Як діяти, коли купили неякісний товар? Склали для вас інструкцію

Як діяти, коли купили неякісний товар? Склали для вас інструкцію
фото: радіо Maximum
  • Уявіть, ви купили телефон, прийшли додому і виявили, що у нього не працює динамік. Або, до прикладу, купили молоко, а воно виявилось не свіжим. 
  • Якщо з другим варіантом більшість, ймовірно, змириться і не буде йти розбиратися, то от з покупкою дорогого товару — ситуація серйозніша. 
  • Розповідаємо, як діяти, якщо придбали неякісний товар? До кого звертатися? Чи можна отримати відшкодування, якщо у вас немає чека?

Від купівлі неякісного товару не застрахований ніхто. Інколи через поспіх, неуважність чи будь-які інші фактори ми не помічаємо, що річ, яку ми купуємо, неякісна. А прийшовши додому, виявляємо це. Як дійти в такій ситуації? У цьому нам допомогли розібратися працівник Держпродспоживслужби та юристка. Розповідаємо вам поетапно, як діяти, щоб відстояти свої права. 

Які закони та правила захищають права споживачів? 

Юристка Держпродспоживслужби Вікторія Білобородова розповідає, що у статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» чітко та аргументовано визначено, як дійти у таких ситуаціях. Посилання ТУТ. За словами юристки, там можна знайти відповіді на найпоширеніші запитання. 

Також, як ми дізналися, є постанова Кабміну з переліком товарів, які не підлягають поверненню. До цього списку, до прикладу, належать рукавички, зубні щітки, поспільна білизна, товари для немовлят, ювелірні вироби з дорогоцінних металів. 

Відео дня

У кутку споживача варто ознайомитися з індивідуальними правилами в кожній галузі. 

Що робити, якщо виявили неякісний товар? 

— Найперше потрібно визначити, які у вас є документи до цього товару. Якщо це побутовий товар, то до нього даються якісь інструкції, посібник, як ним користуватися, коробка. Ну і, звичайно, чек, — розповідає заступник начальника відділу ринкового нагляду Держпродспоживслужби у Вінницькій області Юрій Марусніченко. — Далі з цими документами ви звертаєтесь туди, де придбали товар. Гарантійний строк, коли ви можете повернути товар, має бути вказаний при покупці. У деяких товарів — 14 днів, у деяких — пів року чи більше. Все залежить від товару.  

За словами юристки Вікторії Білобородової, згідно зі статтею 9 Закону про захист прав споживачів, товар належної якості можна обміняти, якщо у вас є розрахунковий документ (чек), виданий разом із проданим товаром.

— Ситуації, коли у покупців немає чека — розповсюджене явище. В цілому недобросовісні підприємці можуть сказати: «Я перший раз вас бачу і не буду нічого повертати», — каже юристка. — Все це на відповідальності споживача. Він має право вимагати розрахунковий документ. Якщо є сумнів щодо якості товару, то краще не купляти без чека. Дуже важко потім довести свою позицію. 

Як пояснюють у Держпродспоживслужбі, споживач має право звернутися, якщо виявив неякісний товар, до: продавця, де був придбаний товар; виробника; підприємства, яке задовільняє вимоги по ремонту. 

— Дієвіше звертатися у письмовій заяві. Можна, звісно, в усній формі, але так можна й ні до чого не договоритися, — каже Юрій Марусніченко. — Споживач має право вимагати за цей товар: зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

А якщо у магазині відмовляються задовольнити вашу скаргу?

Якщо ж, уявимо ситуацію, у магазині ігнорують ваші скарги. Кажуть, що не будуть повертати гроші за придбаний вами товар і відмовляються розв'язувати ваше питання. Тоді — звертаєтеся у Держпродспоживслужбу. 

Вона здійснює державний контроль за дотриманням чинного законодавства про захист споживацьких прав. Найкраще звертатися у територіальний орган у Вінницькій області. 

Для того, аби ваше звернення могли прийняти та почати вирішувати, потрібно підкріплювати скаргу необхідними документами. Зокрема, фіскальним чеком, точною адресою, де ви купували товар та доданою заявою у письмовому чи електронному вигляді. Ось тут можна знайти зразок скарги. 

— Чек це важливо. Претензії розглядаються після подачі чека. Під час покупки складно-побутових товарів, наприклад, холодильника вам мають дати касовий чек, — пояснює Марусніченко. — Також, коли ви розраховуєтесь карточкою, то має бути ще касовий чек, окрім чека про списання грошей. 

Контакти у Держпродспоживслужбу: (0432) 65 88 44; (095) 065 88 44; (093) 065 88 44. Цілодобовий телефон: (098) 165 88 44. Електронна пошта: [email protected]. Адреса: вул. Максимовича, 19. 

Наскільки часто вінничани звертаються зі скаргами? 

Дізналися й те наскільки багато скарг поступає від містян, що придбали неякісний товар або послугу. Нам у Держпродспоживслужбі надали статистику звернень з цього приводу за крайні п'ять місяців 2021-року. 

— До нас надійшло 182 заяви за п'ять місяців, 70% звернень вирішили на користь споживачів.  — каже Юрій Марусніченко. — З них 51% стосується надання неякісних послуг. Непродовольчі товари — 38% і 9% — продукти. За цей період повернули майже 80 тисяч гривень. 

За словами Марусніченка, у телефонному режимі в Держпродспоживслужбу звернулася майже тисяча містян. У порівнянні з минулим роком скарг менше. У Держпродспоживслужбі, кажуть, що це, ймовірно, через коронавірус.

 

Читайте також: 

Вартість починається з 4,5 мільйонів гривень. ТОП-10 найрозкішніших квартир Вінниці

Проїзд у вінницьких маршрутках відтепер можна оплатити карткою. Перевірили, як це працює

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (1)
  • Daily

    мы хохлы  друг друга  не обманываем

keyboard_arrow_up