеміологічної ситуації.
Читайте також:
Вінницьких школярів розпустили на канікули. Коли виходити на навчання?
Мовний табір онлайн, або як вінницькі школярі вивчають з іноземцями англійську
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Контроль за якістю дистанційного навчання покладено на плечі самої ж школи (педради). Мало того що не всі освітні заклади готові до проведення на відповідному рівні дистанційного навчання, вони ще й позбавлені будь-якого контролю зовні "Сам п'ю, сам гуляю".
По тексту:
" Кожен заклад освіти самостійно визначатиме механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти. Спосіб, у який керівник закладу здійснюватиме контроль за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками, схвалюватиме педрада"