Як діяти, коли купили неякісний товар? Склали для вас інструкцію

- Уявіть, ви купили телефон, прийшли додому і виявили, що у нього не працює динамік. Або, до прикладу, купили молоко, а воно виявилось не свіжим.
- Якщо з другим варіантом більшість, ймовірно, змириться і не буде йти розбиратися, то от з покупкою дорогого товару — ситуація серйозніша.
- Розповідаємо, як діяти, якщо придбали неякісний товар? До кого звертатися? Чи можна отримати відшкодування, якщо у вас немає чека?
Від купівлі неякісного товару не застрахований ніхто. Інколи через поспіх, неуважність чи будь-які інші фактори ми не помічаємо, що річ, яку ми купуємо, неякісна. А прийшовши додому, виявляємо це. Як дійти в такій ситуації? У цьому нам допомогли розібратися працівник Держпродспоживслужби та юристка. Розповідаємо вам поетапно, як діяти, щоб відстояти свої права.
Які закони та правила захищають права споживачів?
Юристка Держпродспоживслужби Вікторія Білобородова розповідає, що у статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» чітко та аргументовано визначено, як дійти у таких ситуаціях. Посилання ТУТ. За словами юристки, там можна знайти відповіді на найпоширеніші запитання.
Також, як ми дізналися, є постанова Кабміну з переліком товарів, які не підлягають поверненню. До цього списку, до прикладу, належать рукавички, зубні щітки, поспільна білизна, товари для немовлят, ювелірні вироби з дорогоцінних металів.
У кутку споживача варто ознайомитися з індивідуальними правилами в кожній галузі.
Що робити, якщо виявили неякісний товар?
— Найперше потрібно визначити, які у вас є документи до цього товару. Якщо це побутовий товар, то до нього даються якісь інструкції, посібник, як ним користуватися, коробка. Ну і, звичайно, чек, — розповідає заступник начальника відділу ринкового нагляду Держпродспоживслужби у Вінницькій області Юрій Марусніченко. — Далі з цими документами ви звертаєтесь туди, де придбали товар. Гарантійний строк, коли ви можете повернути товар, має бути вказаний при покупці. У деяких товарів — 14 днів, у деяких — пів року чи більше. Все залежить від товару.
За словами юристки Вікторії Білобородової, згідно зі статтею 9 Закону про захист прав споживачів, товар належної якості можна обміняти, якщо у вас є розрахунковий документ (чек), виданий разом із проданим товаром.
— Ситуації, коли у покупців немає чека — розповсюджене явище. В цілому недобросовісні підприємці можуть сказати: «Я перший раз вас бачу і не буду нічого повертати», — каже юристка. — Все це на відповідальності споживача. Він має право вимагати розрахунковий документ. Якщо є сумнів щодо якості товару, то краще не купляти без чека. Дуже важко потім довести свою позицію.
Як пояснюють у Держпродспоживслужбі, споживач має право звернутися, якщо виявив неякісний товар, до: продавця, де був придбаний товар; виробника; підприємства, яке задовільняє вимоги по ремонту.
— Дієвіше звертатися у письмовій заяві. Можна, звісно, в усній формі, але так можна й ні до чого не договоритися, — каже Юрій Марусніченко. — Споживач має право вимагати за цей товар: зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
А якщо у магазині відмовляються задовольнити вашу скаргу?
Якщо ж, уявимо ситуацію, у магазині ігнорують ваші скарги. Кажуть, що не будуть повертати гроші за придбаний вами товар і відмовляються розв'язувати ваше питання. Тоді — звертаєтеся у Держпродспоживслужбу.
Вона здійснює державний контроль за дотриманням чинного законодавства про захист споживацьких прав. Найкраще звертатися у територіальний орган у Вінницькій області.
Для того, аби ваше звернення могли прийняти та почати вирішувати, потрібно підкріплювати скаргу необхідними документами. Зокрема, фіскальним чеком, точною адресою, де ви купували товар та доданою заявою у письмовому чи електронному вигляді. Ось тут можна знайти зразок скарги.
— Чек це важливо. Претензії розглядаються після подачі чека. Під час покупки складно-побутових товарів, наприклад, холодильника вам мають дати касовий чек, — пояснює Марусніченко. — Також, коли ви розраховуєтесь карточкою, то має бути ще касовий чек, окрім чека про списання грошей.
Контакти у Держпродспоживслужбу: (0432) 65 88 44; (095) 065 88 44; (093) 065 88 44. Цілодобовий телефон: (098) 165 88 44. Електронна пошта: [email protected]. Адреса: вул. Максимовича, 19.
Наскільки часто вінничани звертаються зі скаргами?
Дізналися й те наскільки багато скарг поступає від містян, що придбали неякісний товар або послугу. Нам у Держпродспоживслужбі надали статистику звернень з цього приводу за крайні п'ять місяців 2021-року.
— До нас надійшло 182 заяви за п'ять місяців, 70% звернень вирішили на користь споживачів. — каже Юрій Марусніченко. — З них 51% стосується надання неякісних послуг. Непродовольчі товари — 38% і 9% — продукти. За цей період повернули майже 80 тисяч гривень.
За словами Марусніченка, у телефонному режимі в Держпродспоживслужбу звернулася майже тисяча містян. У порівнянні з минулим роком скарг менше. У Держпродспоживслужбі, кажуть, що це, ймовірно, через коронавірус.
Читайте також:
Вартість починається з 4,5 мільйонів гривень. ТОП-10 найрозкішніших квартир Вінниці
Проїзд у вінницьких маршрутках відтепер можна оплатити карткою. Перевірили, як це працює
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
-
Dailyмы хохлы друг друга не обманываем